1
Vraag
2
Reacties
ZiCom

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Langere coax kabel

Graag zou ik een langere coax kabel ontvangen van 3 meter.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@ZiCom  schreef:

...Dus ik kan het modem niet iets verder zetten?

(In mijn geval net voorbij een blokkerende kast.)

Dat zou wel balen zijn, staat het modem midden in de kamer. 😞


Hallo,

een langere coaxkabel dan 1,5 m naar de Ziggo modem/router is vaak wel mogelijk, maar wordt niet geadviseerd door Ziggo. U kan het dus gewoon proberen, maar 'garantie' hebt u niet.

E.e.a. is ook afhankelijk van de 'status' van het totale coax netwerk in uw huis. Belangrijk is o.a. of de AOP up-to-date is, de kwaliteit van alle coaxkabels, connectoren, splitters en versterkers.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @ZiCom

Wij hebben ruwweg gezien 2 type coaxkabels: die voor het modem en die voor de tv. 

Voor de tv is geen probleem om een coaxkabel van 3 meter aan te vragen. Voor het modem adviseren we echt een kabel van maximaal 1.5 meter. Langere kabels kunnen we helaas ook niet sturen. 

Laat gerust weten als je verzoek betrekking heeft tot de tv. Dan sturen we de langere kabel graag na!

ZiCom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Erik,

 

Dus ik kan het modem niet iets verder zetten?

(In mijn geval net voorbij een blokkerende kast.)

Dat zou wel balen zijn, staat het modem midden in de kamer. 😞

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@ZiCom  schreef:

...Dus ik kan het modem niet iets verder zetten?

(In mijn geval net voorbij een blokkerende kast.)

Dat zou wel balen zijn, staat het modem midden in de kamer. 😞


Hallo,

een langere coaxkabel dan 1,5 m naar de Ziggo modem/router is vaak wel mogelijk, maar wordt niet geadviseerd door Ziggo. U kan het dus gewoon proberen, maar 'garantie' hebt u niet.

E.e.a. is ook afhankelijk van de 'status' van het totale coax netwerk in uw huis. Belangrijk is o.a. of de AOP up-to-date is, de kwaliteit van alle coaxkabels, connectoren, splitters en versterkers.

robinhey

Level 8
  • 242Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

Als je gewoon een goeie coax gebruik bijvoorbeeld Hirschmann KOKA 799 of 9TS en degelijke connectoren van hetzelfde merk, dan kun je het modem wel 10 meter probleemloos van het AOP af plaatsen.Een andere coax kabel van een goed merk en een minimale dikte van 7mm voldoet vaak ook prima.

 

Zorg er wel voor dat je het nieuwste AOP hebt. In ieder geval zo'n aansluitdoos met maar 1 gat. Die oude kunnen nogal wat demping geven.

 

Verder is het handig de boel zo te bouwen dat je bij problemen ook makkelijk het modem tijdelijk naast het AOP kunt aansluiten zoals Ziggo het wil.

 

In tegenstelling tot wat velen denken/vinden/denken-te-vinden is Ziggo niet verantwoordelijk voor de coax installatie in huis. Ziggo is verantwoordelijk voor de groene kabel die je huis binnenkomt en de AOP eengats-aansluitdoos. Ik werk niet voor Ziggo dus ik ben niet bevooroordeeld, dit is gewoon hoe het wettelijk in elkaar zit. Ziggo, KPN en corcuiten zijn ook niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van je WiFi. Dat ze tegenwoordig modems met WiFi leveren is puur service. Strict genomen hoeft een provider alleen maar te zorgen dat een bekabelde telecommunicatiedienst tot in het pand geleverd wordt en vanaf daar is het de klant die de inpandige distributie zelf op eigen kosten moet regelen.

 

Om het installatieproces te versnellen mogen klanten het AOP tegenwoordig ook zelf vervangen en krijg je een startpakket waarmee je in ieder geval alles zo kunt aansluiten dat je ergens (meestal de woonkamer) TV, internet en telefoon hebt. Ziggo is niet verantwoordelijk voor de (meestal witte) coax kabels die inpandig naar de verschillende vertrekken lopen en alle accessoires die daarvoor nodig zijn (aansluitdozen, connectoren, splitters, versterkers). Dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar en/of de huurder. Als de aanwezig situatie je niet zindt, kun je op eigen kosten de inpandige installatie (laten) aanpassen. Ook het verplaatsen van het AOP op verzoek van de klant is iets wat op eigen kosten gebeurt.

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@robinhey 

 

een klant mag niet zelf aan het AOP komen dit moet altijd door een monteur gebeuren

robinhey

Level 8
  • 242Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

@MR_CHIP  schreef:

een klant mag niet zelf aan het AOP komen dit moet altijd door een monteur gebeuren


Ok en waarom hebben ik en al mijn familieleden en vrienden toen ze een Ziggo abonnement namen Hirschmann TRAS1000/B en Braun BTV01 1-gats AOP aansluitdozen gekregen? Misschien dat het recent veranderd is, maar enkele jaren geleden werden ze nog gewoon geleverd.

ZiCom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt... en ook anderen....

Langere kabel gekocht, werkt prima.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zit zelf sinds 2016 bij ziggo en toen moest er monteur komen voor AOP volgens de regels 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

vroeger voor de fusie met UPC mocht je het AOP nog zelf vervangen.

sinds 2015 is het niet meer toegestaan om

zelf aan het aop en de groene kabel te sleutelen 

en is voor het vervangen een monteur vereist

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic