Vraag
Reacties
ZigNZag
Level 9

Komen er nieuwe snelheden in 2024?

Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?

meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:

Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)

55 euro

Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro

Start 250/50

45 euro

Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.

Wat denk jij?

611 Reacties 611
Meldingen
Aan Uit
RoWi.
Level 20

@ZigNZag  schreef:

@Garihd De mate van korting hangt af van wat er ingesteld is hoe Mijn Ziggo zich gedraagt. Vanaf start upgraden naar xxl geeft 5 euro korting, terwijl naar elite 10 euro korting geeft. Het kan goed dat het vroeger altijd 5 euro was.

Vroeger was vorig jaar of een jaar eerder, het was eerder nooit dat je bij een product aanpassing korting kreeg, een up of downgrade via Mijn Ziggo is toch iets heel anders dan verlengen. Verlengen is hetzelfde product houden en daar korting voor krijgen.

Dit is puur een actie om klanten vast te houden en te verlokken om hun snelheid aan te passen.

Die in start tijd van een film of serie zal niet zeer merkbaar veranderen als dit wel merkbaar is dan zal er eerder een ander probleem in het thuis netwerk zitten. 

Ongeacht de streamingdienst merkte ik geen verschil op de momenten dat mijn bandbreedte werdt verhoogd door Ziggo van 50 naar 100 Mb. 

Maar wat de een niet merkt of ziet kan een ander wel zien of merken.

0 Kudos
ZiggiZ
Level 4

Er komt alleen een prijsverhoging aangezien ze toch liever doen waar ze zelf zin in hebben. De resultaten van ziggo staan hier geheel mee in lijn!

https://www.telegraaf.nl/financieel/101998617/vodafone-ziggo-verliest-in-een-jaar-100-000-internetkl...

Het einde is in zicht

0 Kudos
ZigNZag
Level 9
Topicstarter

@ZiggiZ Ik neem aan dat de resultaten juist aanleiding zijn tot verandering?

Twee keuzes:

prijs omhoog en nog meer abonnees verliezen of prijs omlaag en juist behouden en aantrekken. En daarnaast uiteraard bedrijfskosten besparen. En dan in combinatie met media propositie

0 Kudos
digibaro
Level 8

Ik zin de verlenging nog even uit, maar weet wel dat Ziggo mij niet als klant behoudt met een marginale verhoging van de upload. De download van 1000 is meer dan toereikend voor alles wat ik doe. Het is de upload en maandprijs die mij kunnen behouden. Acceptabel voor mij is minimaal een 100% verhoging van de upload naar 1000/200 met tussenstappen om als doel in 2025 symmetrisch (1000/1000) te zijn. Even de lat hoog houden voor Ziggo. Over 1 jaar is ook freedom beschikbaar op odf glas. Deze biedt ook meer advanced dingen t.o.v. Odido.

0 Kudos
CreativeS
Level 14

@Marinus  schreef:

@ZigNZag 

Ik denk dat in mei de prijs weer omhoog gaat.

Als ze dat goed moeten praten met een kleine snelheidsverhoging.........

Maar aan 1200 down hebben we weinig met ons gigabit interne netwerk.

Aan meer up wel natuurlijk.

Ze kunnen ook de prijs verhogen zonder dat er een snelheidsverhoging tegenover staat. Wees gewoon eens blij met wat er is. Het is wel standaard overigens... overal worden bakken met geld aan uitgegeven aan de meest onzinnige dingen, maar het geklaag over de energie- en telecombedrijven is haast obligaat.

Maar goed, ons interne netwerk kan ruim 10Gb/s aan... dus laat de verhogingen maar komen, zeker als daarmee de uploadsnelheid ook hoger wordt. Bij KPN was 1000/1000 natuurlijk leuk voor de heb , maar 200/200 was de sweetspot qua snelheid. Als de upload nou eens richting die 200Mb/s gaat, is het voor veel toepassingen een zeer goede snelheid, maar met 100Mb/s is het ook geen drama hoor. De server staat toch 24/7 aan... en of die upoad nu met 100 of met 200Mb/s gedaan wordt, uiteindelijk merk ik er zelf helemaal niets van. Met 100Mb/s uploadsnelheid staat een bestand van 100Gb er ook in ruim 2 uurtjes op. 

@ZiggiZ  schreef:

Er komt alleen een prijsverhoging aangezien ze toch liever doen waar ze zelf zin in hebben. De resultaten van ziggo staan hier geheel mee in lijn!

https://www.telegraaf.nl/financieel/101998617/vodafone-ziggo-verliest-in-een-jaar-100-000-internetkl...

Het einde is in zicht

Als je dat concludeert uit een enkele oneliner zonder de hele tekst gelezen te hebben, wil ik je adviseren vooral niet te gaan gokken of beleggen.

Hatolex
Level 16

Er bestaan nog mensen met een realistische kijk op de materie gelukkig.

digibaro
Level 8

@CreativeS  schreef:

Wees gewoon eens blij met wat er is.

Klant is koning en die mag gerust klagen over een aangeboden dienst.

Zonder concurrentie, 100000 vertrokken Ziggo klanten en klagende vaste klanten zou er een stuk minder veranderen.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@digibaro  schreef:

@CreativeS  schreef:

Wees gewoon eens blij met wat er is.

Klant is koning en die mag gerust klagen over een aangeboden dienst.

Zonder concurrentie, 100000 vertrokken Ziggo klanten en klagende vaste klanten zou er een stuk minder veranderen.

Alsof Liberty Global zich daar druk overmaakt zolang de arpu maar goed blijft en de winst op pijl blijft.

Klagers hebben geen nood is toch het gezegde. Dus hoe harder men klaagt des te beter het gaat 😉 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Hier in deze wijk 10 jaar geleden was Ziggo en Regfiber/KPN hof leverancier, ze hadden allemaal grote mond over Ziggo en kwaliteit etc, zijn overgestapt naar Glasvezel, nu 10 jaar laten zijn 95% van de wijk terug bij Ziggo want als hier de Upload van 1000mbps wordt gehaald knalt de glasvezel verbinding eruit, en ze hebben veel meer storingen dan Ziggo zelf.

Omdat Glasvezel modems en de decoders meer storing hadden als die van Ziggo zijn ze met hangende poten terug gegaan en nu hoor je ze niet meer, en weggaan bij Ziggo alleen voor de hoge Upload van andere, sorry gaat er bij mij niet in. 1000/100 is meer dan zat, de verdeling goed is, heb je ook goed netwerk, als je maar achter je product blijft staan, kom je al een heel eind. Ik zal van me leven nooit overstappen naar Glasvezel al helemaal niet KPN ook al geven ze me 1 miljoen, ik heb vertrouwen in Ziggo en me Vodafone waar ik al 25 jaar lid ben in 1, meer en beter kan je niet hebben.

0 Kudos
digibaro
Level 8

Een wijkervaring is nog geen landelijke ervaring. Kan mij er weinig bij voorstellen. Een fiber netwerk is per definitie stabieler dan een koper netwerk door minder last van externe elektromagnetische invloeden en heeft meer capaciteit. Het is niet voor niks dat ook Ziggo met een fiber netwerk de wijk inkomt om daar de laatste paar 100 meter met een dikke coax tot de straat te gaan en een dunne tot de huizen te gaan. Als zelf 1 miljoen niet voldoende is dan ben je in ieder geval een super trouwe klant, maar of het objectief is. Voor dat bedrag laat ik een dedicated 10G naar AMS Exchange graven. 😛

ZigNZag
Level 9
Topicstarter

Ik ben erg tevreden over de stabiliteit, en ook tevreden met de snelheid van Elite. Toch verwacht ik dat er wel wat gaat veranderen, met name op het gebied van upload voor Start en XXL. 100 Mbit upload is inderdaad prima, start XXL als 400/100 vind ik veel aantrekkelijker qua prijs bij behoefte dan Elite 1000/100

0 Kudos
wewanl
Level 17

Zelfs met een snelheidsverhoging zal Ziggo kilometers achter blijven lopen ten opzichte van FTTH. 
Tijd voor flinke prijsverlagingen lijkt mij. 
Ten opzichte van glasvezel is Docsis tweederangs internet inmiddels. 

HBO Fan
Level 15

Zou het kunnen dat ZIGGO speculeert op het herwinnen van de F1 rechten?

Als ze dat gaat lukken, tegen flinke licentiekosten natuurlijk, dan zal de uitstroom wel stoppen en zullen er vast klanten terugkeren. Zeker als ZIGGO er een extra F1 pakket tegen aan weet te gooien (a la ZIGGO SPORT).

En dan ergens dit jaar een kleine verhoging in de snelheden en natuurlijk het wel bekende prijsbijstellingsmailtje. Of ben ik nu te negatief?

(of een vergaande samenwerking met VIAPLAY, zoals met SkyShowime waar toch veel mensen nu gebruik van maken en mogelijk met een reclame streamer opgescheept komen te zitten)

0 Kudos
digibaro
Level 8

@ZigNZag  schreef:

Toch verwacht ik dat er wel wat gaat veranderen, met name op het gebied van upload voor Start en XXL. 100 Mbit upload is inderdaad prima, start XXL als 400/100 vind ik veel aantrekkelijker qua prijs bij behoefte dan Elite 1000/100

Als Start en XXL een upload van 100 krijgen toebedeeld heeft Ziggo bij het Elite abonnement wel een uitdaging om het voldoende onderscheid te laten bieden. Het zakelijke abonnement heeft als ik mij niet vergis een max 1200/120. Zo'n verhoging maakt amber verschil (zeker al ik kijk naar mijn speedtest resultaten).

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@ZigNZag Schreef: Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?

Geen idee of die er zullen komen, waar ik wel voor 99,999% zeker van ben, is dat er weer een prijsverhoging zal komen om het klanten verlies recht te trekken. Want bij Ziggo is één ding heel belangrijk, en dat is dat de financiële doelstellingen gehaald worden. En hoe lager het klanten aantal, hoe meer de overgebleven klanten zullen moeten gaan betalen om deze doelstellingen te halen 🤪😉

En wie weet zetten ze als tegen prestatie de snelheids kraan weer een klein beetje verder open nu er steeds minder klanten gebruik gaan maken van het het Ziggo netwerk door alle overstappers...

Hatolex
Level 16

@DON PAPA , ik verwacht dat alle providers hun tarieven ophogen. En dat de financiële doelstellingen gehaald moeten worden lijkt me logisch voor een commercieel bedrijf. Dat is namelijk de enige zekerheid voor het voortbestaan.

DON PAPA
Level 17

@Hatolex Ik zeg toch ook niet dat het niet logies is om deze financiële doelstellingen te halen, ik zeg alleen maar, dat de bestaande klanten hier steeds harder voor moeten gaan bloeden, omdat het er steeds minder worden. En bij de andere providers zie ik alleen maar een toename van klanten, dus die zullen "waarschijnlijk" alleen maar makkelijker hun financiële doelstellingen gaan halen 😉

Hatolex
Level 16

@DON PAPA  dit schrijf je. "Want bij Ziggo is één ding heel belangrijk, en dat is dat de financiële doelstellingen gehaald worden." je schetst hier een beeld dat dat alleen voor Ziggo geldt, dat is niet zo, de financiële doelstellingen zijn voor alle bedrijven heel belangrijk, dat garandeert het voortbestaan.  En hoe ze dat strategisch realiseren verschilt per bedrijf.

DON PAPA
Level 17

@Hatolex Schreef: je schetst hier een beeld dat dat alleen voor Ziggo geldt

Dat beeld schets jij helemaal zelf, want er staat helemaal nergens dat ik vind dat dit alleen bij Ziggo zo is, dat maak jij er helemaal zelf van in je hoofd. Maar dat gebeurt wel vaker als Ziggo in de verkeerde schijnwerper wordt gezet, dan waar de "pro" Ziggo gebruikers Ziggo graag zien staan. En hier laat ik het maar weer bij, voordat het weer een elle lange discussie wordt.....

0 Kudos
Pasi
Level 19

@HBO Fan  schreef:

Zou het kunnen dat ZIGGO speculeert op het herwinnen van de F1 rechten?

Als ze dat gaat lukken, tegen flinke licentiekosten natuurlijk, dan zal de uitstroom wel stoppen en zullen er vast klanten terugkeren. Zeker als ZIGGO er een extra F1 pakket tegen aan weet te gooien (a la ZIGGO SPORT).

En dan ergens dit jaar een kleine verhoging in de snelheden en natuurlijk het wel bekende prijsbijstellingsmailtje. Of ben ik nu te negatief?

(of een vergaande samenwerking met VIAPLAY, zoals met SkyShowime waar toch veel mensen nu gebruik van maken en mogelijk met een reclame streamer opgescheept komen te zitten)

Dat Ziggo veel klanten erbij krijgt, áls Ziggo de F1 rechten krijgt én een lineair kanaal daarvoor inricht, dat lijkt mij duidelijk. Maar dat moet ook wel want die 30 ( +? ) miljoenen moeten terugverdient worden. De kans lijkt mij dan zeer groot, dat de snelheden dezelfde blijven, maar er wel een stevige prijsverhoging aankomt. Want ook het verlies van inkomsten door weglopende klanten, moet natuurlijk ook nog gecompenseerd worden, 

Overigens zal denk ik bijna niemand blij zijn met een paar download bits erbij, maar wel graag een snellere upload willen.

Ziggo bezuinigd ondertussen op alles, terwijl de welkomst kortingen steeds maar hoger worden. Aan de ene kant wordt alles dus steeds minder en duurder, terwijl aan de andere kant kant het niet gek genoeg kan zijn ... m.i. een vreemd en kortzichtig beleid.