Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?
meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:
Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)
55 euro
Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro
Start 250/50
45 euro
Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.
Wat denk jij?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@MR_CHIP , en je bent nog wel van plan om ze in te schakelen omtrent je vermeende modem problemen.
@Bert schreef:
@MR_CHIP schreef:@Hatolex waarom kan Virgin Media dan 2000/200 over coax leveren en ziggo noet
@MR_CHIP Ziggo kan dat ook, alleen doet dat nu nog niet.
Het is een kwestie van tijd voordat Ziggo ook hogere snelheden aan gaat bieden.
Al gaat dat best lang duren al zeggen ze dat ze in 2025 multi-gig willen aanbieden
@MR_CHIP , dus je verwacht heil van een onzin organisatie. Of is je opmerking slechts selectief bedoeld.
Het ACM is de organisatie de klacht tzt als het nodig is het beste kan doorspelen richting ziggo hoor er alleen niet veel op ben ik bang maar goed das bij ziggo net zo
@Dave Schreef: Mijn reden genoeg bij Ziggo te blijven plakken, beter langere werkzaamheid voor upload maar wel wetend dat goed gaat.
Een hoge upload kan ook gewoon goed gaan:
Beetje slap argument in mijn ogen, want er zijn hier op het forum ook genoeg voorbeelden te vinden, waar het ook met een lage upload snelheid mis gaat bij sommige klanten. Als je daar je keus vanaf laat hangen, dan kun je bij geen één provider nog terecht, want er zijn overal wel voorbeelden te vinden waar sommige klanten problemen ondervinden met de internet snelheid 😉
@MR_CHIP Schreef: en dat concludeert de ACM een onzin organisatie
Ik vind een organisatie die boetes tot €900.000 per overtreding kunnen opleggen, nou niet echt onder een onzin organisatie vallen als ik eerlijk ben 😉
@MR_CHIP, de laatste reactie van ziggo in het modem topic geeft weinig vertrouwen dat daarin de ACM veel kan betekenen.
@DON PAPA Ik zeg ook niet dat het met lage upload ook wel eens mis gaat, elk bedrijf heeft wel iets, hier in de wijk lopen mensen die 4gbps niet echt tevreden, ze hebben echt mega veel problemen, en mensen die 1000/1000 hebben van KPN gaat maar als de upload tegen de 1000 knallen de modems op offline. Wat toen van Ziggo is overgestap 10 jaar geleden, zit nu weer terug bij Ziggo in onze wijk, draait stabiel. En we zijn een wijk in aanbouw met nog ruim 150 woningen dan is het klaar sinds 2014 maar hier staat Ziggo beter dan KPN.
Maar goed veel al in de oude woningen en rond de jaren 2000 vind je wel veel KPN mensen of providers waar het wel goed gaat en is net hoe het is geïnstalleerd. Mooiste uit onze wijk dat alle kasten hier bij elkaar in mooie ronde bebossing staat.
@wewanl schreef:Leuk hoor. De theoretische snelheden van Docsis 4.
Nu terug naar de realiteit van nu . Waar KPN al een upload snelheid biedt van 4gbit/s, piept en kraakt Ziggo met een upload snelheid van 100 mbit /s.
KPN kan zijn klanten dus nu al een 40 keer hogere upload snelheid bieden.
.
Alleen kan Kpn maar een 'paar' klanten die bandbreedte leveren dat is de realiteit.
@Dave Jij zit net als ik waarschijnlijk in een oud glasvezel gebied daar moet dan wat hardware worden vervangen in de glasvezel pop dat gaat nog wel even duren.
Ik zie alweer dat alles wat in andere topics uitvoerig al is genoemd weer wordt herhaald.
Dank je @Garihd voor mij maakt het weinig uit, ik blijf bij Ziggo. En wat ze hier verder doen moeten de buren zelf weten 😉
Beetje lastig om providers te vergelijken, bijvoorbeeld door slecht(er) Wi-Fi of onstabiel(er) routers. Dat hoeft voor mij geen issue te zijn met eigen netwerkapparatuur thuis. Daarnaast kunnen providers soms ook aanvangsproblemen hebben waarbij backbone capaciteit nog verder moet worden opgeschaald.
P.S. Weet nog goed in de begintijd van het kabel(en) bij Caiway dat je de klok er op gelijk kon zetten dat de netwerkstoringen vlak voor het weekend kwamen (met een gesloten servicedesk in het weekend 😉 )
Word sowieso voor de gek gehouden. Het kost ziggo bijna niks extra's met die glasvezel verbindingen die klanten hebben. Het is gewoon altijd een vaste snelheid 1gb maar ziggo knijpt het bewust af om nog meer geld binnen te harken terwijl het helemaal niet nodig is. Andere providers doen dat ook zo. Ook upload snelheid word zwaar afgeknepen door ziggo.
Je bedoeld dit stuk op nu.nl neem ik aan:
Dit is al jaren bekend. Aangezien internet blijkbaar tegenwoordig weinig kost begrijp ik niet dat er geen forse prijsdalingen zijn geweest.
@wewanl , dat internet niet goedkoper wordt heeft er natuurlijk mee te maken dat de infrastructuur net zo duur of duurder is geworden. Internet, d.w.z. die pulsjes die over de kabel, kosten sws niets, het is hetgeen er omheen zit wat de prijs bepaald.
wat een clickbait is maare ingevuld door 1400 mensen staat totaal niet in vergelijk met de totale bevolking voor heel nederland
Voor 55% van de huishoudens voldoet de huidige internetsnelheid aan hun behoefte. Uitsplitsing naar leeftijd laat zien dat de tevredenheid het hoogst is bij de leeftijdsgroep 68+ met 67% en het laagst bij de leeftijdsgroep 24-35 met 49%.
De vragen zijn beantwoord door 1.400 respondenten. Het panel bestaat uit leden in de leeftijd tussen de 16 en 80 jaar. Uitkomsten zijn gestratificeerd naar leeftijd, geslacht en opleiding. We hebben de uitkomst opgesplitst in de totale markt en vier leeftijdsgroepen: 24-35, 35-55, 55-68 en 68+.
@Bert Schreef: Consumenten hebben vooralsnog geen interesse in een 1 Gbps breedbandverbinding. - Telecompaper
De eerste zin zegt dan eigenlijk al genoeg in het artikel "Tevredenheid met de huidige snelheid en kosten zijn de belangrijkste redenen om geen 1 Gbps breedbandabonnement te nemen."
Ziggo: internet only 200/30 voor €47 *
Odido: internet only 1000/1000 €45 *
(* = Zonder enige korting)
Dan is de keus snel gemaakt als de kosten de belangrijkste redenen is, toch? 😉
"Dan is de keus snel gemaakt als de kosten de belangrijkste redenen is, toch?"
@DON PAPA Ik adviseer altijd om ook even heel goed te kijken wat anderen ervaren, wat betreft de stabiliteit van de provider in je plaats of regio, want niet iedere provider is even stabiel op de glasvezelkabel of kan het internet nog niet aan de gang krijgen, toch? 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.