1
Vraag
2
Reacties
R Reinder

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Korting verdwenen, torenhoge factuur en incompetente klantenservice

Medio maart overgestapt van een Ziggo Complete naar een Ziggo Max abonnement via een mooie aanbod.

Eind maart echter een factuur ontvangen voor het dubbele tarief .....waarbij ik direct gebeld heb met de klantenservice.

 

Excuses van de Ziggo medewerker ontvangen, bleek de korting per ongeluk niet verwerkt te zijn .....kortom zou worden opgelost.

 

Vandaag na 3 weken nogmaals gebeld aangezien er nog geen bericht was ontvangen van Ziggo, ontvang ik het bericht dat de ontvangen bestelbevestiging bij overzetten van het abonnement  niet correct is / niet van Ziggo is en ik dus geen recht heb op het "mooie" aanbod. 

 

Verder kunnen ze niets meer voor mij betekenen........nu dus een duur abonnement zonder korting en een bestelbevestiging die niet correct blijkt.

 

Ziggo zorg dat je administratie compleet en correct is en neem je trouwe klanten serieus..........

Toch maar eens kijken naar een alternatief 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @R Reinder, welkom hier op de Community! 

 

Wanneer je van het ene pakket over stapt naar een ander pakket, ga je er natuurlijk vanuit dat alles gewoon goed gaat. Toch loont het om de facturen in de gaten te houden, zoals je nu merkt. Het is natuurlijk erg teleurstellend dat je nu tegen deze problemen aan loopt en ik heb mij hier dan ook in verdiept voor je! 

Wat ik hier zie is dat je op 5 maart via de website van Ziggo zelf het Internet Max en TV Max Next pakket hebt aangevraagd met daarbij 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal en geen eenmalige kosten. Dat is ook hoe het in de bevestiging staat die je op 5 maart hebt gekregen. Je maandelijkse kosten komen dan op € 89,50 per maand met dat pakket. Ik zie geen ander contact en de bestelling is ook niet via ons interne systeem geplaatst. De bevestiging die je hebt ontvangen, is in mijn aanzien dan ook correct en wordt precies zo uitgevoerd op de facturen. De aanbieding dat je 12 maanden Ziggo Sport Totaal gratis krijgt is dan ook de korting die meegenomen wordt. Van een andere korting had je ook geen gebruik kunnen maken, omdat je al klant bent bij Ziggo en kortingen zoals "De eerste 6 maanden voor € 39,95 per maand" alleen voor nieuwe klanten beschikbaar zijn als welkomsaanbieding. Als vaste klant kun je daar geen gebruik van maken.

 

Je had het Internet Complete en TV Complete Next pakket van € 69,50 per maand. Wat is er nu op de vorige factuur gebeurd? Dat heb ik hieronder voor je opgesomd, om het duidelijk te maken 🙂 Als je vanuit Mijn Ziggo de specificatie van de factuur download, kun je dat ook makkelijk volgen. 

- Je betaald op je facturen normaal gesproken altijd vooruit. Je had dus met je oude pakket al voor de volledige maand maart betaald.
- Er heeft een verrekening van 5 tot 31 maart plaats gevonden voor je Internet en TV Complete Next pakket van € 60,52. 

- Vanaf 5 maart tot 31 maart is je nieuwe pakket in rekening gebracht voor € 77,95

- Omdat je altijd vooruit betaald is ook de volledige maand april (1 t/m 30) in rekening gebracht voor je nieuwe pakket voor € 89,50. De prijs die je hebt afgesproken en ook in je bevestiging staat. 

- De korting waarmee je 12 maanden Ziggo Sport Totaal gratis krijgt, staat ook keurig op de factuur en daar worden geen kosten voor in rekening gebracht. 

 

Op die manier is je factuur nu dus hoger uitgevallen dan je gewend bent. Er is dus niet dubbel betaald en de kosten zijn ook niet onterecht. Het zijn gewoon de kosten van je abonnement vanaf het moment dat je deze hebt afgesloten. De eerstvolgende factuur die je eind april krijgt zal dan ook gewoon € 89,50 bedragen 🙂 

 

Je abonnement is gewoon maandelijks wijzigbaar. Als je dus terug wilt naar Internet Complete en TV Complete Next, dan is dat te regelen voor je. 

 

Als je hier nog vragen over hebt, stel ze dan gerust! Ik help je dan graag verder. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75730Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22211Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zij kunnen diep in de systemen en de nodige zaken corrigeren.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @R Reinder, welkom hier op de Community! 

 

Wanneer je van het ene pakket over stapt naar een ander pakket, ga je er natuurlijk vanuit dat alles gewoon goed gaat. Toch loont het om de facturen in de gaten te houden, zoals je nu merkt. Het is natuurlijk erg teleurstellend dat je nu tegen deze problemen aan loopt en ik heb mij hier dan ook in verdiept voor je! 

Wat ik hier zie is dat je op 5 maart via de website van Ziggo zelf het Internet Max en TV Max Next pakket hebt aangevraagd met daarbij 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal en geen eenmalige kosten. Dat is ook hoe het in de bevestiging staat die je op 5 maart hebt gekregen. Je maandelijkse kosten komen dan op € 89,50 per maand met dat pakket. Ik zie geen ander contact en de bestelling is ook niet via ons interne systeem geplaatst. De bevestiging die je hebt ontvangen, is in mijn aanzien dan ook correct en wordt precies zo uitgevoerd op de facturen. De aanbieding dat je 12 maanden Ziggo Sport Totaal gratis krijgt is dan ook de korting die meegenomen wordt. Van een andere korting had je ook geen gebruik kunnen maken, omdat je al klant bent bij Ziggo en kortingen zoals "De eerste 6 maanden voor € 39,95 per maand" alleen voor nieuwe klanten beschikbaar zijn als welkomsaanbieding. Als vaste klant kun je daar geen gebruik van maken.

 

Je had het Internet Complete en TV Complete Next pakket van € 69,50 per maand. Wat is er nu op de vorige factuur gebeurd? Dat heb ik hieronder voor je opgesomd, om het duidelijk te maken 🙂 Als je vanuit Mijn Ziggo de specificatie van de factuur download, kun je dat ook makkelijk volgen. 

- Je betaald op je facturen normaal gesproken altijd vooruit. Je had dus met je oude pakket al voor de volledige maand maart betaald.
- Er heeft een verrekening van 5 tot 31 maart plaats gevonden voor je Internet en TV Complete Next pakket van € 60,52. 

- Vanaf 5 maart tot 31 maart is je nieuwe pakket in rekening gebracht voor € 77,95

- Omdat je altijd vooruit betaald is ook de volledige maand april (1 t/m 30) in rekening gebracht voor je nieuwe pakket voor € 89,50. De prijs die je hebt afgesproken en ook in je bevestiging staat. 

- De korting waarmee je 12 maanden Ziggo Sport Totaal gratis krijgt, staat ook keurig op de factuur en daar worden geen kosten voor in rekening gebracht. 

 

Op die manier is je factuur nu dus hoger uitgevallen dan je gewend bent. Er is dus niet dubbel betaald en de kosten zijn ook niet onterecht. Het zijn gewoon de kosten van je abonnement vanaf het moment dat je deze hebt afgesloten. De eerstvolgende factuur die je eind april krijgt zal dan ook gewoon € 89,50 bedragen 🙂 

 

Je abonnement is gewoon maandelijks wijzigbaar. Als je dus terug wilt naar Internet Complete en TV Complete Next, dan is dat te regelen voor je. 

 

Als je hier nog vragen over hebt, stel ze dan gerust! Ik help je dan graag verder. 

R Reinder
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marije,

 

Dank voor je uitgebreide en duidelijke reactie.

Jou optelsom is mij duidelijk, echter heb ik een bevestiging van Ziggo ontvangen op 5 maart jl. (bestelnummer WSL 14363289) dat de eerste 9 maanden slechts EUR 49,95 afgerekend zou worden...Dit was namelijk ook de aanbieding die ik had ontvangen indien ik naar MAX zou overstappen 😉

 

Heb een gedeelte van de door jullie ontvangen bevestiging als bijlage toegevoegd.....ik ga er vanuit dat de complete wel in jullie systeem is geadministreerd ...

 

Pineapple

Level 16
  • 1745Posts
  • 181Oplossingen
  • 699Likes

Dat is een bevestiging van wat je besteld hebt. Na een bestelling wordt een order gecontroleerd en kan altijd geannuleerd worden vanwege de algemene (actie) voorwaarden. Dat recht heeft Ziggo namelijk. Wat nu dus is gebeurd. Je hebt geen recht op de korting omdat je simpelweg niet voldoet aan de actievoorwaarden. Je neemt namelijk al internet van Ziggo af. Niet leuk om te horen, maar zo is het wel.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik heb oprecht nog nooit gehoord van verschillende bevestigingen.Met hetzelfde bestelnummer zie je onderstaand hoe de afspraken in de bevestiging staan die op 5 maart om 14:21 uur naar je e-mailadres verstuurd is. Het kenmerk van de bevestiging die is verstuurd is TMPLT548_NL. Dat staat onder je klantnummer in de mail. Ik zie ook dat ze nog hebben geprobeerd om de korting die je noemt toe te voegen via een losse case, maar die is afgewezen omdat die korting niet beschikbaar is voor jouw abonnement als vaste klant. Wat ik net in mijn berichtje al uitlegde, is daarbij van toepassing. Het gaat om een welkomsaanbieding voor nieuwe klanten, daar kan je als vaste klant geen gebruik van maken. Dat is dus niet iets dat ik of een andere collega kan realiseren. 

 

Beste mevrouw, meneer Reinders,

Nogmaals bedankt voor uw bestelling. Zoals afgesproken zetten we alles nog even overzichtelijk op een rij. Fijn dat u kiest voor:

  • Internet Max en TV Max Next
  • 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal (eindigt automatisch)

Bestelling volgen
Volg uw bestelling met nummer WSL14363289 eenvoudig online.

 

Dit krijgt u van ons
Alle bedragen zijn in euro's
en inclusief 21% BTW


Wat zit er in uw pakket?

Dit is het, handig om te weten.      89,50

 

  • Kabel TV
  • TV Standard
  • Ziggo Movies and Series XL
  • Internet Max
  • Safe Online
  • Bellen

Actie (niet verwerkt in bovenvermelde prijs)

12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal (eindigt automatisch)


Eenmalige kosten of kortingen

Gratis eenmalige kosten     - 19,95

 

R Reinder
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nogmaals dank voor deze antwoorden, maar heb toch echt een bevestiging waarin iets anders vermeld staat ontvangen ( @Marije , kan eventueel de volledige aan jou doorzenden). 

 

Als 2e, buiten de ontvangen bevestiging moet ik ook als bestaande klant inloggen om de wijziging door te voeren (dan zou jullie systeem toch meteen een melding moeten geven dat het niet kan ?).

 Als 3e is het ook vreemd dat jullie klantenservice aangeeft de correctie door te voeren en het bedrag te crediteren, zoals je zelf ook in je reactie aangeeft, maar uiteindelijk zonder enige verdere communicatie richting mij als klant de "fout" verder laat bestaan.

 

Heb zojuist maar weer het pakket (terug) gewijzigd naar een acceptabeler bedrag , zou het prettig vinden als in de toekomst toch eenduidiger gecommuniceerd zou worden.  

 

Jammer, al jaren trouwe klant van ziggo .........................................maar wat mij betreft hiermee afgedaan.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1994Likes

@R Reinder De mail die je laat zien is een besteloverzicht. Dit staat ook aangegeven in de screenshot. Dat is iets anders dan een bevestiging. Nu is het voor mij een poosje geleden dat ik zo'n overzicht en bevestiging heb gekregen, staat er in het besteloverzicht dat er later een bestelbevestiging volgt?

R Reinder
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Evert , document bestaat uit totaal 3 pagina's, waarbij ik een gedeelte van de eerste als bijlage in deze chat heb toegevoegd. Op de overige pagina's staan mijn Persoonlijke gegevens ( Naam, Geb datum , leveradres, betaalwijze etc) en de bestelling.  Er staat in het gehele document geen enkele verwijzing naar een latere bestelbevestiging.   

 

Maar ben op deze community goed geholpen , zoals reeds aangegeven ook geen energie meer 😩 om verder te discussiëren met Ziggo.  Een leer voor een volgende keer 😉

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1994Likes

Hmm, ik mag hopen dat zo'n verwijzing wel ergens duidelijk wordt vermeld. Is dat niet het geval, dan is het wellicht goed dat dit toegevoegd gaat worden, @Marije.

 

In ieder geval zuur dat het niet doorgaat, al heb je wel in ieder geval 12 maanden lang Ziggo Sport Totaal gratis 😁

R Reinder
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Evert , tja om daar dan maar op te reageren..... zojuist een nieuwe bevestiging  ontvangen voor de downgrade... hierin staat ook de 12 maanden Ziggo Sport Totaal niet meer genoteerd.... durf het bijna niet meer te vragen 🤔 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1994Likes

Dat klopt, die zou er alleen op moeten staan als je Ziggo Sport Totaal ook bij deze bestelling geannuleerd zou hebben of juist besteld zou hebben. Ik vermoed dat je dat niet gedaan hebt (hoeft ook niet natuurlijk!) dus staat die ook niet op de bestelbevestiging.

 

Als je op je tv gaat naar de Ziggo Sport Totaal zenders, vermoed ik dat je gewoon beeld hebt 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic