Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?
meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:
Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)
55 euro
Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro
Start 250/50
45 euro
Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.
Wat denk jij?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@ZigNZag schreef:...
En nu heb ik in een andere browser lite, start en elite (dus zonder XXL).
random aanbod?
....
Het kan te maken hebben, met welk abonnement men nu heeft !
Dat zou ook het verschil in browser kunnen verklaren. In de ene browser is men bij Ziggo ingelogd en bij de andere browser niet.
Linkje ?
@Pasi Ik doe het puur alsof ik een nieuwe klant ben op mijn postcode en huisnummer. Dus niet gelinked aan mijn ziggo.
Eh tja, ik hoef niet het duurste van het duurste.
Dus:
En dan kan t dus wel....
@Pasi Dat is dan niet zo handig voor een sales funnel
@DON PAPA schreef:Ook wel een interessant leesvoer
zat hem net te lezen sommige provider bieden al 2Gbps up down via docsis (4.0 dan wel) en dan blijft ziggo met 100Mbps upload aardig steken
Ziggo moet zich blauw schamen om de hoofdprijs te vragen en tegelijkertijd een baby uploadsnelheid te bieden.
Het blijft maar aanmodderen en de stapjes die Ziggo maakt met internet snelheden zijn baby stapjes.
De achterstand ten opzichte van glasvezel tot in de woning wordt met het jaar groter.
Ziggo schijnt dit zelf niet te beseffen gezien de recente tariefsverhogingen.
Als we de uitleg in het artikel die Don Papa deelt goed lezen weten we ook waarom bepaalde zaken zijn zoals ze zijn.
Waar glasvezel providers blijkbaar meer verkopen dan het netwerk aan kan zijn kabel providers dus iets verstandiger. Wat dat betreft scheelt het voor alle providers dat ruim de helft van de klanten nooit de hoogste bandbreedtes afnemen. En wat natuurlijk nog mee speelt is de apparatuur die in omloop is en wat dat aankan.
@RoWi. schreef:Als we de uitleg in het artikel die Don Papa deelt goed lezen weten we ook waarom bepaalde zaken zijn zoals ze zijn.
Waar glasvezel providers blijkbaar meer verkopen dan het netwerk aan kan zijn kabel providers dus iets verstandiger. Wat dat betreft scheelt het voor alle providers dat ruim de helft van de klanten nooit de hoogste bandbreedtes afnemen. En wat natuurlijk nog mee speelt is de apparatuur die in omloop is en wat dat aankan.
Dat providers steeds meer lucht verkopen, is natuurlijk allang bekend.
Als iedereen ( bij welke provider ook ) b.v. download ( of upload ) wat volgens zijn/haar abonnement kan/mag, dan slibt het netwerk geheel dicht en gaat spoedig op de knieën.
Overigens, dat Ziggo niet de volledige mogelijkheden ( = snelheden ) van haar netwerk benut, komt niet omdat Ziggo dat niet wil, maar omdat Ziggo dat niet kan ! Je kan dat vanuit PR oogpunt wel als positief brengen ( er is lucht over ), maar is in feite natuurlijk iets wat Ziggo blijkbaar niet kan oplossen en dat is beslist niet positief.
@Pasi wat een onzin ziggo kan dat wel als ze overal het 2de ofdma kanaal toevoegen en dan ook de upload omhoog gooien
ook mag van mij de 1200Mbps naar consumenten komen
De werkelijkheid ligt in het midden. Deels inderdaad niet kunnen want feitelijk moeten dan alle Docsis 3.0 modems worden vervangen. En de hardware in de wijk kasten is nog steeds niet up to date. De juiste technieken worden nog niet ten volle gebruikt.
Dat staat verder los van het aanbieden van andere bandbreedtes. Zelfs met Docsis 3.0 is meer mogelijk dan Ziggo leverde.
ik verwacht de komende maanden nog een upload verhoging tot 150 a 200 mbps
@MR_CHIP schreef:ik verwacht de komende maanden nog een upload verhoging tot 150 a 200 mbps
Je hoopt op een verhoging 🤪 het is inderdaad niet onmogelijk dat er iets veranderd. Je kan beter niets verwachten dan wordt je niet teleurgesteld als het niet gebeurd.
@RoWi. schreef:
@MR_CHIP schreef:ik verwacht de komende maanden nog een upload verhoging tot 150 a 200 mbps
Je hoopt op een verhoging 🤪 het is inderdaad niet onmogelijk dat er iets veranderd. Je kan beter niets verwachten dan wordt je niet teleurgesteld als het niet gebeurd.
aangezien er random tests zijn uitgevoerd waarbij klanten opeens 150 up had een tijd geleden hoop ik er heel erg op ja
@MR_CHIP schreef:@Pasi wat een onzin ziggo kan dat wel als ze overal het 2de ofdma kanaal toevoegen en dan ook de upload omhoog gooien
ook mag van mij de 1200Mbps naar consumenten komen
Ohh 😨.
Waarom denk je, zou Ziggo als ze dat wel zou kunnen, nu geen hogere down/up-load leveren ? Waarom heeft Ziggo b.v. steeds problemen met instabiele ofdma kanalen en/of het toevoegen extra kanalen ?
Lees dit b.v. eens, daar blijkt toch ook wel dat e.e.a. niet erg voorspoedig gaat. Loopt Ziggo nu tegen de mogelijkheden van haar coax netwerk aan, zijn haar technici niet bekwaam genoeg of ...
ik had idd best een lange tijd een instabiele upload alleen de laatste weken gaat het inmiddels echt spot on goed het kan dus wel goed gaan bij ziggo er is alleen soms wat technische kennis nodig om problemen in kaart te brengen / gefixt te krijgen
maar goed tijd zal leren die upload gaat echt wel zeker dit jaar omhoog kwestie van wachten ... , m.i
Om die ene Euro prijsverhoging te verzachten is een upload aanpassing een goed marketing instrument.
Er zal ook wel iets veranderden, echter blijf ik erbij dat het verstandiger is om niets te verwachten.
@MR_CHIP Ik verwacht dezelfde timing als in 2023.
Eerst prijsverhoging en vlak daarna upload en misschien download verhoging.
Dit zou denk ik iedereen blij maken.
Lite 150/50
Start 300/100
XXL 600/150
Elite 1200/200
Kortom als je 100 Mbit upload al ok vindt, dan kun je misschien ook met Start uit de voeten. Zeker als daar nog een beetje download bij komt.
XXL is dan al flink en heb je nog niet genoeg dan kies je voor Elite. XXL zou voor mij dan het perfecte abonnement zijn. Net wat luxer maar geen onnodige overkill.
Wat ik wel goed vind tov vorig jaar is dat iedereen de euro erbij krijgt voor internet en bijvoorbeeld geen prijsdaling voor Elite. Wel zo eerlijk. Wellicht is de feedback van vorig jaar op de community ter harte genomen.
ik vind zelf dat de downloaf en upload zo hoog mogelijk moeten zijn jammer dat ik geen zakelijk kan nemen ivm geen kvk hebben en onder curatele staan
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.