crispy78

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lompe klantenservice en het gevolg

 

Afgelopen zaterdag heb ik de klantenservice gebeld, zoals ik ieder jaar doe, en gevraagd tot wanneer mijn contract loopt. De dame melde mij dat mij contract al afgelopen was en dus vroeg ik haar of ze me een nieuw voorstel wil doen omdat ik dit al de afgelopen vijf jaar met succes doe. De reactie vond ik een beetje bijzonder en de argumenten nog veel meer; er zijn namelijk klanten die al 30 jaar klant zijn en nooit om korting vragen, het zou oneerlijk zijn om mij korting te geven en zeker omdat ik dit de aflopen vijf jaar al had gekregen. Nadat ik aangaf dat ik dat best een bijzondere reactie vond en vroeg of het nieuwe beleid was om bestaande klanten weg te jagen kreeg ik nogmaals een opmerking alsof ik een profiteur ben. Het enige dat de dame kon was doorzetten naar de opzegafdeling, dit heb ik dan maar laten doen. Ondertussen heb ik ook met Webcare contact gehad en ook daar kreeg ik een vergelijkbare reactie.

 

Toen ik de boel even had laten bezinken werd ik eigenlijk best pissig, als ik bij Vodafone een abonnement afsluit dan wordt ik waarschijnlijk (ben geen Vodafone klant) rond het verlopen van mijn contract de moeder bestookt met zooi om mij langer klant te laten zijn. De mensen bij Ziggo waren dit weekend verbolgen over het feit dat ik probeer mijn kosten te verlagen en zien mij dan ook liever vertrekken. Uiteindelijk heb ik een voorstel gekregen van Ziggo EUR 456,- per jaar voor 350mb/s om 35mb/s internet. De keuze is te blijven bij een organisatie die nogal bijzonder reageert en waarschiijnlijk klanten genoeg heeft omdat ze me graag zien vetrekken (verkoop-dame) of naar een provider waar ik EUR 330,- ga betalen voor 400mb/s om 400mb/s internet of EUR 390,- voor 1000mb/s om 1000mb/s.

 

De wens van de dame die ik zaterdag sprak is in vervulling gegaan. Natuurlijk zal Ziggo er geen traan om laten, ze hebben immers klanten genoeg. Zoals Joe Girard besefte heeft één persoon de "kracht" om een aantal personen (125; het gemiddeld aantal mensen dat in de VS op een begravenis of trouwerij komt) te beïnvloeden. Met de afgelopen ervaring zal ik zeker niet jullie posterboy zijn; ik heb het als behoorlijk lomp ervaren en vond het niet prettig om door uw medewerker(s) als profiteur weggezet te worden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @crispy78

Wat fijn dat je afgelopen 5 jaar elk jaar korting hebt ontvangen, ik snap dat je baalt als het dit jaar anders verloopt. Helaas kunnen we dit niet altijd voor je in orde maken en is het in sommige gevallen voordeliger om elk jaar over te stappen zodat je een welkomstkorting krijgt bij de betreffende nieuwe provider.

 

Uit je bericht begrijp ik ook dat je de manier waarop het is gegaan vooral jammer vind, ik heb je feedback hierover doorgezet.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @crispy78 

Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal en als je vindt dat je lomp bent behandeld door de klantenservice, dan kun je altijd een klacht indienen. Een klacht indienen kun je hier doen.

crispy78
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank @Wim C. voor de tip. Mijn tip aan jou is: Probeer eens een klacht in te dienen via het contactformulier. Ik zal een tipje van de sluier oplichten; dat is niet te doen/dat kan niet. Ondanks dat heb ik wel een poging gedaan en hoop dat Ziggo kan werken aan een stukje kwaliteitsverbetering, aankomende jaar hoeven ze dat voor mij niet te doen; maar daarna ga ik zeker weer kijken en vergelijken. Het is jammer dat onze relatie door een dergelijk voorval strandt.

Nookes

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

 


@crispy78  schreef:

Dank @Wim C. voor de tip. Mijn tip aan jou is: Probeer eens een klacht in te dienen via het contactformulier. Ik zal een tipje van de sluier oplichten; dat is niet te doen/dat kan niet.


Ik krijg nochtans gewoon een formulier als ik die link volg die @Wim C. heeft gedeeld.

Screenshot 2022-09-11 145817.jpg

crispy78
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat klopt, maar informatie over een product is wel wat anders dan een klacht indienen. Klacht staat niet vermeld.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @crispy78

Wat fijn dat je afgelopen 5 jaar elk jaar korting hebt ontvangen, ik snap dat je baalt als het dit jaar anders verloopt. Helaas kunnen we dit niet altijd voor je in orde maken en is het in sommige gevallen voordeliger om elk jaar over te stappen zodat je een welkomstkorting krijgt bij de betreffende nieuwe provider.

 

Uit je bericht begrijp ik ook dat je de manier waarop het is gegaan vooral jammer vind, ik heb je feedback hierover doorgezet.

crispy78
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wel bijzonder dat Ziggo dus geen korting kan geven, maar als je opzegt dan kun je bijna 200,- korting krijgen. Ik ben zelf geen klant bij Vodafone, maar ik verwacht dat zij tegen het eind van mijn contract proberen over te voor enkele jaren bij te tekenen met aantrekkelijke aanbiedingen en daar hoef ik dan helemaal niets voor te doen.

 

Als ik één jaar klant ben en daarna moet vertrekken omdat Ziggo een nieuwe klant meer waardeert dan de bestaande dan vindt ik dat bijzonder. Als een internetverbinding het eerste jaar zo'n 600,= moet kosten, waarom moet ik dan de daaropvolgende jaren 800,= betalen? Ik had ook bijv. de 21e kunnen opzeggen en de 22e een nieuw abonnement in kunnen laten gaan en weer 600,= betalen. Waarom moet de consument bewust geflest worden?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@crispy78  schreef:

Ik had ook bijv. de 21e kunnen opzeggen en de 22e een nieuw abonnement in kunnen laten gaan en weer 600,= betalen. Waarom moet de consument bewust geflest worden?


Deze stelling is niet correct. Om in aanmerking te komen voor een abonnement met een welkomstpremie moet u minstens 6 maanden geen abonnement bij Ziggo hebben gehad. Dat staat in de voorwaarden,

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@crispy78  ij elke provider ook bij Vodafone krijg je inderdaad vaak een herinnering over het kunnen verlengen vaak vanaf 4 maanden voor de einddatum, De aanbiedingen betreffen dan enkel de kosten van een telefoon, nooit de abonnements prijs zeker niet voor sim only klanten.

Uitgelicht topic