Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?
meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:
Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)
55 euro
Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro
Start 250/50
45 euro
Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.
Wat denk jij?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat schreef ik dus ook, afhankelijk van wat je als klant belangrijk vindt (of denk te vinden) bepaald of het goedkoper uitpakt. Daarom is er ook geen one-size-fits-all en kun je alleen voor je zelf berekenen of het goedkoper / beter is voor je.
Terug naar het onderwerp van dit topic:
Nieuwe snelheden komen bij alle providers, omdat klanten denken dat het nog altijd helpt om een snellere verbinding te hebben. 90% gebruikt nu niet eens de volle bandbreedte, dus waarom zou je sneller willen?
Zelf heb (ik vraag niet waarom) het 400/40 van Ziggo en 1000/1000 van KPN en loop bij beide niet tegen de limieten aan.
Ja 45 GB upload na een fotoshoot gaat wel lekker rap met 1000 mbps upload, binnen de 30 minuten klaar, wat vergeleken met ZIGGO (3+ uur) wel een verschil is. In de praktijk echter merk ik er niets van. Sync software werkt op de achtergrond lekker door en doet zijn ding. Voordat de volgende 45+ GB aan data de cloud in moet is die allang klaar.
Dat is nu de status, over 5 jaar weet ik niet of dat nog houdbaar is. Data gebruik neemt zienderogen toe en de vraag is of ZIGGO, op den duur, e.e.a. kan bijhouden. We gaan het zien.
@HBO Fan bij de andere netwerken/providers zullen er enkel hogere bandbreedtes bij komen zoals KPN nu tot 4 Gb gaat in bepaalde gebieden, verder zal er niet veel veranderen. De lagere abonnementen zullen gelijk blijven. Wat bij KPN jammer en vreemd is dat je van 200 meteen naar 1 Gb gaat er is geen tussen stap.
@Garihd eens, tegelijk is de stap qua prijs naar giga bij kpn klein vanaf 200 Mbit. 200 Mbit is bij kpn duurder dan bij ziggo. En bij Odido is 400 Mbit goedkoper dan 200 Mbit bij Ziggo (100 Mbit trouwens ook).
Ziggo is wel de enige die vaste klanten korting biedt. Als je verlengd heb je vaak 6 maanden 10 euro korting op de 1000mbit waardoor je gemiddeld voor Start XXL (400 Mbit) betaald. Gemakkelijk via mijn ziggo
kpn kiest trouwens denk ik nog steeds voor 200 Mbit als grens omdat ze dat pair bonded kunnen leveren via ADSL terwijl dat voor bijvoorbeeld 400 Mbit niet kan. Dan moet het via glas, alleen het prijsverschil naar giga is zo klein tov 200 Mbit.
Ik kijk uit naar een 700 Mbit abonnement, dat voelt als een sweet spot. Ga je van 200 naar 400 Mbit dan buffert alles net wat sneller, ga je van 400 naar 1000 dan merk je niks meer van buffer, ook niet op de gewone wifi 6 (ongeveer 700-800 Mbit).
Zou het wat zijn om naast Start XXL een XXL (zonder start te introduceren) van 700 Mbit, en dan kan Elite buiten sporig hoog worden met docsis 4.0. 700 is ook echt XXL, en Elite dan de te dure champagne 😃
@ZigNZag schreef:
Ziggo is wel de enige die vaste klanten korting biedt. Als je verlengd heb je vaak 6 maanden 10 euro korting op de 1000mbit waardoor je gemiddeld voor Start XXL (400 Mbit) betaald. Gemakkelijk via mijn ziggo😃
Dit is voor een deel van de klanten zeker het geval, maar echt niet voor elke klant.
Daar heb ik recent al wel het e.e.a. over geschreven en zal dat niet herhalen. (dat is tegen de regels heb ik op minder vriendelijke toon begrepen) Maar echt niet alle klanten krijgen een korting of iets cadeau, 100% zeker weten van niet zelfs.
@HBO Fan Mag je geen feiten noemen, of waren het geen feiten? Als het feiten zijn en als dat genoemd kan worden ben ik wel benieuwd hoe het zit. Ik zou het een aparte gang van zaken vinden als op zich zelf neutrale feiten niet genoemd kunnen worden. Onder het mom van gebruikers helpen gebruikers moet dat kunnen lijkt mij.
Het zijn zeker feiten waarover ik geschreven heb. De toon was misschien scherp, maar niet op de persoon wel op de situatie. Dat is schijnbaar niet goed gevallen ergens in de organisatie... 😶
Het is wat het is zullen we maar zeggen, maar heb wel mijn conclusies getrokken natuurlijk 👍.
@Garihd "De link naar de consumentenbond is natuurlijk onzin want hun meet methode is ronduit belachelijk zeker het handjevol respondenten wat wordt gebruikt."
Ruim 10.000 mensen die al meerdere jaren meedoen en een aantal die ook overgestapt zijn en inmiddels meerdere providers hebben beoordeeld.
@HBO Fan Ik ken de conversatie niet, echter scherp kan nog steeds neutraal zijn. Bijvoorbeeld scherp in je analyse en argumentatie.
Dus feiten of eigen constateringen noemen moet kunnen lijkt me. Het zijn je eigen ervaringen en op dit platform wordt elkaar ervaring en hulp geboden gerelateerd aan de diensten van Ziggo.
Zolang het niemands bedoeling is om te kwetsen en er niet bewust onwaarheden worden verkondigd moet een ieder gewoon kunnen zeggen hoe iets zit.
Dat kan juist in het voordeel zijn voor het bedrijf. Van elkaar leren is juist goed.
@Bert 10000 (kwantitatief) klinkt als beter dan de verkiezingspeilingen, desniettemin kan een onderzoek kwalitatief natuurlijk wel kanttekeningen hebben; alleen ken de methode en de exacte resultaten niet. Consumentenbond lijkt me iig wel een organisatie die goed haar best doet voor haar leden.
@Garihd Welke bezwaren heb je tov de methode? Ik ben nieuwsgierig hoe je dat ziet.
Al met al, het kan dus alle kanten op gaan. Prijsverlaging of verhoging of gelijk houden. Aangepaste snelheden, we gaan het zien. In ieder geval is de concurrentie wel aardig aan de gang. Na Odido, KPN nu ook met verschillende type Unlimited internet voor mobiel en net als Vodafone dubbele data èn korting als je ook internet neemt. 3 GB is 6GB geworden bij KPN als laagste data bundel (0GB buiten beschouwing).
Ik denk wel dat Ziggo (en Vodafone) op de achtergrond aan het restylen zijn. Combivootdelen, bundels, totaal pakket, beleving. Misschien ook wel weer wat afkijken van KPN met mediakorting e.d., past bij een media strategie.
Alle providers mikken denk ik wel op totaal pakket en lange termijn klantbinding.
Techniek is eigenlijk ondergeschikt maar bevat natuurlijk genoeg verkoopargumenten voor bepaalde doelgroepen.
200 Mbit is inderdaad voor de meesten genoeg. Als ik Ziggo was zou ik dat uitbouwen. “200 Mbit is onze standaard luxe, het werkt gewoon en meer kan als je dat wilt” heb je meer aan dan alleen maar roepen dat je de snelste of even snel maximaal internet kunt bieden.
Ik zou die 200 Mbit dan ook symmetrisch aanbieden in de upload en voorlopig gelijk houden in de hogere pakketten (dus dezelfde 200 Mbit). Dan kun je als consument een zuiverdere keuze maken.
@ZigNZag doorgaans beoordeelt men enkel de eigen provider en dan wordt het toch wij van WC eend.
Die 10.000 is net 2 procent van alle internet gebruikers. Hoe kan dat representatief zijn.
Wat je verder noemt die klantenbinding door triple play en combinatie met mobiele telefonie gebeurt al jaren, toch levert dat maar minimaal voordeel op. Ik ben zonder combinatie voordelen veel goedkoper uit. Op maandbasis daar weegt dubbele data of een tv pakket niet tegenop.
@RoWi. Ik ben met je eens dat je als het triple play oerwoud goed bekijkt het niet perse altijd extra voordeel oplevert. Ik kies gewoon van elk wat het beste bij mij past. Als KPN hier met glas komt en er dus combinatievoordeel mogelijk is wordt dat wel interessant mits ze goed en kwiek aansluiten. TV heb ik onafhankelijk met NLZIET.
statistisch gezien is 10000 voldoende, meer dan waarop vele wetenschappelijke onderzoeken op worden gebaseerd. Als je sample groot is, maakt de werkelijke populatie grote (en dus het percentage daarvan) uiteindelijk weinig meer uit voor de statistische betrouwbaarheid van je bevindingen
@RoWi. "doorgaans beoordeelt men enkel de eigen provider en dan wordt het toch wij van WC eend. "
Precies goed gezien @RoWi. , zo werkt het, dus ook Odido en Delta glasvezel klanten beantwoorden vragen over hun provider evenals de klanten van Freedom en KPN.
Het leuke is dat je bij de Consumentenbond de provider niet beoordeelt met cijfers, maar de vragen gaan over hoe heb je onderdelen ervaart en of er uitval is geweest of dat je storingen ervaren hebt als blokjes op TV en geluid en beeldkwaliteit en of de telefoon werkt of niet en altijd bereikbaar bent of niet en of je de klantenservice aan de telefoon hebt gehad of op een andere wijze contact hebt gehad over één en ander en hoe vaak erover gedaan is voordat een probleem is opgelost enz. enz. enz.
"Ziggo is wel de enige die vaste klanten korting biedt. Als je verlengd heb je vaak 6 maanden 10 euro korting op de 1000mbit waardoor je gemiddeld voor Start XXL (400 Mbit) betaald. Gemakkelijk via mijn ziggo"
Via Mijn Ziggo €10 korting en verlengen sinds wanneer het was een jaar geleden € 5,00 voor een korte tijd? En ook KPN geeft vaste klantenkorting als je de afdeling opzeggen belt alleen wordt dat verdoezeld.
Van 200 naar 400 zal je ook zeer weinig merken en bufferen mag je nooit merken dat moet op de achtergrond gebeuren. Zelfs met een 50Mb abonnement heb ik nooit enig buffer probleem ondervonden.
@ZigNZag schreef:@Bert 10000 (kwantitatief) klinkt als beter dan de verkiezingspeilingen, desniettemin kan een onderzoek kwalitatief natuurlijk wel kanttekeningen hebben; alleen ken de methode en de exacte resultaten niet. Consumentenbond lijkt me iig wel een organisatie die goed haar best doet voor haar leden.
@Garihd Welke bezwaren heb je tov de methode? Ik ben nieuwsgierig hoe je dat ziet.
Bert noemt de methode ook al van die ondervraagden hoeveel zijn klant van provider x of provider y die gepubliceerde cijfers zijn simpelweg nooit maatgevend want hoe is dat panel samengesteld Freedom heeft bijvoorbeeld veel minder klanten dan Ziggo of KPN dus hoe moeten we die cijfers lezen. Ik hecht er in ieder geval zeer weinig waarde aan.
@ZigNZag schreef:@RoWi. Ik ben met je eens dat je als het triple play oerwoud goed bekijkt het niet perse altijd extra voordeel oplevert. Ik kies gewoon van elk wat het beste bij mij past. Als KPN hier met glas komt en er dus combinatievoordeel mogelijk is wordt dat wel interessant mits ze goed en kwiek aansluiten. TV heb ik onafhankelijk met NLZIET.
Als je geen TV gaat afnemen bij KPN zal je enkel wat hebben aan korting op een mobiele abonnement dan ben je bij andere providers op het KPN of Odido mobiele netwerk echt goedkoper uit. Vodafone en KPN zijn altijd veel duurder zelfs met combinatievoordeel.
Waar deze twee het op winnen ten opzichte van andere mobiele providers zijn de buitenbundelkosten.
@Garihd De mate van korting hangt af van wat er ingesteld is hoe Mijn Ziggo zich gedraagt. Vanaf start upgraden naar xxl geeft 5 euro korting, terwijl naar elite 10 euro korting geeft. Het kan goed dat het vroeger altijd 5 euro was.
met bufferen bedoelde ik meer de laadtijd. Dus als je bijvoorbeeld iets oproept op nl ziet, hoelang duurt het voordat je daadwerkelijk iets op je rechten ziet. Ik merk met name een duidelijk verschil tussen 200 en 1000 Mbit. 400 Mbit benaderd al bijna het effect van 1000 Mbit.
Als je providers zoals Odido, KPN of Tele2, XS4ALL gaat bekijken en ik kijk wat ik in mijn pakket heb Echt alles in 1 want ook de Vodafone Pakket Ziggo Sport zit nu in Elite en voor ZiggoSafe Online heb ik dan nog een extra. Maar als je kijkt met de pakketten.
Ziggo bied meer zenders als andere providers
De Upload mag wel 1GBPS zijn maar na Kado/Korting 6/9 maanden en je kiest voor Ziggo Sport. 2 decoders want ik heb 2 TV's
dan keuze vaak neem je wifi punt erbij of niet. Ik kom gemiddeld uit bij KPN na de korting want kado kan je vergeten omdat de aansluiting van Glasvezel hier gedaan moet worden op de aansluiting ervoor. Ik ga € 98,95 betalen, bij sommige hoger en sommige wat lager. En dan heb ik niet eens alles wat ik nu bij Ziggo heb.
Voor mij loont blijven bij Ziggo, en de Upload 100mbps is zat heb toch niet veel te uploaden.
Ik geloof er weinig van, dat je met streams kijken verschil merkt tussen 200, 400 en 1000. Zo’n stream heeft aan alle drie ruim voldoende. Ik heb nog nooit gemerkt dat ik moet wachten op “bufferen” Echt, met 200 Mbit redt je het makkelijk. Alles daarboven is slimme marketing imho.
@efok Het gaat inderdaad om minieme verschillen en ik merk het alleen als ik er oog voor heb. Gemiddeld zal niemand verschil merken.
100 upload is inderdaad voldoende, alleen zou ik liever ook bij de andere abonnementsvormen hebben van ziggo. Upload is nu de voornaamste reden voor mij om voor Elite te kiezen. Dan kies je zuiver voor of je meer download nodig hebt. Elite 150 upload en de rest 75 upload (basic misschien 50 upload) is denk ik haalbaar en dan is de upload ook geen discussie meer voor de meeste gebruikers.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.