1
Vraag
2
Reacties
G-Mac

Gedreven Raadgever
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Kosten monteur naar mijn mening onterecht

Sinds een maand of wat zal het zijn, negen? Hebben  we thuis problemen met de internet verbinding, in eerste instantie een connectbox geleverd gekregen omdat we nog gebruik maakten van de Horizon als modem. 
Internet bleef wisselvallig dus contact opgenomen met de klantenservice en er is een monteur lang gekomen om het AOP te vervangen.

Internet werd even stabiel maar na week of twee kwamen de T3 timeouts weer terug, nieuwe kabels en nieuwe splitter gekregen, deze aangesloten zonder resultaat, wederom contact opgenomen met de klantenservice en meneer zag wel een frequentie die ontbrak dus wederom monteur over de vloer gehad. 
De beste man kon niks vinden dus heeft (alweer) de splitter en kabels vervangen, zonder resultaat behalve dat de Horizon XL niet meer online kwam tenzij met directe aansluiting op het AOP. Monteur had de verkeerde splitter geinstalleerd dus wederom contact opgenomen en de goede splitter gekregen waardoor alles weer tegelijkertijd online was. 
Wel wist de beste man me te vertellen dat de kabel beneden als zwart binnen kwam en boven opeens groen was dus er is ergens aan gewerkt ooit en het gaf ons een hint waar het probleem kon liggen.

Natuurlijk bleef de stabiliteit van het netwerk achterwege na het vervangen van de splitter tot het hoogtepunt vorige week toen de Connectbox urenlang vier tot vijf keer per uur opnieuw opstartte.  Na contact met de klantenservice werd er een nieuwe monteur langs gestuurd die specifiek het signaal van de wijkkast naar huis zou doormeten.

De dag was daar, de beste man kwam binnen, ging onmiddelijk bij het AOP meten, vroeg kortstondig wat het probleem was, ik vertelde hem over het kleurverschil in kabels en dat ik dacht dat het daar misschien aan kon liggen waarna ik een nukkige "zou ik moeten zien" terug kreeg terwijl hij naar zijn apparatuur wees. 
Prima, doe je ding, ik laat je wel, na een minuut of twintig gaf hij aan naar de wijkkast te gaan, daar te meten en even te bellen wat zijn bevindingen waren. Mijn vriend gaf zijn nummer omdat ik zelf bezig was, meneer stapte zijn auto in en heeft nooit meer wat laten horen.

Tot een paar uur later een monteursbon met vijftig euro aan kosten in mijn mailbox arriveerde. Na contact te hebben opgenomen met de klantenservice bleek dat dit was omdat hij de splitter vervangen had? 

De splitter.....

Diezelfde splitter die inmiddels al 5 keer vervangen is en waarvan uitgesloten is dat daar het probleem ligt en dit ook nog zonder ons iets te vertellen en terwijl hij specifiek voor het buiten signaal kwam. 

Wederom de klantenservice gebeld en na een uur aan de lijn te hebben gehangen zou er een vergoeding komen voor de maanden aan storing a 70 euro maar de 50 euro zouden blijven staan want die zijn terecht.

Ik begrijp dat werkzaamheden binnenshuis voor rekening van de klant zijn maar er zijn inmiddels 2 monteurs geweest, een om het AOP te vervangen en de ander die geen probleem kon vinden en concludeerde dat het niet aan onze kant lag. Deze man die niet eens voor het probleem binnenshuis kwam vervangt op eigen houtje voor de zoveelste keer een splitter, vertelt ons niks, houdt zich niet aan de afspraken en ik mag nu 50 euro betalen terwijl het hele probleem niet opgelost is? 

De dame van de klantenservice kon ook niet zien dat de vorige monteur de splitter had vervangen (zonder kosten) omdat hij dat niet genoteerd had en ik de volgende dag gebeld heb voor een nieuwe omdat deze niet goed was dus dat maakte ook nog dat dat verhaal niet te verifieren viel. Fijn, slechte administratie van de vorige monteur zijn kant kost me nu dus geld.

Ik vind dit nou niet echt een normale gang van zaken, dat het probleem niet aan onze kant lag is meermaals bevestigd en nu betalen we 50 euro voor het vervangen van een splitter. Ik heb nog 4 splitters in de kelder liggen dus dat had ik zelf ook gekund.

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
G-Mac
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Monteur is net geweest en ze zijn sowieso al weken bezig in de wijk omdat er veel signaalruis is en na wat meten bleek de kabel ook beschadigd.

Binnenkort bellen ze voor een afspraak om deze te vervangen!

Top geregeld! 🙂

Bekijk in context

G-Mac
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Oke, nog een kleine toevoeging.

Een half uur na het typen van deze post werd ik al gebeld voor een afspraak, dinsdag of woensdag waren geen probleem maar als ik toch thuis was konden ze er ook binnen een half uur zijn.

Ik was al blij dat het probleem toch echt niet bij mij lag maar met deze oplossing ben ik helemaal blij! 

De heren zijn net weg en alles werkt weer, helemaal top!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13535Likes

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond kijken en de nodige stappen nemen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Jocola

Gedreven Raadgever
  • 326Posts
  • 8Oplossingen
  • 229Likes

@G-Mac  schreef:  Ik heb nog 4 splitters in de kelder liggen dus dat had ik zelf ook gekund. 

(Sarcasme mode on) je kan ze alle vier verkopen aan Ziggo á € 12,50 per stuk dan is de rekening vereffend (Sarcasme mode off)  😂

G-Mac
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dat weet ik, dankje

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1784Posts
  • 201Oplossingen
  • 538Likes

Goedemiddag G-Mac, ik schrik van je verhaal! Zo te lezen heb je er heel wat tijd en moeite inzitten. Het is dan ook zonde om te lezen dat dit nog geen oplossing geboden heeft.  Om maar meteen goed te beginnen heb ik de monteurskosten vergoed, deze verrekening vind je terug op de eerstvolgende factuur. Helaas lost die vergoeding het oorspronkelijke probleem natuurlijk niet op. 

De vorige monteur gaf al aan dat de groene (zwarte) kabel er niet helemaal uit zag zoals het zou moeten. Ik wil daarom opnieuw een netwerk monteur inplannen die dit verder gaat onderzoeken. Ik heb de afspraak ingepland op vrijdag 01-04 tussen 08:00 -13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Ik heb in de monteursbon duidelijk vermeld dat de aansluiting al vervangen is.  Laat je ons weten of deze monteur het probleem heeft opgelost? 

G-Mac
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Wauw, wat me een uur aan de telefoon kostte en niks uithaalde lukt hier gewoon zo! Super fijn, dankjewel!

Ik ben zelf aan het werk vrijdag maar m'n vriend is vrij dus dat komt goed!

Ik moet er wel bij zeggen dat het signaal sinds een week voor de monteur de laatste keer langs kwam stabieler is geworden nadat m'n vriend de hele modem een uur of vijf losgekoppeld heeft. Het valt nog steeds af en toe weg maar de modem herstart tenminste niet meer elk uur.

Ik denk ik vermeld het even voor ik straks weer 50 euro onder m'n neus geduwd krijg 😅

G-Mac
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Monteur is net geweest en ze zijn sowieso al weken bezig in de wijk omdat er veel signaalruis is en na wat meten bleek de kabel ook beschadigd.

Binnenkort bellen ze voor een afspraak om deze te vervangen!

Top geregeld! 🙂

G-Mac
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Oke, nog een kleine toevoeging.

Een half uur na het typen van deze post werd ik al gebeld voor een afspraak, dinsdag of woensdag waren geen probleem maar als ik toch thuis was konden ze er ook binnen een half uur zijn.

Ik was al blij dat het probleem toch echt niet bij mij lag maar met deze oplossing ben ik helemaal blij! 

De heren zijn net weg en alles werkt weer, helemaal top!

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 384Posts
  • 43Oplossingen
  • 145Likes

Dat is inderdaad helemaal top! @G-Mac fijn dat het zo snel allemaal weer is opgelost 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates