Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?
meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:
Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)
55 euro
Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro
Start 250/50
45 euro
Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.
Wat denk jij?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Justin23 In ieder geval valt de inflatiecorrectie mee.
@wewanl schreef:Onbegrijpelijk dat Ziggo zijn prijzen durft te verhogen maar niet investeert in glasvezel tot in de woning.
Die ene Euro? Dat is minder dan de inflatiecijfers. Je weet toch wel dat de investering voor glasvezel tot in de woning veel duurder is dan dat.
@mdonkervoort het Gigabit internet only abonnement gaat 60 Euro kosten. Waar haal je die 70 vandaan?
@Garihd schreef:Die ene Euro? Dat is minder dan de inflatiecijfers. Je weet toch wel dat de investering voor glasvezel tot in de woning veel duurder is dan dat.
Laat je niet uitlokken tot een uitspraak @Garihd . Ik snap sowieso niet wat die azijnliefhebber hier nog op het forum doet. Tot op het bot verzuurd.
Mogelijk niet voor elke bestaande klant van toepassing?
https://www.ziggo.nl/inflatiecorrectie
Dus geen aanpassingen meer doen 😁, behoudens als je weg wil gaan natuurlijk.
@HBO Fan schreef:Mogelijk niet voor elke bestaande klant van toepassing?
https://www.ziggo.nl/inflatiecorrectie
Dus geen aanpassingen meer doen 😁, behoudens als je weg wil gaan natuurlijk.
Helaas.
Ziggo kennende hebben ze alle mazen stevig dicht getimmerd, waarbij de grootste groep maximaal meer gaat betalen !
Ziggo doet maar, maakt geen enkel verschil wat klanten er verder van vinden. Doen ze al tig-tallen jaren en gaat echt niet veranderen. Dus daar ga ik geen energie meer insteken. Inmiddels betaal ik al flink minder dan een jaar geleden en dat bevalt me prima. Te zien aan de jaarcijfers ben ik daar niet alleen in, en ook nu zullen klanten weer getriggerd worden om te kijken naar hun uitgave voor contentproviders.
Wat weer een zetje naar de concurrentie zal inhouden voor een deel van het klantenbestand. Dat is de enige manier waarop er verandering zal komen, al verwacht ik dat niet. Ziggo is veel te log en groot om naar de klant te luisteren, en hier op het forum is maar een deel van de klanten zichtbaar. Grootste deel horen en zien ze niet, alleen de facturen zijn daar belangrijk.
Maar genoeg keuze en genoeg ontwikkelingen in de glasmarkt, dus alternatief is er voor vele en voor andere komt dit er ook wel. En overstappen naar alternatief is echt niet ingewikkeld als je niet vast zit aan je email en vaste telefoonlijn. (en je niet een vinkje in je klantenbestand hebt staan 😮)
@ZigNZag Schreef: In ieder geval valt de inflatiecorrectie mee.
Ja het is maar net hoe je het bekijkt, het internet only abonnement 1000/100 gaat straks €60 kosten bij Ziggo, terwijl ik bij de buren voor internet only 1000/1000 €40 betaal, ik blijf dat toch een behoorlijk prijs verschil vinden 🤔
Tja, hier nog een die het overweegt.
Hier heeft Delta de boel al klaar, alleen nog ff bestellen en je bent er. Daar kan ik - wel 2 jaar vast, maar goed - een 2 GB verbinding met TV voor 45 euries afsluiten, na die 2 jaar dan 80.
En dan de Ziggo: heb een Elite, TV Complete met Next, en bellen (wat eigenlijk niet meer gebruikt wordt) en een CI+ (die ik ook wel kan missen). Maar wel 96 per maand!
Voordeel hier is wel dat je modem in bridge kan (vind mijn servertje wel leuk, kan de buitenwereld ook eens wat terug zeggen), daar doet Delta helaas nog niet aan. Dus dat ff zien op te lossen.
Ben wel benieuwd naar dat TV platform van ze, als dat net zo handig en goede kwaliteit heeft wordt t misschien toch eens tijd om bij de buren te gaan kijken. Levert me toch zo'n 50 euro per maand op...
@DON PAPA Ja Ziggo is en blijft duur, hogere kosten en minder aan het prijsvechten wat dat betreft, toch valt het tov vorig jaar mee. Als er kort erop een goede snelheidsverhoging komt, met name upload, kan ik er wel weer een jaar mee verder.
off topic
Bridge mode is met glasvezel in principe niet nodig. Een modem wordt alleen bij een telefoonlijn gebruikt of bij de kabel verder niet. Wat Delta levert is wezenlijk een combinatie apparaat van ONT en router ineen het ONT deel wordt voor het gemak modem genoemd.
Verder laat Delta ook eigen NT/ONT's toe dus een eigen ont/router combinatie is mogelijk zoals de modellen van AVM Fritz!Box of het al zover is weet ik niet op tweakers wordt ook een kale ONT genoemd.
https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2200880
Als je voor Solcon kiest op de glasvezel van DeltaFiber krijg je standaard een Fritzbox maar kan je ook je eigen router aansluiten op de glasvezel converter
OFFTOPIC:
Er zijn meerdere ISP's die via Delta (DFN) infra leveren die standaard een ONT plaatsen waar je dan de keuze hebt om of je eigen router of die van hun aan er aan te knopen.
Dit geld ook voor ODF ( Odildo/T-Mobile ) trouwens.
@jan_Doedel Spelfoutje bij Odido? 😃
@ZigNZag die grap wordt wel vaker gemaakt 🤣
@MR_CHIP Ik loop weer eens achter! 😃
@rdhaan schreef:Tja, hier nog een die het overweegt.
Hier heeft Delta de boel al klaar, alleen nog ff bestellen en je bent er. Daar kan ik - wel 2 jaar vast, maar goed - een 2 GB verbinding met TV voor 45 euries afsluiten, na die 2 jaar dan 80.
Knap.
Ook bij het duurste abonnement... maximaal 12 maanden korting bij 2 jaar durend abonnement.
Wordt internet Start uitgefaseerd?
En Lite dus het nieuwe oude Start?
Hier staat start er nog gewoon tussen:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.