1
Vraag
2
Reacties
bjorn2321

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Laatste factuur niet kloppend en betaling verkeerd verwerkt

Na maandenlang slechte verbinding overgestapt naar glasvezel van KPN. Opgezegd op 7 februari, 10 februari bevestigd en opzegging per 6 maart.

Vervolgens op 25 februari de laatste factuur. In tegenstelling tot wat op de site staat geen eindfactuur van 1-6 maart, maar de volledige maand.

Na wat gesteggel afgesproken dat wij nu 6/31e deel betalen (direct gedaan) en er een notitie gemaakt werd. Daarmee zou alles klaar zijn.

Maar nu...

Bij openstaande facturen staat nu de volledige factuur + het 6/31e deel. De betaling is niet verwerkt. 

Tja, nog een reden om blij te zijn bij deze oplichters weg te zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64984Posts
  • 4547Oplossingen
  • 17514Likes

@bjorn2321 Ziggo factureert een maand vooruit, als de factuur opgemaakt wordt en er is nog een abonnement actief, dan wordt de volgende maand in rekening gebracht.

De maand daarna wordt alles gecorrigeerd, eventuele kosten, huurfilms en belkosten worden ingehouden en de rest krijg je teruggestort.

Deze werkwijze is geen oplichting, je had deze werkwijze heel makkelijk kunnen weten, want dat staat in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan, door een abonnement te hebben bij Ziggo.

Als je dan buiten het standaard systeem om, iets wilt wijzigen, is het coulance van Ziggo dat ze het proberen voor je en kan het zijn dat, door je eigen wijzing, het systeem je betaling nog niet heeft verwerkt.

Na het weekend komt een Ziggo moderator vanzelf hier langs in dit topic en kan kijken hoe het nu in de facturering staat en hoe het eventueel opgelost moet worden voor je.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64984Posts
  • 4547Oplossingen
  • 17514Likes

@bjorn2321 Ziggo factureert een maand vooruit, als de factuur opgemaakt wordt en er is nog een abonnement actief, dan wordt de volgende maand in rekening gebracht.

De maand daarna wordt alles gecorrigeerd, eventuele kosten, huurfilms en belkosten worden ingehouden en de rest krijg je teruggestort.

Deze werkwijze is geen oplichting, je had deze werkwijze heel makkelijk kunnen weten, want dat staat in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan, door een abonnement te hebben bij Ziggo.

Als je dan buiten het standaard systeem om, iets wilt wijzigen, is het coulance van Ziggo dat ze het proberen voor je en kan het zijn dat, door je eigen wijzing, het systeem je betaling nog niet heeft verwerkt.

Na het weekend komt een Ziggo moderator vanzelf hier langs in dit topic en kan kijken hoe het nu in de facturering staat en hoe het eventueel opgelost moet worden voor je.

bjorn2321
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er staat online bij veelgestelde vragen vermeld dat als de opzegging meer dan 10 dagen voor de laatste factuur is deze factuur de laatste is en er dus geen credit factuur meer volgt. 

Ik geef toch aan dat dit is wat op de site staat? Dan verwacht ik dat men zich daar ook aan houdt en niet met een of andere smoes komt. Helpdesk probeerde eerst nog te zeggen dat de opzegging pas 17 februari bij hun verwerkt was. Mail teruggestuurd als bewijs.

Ik wil geen cent voorschieten en laten crediteren voor de 'service' van de afgelopen maanden. Iedere maand wel werkzaamheden, meerdere keren per week verbinding even weg. Voor thuiswerken gewoon ongeschikt.

Daarbij is niet eens de betaling niet verwerkt, maar bij openstaande kosten geteld... Als dat geen foutje in hun voordeel is...

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64984Posts
  • 4547Oplossingen
  • 17514Likes

"Er staat online bij veelgestelde vragen vermeld dat als de opzegging meer dan 10 dagen voor de laatste factuur is deze factuur de laatste is en er dus geen credit factuur meer volgt. "

Waar staat dat?

Ik zie op de Opzeggen pagina: Abonnement opzeggen | Verhuizen of samenwonen (ziggo.nl)

Waarom krijg ik nadat mijn abonnement is stopgezet een factuur?

Na het opzeggen van je abonnement, krijg je een eindfactuur. Op deze laatste factuur kan een verrekening staan van te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode vóór de opzegdatum. Omdat je gesprekskosten altijd achteraf in rekening worden gebracht, zijn deze kosten dan pas zichtbaar en niet direct bij opzegging.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic