Vraag
Reacties
ZigNZag
Level 11

Komen er nieuwe snelheden in 2024?

Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?

meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:

Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)

55 euro

Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro

Start 250/50

45 euro

Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.

Wat denk jij?

e-mail meldingen
Aan Uit
611 Reacties 611
ZigNZag
Level 11
Topicstarter

@MR_CHIP Haha zo ken ik je. Alleen meestal gaat er een maandje van te voren wel communicatie aan vooraf. But we never know!

MR_CHIP
Level 19

@ZigNZag  schreef:

@MR_CHIP Haha zo ken ik je. Alleen meestal gaat er een maandje van te voren wel communicatie aan vooraf. But we never know!

🤣😅das waar ja maarja men mag hopen he ...... x)

0 Kudos
Garihd
Level 18

We wachten het wel af. 

Strikt genomen is er alleen met de bandbreedtes geschoven per 2 oktober.

Van wat eerder Internet Start was nu Lite is de upload zelfs met 5 Mb verlaagd.

100/30 is nu 100/25. Ik zag het meer als gelijktrekken van de bandbreedtes met de prijs. 

KPN is daar momenteel ook mee bezig. Diverse klanten die voor hun 100 Mb lijn hetzelfde of iets meer betalen waar nieuwe klanten 200 Mb voor krijgen.

0 Kudos
ZigNZag
Level 11
Topicstarter

@Garihd Door die vermoedelijke concurrentie zet van KPN, zal ziggo ook wel weer iets doen. Misschien van 200 300 maken en van 400 500

0 Kudos
Garihd
Level 18

@ZigNZag  schreef:

@Garihd Door die vermoedelijke concurrentie zet van KPN, zal ziggo ook wel weer iets doen. Misschien van 200 300 maken en van 400 500

Het is meer zorgen dat de eigen klanten tevreden blijven en niet verplichten om naar een nieuw abonnement over te stappen. Het is verder heel random niet elke klant krijgt een verhoging.

Bijna net zo random als de TV pakketten die Ziggo soms uit zichzelf kado doet.

Ik verwacht echt geen significante wijzigingen aan de download kant. Als er al iets veranderd hooguit de upload, de tijd zal het leren.

0 Kudos
ZigNZag
Level 11
Topicstarter

Iig deze lijkt het voor de slapende klanten met complete en Max, meer waar voor hun geld.

https://providerforum.nl/topics/ziggo-snelheidsverhoging-2024.97117/

complete van 500/50 naar 750/60

en max van 600/60 naar 800/70

@MR_CHIP Bedankt voor de link

MR_CHIP
Level 19

Ik hoop niet dat ze de internet giga/elite klanten laten zitten zonder snelheidsverhoging

0 Kudos
ZigNZag
Level 11
Topicstarter

@MR_CHIP Ik denk dat hooguit Start en XXL er 100/200 Mbit download bij krijgen.

start van 200 naar 300 mbit

xxl van 400 naar 500/600 Mbit (de oude max)

met de upload lijkt niet veel te gebeuren behalve dat dit waarschijnlijk in de verhouding 10:1 meeverandert, als er iets verandert 

In de beschrijving staat dat klanten zelf de stekker uit het modem moeten halen, dat was bij de vorige verhoging ook mogelijk maar anders werd het later ook automatisch gedaan. Daarom denk ik dat dit alleen van toepassing is op deze groep slapende klanten.

hooguit krijgt elite nu denk ik 125 up

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Ach mag blijven hopen op mijn voorkeur doe mij de 1200Mbps down haha

0 Kudos
ZigNZag
Level 11
Topicstarter

@MR_CHIP Op het andere forum heeft iemand ook al daadwerkelijk de snelheid. Dus voor die groep klopt het bericht iig

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi all,

De snelheidsverhoging betreft de snelheden van Internet Complete en Internet Max.

Internet Complete zal vanaf 13 mei, vandaag dus, Internet Max worden genoemd.

De snelheid van Internet Max wordt 750 Mbit/s down en 60 Mbit/s up.

Bij de overige pakketten wijzigt de snelheid niet. Alle Internet Complete en Internet Max klanten worden 1 op 1 geïnformeerd de aankomende dagen.

MR_CHIP
Level 19

ERG JAMMER

0 Kudos
ZigNZag
Level 11
Topicstarter

@Welmoed Mijn ouders hebben complete wat dus Max wordt, betekent dit dat ze ook een nieuw modem krijgen, of werkt dit ook met het oudere modem?

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Vrijwel alle modems zijn geschikt voor deze snelheden, enkel kan het voorkomen dat de klant een ouder modem heeft die de nieuwe snelheid niet ondersteunt. De klant krijgt dan bericht om contact op te nemen met Ziggo hierover @ZigNZag 

CreativeS
Level 16

@MR_CHIP  schreef:

Ik hoop niet dat ze de internet giga/elite klanten laten zitten zonder snelheidsverhoging

Dat doen ze echt wel... hebben ze schijt aan 😄

Dat hebben ze de laatste jaren wel laten zien.

MR_CHIP
Level 19

@CreativeS  schreef:

@MR_CHIP  schreef:

Dat doen ze echt wel... hebben ze schijt aan 😄

Dat hebben ze de laatste jaren wel laten zien.

Dat zie ik nu ja helaas ...

0 Kudos
ZigNZag
Level 11
Topicstarter

Was het vorig jaar ook niet zo dat complete in mei sneller werd en daarna pas in oktober de rest, of heb ik het verkeerd onthouden?

0 Kudos
Template
Level 17

@ZigNZag wrote:

Was het vorig jaar ook niet zo dat complete in mei sneller werd en daarna pas in oktober de rest, of heb ik het verkeerd onthouden?

Even terug zoeken op de community 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Template  schreef:

@ZigNZag wrote:

Even terug zoeken op de community 

Als je het gevonden hebt, dan ook maar even hier posten 😉😀.

Overigens zal Ziggo m.i. zoveel mogelijk klanten richting Elite willen 'duwen', want daar verdient Ziggo natuurlijk het meeste aan. Terwijl het in een jaarverslag natuurlijk ook mooi staat, dat het aantal dure abonnementen groeiende is. Ondanks dat de overstap maar 1 euro kost ( en dus Ziggo maar 1 euro extra oplevert. )

Ik wacht wel totdat alles bekend is en als de prijzen weer omhoog gaan, dan ga ik misschien wel weer een internet abo omlaag. Dat alles in afwachting op de aanleg van glasvezel hier in de straat.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Pasi je eigen post van vorig jaar hierover al vergeten?

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Ziggo-verhoogt-in-mei-uploadsnelheid/td-p/1119721

Vorig jaar dus en in Mei en oktober een verandering. Hoewel in oktober was meer goochelen met de namen niet veel anders dan wat nu blijkbaar gebeurt.