Vraag
Reacties
ZigNZag
Level 9

Komen er nieuwe snelheden in 2024?

Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?

meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:

Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)

55 euro

Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro

Start 250/50

45 euro

Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.

Wat denk jij?

611 Reacties 611
Meldingen
Aan Uit
Marinus
Level 16

@ZigNZag 

Ik denk dat in mei de prijs weer omhoog gaat.

Als ze dat goed moeten praten met een kleine snelheidsverhoging.........

Maar aan 1200 down hebben we weinig met ons gigabit interne netwerk.

Aan meer up wel natuurlijk.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Marinus Als de prijs omhoog gaat, dan is het in juli 🙂Inflatiecorrectie: wijziging van de tarieven | Ziggo

En als de prijs weer naar beneden gaat en de snelheid omhoog is dat in oktober: Ziggo wijzigt internetpakketten en verlaagt prijs duurste pakket - IT Pro - Nieuws - Tweakers

Vanaf 2 oktober verhogen we de internetsnelheden - Ziggo Community

ZigNZag
Level 9
Topicstarter

@Bert Is oktober nu het nieuwe ritme, voorheen was het vaak rond april/mei?

Ik heb het idee dat afgelopen oktober meer een noodgreep was vanwege de reactie op de eerdere prijsverhoging. Ik heb alleen het idee dat ziggo vanwege de markt nu ook scherper gaat worden met de prijzen.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@ZigNZag  schreef:

@Bert Is oktober nu het nieuwe ritme, voorheen was het vaak rond april/mei?

Ik heb het idee dat afgelopen oktober meer een noodgreep was vanwege de reactie op de eerdere prijsverhoging. Ik heb alleen het idee dat ziggo vanwege de markt nu ook scherper gaat worden met de prijzen.

Oktober was de introductie van een nieuwe abonnementen portfolio toevallig soms goedkoper uitpakte. Dat staat los van de inflatiecorrectie. Wat bij Ziggo nooit echt van toepassing is omdat ook de prijs van nieuwe abonnementen wordt aangepast. Het zijn dus altijd gewoon prijswijzigingen waarbij zaken als de prijsindex een rol speelt.

Er komt nooit jaarlijks een nieuwe portfolio wat abonnementen betreft.

On topic mogelijk dat de upload iets omhoog gaat voorzover mogelijk meer zullen we niet hoeven te verwachten. En die hogere upload kan enkel als er binnen de Docsis 3.1 specificaties wijzigingen plaats vinden.

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

Ik verwacht:

- Snelheid omhoog (zelfde bij andere aanbieders)

- Prijs omhoog (zelfde bij andere aanbieders)

- Klanten bestand omlaag (contra bij andere aanbieders)

- RGU flink omlaag (contra bij andere aanbieders)

- Nog meer focus op streaming   (zelfde bij andere aanbieders)

- Minder lineaire zenders  (zelfde bij andere aanbieders)

- Geen nieuwe producten  (contra bij andere aanbieders)

- Minder kortingen/ deals/ oversluit cadeaus (waarschijnlijk zelfde bij andere aanbieders)

--

Verder verwacht ik geen veranderingen, dan verbaas ik me ook niet meer en valt het niet nog meer tegen.. (verwachting management 🤔)

Edje040
Level 6

Snelheid hoeft voor mij niet omhoog. Een gemiddelde particulier heeft niet meer nodig dan 200 mbps. Een hogere upload kan soms wel handig zijn (zelf heb ik dat niet nodig).

Als Ziggo de prijzen nog verder gaat verhoging gaan ze zich (ver) uit de markt prijzen. Er zijn steeds meer mensen die de keuze hebben tussen kabel en glas (zoals ik). De kans bestaat dat het klantenbestand dan nog verder daalt en daarmee ook de inkomsten voor Ziggo. Gevolg daarvan zal zijn dat er minder wordt geïnvesteerd in innovatie wat weer een achterstand gaat opleveren t.o.v. de concurrentie..en daardoor zullen er weer klanten vertrekken etc etc.. Als Ziggo de prijzen dit jaar opnieuw flink gaat verhogen dan komt de leegloop pas echt op gang. Jammer, want het product wat ze leveren is op zich prima. Persoonlijk ben ik echter niet bereid daar (flink) meer voor te betalen en zal ik weer overstappen naar glas. 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@ZigNZag "Is oktober nu het nieuwe ritme, voorheen was het vaak rond april/mei?"

Geen idee, het kan dit jaar zomaar weer in het voorjaar zijn.

0 Kudos
ZigNZag
Level 9
Topicstarter

@Edje040 Ik hoop vooral dat alle lagere abonnementen behoorlijk meer upload krijgen.

start 200/75

start xxl 400/100

elite 1000/150

zoiets, dan ben je minder gebonden aan elite voor upload en hoef je ook minder snel een andere provider te overwegen.

0 Kudos
Edje040
Level 6

Eens. Ik heb nu Elite en dan is het genoeg terwijl een download van 200 voor een gemiddeld gezin voldoende is. De 75 up is echter niet meer van deze tijd.

0 Kudos
Pasi
Level 19

Ik verwacht dat er qua snelheid, service en/of diensten weinig zal veranderen. Misschien komt er hier en daar een 'bitje' erbij, maar wat m.i. wel bijna zeker is, dat er weer een stevige prijsverhoging aankomt.

Natuurlijk zullen alle abo's duurder worden en aangezien veel klanten de bijna 'gratis' overstap naar Elite hebben gemaakt, zou het mij ook niets verbazen, als Elite een extra verhoging krijgt.

Aangezien de Ziggo directie het licht nog niet heeft gezien, zal Ziggo de prijzen gaan verhogen, om het verloop van klanten te willen compenseren en zo de inkomsten gelijk te houden.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Of de prijs nog een keer naar beneden vanwege de concurrentie.

Maar hier is de glasvezelkabel duurder dan Ziggo, het verschil is alleen meer upload, maar dan doe ik met die 120 euro per jaar verschil wel iets leuks.

Pasi
Level 19

@Bert  schreef:

Of de prijs nog een keer naar beneden vanwege de concurrentie...

Dat kan natuurlijk altijd. Ziggo's prijzen zijn hoog zat, maar ...

@Pasi  schreef:

...Aangezien de Ziggo directie het licht nog niet heeft gezien...

...verwacht ik dat niet !

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

@Bert  schreef:

Of de prijs nog een keer naar beneden vanwege de concurrentie.

Maar hier is de glasvezelkabel duurder dan Ziggo, het verschil is alleen meer upload, maar dan doe ik met die 120 euro per jaar verschil wel iets leuks.

Het ligt inderdaad aan welke extra diensten voor een klant belangrijk zijn. Maar je kunt bij overstap het eerste jaar flink besparen, zelfs als je extra diensten afneemt waardoor je het eerste jaar goedkoper uit bent.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@HBO Fan reken maar eens voor het hele jaar uit bij Odido, dat scheelt je helaas niet flink, dat is alleen de 1e maand en de 10 maanden daarop een beetje en als je dan de goedkopere Ziggo eraf haalt, dan betaal je het jaar daarop alweer 120 euro meer.

Als Odido nu werkelijk goedkoper was en stabieler en meer mogelijkheden, dan zou ik dat zeker overwegen, maar geen van de genoemde kwaliteiten lijken een verbetering te zijn.

Odido Internet + TV, Algemeen, Installatie, TV, Wifi, Internet, Bellen, Telefonie | Odido community

Beste alles-in-1 provider 2024 | Consumentenbond

Pasi
Level 19

@Bert  schreef:

...dan betaal je het jaar daarop alweer 120 euro meer..

Welk jaar 'daarop' ? Steeds maar weer proberen te verkondigen, dat overstappen niet loont 😠.

Het jaar daarop stapt je natuurlijk weer over naar de volgende provider of je gaat b.v. terug naar Ziggo, om dan opnieuw de welkomst korting te ontvangen ! Het jaar daarna stap je weer over, met weer een welkomst korting en zo bespaar je honderden euro's.

Garihd
Level 17

@Bert  schreef:

@HBO Fan reken maar eens voor het hele jaar uit bij Odido, dat scheelt je helaas niet flink, dat is alleen de 1e maand en de 10 maanden daarop een beetje en als je dan de goedkopere Ziggo eraf haalt, dan betaal je het jaar daarop alweer 120 euro meer.

Als Odido nu werkelijk goedkoper was en stabieler en meer mogelijkheden, dan zou ik dat zeker overwegen, maar geen van de genoemde kwaliteiten lijken een verbetering te zijn.

Odido Internet + TV, Algemeen, Installatie, TV, Wifi, Internet, Bellen, Telefonie | Odido community

Beste alles-in-1 provider 2024 | Consumentenbond

@Bert dan moet je er wel bij vermelden van welke Ziggo pakketten je uit gaat. Als dat bijvoorbeeld het 'dure' TV Max met alle overbodige rommel betreft heb je deels gelijk.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Garihd Met TV Max en Ziggo Sport in TV Max, dat moet je bij Odido allerlei kleine pakketten erbij nemen en dan ben je  duurder uit.

Maar neem je een aantal extra TV pakketten niet bij Odido, dan ben je bij Odido goedkoper uit, maar dan de kwaliteit nog.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Pasi  schreef:

@Bert  schreef:

...dan betaal je het jaar daarop alweer 120 euro meer..

Welk jaar 'daarop' ? Steeds maar weer proberen te verkondigen, dat overstappen niet loont 😠.

Als je dan bij Odido blijft, dan ben je weer 120 euro duurder uit.

Zoals je schrijft, blijf je overstappen, dan blijf je korting houden.

"Steeds maar weer proberen te verkondigen, dat overstappen niet loont."

Geen idee waar je bovenstaande vandaan haalt, dat heeft niemand geschreven in dit topic.

Ik waarschuw alleen voor het feit dat glasvezel niet altijd goedkoper en niet altijd beter is wat door een aantal mensen op dit forum wel gesuggereerd.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Bert  schreef:

@Garihd Met TV Max en Ziggo Sport in TV Max, dat moet je bij Odido allerlei kleine pakketten erbij nemen en dan ben je  duurder uit.

Maar neem je een aantal extra TV pakketten niet bij Odido, dan ben je bij Odido goedkoper uit, maar dan de kwaliteit nog.

Dat bedoel ik dus, in dat op zicht ben je bij KPN ook duurder uit. De kwaliteit is een ander verhaal in de voormalige Reggefiber gebieden en de gebieden  waar Odido via KPN Wholesale/WBA levert is niks mis met de kwaliteit. Op het ODF netwerk ligt dat soms anders echter is wat op hun community staat net zo min maatgevend als de Ziggo Community want ik lees zoveel ellende met de app, dat ik bijna medelijden het met de klanten die Internet met Ziggo Go toegang afnemen.

De link naar de consumentenbond is natuurlijk onzin want hun meet methode is ronduit belachelijk zeker het handjevol respondenten wat wordt gebruikt.