1
Vraag
2
Reacties
SmoothieB

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Levertijd nieuwe apparatuur bij nieuw lidmaatschap

Wat is de doorlooptijd/ levertijd van Ziggo apparatuur bij een nieuw lidmaatschap? Ik zit al 1 week zonder Wifi en TV en de status van mijn bestelling blijft “ In behandeling “ .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3954Posts
  • 328Oplossingen
  • 1568Likes

@SmoothieB ik haak even aan. In de loop van deze dag ben ik aan de slag gegaan één en ander in gang te zetten. Het is helaas niet zo eenvoudig allemaal (dat had je vast al door) en voor nu is er nog geen oplossing. 

Nogmaals excuses!

We houden je op de hoogte en zijn echt aan het sleutelen dat de digitale vonken eraf vliegen. We komen snel weer in de lucht. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74446Posts
  • 5095Oplossingen
  • 21623Likes

Je zou binnen een paarwerkdagen nieuwe apparatuur in huis moeten hebben.

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

SmoothieB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Ik heb Ziggo eind januari gevraagd de ingangsdatum te vervroegen naar 1 februari. Hierdoor is er een workitem aangemaakt die ergens bij een backoffice in behandeling is genomen. Hopelijk kan het workitem snel worden behandeld/vrijgegeven en ik mijn apparatuur kan ontvangen. 

Template

Level 16
  • 2458Posts
  • 58Oplossingen
  • 783Likes

@SmoothieB Doordat u een lidmaatschap heeft afgesloten, wat normaliter niet mogelijk is, bij het klant zijn/worden. Zal het waarschijnlijk langer duren. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5652Posts
  • 665Oplossingen
  • 2339Likes

Goedemorgen @SmoothieB 

Allereerst welkom hier op de Community! Super dat je zelfs nu je nog geen klant bent, toch al wegwijs bent op dit platform 🙂

Ik kan me voorstellen dat als je op 1 februari een pakket verwacht en je die nu nog niet hebt ontvangen graag meer informatie wenst. Ik zie tevens dat je hierover gister ook al hebt gebeld met een collega van mij. Daar is ookal aangegeven dat de order is vast gelopen in ons systeem en dat de backoffice daarmee bezig is.

Zodra er een update is, ontvang je hierover communicatie per e-mail. Tot die tijd heb ik helaas ook geen update.

SmoothieB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedeavond,

hopelijk lukt het de Backoffice om de vastgelopen order een zetje te geven. Het lijkt mij dat dit geen groot probleem zou moeten zijn.. Tegenwoordig lijkt 1 week zonder Wifi, tv en niet kunnen thuiswerken, een eeuwigheid..Ik vertrouw erop dat ik mijn apparatuur snel tegemoet kan zien. Alvast bedankt en een fijne avond.

HBO Fan

Level 12
  • 677Posts
  • 8Oplossingen
  • 533Likes

Vastgelopen orders hebben een wisselende oplostijd, ik onthoudt me van een nummer in dagen want dat mag Ziggo u zelf melden (sorry daarvoor). 

Hoop voor u dat het snel opgelost is.. 👍 

Edje040

Level 5
  • 101Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Ze hadden de oude order gewoon moeten annuleren en een nieuwe inschieten. Dan had je de spullen al in huis gehad. Dat hebben ze bij mij ook gedaan (van 1 maart vervroegd naar 28 december). Wellicht kunnen ze dat alsnog doen? Als een order vastloopt kan het zomaar eens een tijdje duren.

SmoothieB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik mag hopen dat Ziggo in het kader van klantgerichtheid er alles aan doet om dit probleem op te lossen. @Ziggo , kun je aangeven of het probleem van de “ vastgelopen order” op korte termijn wordt opgelost? Zoals ook telefonisch aangegeven heb ik een goede internetverbinding nodig voor mijn werk. Indien het annuleren van de vastgelopen order een mogelijke oplossing is voor dit probleem, verbaasd het mij dat dit nog niet in gang is gezet. Verder zou ik graag meer duidelijkheid willen ontvangen over de doorlooptijd. Hoe lang moet ik nu wachten op mijn apparatuur; dagen, weken? Het is in ieder geval een slechte start om op deze wijze een nieuwe Ziggo klant te verwelkomen…😕

HBO Fan

Level 12
  • 677Posts
  • 8Oplossingen
  • 533Likes

@Edje040  schreef:

Ze hadden de oude order gewoon moeten annuleren en een nieuwe inschieten. Dan had je de spullen al in huis gehad. Dat hebben ze bij mij ook gedaan (van 1 maart vervroegd naar 28 december). Wellicht kunnen ze dat alsnog doen? Als een order vastloopt kan het zomaar eens een tijdje duren.

Zodra een order vast zit kan een medewerker van alles verzinnen om u te helpen maar het wordt alleen maar erger. Ook de cancel order komt gewoon in de rij van vastzittende orders te staan. Dit kan enkel opgelost worden door een speciaal team/ afdeling die een stapel aan te verwerken orders heeft. Dit issue speelt al een tijdje (maanden) en schijnbaar is het goedkoper om alles handmatig op te lossen dan het structureel repareren. 

Nu weet ik niet hoeveel klanten er last van hebben, maar ik denk > 10 😁....

Klantgericht? Je kunt het je afvragen....

MR_CHIP

Level 19
  • 11269Posts
  • 130Oplossingen
  • 3911Likes

ik zie vaak op het forum dat het soms tot wel 15 WERKdagen kan duren

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3954Posts
  • 328Oplossingen
  • 1568Likes

@SmoothieB ik haak even aan. In de loop van deze dag ben ik aan de slag gegaan één en ander in gang te zetten. Het is helaas niet zo eenvoudig allemaal (dat had je vast al door) en voor nu is er nog geen oplossing. 

Nogmaals excuses!

We houden je op de hoogte en zijn echt aan het sleutelen dat de digitale vonken eraf vliegen. We komen snel weer in de lucht. 

SmoothieB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jacob ,  dit is  het eerste bericht vanuit Ziggo (na 1 week), waarin ik te horen krijg dat er iets in gang is gezet om het probleem met mijn vastgelopen order te verhelpen, hiervoor mijn dank.

Het klinkt als een complex probleem waar Ziggo nog niet eerder mee te maken heeft gehad en er een taskforce is opgestart om met behulp van een quantumcomputer dit digitale dilemma op te kunnen lossen..

Ik hoop dat de digitale vonk snel aanslaat en ik mijn apparatuur kan ontvangen..

HBO Fan

Level 12
  • 677Posts
  • 8Oplossingen
  • 533Likes

@SmoothieB 

Digitale vonken duiden duidelijk op digitale kortsluiting 😁

Succes met het verkrijgen van uw apparatuur anno 2024. Het blijft fascinerend om te zien hoe complex je je het zelf kunt maken als bedrijf. Want laten we eerlijk zijn, dit is natuurlijk helemaal niet zo'n complex probleem. De complexiteit zit in de prioriteit die dit krijgt.

Ziggo zal beweren dat dit wel degelijk een complex iets is, maar dat is gewoon niet waar. 

SmoothieB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Overal kunnen fouten worden gemaakt, maar hoe los je ze op…Zolang er geen structurele oplossing is voor deze “bug”  dient dit de hoogste prio te krijgen.

Je kunt klanten niet dagen/weken aan hun lot overlaten en zonder Internetverbinding/tv laten zitten. Tegenwoordig werkt een groot deel van de mensen thuis en is een internetverbinding een primair onderdeel in een huishouden….

Blijkbaar hebben soortgelijke problemen zich vaker voorgedaan, dus men weet de oplossing. Mogelijk een capaciteitsprobleem, maar dan zou het management van Ziggo moeten opschalen tot het probleem permanent is verholpen…

MR_CHIP

Level 19
  • 11269Posts
  • 130Oplossingen
  • 3911Likes

@SmoothieB  schreef:

Overal kunnen fouten worden gemaakt, maar hoe los je ze op…Zolang er geen structurele oplossing is voor deze “bug”  dient dit de hoogste prio te krijgen.

Je kunt klanten niet dagen/weken aan hun lot overlaten en zonder Internetverbinding/tv laten zitten. Tegenwoordig werkt een groot deel van de mensen thuis en is een internetverbinding een primair onderdeel in een huishouden….

Blijkbaar hebben soortgelijke problemen zich vaker voorgedaan, dus men weet de oplossing. Mogelijk een capaciteitsprobleem, maar dan zou het management van Ziggo moeten opschalen tot het probleem permanent is verholpen…

dat is echt een sprookje bij ziggo 

SmoothieB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jacob  Het is gelukt, gisteren (10-2) heb ik mijn apparatuur ontvangen. Dank je wel!

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1009Posts
  • 101Oplossingen
  • 500Likes

Dat is geweldig nieuws @SmoothieB, eindelijk! Sorry dat je hier zo lang op hebt moeten wachten. Kunnen we via deze weg nog iets voor jou betekenen, laat het ons weten! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic