Hi Community.
Binnenkort ga ik verhuizen. Bij de verhuizing komt een interessante optie vrij namelijk glasvezel. Nu begrijp ik dat Ziggo dat helaas niet kan/mag aanbieden. Ik kreeg via een persoon uit mijn netwerk bij een andere provider een glasvezel verbinding aangeboden met hogere snelheid en lagere kosten. Nu belde ik Ziggo om te vragen hoe het in elkaar steekt om eventueel over te stappen. Mij werd verteld dat mijn huidige contract nog loopt tot december 21. Ik heb in mijn mail gezocht naar mijn startdatum en einddatum van het contract. Enige wat ik kon vinden was een orderbevestiging in juni 2019 met bijgevoegd in de PDF dat het ging om een jaar contract. Begin vorige week was ik benieuwd naar de Mediabox next (voordat ik wist over deze nieuwe aanbieding.) Die heb ik gekregen en in die bevestiging stond het volgende over mijn contract:
tot 01-12-2021 (u behoudt uw huidige looptijd)
U behoudt uw huidige looptijd betekent dat ik een abonnement destijds in 2019 heb afgesloten van 2 jaar. Ik kan dat nergens terugvinden. In tegendeel zelfs Ook in Mijn Ziggo onder producten vind ik niets over mijn huidige looptijd van mijn contract. In mijn mail vind ik ook nergens een email van ziggo waarin staat dat door een wijziging oid. mijn contract verlengd is of überhaupt ergens ooit aan de telefoon is verteld dat een wijziging in je pakket betekent dat je contract verlengd wordt.
Hoe kom ik er nu achter waarom mijn contract tot december 21 loopt, welke wijziging dat heeft veroorzaakt en waarom ik nu eigenlijk daardoor vast zit? Begrijp me niet verkeerd, ik ben jarenlang tevreden Ziggo klant en heb nooit gedoe gehad technisch of qua service maar dit vind ik wel wat gek dat ik nergens kan vinden wat er precies voor gezorgd heeft dat mijn contract '’stilzwijgend’’ verlengd is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Contact opnemen met de klantenservice, je administratie nog een keer doorspitten, of even geduld hebben dan verschijnt er wel een moderator die dit kan ophelderen.
‐---------------
Beste Ziggo
Maak die looptijd weer zichtbaar AUB
Hi @XziXzi
Een warm welkom hier op de Ziggo Community.
Logisch dat dit als een nare verrassing komt als je niet weet welke wijziging dit precies heeft veroorzaakt. Ik ben er dan ook even voor je in gedoken. Het jaarcontract is ontstaan door een bestelling die is gedaan op 3 november 2020 met als gewenste datum 1 december 2020. Je hebt gebeld omdat je in eerste instantie het zakelijke abonnement wilde opzeggen. Uiteindelijk heb je jouw huidige zakelijke abonnement behouden. Hierbij is alleen de volgende korting toegevoegd: 1 maand 100% korting op Zakelijk Abonnement. Door deze korting is een nieuw abonnement voor de duur van 12 maanden aangegaan. Om die reden is er nu een lopend jaarcontract tot en met 1 december 2021.
Tijdens het jaarcontract kun je niet kosteloos je abonnement stopzetten. Er is natuurlijk wel een uitzondering. Stel je gaat verhuizen naar een adres waar Ziggo niet kan leveren. Dan steekt de vork natuurlijk anders in de steel. Ik begrijp dat je binnenkort gaat verhuizen. Weet je toevallig al of wij op dit adres kunnen leveren? Zo niet, dan kunnen wij op basis van een bewijsdocumentje (inschrijving op het nieuwe adres) het abonnement zonder afkoopsom voor je stopzetten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.