1
Vraag
2
Reacties
ESB23!

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Koppeling Vodafone - Ziggo; Vodafone contract overzetten naar ander Ziggo account

Mijn huidige Vodafone contract staat nog gekoppeld aan een Ziggo account wat niet meer actief is.

 

Ik wil mijn huidige Vodafone account loskoppelen van het oude Ziggo account om aan een nieuw Ziggo account te koppelen (ivm Ziggo's extra's).
Als ik nu mijn Vodafone account aan het andere account wil koppelen lukt dit niet omdat hij nog gekoppeld is aan het oude contract. Is hier een oplossing voor? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Echt raar dat het nog steeds niet wil lukken, @ESB23 Het account leek nog te bestaan, maar er zaten geen diensten van zowel Vodafone als Ziggo aan gekoppeld. Ik heb het account nu helemaal verwijderd. Wil je je eens opnieuw registreren voor My Vodafone? Vervolgens kun je jouw Ziggo klantnummer hieraan koppelen voor het aanmaken van een Mijn Ziggo. Wanneer het nog steeds niet lukt, ontvang ik graag alle mogelijke e-mailadressen waarop een account voor My Vodafone/Mijn Ziggo geregistreerd zou kunnen staan. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Hoi,

Zet in jouw profiel even je huisnummer en postcode  en tussen haakjes jouw oude account gegevens.\

Dit is alleen zichtbaar voor een moderator en die kan jou dan verder helpen.

Moderator komt vanzelf langs in dit topic.

ESB23!
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Postcode en huisnr toegevoegd. Oude Ziggo klantnr en Vodafone klantnr benoemd in de tekstveld 'Persoonlijke opmerkingen'.
Bedankt voor de tip.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @ESB23!, een warm welkom hier!

Via deze weg kan ik zeker jouw oude Mijn Ziggo account loskoppelen van My Vodafone. Je had alle benodigde informatie hiervoor al in jouw profiel gezet. Super! Hierdoor kon ik gelijk aan de slag gaan. Bij deze is jouw oude Mijn Ziggo account losgekoppeld. Je kunt nu je My Vodafone account uitbreiden met je nieuwe Mijn Ziggo gegevens 🙂

ESB23!
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Cecilia,
Bedankt voor het vlotte ontkoppelen. 
Ik heb inmiddels geprobeerd de losgekoppelde My Vodafone account weer te koppelen aan mijn nieuwe Mijn Ziggo account (zowel vanuit de My Vodafone als vanuit de My Ziggo omgeving). Dat lukt helaas (nog) niet. Ik krijg een foutmelding (zie toegevoegd screenshot).
Ik log dus in bij My Vodafone om Ziggo te koppelen. Ik wil dan koppelen mbv mijn nieuwe Ziggo gegevens. 

Andersom log ik in in mijn nieuwe Mijn Ziggo omgeving en wil ik koppelleen met de reeds bestaande Vodafone account.
In beide gevallen lukt het niet.

Moet ik nog even geduld hebben en later nog eens proberen of is er wellicht iets anders aan de hand?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@ESB23 Het oude Mijn Ziggo account is al verwijderd, dus je e-mailadres is alleen gekoppeld voor My Vodafone. Voor je nieuwe Mijn Ziggo account heb je ook al een account geregistreerd (zelfde e-mailadres, maar dan met 23). Doordat je al een nieuw Mijn Ziggo account hebt moet je in dit geval niet kiezen om het account uit te breiden, maar kies je voor samenvoegen. 

ESB23!
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag,

Ik meen dat ik niet heb gekozen voor uitbreiden, maar voor samenvoegen zoals voorgesteld. 
Dit lijkt nog steeds niet te lukken, zowel vanuit de Ziggo als vanuit de Vodafone omgeving niet (beide geprobeerd, zie screenshots).
Wat mij wel opvalt is dat ik in de Vodafone omgeving in kan loggen met oude inloggegevens (e-mailadres), maar dat ik rechts bovenin dan wel bij 'account' mijn nieuwe gegevens zie staan (met ..23). In de app van Vodafone zie ik dan weer mijn oude e-mailadres. En in mijn accounts kan ik nergens zien dat Ziggo en Vodafone daadwerkelijk zijn  gekoppeld.
Nog suggesties wat te doen?

Vodafone.png

Ziggo.png

 

  

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@ESB23! Dank voor je toelichting! Het lijkt mij verstandig dat we alle bestaande accounts verwijderen zodat we met een schone lei kunnen beginnen. Sta je daar voor open? 

ESB23!
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goed nieuws: mail gehad van Ziggo met de volgende boodschap: Je heb zowel bij Ziggo als Vodafone een abonnement en mag daarom een extra TV zender aanzetten. Dit inmiddels gedaan.

Blijkbaar heeft het systeem obv gegevens dit herkend. Is er een plek waar ik in kan zien dat beide abonnementen 'gekoppeld zijn'? Heb overal op profiel gekeken maar kan dit niet vinden. Wel krijg ik de opties accounts uit te breiden (geeft aan dat het Ziggo account nog niet is gekoppeld aan Vodafone) en samen te voegen. Beide opties werken niet. 
Gezien de ontvangen mail is er wel ergens iets gekoppeld. Kan ik dit ergens inzien? Of heeft bellen meer zin?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@ESB23! Fijn dat de koppeling tussen je Ziggo en Vodafone abonnement gelukt is. Dit gebeurt op basis van match van beide abonnementen op hetzelfde adres.

Dit staat overigens los van de koppeling tussen je Mijn Ziggo en My Vodafone account. Vreemd dat het samenvoegen niet lukt. Mijn voorstel is nog steeds om de bestaande accounts te verwijderen en met een frisse start en 1 account voor beide omgevingen te beginnen. Uiteraard doe ik dit niet zonder jouw akkoord.

ESB23!
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Vincent,
De koppeling tussen je Ziggo en Vodafone abonnement is dus wat anders dan de koppeling tussen je Mijn Ziggo en My Vodafone account. Weer wat geleerd.
Wat is de meerwaarde, naast 1 inlog voor beide accounts, van deze koppeling? Ik maak nu al gebruik van de Extra's (oa extra tv pakket). 
En heeft het verwijderen van mijn accounts gevolgen voor mijn wifi gegevens? Heb net alles geïnstalleerd en overal ingesteld.
En kan ik de mogelijke nieuwe frisse accounts wel weer koppelen aan mijn huidige mailadres? Of moet ik daarvoor een andere mailaccount gebruiken.
Je merkt, als het veel gevolgen heeft en een beperkt voordeel zit ik niet erg te wachten op een nieuw account.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Je beschrijft het belangrijkste voordeel zelf al @ESB23! : 1 inlog voor beide accounts. Het account verwijderen heeft geen gevolgen voor de gratis extra's of wifi, dat staat hier helemaal los van.

Als we het account helemaal verwijderen, dan kun je met je huidige mailadres een nieuw (gekoppeld) account maken voor Ziggo & Vodafone. Laat maar weten als we dit in gang mogen zetten.

ESB23!
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Erik P : prima, laten we het huidige account verwijderen om een nieuwe te maken om zodoende vervolgens Vodafone en Ziggo te kunnen koppelen. Ik hoor / verneem graag wat nu volgt.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Bij deze geregeld! Geef het even een paar uur voordat je een nieuw account aanmaakt. Succes! @ESB23!

ESB23!
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Carlien ; inmiddels bijna een dag verder. 
Getracht met mijn klantnummer een nieuw account aan te maken maar dan krijg ik te zien dat er al een account is met dit e-mailadres (meende gezien de eerdere reactie dat gebruik van mijn mailadres geen probleem zou geven), zie afbeelding. 
Wel / ook de inlog van de app 'Mijn Ziggo' kwijt. Als ik daar weer probeer in te loggen met mijn oude account gegevens kom ik er ook helemaal niet meer in. Oude account lijkt dus wel verwijderd, maar kan vervolgens geen nieuwe meer aanmaken met mijn mailadres?

Blijkbaar lijkt mijn account ergens wel verwijderd, maar kan ik onder hetzelfde mailadres geen nieuw account aanmaken? Meende dat dit wel mogelijk was.
Nu heb ik (nog) geen account omdat ik dit niet aan kan maken.

Suggesties / oplossingen? 

ESB23_0-1673533105917.png

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Echt raar dat het nog steeds niet wil lukken, @ESB23 Het account leek nog te bestaan, maar er zaten geen diensten van zowel Vodafone als Ziggo aan gekoppeld. Ik heb het account nu helemaal verwijderd. Wil je je eens opnieuw registreren voor My Vodafone? Vervolgens kun je jouw Ziggo klantnummer hieraan koppelen voor het aanmaken van een Mijn Ziggo. Wanneer het nog steeds niet lukt, ontvang ik graag alle mogelijke e-mailadressen waarop een account voor My Vodafone/Mijn Ziggo geregistreerd zou kunnen staan. 

ESL

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het was even zoeken, maar het is inmiddels gelukt. My Vodafone geregistreerd en vervolgens ook Mijn Ziggo aan kunnen maken. Alles gekoppeld met 1 inlog.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic