Welkom hier op de Community allereerst, @han_prinsen! Het spijt me dat je zo'n vervelende ervaring met ons hebt nadat er sprake was van een storing met je Mediabox XL. Ik begrijp dat we in de communicatie nogal tekortgeschoten zijn en dat is natuurlijk erg jammer want hierdoor zit jij met de spreekwoordelijke “gebakken peren”..
Allereerst waarom je een Humax ontvangen hebt: in het systeem zie ik dat je naast je Mediabox XL ook nog een Extra Mediabox van ons in huis hebt. Mijn collega heeft na het contact met jou een vervanger voor deze betreffende standaard Extra Mediabox besteld, en dus niet voor de Mediabox XL. DIt lijkt fout gegaan te zijn want als ik je goed begrijp had je juist problemen met de Mediabox XL. De Humax is dus ter vervanging van je huidige standaard Extra Mediabox.
Dan komen we ook direct bij het probleem waarom je nog geen nieuwe Mediabox Next hebt mogen ontvangen. Doordat je de verkeerd geleverde Humax niet hebt aangesloten (naar alle waarschijnlijkheid) loopt de order om die box te activeren in ons systeem ook niet door. Het gevolg is dat de order met de Mediabox Next erbij inbegrepen On Hold blijft staan. Deze bestelling staat als het ware in een virtuele wachtrij te wachten op de activatie van de eerder bestelde Humax.
Lang verhaal kort: je Humax moet eerst geactiveerd alvorens de Next je kant op kan komen. Mijn advies is dan ook om de nieuw geleverde Humax aan te sluiten ter vervanging van je huidige standaard Extra Mediabox. Je huidige/oude standaard Extra Mediabox stuur je dan retour aan ons. De nieuwe Humax zal na het aansluiten een signaal versturen naar ons systeem en de activatie zal dan doorlopen. Vervolgens komt de bestelling met de Next erbij zo snel als mogelijk je kant op.
Eenmalige kosten worden altijd berekend als er met een ander abonnement nieuwe apparatuur verzonden wordt. Blijkbaar heeft mijn collega dat niet gecommuniceerd waar je dat natuurlijk wel mag verwachten. Ik ben daarom bereid de eenmalige kosten voor je te vergoeden. Let wel: met de Mediabox Next ga je een jaarcontract aan zoals @Wlmpie al aangaf.. Mogelijk is mijn collega dat ook vergeten te vertellen, al hoop ik van niet!
Vragen? Stel ze gerust! We helpen je graag.