Vraag
Reacties
Oplossing
Bob3
Level 2

Koppelen nieuw klantnummer aan Mijn Ziggo

Ik ben 1,5 jaar geleden naar KPN gegaan (uitproberen glasvezel) en nu weer terug bij Ziggo. Alles verliep goed totdat na 1,5 dag gehele verbinding internet eruit ging. 2 chatversies gehad, alle kabeles intussen 3-4 x gecontroleerd mbv chatmedewerkers...foto's gestuurd etc. Modem bleef offline. Gisteravond deed het geheel weer. Tot heden geen probleem, dus wil mijnziggo installeren.  Normale registratie gedaan en bleek al gekoppeld te zijn aan mijn KPNmail wat ik niet wil. WW was er ook, maar ik weet dat niet. Opgevraagd WW en rest > geen mail.  Code gevraagd>>geen mail.  Al met al wordt je steeds terug verwezen naar aanvragen vergeten etc. 

Ik wil graag dat het geheel gereset gaat worden, zodat ik met klantnummer eigen inlog kan maken.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Gaat er iets mis met je Mijn Ziggo account?

Lukt het aanmaken van je account of het verifiëren van je mobiele nummer niet? Of zie je nog oude gegevens? Dit kan alléén een medewerker voor je herstellen. Neem contact met ons op.

Chat met ons

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Bob3 en welkom terug als klant, maar ook een warm welkom op de Community! Zo te lezen heb je je 'oude' klantnummer weer in gebruik met dito gegevens. Vervelend dat je er niet in komt en dat het kpnmail adres niet meer toegankelijk is. 

Om die reden heb ik je oude Mijn Ziggo gegevens verwijderd. Je kunt je 'vers' registreren via deze link. Laat je ons weten als het gelukt is? 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je het nieuwe klantnummer gebruikt om een nieuwe Mijn Ziggo te maken?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
RoWi
Level 20

Is bij het bestellen het KPN email adres ingevoerd als contact adres?

In principe zou het contact adres nergens aan gekoppeld mogen zijn.

Was er nog helemaal geen Mijn Ziggo account aangemaakt, voor het installeren van de Mijn Ziggo app kunnen bestaande inlog gegevens worden gebruikt. Het lijkt erop dat zelf al een Mijn Ziggo is aangemaakt, ik weet bijna zeker dat we dit zelf moeten doen.

Komt de wachtwoord herstel code niet aan op het KPN email adres, je hoort tot 6 maanden toegang te houden tot het KPN mail adres.

Bob3
Level 2
Topicstarter

Ja, ik heb alles in het profiel staan en heb het nieuwe klantnummer gebruikt voor registratie Mijnziggo. De eerste keer kreeg ik te zien waar de mail mee begon (zelfde voorstikje als oude mail van ziggo en huidige. Maar bij de chatversie bleek het van KPN te zijn...dus dat weer geprobeerd...15 minuten wachten of zelfs langer..geen resultaat.

0 Kudos
Bob3
Level 2
Topicstarter

Contactadres was van KPN

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Bob3  schreef:

Contactadres was van KPN

Zoals gezegd zal daar alles binnen komen omdat je beperkt toegang houdt tot dat adres is het niet slim dit als contact adres te gebruiken. Ik gebruik  daarom bewust een provider onafhankelijke email dienst.

0 Kudos
Bob3
Level 2
Topicstarter

Ja, dat was ook de bedoeling...alleen als het al op een mailadres staat en je krijgt de gegevens niet, heb je een probleem.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Bob3  schreef:

Ja, dat was ook de bedoeling...alleen als het al op een mailadres staat en je krijgt de gegevens niet, heb je een probleem.

Klopt, wat nu voor mij even onduidelijk overkomt is het volgende.

We geven bij een bestelling zelf een contact adres door, het KPN email adres komt niet uit de lucht vallen, zeker niet bij een nieuwe bestelling. Nu worden gegeven bewaard maar je hebt een nieuw klantnummer met dat nummer zou geen emailadres of Mijn Ziggo moeten bestaan tenzij zelf aangemaakt.

Is het deel voor @ ZIggo.nl hetzelfde als voor @ kpn.nl dat is deels wat ik uit de reactie begrijp, en dat deel is ook hetzelfde wat eerder voor Ziggo werdt gebruikt, dan kan daarin het probleem zitten.

0 Kudos
Bob3
Level 2
Topicstarter

Ja, dat is hetzelfde. Ik heb de bestelling gedaan met huidige kpn mail. Ik heb dat ook aangegeven tijdens chat sessies gisteren en medewerker heeft het na gekeken en was KPN mail.  Andere van Ziggo was destijds @Home en daar heb ik geen gegevens van. Wel komt er nog eens oude mail binnen, omdat alles op doorsturen stond naar KPN mail.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Duidelijk, het herstellen van het wachtwoord zou dan via datzelfde adres moeten lukken.

Het lijkt me wel beter dat een Ziggo medewerker meekijkt en een bestaande Mijn Ziggo verwijderd zodat je vers kan beginnen.

0 Kudos
Bob3
Level 2
Topicstarter

Dat zou heel fijn zijn

0 Kudos
Kartal72
Level 9

@Bob3 je moet ook niet weggaan bij Ziggo he😀

Bob3
Level 2
Topicstarter

Nee, maar hadden altijd ziggo vanaf het begin. Toen kwam KPN met glasvezel gratis aansluiting etc en aanbieding goedkoper pakket....en Ziggo deed toen weinig voor oude klanten die er al jaren waren. Dus maar eens proberen of dat wat is.  Toch weer besloten na 1,5 jaar terug te gaan naar Ziggo.  Kabels lagen er nog, dus geen probleem. 

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Bob3 puur uit niewsgierigheid wat trok je terug? 

0 Kudos
Bob3
Level 2
Topicstarter

De contactmogelijkheden in mijnziggo, waar je alles wat makkelijker kan regelen.  Ook telefonisch te bereiken, wat bij KPN enige moeite kost.  Iedere provider heeft voor en nadelen.  

0 Kudos
RoWi
Level 20

Ik meen mij te herinneren dat de Mijn KPN app en web omgeving niet onder doet voor die van Ziggo.

Ik lees hier op het topic dat het ook bij Ziggo soms moeite kost door de telefoon computer heen te komen.

Het was dus niet voor het internet of TV.

Maar inderdaad elk provider heeft zijn voor en nadelen.

0 Kudos
Bob3
Level 2
Topicstarter

Nog even voor Rowi,

Zoals bij iedere provider kan je abonnementen extra afsluiten en bij KPN Netflix via KPN. Die had ik er bij met zoon in huis.  Via KPN is het zo geregeld,  maar stoppen ho maar.  Deze wilde ik stoppen toen de zoon uit huis ging afgelopen periode (was voor twee TV's bij KPN).  Het stoppen kon niet gedaan worden door KPN...nee moet je bij Netflix zijn....nee, dat kan niet want KPN moet het stoppen...betaling gaat via KPN factuur....nee moet je bij Netflix zijn etc.  Uiteindelijk zo boos geworden dat met Netflix overlegd dat als ik weg ga bij KPN het geheel dan stopt...Ja, want dan stopt de betaling ook.  Als je op de website kijkt, vind je geen telefoonnummer...papieren opzoeken etc.  In principe merk ik geen verschil in TV kijken en internet vergeleken KPN en Ziggo. Wel af en toe last van Tv bakjes heropstarten.  

RoWi
Level 20

Dat is wel een punt daarom zal ik een extra dienst nooit via de provider laten factureren.

Nu maar hopen dat het Mijn Ziggo probleem kan worden opgelost. Daar gaat het om, dat zal aan een moderator zijn, dat kan vanwege de feestdagen wel even duren.

0 Kudos
Bob3
Level 2
Topicstarter

Het zijn wat aanloop problemen, maar dat is te overzien. Ik wacht rustig af. In ieder geval bedankt voor je berichtjes.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Bob3 en welkom terug als klant, maar ook een warm welkom op de Community! Zo te lezen heb je je 'oude' klantnummer weer in gebruik met dito gegevens. Vervelend dat je er niet in komt en dat het kpnmail adres niet meer toegankelijk is. 

Om die reden heb ik je oude Mijn Ziggo gegevens verwijderd. Je kunt je 'vers' registreren via deze link. Laat je ons weten als het gelukt is?