edwa11

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Levertijd Next 5 weken?

Mijn Mediabox XL was ontploft. Dit gemeld bij Ziggo. Een paar dagen later een nieuwe Mdiabox XL ontvangen. Super! Helaas was het blokje aan de muur niet in staat om signaal terug te sturen naar Ziggo, waardoor de Mediabos XL niet werkte. Het blokje was bij Ziggo te bestellen. Ik bellen. De dame aan de telefoon raadde mij aan om te switchen naar de Next. Dat is nu 5 weken geleden en ik heb de Next nog niet in huis. 4 x gebeld met Ziggo zonder resultaat. Krijg ik nu geld terug wegens het niet kunnen gebruiken van de mogelijkheden van mijn abbonement? MvrGr, Edwin Bestelnummer SHE412315548

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
edwa11
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen, Zie afbeelding. Bij het aansluiten van de Mediabox kon het niet het signaal van Ziggo vinden. Ziggo stuurt signalen naar de Mediabox, maar de Mediabox stuurt ook signalen terug naar Ziggo. Juist de signalen terug naar Ziggo werden geblokeert door mijn oude "blokje"(Coax splitter) waardoor de Mediabox de opstartprocedure niet kon afmaken. De Mediabox geeft dan een foutcode in het scherm. Deze Coax splitter kan men bij Ziggo bestellen, maar ook bijvoorbeeld bij Kabelshop.nl voor € 9,95 kopen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Fijne dag.

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, binnen een werkdag langskomen in dit topic.

Zij kunnen diep in de systemen kunnen kijken en zien wat er misgaat.

 

Ziggo heeft een compensatieregeling voor niet kunnen gebruiken van diensten, als alles opgelost is, dan kan de periode vastgesteld worden met de daarbij behorende compensatie.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @edwa11 en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ontzettend vervelend dat je al zo lang wacht op de levering van de Mediabox Next. Ik heb je gegevens er even bijgepakt en zo te zien gaat er iets mis in de achterliggende systemen waardoor de order stagneert.

Hier ben ik gelijk achteraan gegaan zodat mijn collega's van een gespeciliseerd team dit z.s.m. oplossen. Zodoende kunnen wij ervoor zorgen dat je alsnog de Next in huis krijgt. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het jou weten.

Zodra het installatiepakket van de Next bij jouw binnen is, kijk ik naar een passende compensatie voor de weken dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten.

Groeten,

Paul 

edwa11
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Paul,

 

Hartelijk dank want ik heb de Next binnen. Het is een hele verbetering ten opzichte van de oude mediabox. Jammer dat de levering niet helemaal vlekkeloos is verlopen. Het is met het aanvragen van een blokje aan de muur begonnen, en ondertussen heb ik drie blokjes van Ziggo mogen ontvangen. Neemt niet weg dat ik 6 weken niet van mijn abbo gebruik heb kunnen maken. Kan jij daar iets in betekenen?

MvrGr, Edwin

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemorgen @edwa11,

Ontzettend fijn dat je de Next binnen hebt en dat dit een hele verbetering is! Wat betreft de levering is het inderdaad niet van een leien dakje gegaan. Ik snap ook dat je hierdoor gedurende een periode van 6 weken niet optimaal gebruik hebt kunnen maken van het abonnement. Voor de periode van 6 weken heb ik dan ook een vergoeding voor je aangevraagd conform de garantieregeling. De aangevraagde credit zal met de volgende factuur worden verrekend. Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?

Heel veel plezier met de diensten en nog een prettige dag! 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welk blokje aan de muur bedoel je kun je daar eens een foto van maken

edwa11
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen, Zie afbeelding. Bij het aansluiten van de Mediabox kon het niet het signaal van Ziggo vinden. Ziggo stuurt signalen naar de Mediabox, maar de Mediabox stuurt ook signalen terug naar Ziggo. Juist de signalen terug naar Ziggo werden geblokeert door mijn oude "blokje"(Coax splitter) waardoor de Mediabox de opstartprocedure niet kon afmaken. De Mediabox geeft dan een foutcode in het scherm. Deze Coax splitter kan men bij Ziggo bestellen, maar ook bijvoorbeeld bij Kabelshop.nl voor € 9,95 kopen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Fijne dag.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemorgen @edwa11,

Dankjewel voor de opheldering! Ik zorg ervoor dat je een nieuwe splitter toegestuurd krijgt die voldoet aan de nieuwe eisen voor aansluitmaterialen. Binnen 3 a 4 dagen ontvang je kosteloos de POA1-B splitter in huis. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Bij Ziggo zelf zijn de coax en netwerk materialen goedkoper mocht je die nodig hebben: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@edwa11 Ik zie dat je inmiddels de nieuwe aansluitmaterialen ontvangen hebt. Wat zijn jouw bevindingen nadat je de nieuwe splitter hebt aangesloten? Werkt alles inmiddels volledig naar wens? Mocht je nog problemen ervaren dan pakken wij hier de draad graag weer verder met je op.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@edwa11 We zijn erg benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt nadat je de nieuwe materialen hebt aangesloten. Laat het maar weten d.m.v. een reactie onder dit topic. 

Uitgelicht topic