1
Vraag
2
Reacties
Kijkbuis52

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kosten monteur

Mijn ouders, op leeftijd, hadden verschrikkelijk veel problemen met de verbinding. Klantenservice gebeld, kastje verouderd, moet nieuw kastje komen.  Er werd ze wijsgemaakt dat er een monteur zou komen met de benodigde apparatuur en die zou het installeren. Na een week was er natuurlijk nog niemand geweest, dus weer gebeld. Verhaal uitgelegd, blijkbaar te ingewikkeld, dus werd de verbinding verbroken. Nogmaals bellen. Iemand aan de lijn die het zou regelen. Die persoon heeft ook een monteur aangestuurd, want ook het modem moest vervangen worden. Tussen 9 en 15 september in totaal 2 uur met Ziggo moeten bellen, want moeilijk moeilijk. Vervolgens komt dan eindelijk een monteur, die meldt dat er wel kosten bij komen kijken. Daar heeft nooit iemand iets over gezegd aan de telefoon. Goede service ook, aan de telefoon niet weten hoe het opgelost moet worden, monteur aansturen en die mag de klanten voor het blok zetten. Mijn ouders durfden de monteur ook niet meer weg te sturen, want dan zitten ze zonder internet, tv en telefoon.

 

Als je dan vervolgens nog maar een keer de klantenservice belt, krijg je mooi de deksel op je neus, want je bent zelf akkoord gegaan. Tja, dan mag je dus 130 euro aftikken. Mijn ouders zitten vanaf het begin bij Ziggo, als dit de manier is waarop jullie met je klanten omgaan, is het tijd om naar een andere provider te gaan.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dankjewel voor je uitgebreide toelichting! Laat ik vooropstellen dat het erg jammer is jullie zo'n zure nasmaak hebben overgehouden aan het bezoek van de monteur. De communicatie rond zo'n bezoek is van groot belang want dat voorkomt eventuele nare verrassingen en schept duidelijkheid over wat er verwacht kan worden van het monteursbezoek (ook qua kosten).

 

Zoals eerder al aangehaald door @whazaah in dit topic zijn wij verantwoordelijk voor het stukje netwerk van buitenshuis t/m de hoofdaansluiting in huis. Tevens is het omwisselen van defecte Ziggo-apparatuur (bijv. modem) voor onze rekening. De binnenshuisbekabeling (kort gezegd: alles wat ná de hoofdaansluiting volgt) is het klantdomein en dus voor de klant zijn rekening. In de afgesloten monteursbon lees ik dat hier ook enige aanpassingen zijn gedaan, zoals het vervangen van een splitter in de woonkamer en het vervangen van zowel de coaxkabel naar het modem als de mediabox. Tevens heeft de monteur geholpen bij het instellen van de wifi wat als extra service gezien wordt.

 

Al met al kan ik het helaas niet verantwoorden om de gehele servicebon kwijt te schelden. Dit spijt me ontzettend. Wat hierin niet meehelpt is dat er direct na het inplannen van het bezoek een mail is verzonden met duidelijke voorwaarden waarin ook de mogelijke kosten zijn benoemd. Hoe bot het ook moge klinken, als je ouders het hier niet akkoord mee waren hadden ze dit kenbaar moeten maken bij ons. Tevens zijn er aanpassingen gedaan in de binnenshuisbekabeling waar dus altijd kosten voor de klant mee gemoeid zijn.

 

Ik ben bereid een vergoeding aan te maken in het systeem van de helft van de kosten omdat we blijkbaar in de communicatie wel enigszins tekort zijn geschoten. Ik ben het namelijk met je eens dat dit duidelijk benoemd had moet worden tijdens de gesprekken over een eventueel monteursbezoek. Dat voorkomt in ieder geval veel van dit soort situaties. 

 

Ik hoor graag hoe je over dit voorstel denkt. Indien akkoord zet ik de vergoeding in het systeem. Je ouders krijgen dit dan terug van ons op de factuur van november middels een automatische verrekening. Dank alvast!

Bekijk in context

9 Reacties 9
whazaah

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

In principe zijn de kosten voor het vervangen van aop kastje of binnenwerk en wisselen modem voor ziggo, het scheidingspunt van het ziggo netwerk en thuisnetwerk ligt immers daar. Alle installatiewerkzaamheden voorbij het moden zijn voor kosten klant. 

 

Mochten de werkzaamheden enkel aop + modem zijn dan zou ziggo deze kosten aan hun netwerk op hun moeten nemen. Het zou wel erg vreemd zijn dat de klant op zou moeten draaien voor problemen aan het netwerk van de leverancier.....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan kijken wat er gebeurt is en of de 130 euro geheel en al terecht of niet terecht zijn met de nodige uitleg.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan en de postcode van je ouders tussen haakjes erachter met ouders ervoor, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kijkbuis52 Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Kijkbuis52
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt! Dit is het account van mijn ouders, alle informatie die ze nodig hebben staat er in, dus ik wacht het even af. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemiddag @Kijkbuis52

Allereerst vind ik het jammer dat er een miscommunicatie hierin is ontstaan. Juist in deze situaties moet alles wel duidelijk zijn voordat er wijzigingen worden aangebracht of dat er een monteur wordt ingepland. 

Laten we voorop stellen dat het omruilen van de apparatuur, dat is uiteraard kosteloos. Het wat oudere modem bij je ouders is hierom ook kosteloos omgewisseld. Zo te zien heeft mijn collega ter plaatse nog andere (reparatie)werkzaamheden uitgevoerd om te zorgen dat alles weer storingsvrij werkte. Ik kan uit je bericht + uit de notities in onze administratie niet precies achterhalen wat het probleem exact was waarom er een monteur moest komen. 


Kun je mij vertellen wat er precies aan de hand was bij je ouders? Dan krijg ik een iets beter beeld van deze situatie. 
 

Kijkbuis52
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er was een update uitgerold op het oude kastje, maar niet bij het kastje van mijn ouders, daarom heeft hij gebeld en daarmee is het begonnen. Ze hebben geen idee wat er precies gedaan is, het enige dat ik zeker weet, is dat het modem en de tvbox zijn vervangen. Eerder hadden ze boven ook tv, nu ook niet meer. Ik vind het überhaupt zeer vreemd dat er zomaar een monteur wordt aangestuurd zonder dat er iets gemeld wordt over kosten. Op het moment dat iemand al bij je binnen staat en begint over geld, ben je wat mij betreft rijkelijk te laat, ze hadden toen al geen werkend product meer. En zoals je waarschijnlijk kunt zien in de gegevens, heeft mijn vader tussen 9 en 15 september zo'n twee uur met jullie gebeld. Daarbij heeft hij iedere keer een ander verhaal te horen gekregen, maar niemand heeft benoemd dat een monteur mogelijk geld kan kosten, en al helemaal geen 130 euro. Als ze dat wel hadden gedaan, weet ik zeker dat ik het dan eerst had mogen proberen, ik kom namelijk gratis langs, en ik had het al aangeboden.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dankjewel voor je uitgebreide toelichting! Laat ik vooropstellen dat het erg jammer is jullie zo'n zure nasmaak hebben overgehouden aan het bezoek van de monteur. De communicatie rond zo'n bezoek is van groot belang want dat voorkomt eventuele nare verrassingen en schept duidelijkheid over wat er verwacht kan worden van het monteursbezoek (ook qua kosten).

 

Zoals eerder al aangehaald door @whazaah in dit topic zijn wij verantwoordelijk voor het stukje netwerk van buitenshuis t/m de hoofdaansluiting in huis. Tevens is het omwisselen van defecte Ziggo-apparatuur (bijv. modem) voor onze rekening. De binnenshuisbekabeling (kort gezegd: alles wat ná de hoofdaansluiting volgt) is het klantdomein en dus voor de klant zijn rekening. In de afgesloten monteursbon lees ik dat hier ook enige aanpassingen zijn gedaan, zoals het vervangen van een splitter in de woonkamer en het vervangen van zowel de coaxkabel naar het modem als de mediabox. Tevens heeft de monteur geholpen bij het instellen van de wifi wat als extra service gezien wordt.

 

Al met al kan ik het helaas niet verantwoorden om de gehele servicebon kwijt te schelden. Dit spijt me ontzettend. Wat hierin niet meehelpt is dat er direct na het inplannen van het bezoek een mail is verzonden met duidelijke voorwaarden waarin ook de mogelijke kosten zijn benoemd. Hoe bot het ook moge klinken, als je ouders het hier niet akkoord mee waren hadden ze dit kenbaar moeten maken bij ons. Tevens zijn er aanpassingen gedaan in de binnenshuisbekabeling waar dus altijd kosten voor de klant mee gemoeid zijn.

 

Ik ben bereid een vergoeding aan te maken in het systeem van de helft van de kosten omdat we blijkbaar in de communicatie wel enigszins tekort zijn geschoten. Ik ben het namelijk met je eens dat dit duidelijk benoemd had moet worden tijdens de gesprekken over een eventueel monteursbezoek. Dat voorkomt in ieder geval veel van dit soort situaties. 

 

Ik hoor graag hoe je over dit voorstel denkt. Indien akkoord zet ik de vergoeding in het systeem. Je ouders krijgen dit dan terug van ons op de factuur van november middels een automatische verrekening. Dank alvast!

Kijkbuis52
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik vind het een prima voorstel, niet meer dan logisch dat ze moeten betalen voor het vervangen van apparatuur. Mijn ouders zijn ook blij met deze oplossing. Dank je wel voor de moeite! 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dat is goed om te horen @Kijkbuis52! Ik heb de vergoeding bij deze voor ze aangemaakt, we zullen hem meenemen op de eerstvolgende factuur. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic