1
Vraag
2
Reacties
vinisz

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

MFA en andere maatregelen op ziggo account

Beste Ziggo,

 

Zojuist een brief en mail gehad dat mijn mailadres misbruikt is waardoor mijn mailaccount geblokkeerd is.

Dit doet mij toch het volgende afvragen...

 

  • Waarom is er geen mogelijkheid tot het gebruik van MFA voor ziggo en/of mailaccount ?
  • Waarom is het op mail niet mogelijk om in te stellen dat enkel modern auth gebruikt mag worden bijvoorbeeld ?
  • Is het niet mogelijk een "landfilter" aan te brengen, zodat je ervoor kan kiezen om het account enkel en alleen vanuit NL toegankelijk te maken.
  • Waarom is het niet mogelijk het mailaccount in zijn geheel uit te schakelen ? Ik heb het niet nodig, ik heb gewoon een gmail account, zit eigenlijk niet te wachten op een Ziggo mailadres

Ben benieuwd naar de antwoorden, wellicht bij deze de suggestie om met wat van deze punten iets te doen... 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @vinisz,

Erg vervelend dat je mailadres is misbruikt. Begrijpelijk dat je dit niet nog een keer wil!

We nemen beveiliging zeer serieus en onze beveiligingstools worden continu bijgewerkt om onze klanten en ons bedrijf te beschermen tegen cybercrime. Naast de bestaande maatregelen hebben we recent een volgende stap gezet in het beschermen van de persoonlijke gegevens van onze klanten.

Sindskort is namelijk tweestapsverificatie (2FA) op onze diensten zoals Mijn Ziggo en My Vodafone van kracht. Naast het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, maken we het met deze extra stap voor derden nog moeilijker om ongeautoriseerd toegang te krijgen tot persoonlijke gegevens op apps en websites. Kortom, 2FA biedt een betere bescherming en maakt het nog veiliger.

Tweestapsverificatie (2FA) was al optioneel beschikbaar en binnenkort kunnen klanten alleen nog maar inloggen met 2FA.  Als je wil, kun je dit al via de website instellen. Om in Mijn Ziggo en My Vodafone de 2FA optie in te schakelen volgt de klant de volgende stappen: Klik na het inloggen op 'Veiligheid', klik daarna op 'Extra beveiliging bij inloggen' en vervolgens op 'Beveiliging met code aanzetten''.


Bekijk in context

4 Reacties 4
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

MFA is een goede vraag hopelijk maakt Ziggo dat in de toekomst mogelijk.

 

“Is het niet mogelijk een "landfilter" aan te brengen, zodat je ervoor kan kiezen om het account enkel en alleen vanuit NL toegankelijk te maken”

 

zou wel een handige toevoeging zijn als optie bij de e-mail instellingen.

 

het e-mailadres kun je vanuit mijn ziggo verwijderen.

een hoofd e-mailadres verwijderen is niet mogelijk in dat geval is het aanbevolen de pc’s etc te scannen op virussen en het wachtwoord te veranderen wijzig ook het wachtwoord van mijn ziggo in dat geval

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

"zit eigenlijk niet te wachten op een Ziggo mailadres" 

Waarom zou een Ziggo mailadres verplicht zijn??? Ik zit al 15 jaar bij Ziggo, vanaf de tijd dat ik hier

kwam wonen in dit toen nieuwe huis.  Eerst had ik alleen analoge TV van Ziggo. Een jaartje of 10

geleden uitgebreid naar TV plus internet en een in de winkel gekochte Homecast Montana

TV decoder met gekocht kaartje.  Inmiddels is deze vervangen door een Humax 5300C.

Had toen een mailadres aangemaakt en een Microsoft account en heb dus alleen een

outlook.com  maildadres.   Ik heb ook geen Ziggo account, alleen een account voor dit forum.

Voor zover ik weet heb ik helemaal geen Ziggo mailadres. 

Zit dus met verbazing uw vraag te lezen.

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@franske1958 

je kunt een mijn ziggo account ook aanmaken met een @hotmail.nl of .com @gmail.com etc e-mail adres zo ver ik weet kan veranderd zijn. mogelijk kan een moderator daar meer duidelijkheid over geven

 

het eerste @ziggo.nl e-mailadres (hoofdadres) in mijn ziggo wat je aanmaakt is het hoofdadres en kan je helaas niet verwijderen

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @vinisz,

Erg vervelend dat je mailadres is misbruikt. Begrijpelijk dat je dit niet nog een keer wil!

We nemen beveiliging zeer serieus en onze beveiligingstools worden continu bijgewerkt om onze klanten en ons bedrijf te beschermen tegen cybercrime. Naast de bestaande maatregelen hebben we recent een volgende stap gezet in het beschermen van de persoonlijke gegevens van onze klanten.

Sindskort is namelijk tweestapsverificatie (2FA) op onze diensten zoals Mijn Ziggo en My Vodafone van kracht. Naast het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, maken we het met deze extra stap voor derden nog moeilijker om ongeautoriseerd toegang te krijgen tot persoonlijke gegevens op apps en websites. Kortom, 2FA biedt een betere bescherming en maakt het nog veiliger.

Tweestapsverificatie (2FA) was al optioneel beschikbaar en binnenkort kunnen klanten alleen nog maar inloggen met 2FA.  Als je wil, kun je dit al via de website instellen. Om in Mijn Ziggo en My Vodafone de 2FA optie in te schakelen volgt de klant de volgende stappen: Klik na het inloggen op 'Veiligheid', klik daarna op 'Extra beveiliging bij inloggen' en vervolgens op 'Beveiliging met code aanzetten''.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic