Vraag
Reacties
Aankondigingen
RoelDriesvink
Level 2

Klantnr: Abonnement van ma ten onrechte voortijdig beëindigd door Zigggo

Er moet mij even wat van het hart. Want dit is zo'n issue waarbij je in staat bent om een shovel te huren en de pui er uit te rijden bij het Ziggo hoofdkantoor. Wat is er namelijk gebeurd....

Mijn ma, die morgen 84 jaar wordt, is zover mijn herinnering teruggaat klant bij Ziggo. Ma betaalde bij Ziggo al jaren de hoofdprijs voor een eenvoudig abonnement en het voorstel voor een nieuw contract waarbij een schamele 2 tientjes korting voor 6 maanden werd aangeboden, was uiteraard een lachertje. In overleg met ma is daarom besloten om per 2 december over te stappen naar Budget Alles in 1. Een besparing van ruim 500 euro (!) in 2 jaar tijd voor een vrijwel gelijkwaardig pakket. Voor as. dinsdag 3 december staat er een afspraak gepland met de installatiemonteur. So far so good.

Totdat ik gisterenmiddag 27 november om 16:12 uur  van Ziggo ineens een mail ontving, waarin stond dat het contract van ma bij Ziggo op 27 november is gestopt. Bijna een week voordat de aansluiting bij Budget Alles in 1 pas actief is. Uiteraard heb ik direct gebeld met Ziggo. "Maakt u zich geen zorgen, het signaal bij Ziggo stopt pas, zodra het modem van Budget online komt." Ik had er geen goed gevoel bij en dat bleek juist. Nog geen half uur later lag het Ziggo signaal eruit.

Ma heeft dus geen tv, radio telefoon vanaf gistermiddag 16:45 tot en met volgende week dinsdagmiddag volgende week. Onverteerbaar. Vanmorgen heb ik opnieuw gebeld met de "klantenservice" van Ziggo. Te F*@!&@*G schandalig voor woorden wat ik daar te horen kreeg. Budget Alles in 1 zou hebben doorgegeven dat de aansluiting van ma inmiddels een feit was.  Aperte onzin en nou komt het....ma moet maar een nieuw contract afsluiten bij Ziggo om de periode tot en met dinsdag te overbruggen. Woest was ik. Daarna heb ik uiteraard gebeld met BudgetAlles in 1. Budget Alles in 1 ontkent ten stelligste dat zij heeft doorgegeven aan Ziggo dat de aansluiting reeds actief en helaas bleek het niet mogelijk om de afspraak met de installatiemonteur naar morgen te verplaatsen. De agenda's zitten vol. Moraal van het verhaal: Ziggo sluit ma bijna een week te vroeg af en weigert de gemaakte fout te herstellen. Daarom nogmaals: dit is zo'n issue waarbij je in staat bent om een shovel te huren en de pui er uit te rijden bij het Ziggo hoofdkantoor.

**Moderator: Titel en bijlagen aangepast ivm privacygegevens**

22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Het probleem zit bij budget.nl, zij hebben aangegeven dat het abonnement overgenomen is.

Steefb_0-1732803583167.png

RoelDriesvink
Level 2
Topicstarter

En dat zinnetje in die Ziggo email is dus regelrechte onzin. Dat is een standaard email na een overname, die nota bene een half uur voordat het signaal definitef de lucht uit ging werd verzonden. Bewijs dat Budget een bericht heeft verzonden aan Ziggo dat het abonnemen treeds zou werken, krijg ik niet te zien.

En verder:

1. Budget ontkent ten stelligste dat het Ziggo heeft bericht dat het abonnement reeds actief is.

2. Volgens medewerker Diana van de TD van Ziggo, zou het Ziggo signaal zou pas stoppen zodra het Budget modem actief is. Het Budget modem is pas op zijn vroegst a.s dinsdag actief. Ziggo kan namelijk zien dat het modem van Budget nog niet actief is.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

Ziggo kan namelijk zien dat het modem van Budget nog niet actief is.. dat kunnen ze niet, want het is een totaal ander netwerk/aanbieder. bij budget is een fout gemaakt, niet bij ziggo. alleen budget ontkent het nu gewoon. deze fout moet je toch echt bij hun zoeken 😉

HBO Fan
Level 15

@Gio2903  schreef:

Ziggo kan namelijk zien dat het modem van Budget nog niet actief is.. dat kunnen ze niet, want het is een totaal ander netwerk/aanbieder. bij budget is een fout gemaakt, niet bij ziggo. alleen budget ontkent het nu gewoon. deze fout moet je toch echt bij hun zoeken 😉

U bent wel heel stellig dat de fout bij Budget gemaakt is. Kan het niet zo zijn dat Ziggo een foutieve email verstuurd heeft, het is niet zo dat de administratie van Ziggo het allerbeste is dat bestaat.

Gezien dat u heel stellig bent heeft u mogelijk meer informatie, maar het is nu voor klanten echt onmogelijk om hier een partij aan te wijzen toch?

puppie
Level 17

Als ik dit zo lees is er contact geweest tussen ziggo en budget.
Daar zal een spraakverwarring geweest zijn.

ergens zal er een duidelijk antwoord zijn maar niet hier in het klant help klant forum.

2024-11-28_18-51-53.jpg

0 Kudos
Gio2903
Level 17

het kan een foutieve mail zijn, maar als er voor overstapservice is gekozen, ligt de fout nooit bij de partij die verlaten wordt. degene waar je naartoe gaat regelt namelijk dat de oude abo wordt opgezegd, je kunt dan dus niet naar ziggo wijzen aangezien dat de oude partij is

Doman
Level 9

@RoelDriesvink 

@RoelDriesvink  schreef:

Ma heeft dus geen tv, radio telefoon vanaf gistermiddag 16:45 tot en met volgende week dinsdagmiddag volgende week. Onverteerbaar.

Als je daar nog coax (met signaal) hebt liggen kan je misschien ook direct met de  TV tuner kijken via het FTA netwerk 4444.?

0 Kudos
RoelDriesvink
Level 2
Topicstarter

Je mag even luisteren naar het telefoongesprek in de bijlage dat ik gisterenmiddag had met Diana van de Technische Dienst.  Vanaf 1:38 wordt expliciet door Diana verteld dat het Ziggo modem actief blijft totdat het modem van de nieuwe provider wordt aangesloten. Ze meldt zelfs dat er sprake is van een periode van overlap van 2 weken. Circa 15 minuten na het gesprek dat ik had met Diana, had ma geen signaal meer.

Vanaf 3:17 stel ik de vraag hoe Ziggo kan zien dat het nieuwe modem wordt aangesloten en volgt de uitleg van Diana hoe het netwerk in elkaar steekt. jouw opmerkingen snijden geen hout en staan lijnrecht op de opmerkingen van Ziggo medewerker Diana en verder is je opmerking dat de fout bij Budget ligt is nergens op gebaseerd. Budget heb ik procedureel op nog geen enkele fout kunnen betrappen. Tot slot kunnen we uit het telefoongesprek de conclusie trekken:
1. Of Diana heeft mij volledig verkeerd heeft geïnformeerd dat het Ziggo signaal tot aan aansluiten van het nieuwe modem actief zou blijven, of
2. Of Ziggo heeft een fout heeft gemaakt door toch het signaal te beëindigen gistermiddag, nog voordat het nieuwe modem actief was.  Hoe je het wendt of keert, ligt hier de fout duidelijk bij Ziggo.

** Moderator: bijlage verwijderd ** 

RoelDriesvink
Level 2
Topicstarter

Verwijderd

0 Kudos
RoelDriesvink
Level 2
Topicstarter

Dank voor het meedenken. Je bent de enige die beseft wie er hier er van deze **bleep**show de dupe is. Ik verdiep me straks even in de door jou voorgestelde oplossing, maar betwijfel of dit een werkend alternatief is. Er is namelijk geen signaal meer.

0 Kudos
Doman
Level 9

@RoelDriesvink  schreef:

Dank voor het meedenken. Je bent de enige die beseft wie er hier er van deze **bleep**show de dupe is. Ik verdiep me straks even in de door jou voorgestelde oplossing, maar betwijfel of dit een werkend alternatief is. Er is namelijk geen signaal meer.

Direct helemaal geen Coax signaal meer is wel heel bijzonder dan.

Meestal duurt dat nog geruime tijd voordat dat echt fysiek wordt afgesloten.

Of misschien is dat in dit geval dan direct op afstand gedaan? 🤔

0 Kudos
Gio2903
Level 17

"Ziggo modem actief blijft totdat het modem van de nieuwe provider wordt aangesloten", dit klopt. als je overstaphulp hebt, zal de NIEUWE provider een seintje naar de oude provider sturen als de apparatuur is aangesloten. De diensten van de OUDE provider stoppen dan met werken. Budget is de nieuwe provider, dus die stuurt het signaal naar Ziggo.

"Ze meldt zelfs dat er sprake is van een periode van overlap van 2 weken", dit is alleen van oude provider NAAR ziggo. 2 weken NA levering van ziggo diensten komen de producten hoe dan ook actief te staan en gaat in dat geval dus het seintje VAN Ziggo NAAR de oude provider. Het verhaal van 2 weken is dus complete onzin en niet van toepassing in dit verhaal.

Als Diana hiermee bedoelt dat er nog 2 weken SIGNAAL naar de woning gaat is het ook onzin, er staat namelijk geen vaste termijn voor loskoppelen in de EV. Dit word namelijk pas gedaan bij werkzaamheden etc, in sommige gevallen blijf je gewoon nog 0,5 tot 1 jaar aangesloten terwijl je geen klant meer bent.

het verhaal vanaf 3:17 is  gedeeltelijk onzin, er komt van Ziggo glas binnen in de wijk, vanaf daar word het omgezet naar coax. het coax+glasvezel netwerk van ziggo is alleen wel een totaal ander netwerk dan die van Odido/Delta/KPN.

Dus... Ziggo kan onmogelijk zien dat er een modem van een andere provider op de glasvezel is aangesloten. Ziggo weet dit pas als ze dat seintje van die provider krijgen.

Ik probeer hier geen dingen recht te l*llen of Ziggo te verdedigen met fabels. Het is (helaas) de waarheid en niet zoals Diana het verteld.

RoelDriesvink
Level 2
Topicstarter

Dank voor je reactie. Mij ontbeert de kennis om je inhoudelijk tegen te spreken. Maar als ik meega in jouw verhaal, dan geeft dat te denken over de kwaliteit vd kennis van een 2e lijns medewerker van Ziggo. Kennelijk kan ik er niet van uit gaan dat haar informatie juist is. Daar vind ik wat van...

En wat vind jij trouwens van het feit dat ik om 16:12 een mail ontvang van Ziggo en dat het signaal circa 30 minuten weg is. Op die voortvarendheid valt nog nauwelijks te anticiperen. 

Ik heb vanmorgen een coaxkabel rechtstreeks vanuit doos op de muur in de tv geplugd in de hoop dat er wellicht nog een analoog signaal binnenkwam. Dat bleek niet het geval.

Ma zal zich tm dinsdagmiddag moeten redden met een FM radiootje en ze is gelukkig nog bereikbaar via het mobiele nummer in de noodknop die ze om haar hals draagt. 

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @RoelDriesvink

Allereerst welkom op de Zigo community!

Wat een toestand allemaal zeg. Dat je hier van baalt kan ik mij zeker voorstellen. Nu zie ik dat er al mensen zijn geweest die je tips hebben gegeven, maar liever zou je natuurlijk zien dat de diensten weer actief komen te staan. Helaas gaat dit niet vanwege de overstapservice die is aangevraagd, die zal het heractiveren dan ook blokkeren. Maar wat we zouden kunnen doen als pleister op de wond, is een week aan betaald abonnement aan ons vergoeden. Hoe sta jij daar tegenover?

Tevens vroeg ik mij af of ze het installatiepakket inmiddels al binnen heeft? Kun je misschien het modem zelf installeren? 

0 Kudos
RoelDriesvink
Level 2
Topicstarter

Dag Roland. Dank voor het meedenken. Wordt zeer op prijs gesteld. Ik ben vanavond bij ma (ivm haar verjaardag) en zal haar de vraag voorleggen. Hoe snel kan het activeren van een weekabbo geregeld worden en kan dit via de bestaande apparatuur, die ik vanmorgen heb losgekoppeld? Het installatiepakket van Budget is inmiddels binnen, maar installatie daarvan laat ik aan de installateur over op dinsdag.

EDIT

Ik vermoed dat ik je voorstel anders moet interpreteren. Klopt het dat je op de eindfactuur een week aan abonnementskosten in mindering wil brengen?

0 Kudos
Doman
Level 9

@RoelDriesvink 

@RoelDriesvink  schreef:

Ik heb vanmorgen een coaxkabel rechtstreeks vanuit doos op de muur in de tv geplugd in de hoop dat er wellicht nog een analoog signaal binnenkwam. Dat bleek niet het geval.

Nou dat kan wel kloppen,  een analoog signaal  is al vele jaren niet meer aanwezig op de kabel (en in de ether).

Heb je dit stappen plan wel gevolgd?

Ziggo: TV kijken met of zonder CI+ Module? 

Kies dan "Kijken zonder CI+ Module"

Of anders dit topic met wat meer informatie:

Hoe verbeter ik geen of zwak signaal via de coax-kabel? 

RoelDriesvink
Level 2
Topicstarter

Ik was gisteravond laat als een malle aan het klikken op de tekst Kijken zonder CI+ module, maar dat blijkt geen clickable link te zijn. Ik moet er onder wezen en op Digtale TV klikken. en zie dat ik als een van de vervolgstappen het merk en type van de tv van ma moet weten. Ga ik mee aan de slag. 

RoelDriesvink
Level 2
Topicstarter

Hoi Doman, dank voor deze gouden tip. Het lukt idd om via het DVB protocol tv zenders te ontvangen.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @RoelDriesvink , fijn om te lezen dat het je is gelukt om de zenders via DVB in te stellen.

We willen inderdaad deze week handmatig in mindering gaan brengen op de eindnota. Om dit voor jullie te kunnen regelen heb ik wel je moeder haar gegevens nodig. Wil jij in je Ziggo Community profiel bij Persoonlijke opmerkingen haar postcode + huisnummer noteren? Deze gegevens zijn niet openbaar te zien voor onze leden. Alleen de moderatoren kunnen deze gegevens inzien. Geef haar gegevens op in deze link (op de volgende pagina naar beneden scrollen en daar kan je deze gegevens kwijt).

0 Kudos