han_prinsen

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kosten niet vermeld / bestelling nog steeds niet geleverd.

Ik hoop dat mijn ervaringen eenmalig zijn & dat anderen hier geen last van hebben, maar ik vraag mij een aantal dingen af.

NAV een storing in een Mediabox XL 8 dagen geleden gebeld. Problemen uitgelegd & voordat ik het wist werd er verteld dat er nieuwe Mediabox onderweg was (een paar dagen later werd idd een verkeerde Mediabox van Humax bezorgd waar ik niet om gevraagd had & niets aan heb).

Doorgepraat over mogelijkheden & besloten om tot een upgrade naar een Mediabox Next over te gaan (meerprijs was maar iets van E0.75 per maand).

Tot mijn verbazing zie ik in de bevestigings email “Eenmalige kosten E19.95” vermeld staan, terwijl hier in het gesprek niets over is gezegd. Is dit de manier waarop Ziggo aan klantenbinding denkt te doen, terwijl nieuwe klanten allerlei kortingen krijgen? Overstappen naar KPN wordt opeens interessant.

Na 8 dagen nog steeds niets ontvangen. De Mediabox XL is nog steeds defect & loopt om de haverklap vast. Website van Ziggo om de status van de bestelling te kontroleren werkt meestal niet. Ik zie nu einderlijk dat mijn bestelling “in behandeling” is.

Is dit hoe Ziggo vaste klanten beloond? Aparte manier van klantenbinding. Hebben anderen ook deze ervaringen?

ik ga KPN maar eens ff bellen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom hier op de Community allereerst, @han_prinsen! Het spijt me dat je zo'n vervelende ervaring met ons hebt nadat er sprake was van een storing met je Mediabox XL. Ik begrijp dat we in de communicatie nogal tekortgeschoten zijn en dat is natuurlijk erg jammer want hierdoor zit jij met de spreekwoordelijke “gebakken peren”.. 

Allereerst waarom je een Humax ontvangen hebt: in het systeem zie ik dat je naast je Mediabox XL ook nog een Extra Mediabox van ons in huis hebt. Mijn collega heeft na het contact met jou een vervanger voor deze betreffende standaard Extra Mediabox besteld, en dus niet voor de Mediabox XL. DIt lijkt fout gegaan te zijn want als ik je goed begrijp had je juist problemen met de Mediabox XL. De Humax is dus ter vervanging van je huidige standaard Extra Mediabox.

Dan komen we ook direct bij het probleem waarom je nog geen nieuwe Mediabox Next hebt mogen ontvangen. Doordat je de verkeerd geleverde Humax niet hebt aangesloten (naar alle waarschijnlijkheid) loopt de order om die box te activeren in ons systeem ook niet door. Het gevolg is dat de order met de Mediabox Next erbij inbegrepen On Hold blijft staan. Deze bestelling staat als het ware in een virtuele wachtrij te wachten op de activatie van de eerder bestelde Humax.

Lang verhaal kort: je Humax moet eerst geactiveerd alvorens de Next je kant op kan komen. Mijn advies is dan ook om de nieuw geleverde Humax aan te sluiten ter vervanging van je huidige standaard Extra Mediabox. Je huidige/oude standaard Extra Mediabox stuur je dan retour aan ons. De nieuwe Humax zal na het aansluiten een signaal versturen naar ons systeem en de activatie zal dan doorlopen. Vervolgens komt de bestelling met de Next erbij zo snel als mogelijk je kant op.

Eenmalige kosten worden altijd berekend als er met een ander abonnement nieuwe apparatuur verzonden wordt. Blijkbaar heeft mijn collega dat niet gecommuniceerd waar je dat natuurlijk wel mag verwachten. Ik ben daarom bereid de eenmalige kosten voor je te vergoeden. Let wel: met de Mediabox Next ga je een jaarcontract aan zoals @Wlmpie al aangaf.. Mogelijk is mijn collega dat ook vergeten te vertellen, al hoop ik van niet!

Vragen? Stel ze gerust! We helpen je graag.

Bekijk in context

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Uiteraard! Ik maak de vergoeding gelijk aan :-). 

 

Wat je hieronder bedoelt met partnervoordeel, weet ik trouwens niet. Ik heb hier niet eerder van gehoord. Heb je inmiddels meer informatie? 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
han_prinsen wrote:



ik ga KPN maar eens ff bellen.

Dan zou ik die Mediabox next maar snel annuleren want ze hebben je ook een nieuw jaarcontract aangesmeerd.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom hier op de Community allereerst, @han_prinsen! Het spijt me dat je zo'n vervelende ervaring met ons hebt nadat er sprake was van een storing met je Mediabox XL. Ik begrijp dat we in de communicatie nogal tekortgeschoten zijn en dat is natuurlijk erg jammer want hierdoor zit jij met de spreekwoordelijke “gebakken peren”.. 

Allereerst waarom je een Humax ontvangen hebt: in het systeem zie ik dat je naast je Mediabox XL ook nog een Extra Mediabox van ons in huis hebt. Mijn collega heeft na het contact met jou een vervanger voor deze betreffende standaard Extra Mediabox besteld, en dus niet voor de Mediabox XL. DIt lijkt fout gegaan te zijn want als ik je goed begrijp had je juist problemen met de Mediabox XL. De Humax is dus ter vervanging van je huidige standaard Extra Mediabox.

Dan komen we ook direct bij het probleem waarom je nog geen nieuwe Mediabox Next hebt mogen ontvangen. Doordat je de verkeerd geleverde Humax niet hebt aangesloten (naar alle waarschijnlijkheid) loopt de order om die box te activeren in ons systeem ook niet door. Het gevolg is dat de order met de Mediabox Next erbij inbegrepen On Hold blijft staan. Deze bestelling staat als het ware in een virtuele wachtrij te wachten op de activatie van de eerder bestelde Humax.

Lang verhaal kort: je Humax moet eerst geactiveerd alvorens de Next je kant op kan komen. Mijn advies is dan ook om de nieuw geleverde Humax aan te sluiten ter vervanging van je huidige standaard Extra Mediabox. Je huidige/oude standaard Extra Mediabox stuur je dan retour aan ons. De nieuwe Humax zal na het aansluiten een signaal versturen naar ons systeem en de activatie zal dan doorlopen. Vervolgens komt de bestelling met de Next erbij zo snel als mogelijk je kant op.

Eenmalige kosten worden altijd berekend als er met een ander abonnement nieuwe apparatuur verzonden wordt. Blijkbaar heeft mijn collega dat niet gecommuniceerd waar je dat natuurlijk wel mag verwachten. Ik ben daarom bereid de eenmalige kosten voor je te vergoeden. Let wel: met de Mediabox Next ga je een jaarcontract aan zoals @Wlmpie al aangaf.. Mogelijk is mijn collega dat ook vergeten te vertellen, al hoop ik van niet!

Vragen? Stel ze gerust! We helpen je graag.

han_prinsen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Erik S Ziggo ,

Dank voor je reactie.

Fijn dat je de “eenmalige kosten” (die dus in feitelijk niet eenmalig zijn, omdat die bij het afsluiten van een abonnement al in rekening worden gebracht) wilt vergoeden.

Tav het nieuwe abonnement, dat heeft je collega idd ook niet vermeld….
Ik zit momenteel te twijfelen wat te doen, omdat ik vandaag nog onder de bestelling uitkan, en ik inmiddels heb vernomen dat ik in aanmerking kom voor partnervoordeel, hoewel ik nog niet weet wat dat voordeel inhoudt. Heb jij daar meer info over?

dank!

han_prinsen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Erik,

 

Zojuist nieuwe factuur ontvangen en de eenmalige kosten staan daar keurig op vermeld....

 

Zou Je dit kunnen laten corrigeren?

 

dank.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21921Likes

Actiecode Ziggo partnervoordeel??

Ik ben ook benieuwd, nergens iets over te vinden, is dit alleen voor nieuwe klanten of ook bestaande klanten?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Uiteraard! Ik maak de vergoeding gelijk aan :-). 

 

Wat je hieronder bedoelt met partnervoordeel, weet ik trouwens niet. Ik heb hier niet eerder van gehoord. Heb je inmiddels meer informatie? 

han_prinsen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank je Lycke!

"Partnervoordeel" is een zakelijk programma voor medewerkers van zakenpartners van Ziggo/Vodafone, niet voor consumenten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ah, ik zie het inderdaad. De informatie hierover is te vinden op deze link. In jouw geval uiteraard het voordeel voor bestaande klanten. 

Uitgelicht topic