1
Vraag
2
Reacties
bernies

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Korting weg na abonnement upgraden

We zijn per 2-6-2021 overgestapt van Budget Alles in 1 naar Ziggo ( Bij Budget konden we voor 45 euro p/m tot 7 dagen terugkijken naar Tv-programma's). Bij Ziggo hadden we gekozen voor TV Standaard. Toen bleek dat we hiermee niet naar Netflix konden kijken hebben we noodgedwongen per 12-6 gekozen voor TV Start en Internet Start voor 54,50 euro p/m. We kregen dan wel de eerste 9 maanden een korting van 20 euro p/m. Vervolgens kwamen we erachter dat terugkijken vanaf het begin inhield dat je alleen programma's die op dat moment nog uitgezonden werden vanaf het begin kon terugzien, dus we wilden het pakket upgraden naar TV Compleet met uitgebreid terugkijken voor 69 euro p/m. Tot onze stomme verbazing betekende dit dat de korting van 20 euro p/m dan zou vervallen, terwijl upgraden per maand volgens Ziggo zou moeten kunnen, waarbij niet gesproken wordt over het vervallen van kortingen. Bovendien vind ik het niet logisch dat je korting op een goedkoper pakket vervalt als je upgrade naar een duurder pakket. Je moet dus anders dan Ziggo beweert wel degelijk op de kleine lettertjes passen. We overwogen vervolgens ons jaarcontract op te zeggen, maar dan moeten we een flinke boete betalen. Kortom we kunnen geen kant op en ons contract voelt als een wurgcontract.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @bernies,

Welkom op de Community en welkom terug bij Ziggo! Wel heel vervelend dat jullie meteen zo'n nare ervaring hebben gehad. Meteen gedoe over niet kunnen terugkijken en verdwenen korting is natuurlijk niet fijn.

Als het goed is, kunnen jullie inmiddels wel gebruik maken van de mogelijkheid om 7 dagen terug te kijken. Ook kunnen jullie -als jullie dat willen- Netflix kijken via kanaal 150 of de Netflix app op de Mediabox XL. Ik vermoed dat daar op werd gedoeld toen er eerder werd gesproken over Netflix. 

Het weer kunnen terugkijken is zo te lezen wel ten kosten gegaan van de korting. Technisch gesproken klopt dat, de korting is immers afgesproken voor het Start pakket. Nu er voor TV Complete is gekozen, is er een ander abonnement. Wel snap ik dat het zuur is dat dit door een upgrade kort na het afsluiten van het Start abonnement is gebeurd. Op voorhand kan ik niets beloven, maar ik heb daarom een verzoek ingediend om de korting weer toe te voegen. Ik verwacht dat ik hier binnen 3 werkdagen reactie op krijg.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Klopt niet helemaal wat je zeg, Netflix is een los onderdeel op de Media Box en daar kan je gewoon als je een account hebt mee inloggen, dat staat los van Ziggo zelf.

 

Als je eerst downgrade dan krijg je korting om dingen af te spreken, maar ga je upgrade dan komen afspraken te vervalen. Ik ga zorgen dat deze even onder de aandacht van een Ziggo Medewerker komt als u even onderstaand in profiel wilt zetten graag.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

bernies
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bij een TV Standaard contract krijg je geen Mediabox en zonder een Mediabox kun je volgens de klantendienst van Ziggo geen Netflix kijken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als je een smart TV of Chromecast bezit kan je wel Netflix kijken. En bij TV Standaard krijg je waarschijnlijk een module.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als @bernies met TV Standaard het Kabel TV abonnement bedoeld zonder Internet dan kan je inderdaad geen gebruik maken van Netflix.

Als er wel internet naast kabeltv werd afgenomen dan is Netflix enkel te kijken op een smart TV omdat je bij KabelTV geen Mediabox ontvangt.

 

 

 

bernies
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor jullie informatie. Het is inmiddels gelukt om met onze Smart Tv Netflix te kijken, dus de informatie van de klantenservice dat je TV Start en Internet Start nodig hebt i.p.v. TV Standaard en Internet klopt niet. Nu alleen nog het probleem van de terugkijkmogelijkheid van programma's zonder dat je daarvoor een TV Compleet upgrade nodig hebt en het vervallen van de korting. We hebben overigens nooit het abonnement gedowngraded alleen maar geüpgraded. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

TV Compleet is niet nodig, TV Start wel. De oplossing vind je in de Ziggo Go app of Ziggo Go TV wij gebruiken daar een Amazon Firestick voor. 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

 

 

 

Eerlijk gezegd is de term TV standaard mij deels onduidelijk, dat gaat blijkbaar om het basispakket wat je minimaal met interactieve TV kan ontvangen. Had je met je eerste pakket dus TV standaard een CI module?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @bernies,

Welkom op de Community en welkom terug bij Ziggo! Wel heel vervelend dat jullie meteen zo'n nare ervaring hebben gehad. Meteen gedoe over niet kunnen terugkijken en verdwenen korting is natuurlijk niet fijn.

Als het goed is, kunnen jullie inmiddels wel gebruik maken van de mogelijkheid om 7 dagen terug te kijken. Ook kunnen jullie -als jullie dat willen- Netflix kijken via kanaal 150 of de Netflix app op de Mediabox XL. Ik vermoed dat daar op werd gedoeld toen er eerder werd gesproken over Netflix. 

Het weer kunnen terugkijken is zo te lezen wel ten kosten gegaan van de korting. Technisch gesproken klopt dat, de korting is immers afgesproken voor het Start pakket. Nu er voor TV Complete is gekozen, is er een ander abonnement. Wel snap ik dat het zuur is dat dit door een upgrade kort na het afsluiten van het Start abonnement is gebeurd. Op voorhand kan ik niets beloven, maar ik heb daarom een verzoek ingediend om de korting weer toe te voegen. Ik verwacht dat ik hier binnen 3 werkdagen reactie op krijg.

bernies
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste Erik,

Bedankt voor je antwoord. We kunnen inderdaad nu 7 dagen terugkijken, maar komt dat omdat we TV Compleet hebben aangevraagd of kon dat ook al bij het pakket van TV Start en Internet Start? In dat geval zou TV Compleet namelijk niet nodig zijn. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Graag gedaan! Uitgebreid terugkijken (tot 7 dagen terug) kan nu inderdaad via de Mediabox XL door het TV Complete abonnement. Met TV Start heb je alleen TV gemist via de mediabox:
Sint1.JPG

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Erik P in het kader van dit en andere topics is TV Standaard een upc term meegekomen uit het verleden? 

KabelTV is vermoedelijk iets anders dan TV Standaard.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Kabel TV is inderdaad iets anders dan TV Standard. Voor veel TV Standard zenders is een smartcard nodig, op deze pagina zie je hiervan een overzicht. TV Standard is een andere benaming voor TV Start. 

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

he dit heb ik nu ook, tenminste bijna, ook ik wil naar een duurder pakket, en een ziggo vriend op twitter zegt dat dan de korting op het pakket komt te vervallen. Dat zou wel heel bizar zijn. Die korting is me aangeboden of weer terug ben gekomen bij Ziggo(na een korte spijtige overstap naar t-mobile). Dan zou het toch niet moeten uitmaken welke tv pakket je daarna kiest, al uberhaupt niet als je een duurder pakket kiest. En eigenlijk is die keuze gebaseerd op het feit dat ik nog steeds geen ziggo sport totaal heb, omdat ik niet kan kiezen voor een gratis pakket binnen mijn ziggo, terwijl ik bij vodafone en ziggo en hollandsnieuwe abonnementen heb. Maar blijkbaar is dat nog niet goed verwerkt  bij het heractiveren van mijn klant gegevens/account sinds ik mijn overstap naar t-mobile heb teruggedraaid. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @trebor66 ,
 

Wanneer je een lopende korting op je account hebt staan, komt deze te vervallen wanneer je een "nieuw" abonnement kiest. Het systeem ziet namelijk dat je een ander abonnement aangaat en bij een wijziging vervalt een lopende korting. Het probleem is namelijk dat we niet handmatig een verlenging van een korting kunnen verwerken als je nog een paar maanden te gaan hebt van deze korting. Het is dus geen onwil, maar gewoon hoe de kortingen worden verwerkt. Het systeem gaat er namelijk van uit dat je na een aangaan van een jaarcontract met korting, geen wijzigingen aanbrengt aan het abonnement.


In de meeste gevallen is het wel mogelijk om je televisiepakket uit te breiden, zonder dat je korting komt te vervallen. Zorg er wel voor dat je dit in deze sitautie wel door onze (online) helpdesk laat regelen en niet zelf regelt via onze website.


Ik zie op je abonnement ZiggoSport trouwens wel gewoon actief moeten staan. Deze moet wel gewoon werken op zowel je mediabox, CI+ module en via ZiggoGO.

Wanneer je ook een Vodafone abonnement op je naam hebt staan, controleer eens of deze bij Vodafone en/of Hollandsnieuwe wel op hetzelfde adres staan geregistreerd in hun administratie. Soms kan het voorkomen dat je mobiele abonnement op een ander adres geregistreerd staat (oud adres of bedrijfsadres) waardoor de gratis extra`s niet werken. Zodra dit wordt aangepast, worden de gratis extra automatisch geactiveerd voor je. 

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Hallo Meindert, dank voor je reactie. Ik had gisteren al een discussie hierover met iemand van Ziggo via DM op twitter. Ik vroeg toen zelf al is het vervallen van die korting niet gewoon een systeem technisch iets, nou ja werd niet bevestigd. Dan komt het ook anders binnen als je het zo brengt in een reactie naar de klant. En dat is dus wel zo als ik je reactie lees(dat het vervallen van de korting een systeem technisch iets is).  Dat dacht ik al, als je iemand met een reden korting geeft dan kan verandert die reden niet als je een ander pakket kies lijkt me. Dus waarom zou de korting vervallen. Ik dacht eigenlijk dat die korting verwerkt zat in het jaar lang gratis ESPN maar dat is ook niet zo heb ik begrepen. Kwam ik achter nadat ik de bevestiging nog eens had gelezen van de gemaakte afspraken afgelopen zaterdag. Toen zag ik inderdaad ook dat de contract tijd voor een jaar was. Ik ben gewend gewoon wisselingen te kunnen doen per maand (of nog sneller, afhankelijk van de wijziging). Maar goed ik heb de voorwaarden gelezen inmiddels, contract tijd kan worden aangepast als er spraken is van voordelen, zoals in dit geval het ESPN compleet. Dus is prima wat mij betreft. Ik ben op 22 maart over gegaan op t-mobile, en dat was op 30 maar actief, maar viel me dusdanig tegen dat ik op 1 april(geen geintje) weer ben terug gekomen. Inmiddels hadden jullie mij al afgesloten omdat zo schijnt te werken via de opzegservice(actief bij nieuwe provider, afgesloten bij oude provider).  Vervolgens hebben jullie mijn account weer geheractiveerd. En toen ontbraken nog wat pakketten, dat is inmiddels dus rechtgetrokken. Ik had altijd de optie voor het kiezen van het gratis pakket, maar dat zie ik dus nog niet terug, die optie. Kan zijn dat dat even duurt. Ondertussen had ik dus geen ziggo sport totaal meer, en dacht ik neem maar TV max pakket, dan heb ik vanaf vandaag zo ie zo ziggo sport totaal(scheelt weer wachttijd). Ik dacht overigens dat ik wijziging had doorgevoerd naar TV max pakket, maar kreeg geen e-mail, vandaar dat ik dit aankaartte gisteren op Twitter. En toen begon de discussie over de korting. En blijkbaar was bestelling ook niet doorgekomen van TV Max. Ik dacht dat deze door jullie was afgevangen, omdat ik vast zat aan internetsnelheid en comfort pakket voor een jaar. Is niet zo blijkbaar. Je ziet nu ziggo sport bij mij staan, omdat ik dat gisteren apart heb afgesloten, zat ook korting op, dus ik dacht heb ik het in ieder geval. Komt de gratis pakket optie binnenkort beschikbaar dan switch ik als nog. Vervolgens miste ik nog de 40 zenders, dus heb ik ook Movies en Series XL nog erbij genomen, vervolgens mij heb ik nu hetzelfde als het TV max pakket, via TV comfort en apart afgesloten extra pakketten. Heb begrepen dat de korting alleen vervalt(technisch) als ik kies voor een andere internet snelheid of tv pakket (niet voor de extra zenders/pakketten) dus dan zou het goed moeten gaan nu. Heb trouwens nog een probleem met mijn email adressen, ik zou er zes hebben maximaal, maar gebruik er nu zeven. Weet niet of daar nog iets mee kan. Er zijn er vijf juist, en er staat een test adres tussen, die ik niet kan verwijderen, blijkbaar omdat die wordt gezien als mijn eerste email adres, wat je niet kan verwijderen. Dat adres moet eigenlijk veranderd worden in het email adres wat ik nog gebruik en waar ik lang geleden het contract met jullie mee ben aangegaan (het is upcmail e-mail adres). Geen idee hoe dit valt op te lossen.  Het lijkt of het systeem me even als nieuwe klant zag, maar eigenlijk ben ik niet weggeweest(want de officiële einddatum was 21 april volgens mij, dat jullie mij al eerder uit het systeem hebben verwijderd, heeft een andere reden, denk dat de factuur gewoon had doorgelopen tot 21 april). Sorry voor het lange verhaal.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @trebor66 , wat een verhaal! Uiteraard is het erg fijn om te lezen dat je bij ons bent gebleven. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee.
 

Het is sowieso belangrijk om wel via 1 kanaal contact met ons op te nemen. Zo voorkom je dat er dubbele dingen gedaan worden die mogelijk al uitgevoerd worden. Niemand zit te wachten op miscommunicatie namelijk 😉 Je hebt een heel verhaal getypt. Ik haal hier een aantal dingen uit:

Gratis Ziggo Sport Totaal:

Soms kan het zo`n 14 dagen duren voordat je nieuwe Vodafone of Hollandsnieuwe abonnement ook zichtbaar is bij ons. Zodra deze mobiele abonementen bij ons zichtbaar zijn, ontvang je hier automatisch bericht over en kun je deze activeren.


Ik zie dat er gisteren veel is gedaan aan je abonnement. Als ik je verhaal goed begrijp lijkt alles nu weer hersteld te zijn naar wat je beschrijft. Hou er wel rekening mee dat je eerstvolgende factuur diverse verrekeningen zal weergeven.


Wanneer je een internet abonnement hebt bij Ziggo dan kun je maximaal 6 e-mailadressen aanmaken. Heb je daar niet genoeg aan? Dan kun je 10 e-mailaliassen instellen per e-mailadres. Kijk maar eens op deze pagina.  

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Snap je opmerking over 1 kanaal hanteren, kwam een soortgelijk bericht tegen en daar reageerde ik eigenlijk op. Beetje uit frustratie denk ik, ben net een mens af en toe:-) Zal het voortaan bij 1 kanaal houden.  Het gratis pakket zal wel goed komen, dan zet ik ziggo sport om.  Ben bekend met de 10 e-mail aliassen. Het ging me er even om dat mijn email adressen niet terug kwamen in Mijn Ziggo na de heractivatie , terwijl ik er toch twee in gebruik had.  Kon ook niet gelijk nieuwe adressen toevoegen(of eigenlijk mijn oude die ik eerder had gebruikt). Later bleek dat wel mogelijk.  Ik mis nog het upcmail adres waarmee ik ooit een contract met jullie ben aangegaan. Dat gebruik ik nog wel, maar staat niet in mijn ziggo. En er staat een ander test email adres in wat er uit moet, maar die kan ik niet verwijderen. Ik laat het maar even gaan. Zal er ooit wel eens een aparte call voor aanmaken. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@trebor66, dat kan ik goed begrijpen! Je wil dan graag gehoord worden. Kan het zijn dat je eerdere op een ander adres hebt gewoond of dat je een ander klantnummer had en dat het e-mailadres daar nog staat? Of is het inmiddels al opgelost?

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Dat is al een tijdje geleden opgelost via interne opdracht van jullie, iemand heeft me er toen over gebeld van ziggo.  Het upcmail adres hangt blijkbaar anders in een systeem, dan de adressen die ik nu onder mijn ziggo zie staan. Er is toen, in overleg met mij, besloten het email te laten doorlopen, waarna het in okt-2022, automatisch vervalt, dat heeft weer met de afsluiting te maken(heel even) dat het nog een half actief blijft, en daarna stopt. Mbt je vraag, nee geen ander adres, ander klantnummer had ik ook niet, zo ver ik weet, kan het zelf niet zien, het zou wel kunnen, dat upcmail adres hangt ook ergens onder, dus zou je zeggen zijn er dan twee "systemen" in de lucht.  Er gebeuren meer gekke dingen namelijk, het gratis pakket is nog steeds niet geregeld, is intern weer een call voor aangemaakt volgens mij, 4 dagen later was het nog niet werkend, weer contact gehad, kreeg te horen, dat het weer intern wordt opgepakt, 3 werkdagen, dus dat moet ik nog even afwachten.  Maar blijkbaar gaat het er iets niet goed, en ziet het systeem niet dat ik bij ziggo en vodafone zit(en hollandsnieuwe).  Wel overigens als ik gewoon bij vodafone mobile in log. Een ander vreemd iets is dat ik de laatste twee wijzigingen van opzegging (ziggo sport/movies and series xl) niet per e-mail kreeg bevestigd maar per gewone post. Alles lijkt goed te staan, op e-mail, en toch krijg ik deze wijzigingen per brief door. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@trebor66 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ik heb je gegevens er even opnieuw bij gepakt en ik zie dat er voor dit probleem een interne casus is aangemaakt zodat dit verder onderzocht en opgelost kan worden. We zullen deze interne casus eerst af moeten wachten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic