bernies
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Korting weg na abonnement upgraden

We zijn per 2-6-2021 overgestapt van Budget Alles in 1 naar Ziggo ( Bij Budget konden we voor 45 euro p/m tot 7 dagen terugkijken naar Tv-programma's). Bij Ziggo hadden we gekozen voor TV Standaard. Toen bleek dat we hiermee niet naar Netflix konden kijken hebben we noodgedwongen per 12-6 gekozen voor TV Start en Internet Start voor 54,50 euro p/m. We kregen dan wel de eerste 9 maanden een korting van 20 euro p/m. Vervolgens kwamen we erachter dat terugkijken vanaf het begin inhield dat je alleen programma's die op dat moment nog uitgezonden werden vanaf het begin kon terugzien, dus we wilden het pakket upgraden naar TV Compleet met uitgebreid terugkijken voor 69 euro p/m. Tot onze stomme verbazing betekende dit dat de korting van 20 euro p/m dan zou vervallen, terwijl upgraden per maand volgens Ziggo zou moeten kunnen, waarbij niet gesproken wordt over het vervallen van kortingen. Bovendien vind ik het niet logisch dat je korting op een goedkoper pakket vervalt als je upgrade naar een duurder pakket. Je moet dus anders dan Ziggo beweert wel degelijk op de kleine lettertjes passen. We overwogen vervolgens ons jaarcontract op te zeggen, maar dan moeten we een flinke boete betalen. Kortom we kunnen geen kant op en ons contract voelt als een wurgcontract.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2250Reacties
  • 352Oplossingen
  • 348Likes

Goedemorgen @bernies,

Welkom op de Community en welkom terug bij Ziggo! Wel heel vervelend dat jullie meteen zo'n nare ervaring hebben gehad. Meteen gedoe over niet kunnen terugkijken en verdwenen korting is natuurlijk niet fijn.

Als het goed is, kunnen jullie inmiddels wel gebruik maken van de mogelijkheid om 7 dagen terug te kijken. Ook kunnen jullie -als jullie dat willen- Netflix kijken via kanaal 150 of de Netflix app op de Mediabox XL. Ik vermoed dat daar op werd gedoeld toen er eerder werd gesproken over Netflix. 

Het weer kunnen terugkijken is zo te lezen wel ten kosten gegaan van de korting. Technisch gesproken klopt dat, de korting is immers afgesproken voor het Start pakket. Nu er voor TV Complete is gekozen, is er een ander abonnement. Wel snap ik dat het zuur is dat dit door een upgrade kort na het afsluiten van het Start abonnement is gebeurd. Op voorhand kan ik niets beloven, maar ik heb daarom een verzoek ingediend om de korting weer toe te voegen. Ik verwacht dat ik hier binnen 3 werkdagen reactie op krijg.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14721Reacties
  • 598Oplossingen
  • 3063Likes

Klopt niet helemaal wat je zeg, Netflix is een los onderdeel op de Media Box en daar kan je gewoon als je een account hebt mee inloggen, dat staat los van Ziggo zelf.

Als je eerst downgrade dan krijg je korting om dingen af te spreken, maar ga je upgrade dan komen afspraken te vervalen. Ik ga zorgen dat deze even onder de aandacht van een Ziggo Medewerker komt als u even onderstaand in profiel wilt zetten graag.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

bernies
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij een TV Standaard contract krijg je geen Mediabox en zonder een Mediabox kun je volgens de klantendienst van Ziggo geen Netflix kijken.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14721Reacties
  • 598Oplossingen
  • 3063Likes

Als je een smart TV of Chromecast bezit kan je wel Netflix kijken. En bij TV Standaard krijg je waarschijnlijk een module.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7016Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1728Likes

Als @bernies met TV Standaard het Kabel TV abonnement bedoeld zonder Internet dan kan je inderdaad geen gebruik maken van Netflix.

Als er wel internet naast kabeltv werd afgenomen dan is Netflix enkel te kijken op een smart TV omdat je bij KabelTV geen Mediabox ontvangt.

bernies
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor jullie informatie. Het is inmiddels gelukt om met onze Smart Tv Netflix te kijken, dus de informatie van de klantenservice dat je TV Start en Internet Start nodig hebt i.p.v. TV Standaard en Internet klopt niet. Nu alleen nog het probleem van de terugkijkmogelijkheid van programma's zonder dat je daarvoor een TV Compleet upgrade nodig hebt en het vervallen van de korting. We hebben overigens nooit het abonnement gedowngraded alleen maar geüpgraded. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 7016Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1728Likes

TV Compleet is niet nodig, TV Start wel. De oplossing vind je in de Ziggo Go app of Ziggo Go TV wij gebruiken daar een Amazon Firestick voor. 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

Eerlijk gezegd is de term TV standaard mij deels onduidelijk, dat gaat blijkbaar om het basispakket wat je minimaal met interactieve TV kan ontvangen. Had je met je eerste pakket dus TV standaard een CI module?

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2250Reacties
  • 352Oplossingen
  • 348Likes

Goedemorgen @bernies,

Welkom op de Community en welkom terug bij Ziggo! Wel heel vervelend dat jullie meteen zo'n nare ervaring hebben gehad. Meteen gedoe over niet kunnen terugkijken en verdwenen korting is natuurlijk niet fijn.

Als het goed is, kunnen jullie inmiddels wel gebruik maken van de mogelijkheid om 7 dagen terug te kijken. Ook kunnen jullie -als jullie dat willen- Netflix kijken via kanaal 150 of de Netflix app op de Mediabox XL. Ik vermoed dat daar op werd gedoeld toen er eerder werd gesproken over Netflix. 

Het weer kunnen terugkijken is zo te lezen wel ten kosten gegaan van de korting. Technisch gesproken klopt dat, de korting is immers afgesproken voor het Start pakket. Nu er voor TV Complete is gekozen, is er een ander abonnement. Wel snap ik dat het zuur is dat dit door een upgrade kort na het afsluiten van het Start abonnement is gebeurd. Op voorhand kan ik niets beloven, maar ik heb daarom een verzoek ingediend om de korting weer toe te voegen. Ik verwacht dat ik hier binnen 3 werkdagen reactie op krijg.

Bekijk in context

bernies
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Erik,

Bedankt voor je antwoord. We kunnen inderdaad nu 7 dagen terugkijken, maar komt dat omdat we TV Compleet hebben aangevraagd of kon dat ook al bij het pakket van TV Start en Internet Start? In dat geval zou TV Compleet namelijk niet nodig zijn. 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2250Reacties
  • 352Oplossingen
  • 348Likes

Graag gedaan! Uitgebreid terugkijken (tot 7 dagen terug) kan nu inderdaad via de Mediabox XL door het TV Complete abonnement. Met TV Start heb je alleen TV gemist via de mediabox:
Sint1.JPG

RoWi.
Expert
Expert
  • 7016Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1728Likes

@Erik P in het kader van dit en andere topics is TV Standaard een upc term meegekomen uit het verleden? 

KabelTV is vermoedelijk iets anders dan TV Standaard.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2250Reacties
  • 352Oplossingen
  • 348Likes

Kabel TV is inderdaad iets anders dan TV Standard. Voor veel TV Standard zenders is een smartcard nodig, op deze pagina zie je hiervan een overzicht. TV Standard is een andere benaming voor TV Start. 

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo