Kevinho040

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Korting verdwenen na aanpassen abonnement

Goedenavond,

 

Op 19-11-22 een goede aanbieding ontvangen van Ziggo 9 maanden 50% korting voor het onderstaande:

  • Internet Giga en TV Complete (zonder bellen) met next mini
  • Extra Next Mini
  • 12 maanden gratis Movies & Series XL (eindigt automatisch)

Op 21-11-22 een mail “Black Friday actie” 12 maanden 50% korting. Direct gebeld en mijn bestelling van 19-11-22 geannuleerd en meteen hetzelfde laten inzetten tegen 12 maanden 50% korting.

 

Hier begint het probleem, de medewerkster zet niet alles goed over waardoor ik één normale next box ontvang ipv de mini. (1 next en 1 next mini dus)

 

17-12-22 komt het pakket binnen en merk ik dit op, bel direct naar ziggo maar het kan pas worden gewijzigd als mijn producten actief zijn vanaf 20-12-22.

 

Vanavond gebeld en de Next is omgezet naar een Next mini echter kreeg ik een nieuwe bevestiging en hierop is mijn 50% korting helemaal verdwenen?

 

Ik las op het forum dat dit bij meer klanten is gebeurd na een wijziging, echter is deze fout door Ziggo gemaakt en niet door mij. Zouden jullie hierin willen duiken? Ben er na 7 telefoontjes in 4 dagen wel klaar mee een slechte start.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Kevinho040 De case is opgepakt, maar de korting is onverhoopt niet correct toegevoegd. Ik ga hier opnieuw voor je achteraan! Uiteraard hoor je weer van mij!

Bekijk in context

27 Reacties 27
puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

een slechte start...dus u bent een nieuwe klant bij ziggo. Jammer.

Maar binnen kort zal een moderator in dit topic langs komen en dan bekijken wat er mogelijk is. 

In jouw profiel heb je wel jouw postcode gezet.
Dan weet de moderator waar hij/zij moet kijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Haj @Kevinho040! Ik ben gelijk gaan kijken voor je en ik zie hier wel korting actief staan in het systeem. Wil je de komende factuur even afwachten? Daar zou het gewoon op moeten staan! Zo niet, dan duiken we er opnieuw voor je in. 

Kevinho040
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Carlien ,

 

Geen probleem, wanneer word de eerste factuur zichtbaar in mijn ziggo account?

 

Groeten Kevin

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Je abonnement is sinds 19-12 actief, dus het is nog niet bekend wanneer de eerste factuur klaar staat! Hier krijg je een mail over zodra deze klaar staat in MijnZiggo. @Kevinho040

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Kevinho040 Slecht nieuws. Het is helaas niet goed gegaan met de korting. De korting is op 23 december verwijderd (toen is het juiste pakket ingegaan). Ik heb een opdracht aangemaakt om de korting opnieuw toe te voegen. Dit is in het algemeen binnen 5 werkdagen verwerkt. Uiteraard houden wij het hier in de gaten en zullen we een update geven. 

Kevinho040
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Cecilia Bedankt voor je reactie, ik zie inderdaad dat het deel van december, heel januari en heel februari in 1x worden afgeschreven rond 23 januari tegen het volle bedrag?

 

Wordt dit nog recht getrokken voordat de betaling daadwerkelijk gebeurd? Dit is namelijk langer dan 5 werkdagen voordat ze daadwerkelijk gaan afschrijven.

 

Ik hoor het graag! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Kevinho040 Klopt inderdaad! Ik controleerde jouw factuur en dacht ik onderneem direct actie. Je krijgt sowieso een seintje van mij (of een collega) als de korting opnieuw is toegevoegd. De korting wordt dan voor een nieuwe periode toegvoegd. Dit kan helaas niet met terugwerkende kracht. Op de huidige factuur zal geen correctie plaatsvinden, maar op de volgende factuur zal wel een verrekening plaatsvinden vanaf de datum dat de korting weer actief staat. Dit houden we natuurlijk samen met jou in de gaten 🙂 

Kevinho040
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Cecilia Helemaal goed, bedankt voor je oplettendheid! 

Krijg ik dit bericht m.b.t. de 12 maanden 50% korting per mail of?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Kevinho040 We sturen je via deze weg een update als de opdracht m.b.t. het toevoegen van de korting is verwerkt! Hier krijg je namelijk geen automatisch bericht van per e-mail.

Kevinho040
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Cecilia Is er al wat meer bekend mbt de korting? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Kevinho040 De case is opgepakt, maar de korting is onverhoopt niet correct toegevoegd. Ik ga hier opnieuw voor je achteraan! Uiteraard hoor je weer van mij!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kevinho040 en zo zijn we weer een paar dagen verder. Ik ben voor je in de materie gedoken en de aanvraag is succesvol opgepakt.

Hoe is dit opgelost? De volledige korting wordt nu alsnog over de komende 12 maanden toegekend. Dit moet zichtbaar zijn op je volgende factuur. 

Kevinho040
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Jacob Bedankt voor de terugkoppeling! 

Dus het wordt op de volgende factuur verrekend? Aangezien mijn factuur voor januari een kleine €200 bedroeg voor 10 dagen december, januari + februari….

 

Ik hoor het graag!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kevinho040 niet verrekend als in dat er een korting op 1 factuur wordt gegeven voor de afgelopen periode. 

Wel als in dat vanaf nu alsnog de looptijd voor de hele periode in gang wordt gezet. 

Kevinho040
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Cecilia  Ik heb nu de rekening voor maart en dit is wel een rekening met de 50% korting maar toch voor de “volle” prijs wanneer wordt dit recht getrokken? 

Ik heb namelijk voor december, januari, februari veel te veel betaald. Je zou zeggen dat maart en april bijvoorbeeld vrijwel niks zouden zijn.

 

Nu krijg ik gewoon het normale tarief inclusief korting te zien.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kevinho040 goed dat je het even aankaart. 

Het is, zoals aangegeven, niet verrekend. De kortingsperiode wordt opgeschoven. Daar waar je korting normaal gesproken eerder zou stoppen, is de periode dus mee opgeschoven. Begrijp je wat ik bedoel? 

Kevinho040
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Jacob  Ik begrijp wat je bedoelt maar dat wil zeggen dat de korting langer doorloopt dan het afgesloten contract van 12 maanden?….

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kevinho040 check aub je beide facturen. Dat zal een hoop verhelderen.

Ik kan vanwege privacy niet in detail treden, maar je zal op je eerste zien staan dat de korting t/m 23-12-2022 zou zijn toegekend. Deze factuur ging over langer dan 1 maand. 

De nieuwe factuur gaat over één maand. De korting is daarop doorgetrokken t/m 29-02-2022. De korting is dus opgeschoven, waardoor je over de hele linie genomen netjes je 12 maanden korting ontvangt. 

 

Uitgelicht topic