1
Vraag
2
Reacties
Kmm0184

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Korting niet icm met Mediabox Next

Hallo Ziggo gebruikers,

Dit wordt mijn eerste bericht op het forum en ook gelijk één met een klacht omtrent Ziggo.

Zojuist aan de lijn gezeten met de klantenservice want, heb tijdens het Tv kijken (Champions League) continue storingen. Ik heb eind februari bijna de overstap gemaakt naar KPN omdat, de Mediabox XL vaak vastloopt en nog veel meer wat er traag is aan de box.

Mij werd beloofd zodra de uitrol van de Mediabox Next gestart is, ik een nieuwe box zou krijgen en omdat ik lid blijf bij Ziggo ook nog is korting krijg.

Nu verteld de dame mij aan de telefoon dat een abonnement met korting niet icm de nieuwe Mediabox Next beschikbaar is. Ik vind het absurt... Ik heb de afgelopen 2 jaar circa 80eu p/m betaald en nu krijg ik dit verhaal!!! Spijt dat ik niet overgestapt ben naar KPN, want daar hebben ze niet van die rare fratsen dat een nieuwe box niet icm korting kan!

Hebben andere hier ook mee te maken?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Kmm0184
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Kmm0184,

Je frustratie is zeker weten te snappen. Je krijgt korting voor een bepaald pakket en omdat je korting krijgt ga je een nieuw jaarcontract aan voor dat bepaalde pakket. Downgraden is dan niet mogelijk, upgraden wel maar dan vervalt de korting. Die korting is gekoppeld aan je huidige abonnement en kan je daarom niet meenemen naar een ander pakket.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
De huidige uitrol is een soft launch en uitroltest waarbij de Next alleen te bestellen is met een Alles in 1 Complete of MAX abonnement, alle kortingen vervallen, omdat deze abonnementen nieuw zijn met als naam Next.

Later volgen allerlei andere manieren en abonnementen om de Next te krijgen als deze uitroltest goed verloopt.
Kmm0184
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Be rt,

Bedankt voor uw reactie.
Raar dat het toen de tijd niet tegen mij verteld werd. Ik ben namelijk de Mediabox XL helemaal zat.

De box is niet alleen traag maar als je een programma langer als 20min pauzeer dan, krijg je weer een error en kan je alle reclames opnieuw kijken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Even hardop denken, dat moet minstens 2 uur kunnen.
De mogelijke oplossing is in de instellingen het automatisch schijfbeheer uitzetten, dat ka nogal wat troubles geven met de harde schijf.

Als dat het niet is, laat het hier weten, er zit hier veel praktijkervaring op dit forum (ook technische) met de Mediabox XL en Ziggo moderators die volhardend zijn om een oplossing te vinden.
Kmm0184
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb hiervoor al meerdere malen aan de telefoon gezeten en alles al geprobeerd... Nieuwe box, instellingen wijzigen niks mag baten, dat was een van de hoofd redenen om over te stappen naar KPN.

Maaaar er werden mij dingen beloofd, waar uiteindelijk niks van waard bleek te zijn, dit is de reden dat ik zo pist ben. Trakteer je trouwe klanten zou ik zeggen, maarja wie ben ik?
bramv

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Toch nog maar even contact opnemen met Ziggo, weet niet hoelang je nog korting hebt, maar er zijn legio verhalen van mensen die toch hebben bedongen dat hun korting overeind bleef. Weliswaar in de vorm van een eenmalige credit en niet maandelijks, maar per saldo is dat gelijk natuurlijk..
En als dat echt niet lukt, je verlies nemen en met 1 van de 2 opties leren leven... ofwel een prettig box en wat meer betalen of minder en de box met kuren.. net wat voor jou belangrijker is
Kmm0184
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo bramv,

Het gaat mij om het principe, in februari bijna overgestapt naar KPN vanwege de box!
Mij werd van alles verteld, nieuwe box die heeft die problemen niet meer (blablabla) en zodra de uitrol begint kunt u de nieuwe box ontvangen!

Nooit dat mij verteld is dat dit niet icm korting kan, als ik dit wist was ik over gegaan naar KPN. Het gaat mij niet om het leren leven met maar, de dingen die gezegd werden en niet na gekomen worden...

Dit is gewoon van een koude kermis thuis komen, ik had Ziggo na het aanbod nog wel hoog zitten maar na dit trieste gedoe ben ik er helemaal klaar mee.

Hier even een Quote uit een ander topic, ben dus niet de enige!

Sluisjes wrote:
Lekker bezig Ziggo,

Heb 9 maanden korting gekregen om te blijven bij Ziggo. Dat geaccepteerd met belofte dat ik op de lijst sta voor de Next. Nu krijg ik persoonlijke aanbod in de mail.
Daar moet ik mijn internet start en tv compleet laten aanpassen naar internet en tv compleet.

Nu via de chat net nagevraagd of ik mijn korting dan wel hou en wat blijkt....die vervalt dan!

Korting is net ingegaan. Dus op korting kwijt met een nieuw jaar abonnement en de next, of korting houden en mediabox xl houden.

Zoals ik al zei....lekker bezig Ziggo....NOT!
Kmm0184
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hier even een Quote uit een ander topic, ben dus niet de enige!

Sluisjes wrote:
Lekker bezig Ziggo,

Heb 9 maanden korting gekregen om te blijven bij Ziggo. Dat geaccepteerd met belofte dat ik op de lijst sta voor de Next. Nu krijg ik persoonlijke aanbod in de mail.
Daar moet ik mijn internet start en tv compleet laten aanpassen naar internet en tv compleet.

Nu via de chat net nagevraagd of ik mijn korting dan wel hou en wat blijkt....die vervalt dan!

Korting is net ingegaan. Dus op korting kwijt met een nieuw jaar abonnement en de next, of korting houden en mediabox xl houden.

Zoals ik al zei....lekker bezig Ziggo....NOT!


Zie: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/de-nieuwe-mediabox-discussieer-er-hier-op-los-31402/index30.html
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Kmm0184,

Je frustratie is zeker weten te snappen. Je krijgt korting voor een bepaald pakket en omdat je korting krijgt ga je een nieuw jaarcontract aan voor dat bepaalde pakket. Downgraden is dan niet mogelijk, upgraden wel maar dan vervalt de korting. Die korting is gekoppeld aan je huidige abonnement en kan je daarom niet meenemen naar een ander pakket.
Kornelis

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja Ziggo is lekker bezig, zo moeilijk doen, het is in principe gewoon een box ruilen tegen een box die bijna nooit goed gedraaid heeft. Het is voor mij nu een principe kwestie geworden. Blijft de box met storingen tot de korting afgelopen is. En binnenkort gaat het alleenrecht van Ziggo weg, zullen we zien hoe dat gaat!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic