1
Vraag
2
Reacties
ZigNZag

Level 9
  • 292Posts
  • 1Oplossingen
  • 102Likes

Komen er nieuwe snelheden in 2024?

Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?

meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:

Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)

55 euro

Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro

Start 250/50

45 euro

Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.

Wat denk jij?

611 Reacties 611
Meldingen
Aan Uit
Megapaul

Level 8
  • 193Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

@Welmoed ik kreeg vandaag een e-mail dat mijn snelheid van internet complete omhoog gaat naar 750/60.

Hoervoor moet ik 60 seconden de stroom van het modem halen. Dit gedaan maar de snelheid blijft 500/50.

Per 19 mei gaat wel mijn (nieuwe abonnement) internet elite van start kan het daarmee te maken hebben?

Of is het mailtje net te vroeg verzonden? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79198Posts
  • 5357Oplossingen
  • 23725Likes

@RoWi. Max is al Elite geworden en nu heb je als nieuwe klant de keuze:

Bert_0-1715803564386.png

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Max is al Elite geworden en nu heb je als nieuwe klant de keuze:

Dat is mij uiteraard bekend, en dat vroeg ik niet.

Ik vroeg was het toenmalige internet Max abonnement met 600/60 niet genoeg. Dat je ergens na 2020 voor het Gigabit abonnement hebt gekozen en was dat puur vanwege de hogere upload?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79198Posts
  • 5357Oplossingen
  • 23725Likes

@RoWi. Nee, niet eens de upload, het was meer om de download van ISO's.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5714Posts
  • 529Oplossingen
  • 1976Likes

Hi @Megapaul 

Ik zie inderdaad de openstaande order aan, hierdoor kan er nu geen aanpassing plaatsvinden op je huidige abonnement. Maar vanaf 19 mei gaat je nieuwe abonnement met nieuwe snelheid in!

HBO Fan

Level 15
  • 1045Posts
  • 13Oplossingen
  • 776Likes

@ZigNZag  schreef:

@HBO Fan volgens odido heeft elke thuiswerken 1Gbit nodig maar dat is natuurlijk onzin. 100/100 bij Odido is prima voor de thuiswerker. Die van 400 Mbit klopt hij ziggo wel aardig maar dat komt omdat de upload ervan maar 40 is.

Er zullen maar weinig klanten zijn die weten wat een prima up- en/of downloadsnelheid is welke nodig is voor thuiswerk. Daarom maken provides ook van die handige "we zullen u helpen" widgets welke de klant adviseren over de juiste keuze. Welke natuurlijk ook in het belang van de provider is, het is immers het verdien model.

Gebruiker456325

Level 6
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 27Likes

Ik was ergens in 2002 overgestapt op Ziggo dat toen nog Casema heette. Ik had in mijn hele huis ISDN aangelegd van KPN, dan was ik voorbereid op de toekomst. Nou mooi niet want toen kwam Casema met ADSL, die was goedkoper en zij rekenden niet die 19,90 voor de koperdraad naar je huis. 

Ben sindsdien altijd bij Ziggo gebleven. Maar ik liep dan wel die aanbieding mis die nieuwe abonnees nu wel krijgen, 6 maanden half tarief en/of twee wifi versterkers gratis en geen aansluitkosten. Nu op het laatst levert Ziggo 1 Gbps in mijn meterkast, maar mijn abonneesnelheid is 500 Mbps. Ik betaal dan incusief tv en telefoon €76,50 per maand inclusief €1,25 per maand voor de huur van een wifi versterker. Maar Ziggo wordt in de zomer weer duurdr. 

Onze gemeente heeft de afgelopen paar jaar glasvezel laten aanleggen. Op de website van KPN haddenw e keuze uit 9 maanden €35 per maand en daarna €65 per maand bij een tweejarig contract of gratis twee wifi versterkers. 

Alleen was er nog een andere mogelijkheid. Namelijk dat er een legertje colporteurs door de wijken loopt en nog met een extra aanbieding komt. Namelijk die eerste 9 maanden korting en daarna €65 per maand én gratis twee wifi versterkers die je mag houden.  

Ik ben daar toen voor gezwicht en ben nu overgestapt naar KPN Glasvezel. Het was een gekke gewaarwording, zodra je de UTP kabel in het modem van de KPN steekt hoor je een ping op je mobieltje, twee emails. Eentje van KPN, gefeliciteerd, je bent nu klant van ons, en de andere van Ziggo, uw provider heeft het contract opgezegd, we vinden het jammer dat u gaat, u krijgt een retourdoos voor de wifi versterker, de rest inclusief alle kabels en oplaadapparaten mag u bij de milieuwerf afgeven. 

Het is lekker hoor, bekabeld overal 1000 Mbps en via wifi hier en daar 680 Mbps. Maar op zolder bij de omvormer van de zonnepanele maar 17 Mbps, veel te weinig om de omvormer in de wifi lijst te zien. Maar de gratis wifi versterkers worden me nog nagestuurd, en zal het werken zoals bij Ziggo. 

Dus vandaag ging die retourdoos terug naar Ziggo. Op de website stond dat sommige modellen modem/routers ook terug mogen voor hergebruik, en die insteekmodule in je tv. 

Maar ik kan nog wel email ontvangen op mijn casema emailadres, maar niet meer verzenden. Als ze dat gezegd hadden, had ik ik vooraf nog de "laatste" dingetjes kunnen doen. 

Megapaul

Level 8
  • 193Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

@Rikst Dank voor de toelichting, nog een paar daagjes geduld hebben dus. 😉 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79198Posts
  • 5357Oplossingen
  • 23725Likes

@Gebruiker456325 "Maar ik kan nog wel email ontvangen op mijn casema emailadres, maar niet meer verzenden. Als ze dat gezegd hadden, had ik ik vooraf nog de "laatste" dingetjes kunnen doen. "

Als het goed is kun je nog 6 maanden gebruik maken van het emailadres na de laatste abonnementsdag.

Gister was er een mailstoring in de namiddag en avond.

Werkt het in de webmail wel? Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

Gebruiker456325

Level 6
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 27Likes

@Bert Hartelijk dank, ik was er niet van op de hoogte, het werkt wel, ik kan er nog mails mee verzenden en die komen aan. Komt goed dan. 

LeovanS

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor mijn abonnement is de Ziggo snelheid eind mei 2024 verhoogd.

Type abonnement = Internet Max

Nieuwe snelheden:

750 Mbit/s download
60 Mbit/s upload

ik heb het Ziggo modem in brugmodus staan en heb zelf een Netgear Router.
Aanvankelijk leek alleen de download snelheid verhoogd en bleef de upload de oude snelheid gebruiken.
De oorzaak lag aan een instelling in mijn eigen Router.
De Quality of Service stond bij mij vast op de oude uploadsnelheid.
Deze instelling aangepast naar 65.0 upload en de toegezegde internetsnelheid 750 Mbit/s download en 60 Mbit/s upload wordt nu gehaald. Bekabeld zeker en WiFi is iets lager.
ZigNZag
Topicstarter
Level 9
  • 292Posts
  • 1Oplossingen
  • 102Likes

@LeovanS Voor een euro extra van 58 (complete, wat nu max is) naar 59 euro voor het internet kun je er zelfs 1000/100 van maken met internet elite. Maar meer hoeft natuurlijk niet altijd nodig te zijn;

je kunt ook voor 52 naar XXL 400/40

de prijzen gaan overigens in juli nog aangepast worden 1 euro extra voor elk internet abonnement.

De verhoging die je hebt gehad past beter bij de prijs die je al betaalde tov het huidige portfolio 😊

digibaro

Level 8
  • 232Posts
  • 0Oplossingen
  • 154Likes

Geen snelheidsverhoging wel een inflatiecorrectie aangekondigd. Blijft bijzonder dat de prijsverhoging  voor alle abonnementen gelijkwaardig is, ondanks dat het inflatie percentage betreft. Stiekem voor alle abonnementen alles naar boven afronden. 🤣

https://tweakers.net/nieuws/222862/ziggo-verhoogt-abonnementsprijzen-ook-voor-bestaande-klanten.html

amvih

Level 11
  • 502Posts
  • 11Oplossingen
  • 255Likes

Maar is toch ook logisch, anders groeien tussen de pakketten de abonnementsprijzen elk jaar steeds verder uit elkaar.

Dat stapelt zich dan ook elk jaar verder op en dus steeds meer uit elkaar tussen het laagste en hoogste abonnement.

Dus vandaar een gemiddeld percentage van wat ik lees van 2.5%.  

Voor internet even snel uitgerekend:

2.3% verhoging voor het 100Mbit/s en 1.7% voor het 1000Mbit/s abonnement.

Garihd

Level 17
  • 3841Posts
  • 125Oplossingen
  • 2097Likes

Omdat dit ook voor nieuwe klanten opgaat is het natuurlijk helemaal geen inflatie correctie maar gewoon een ordinaire prijsverhoging. Deels gebaseerd op de cbs index dat dan wel.

MR_CHIP

Level 19
  • 13071Posts
  • 139Oplossingen
  • 4346Likes

@digibaro  schreef:

Geen snelheidsverhoging wel een inflatiecorrectie aangekondigd. Blijft bijzonder dat de prijsverhoging  voor alle abonnementen gelijkwaardig is, ondanks dat het inflatie percentage betreft. Stiekem voor alle abonnementen alles naar boven afronden. 🤣

https://tweakers.net/nieuws/222862/ziggo-verhoogt-abonnementsprijzen-ook-voor-bestaande-klanten.html

die snelheidsverhoging is er wel geweest helaas niet voor giga/elite klanten

ZigNZag
Topicstarter
Level 9
  • 292Posts
  • 1Oplossingen
  • 102Likes

@MR_CHIP Er is kans dat net als vorig jaar de snelheden in oktober verhoogd worden voor het reguliere portfolio.

MR_CHIP

Level 19
  • 13071Posts
  • 139Oplossingen
  • 4346Likes

@ZigNZag  schreef:

@MR_CHIP Er is kans dat net als vorig jaar de snelheden in oktober verhoogd worden voor het reguliere portfolio.

kom maar door 

digibaro

Level 8
  • 232Posts
  • 0Oplossingen
  • 154Likes

Oktober, dat duurt nog een eeuwigheid. Dat loopt tegen einde contract aan en einde (1 jaar) alleenrecht Odido op het ODF sprietje in de voortuin. 🤔

Robert1966!

Level 6
  • 135Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

we gaan het zien maar kunen  beter upload om hoog doen