1
Vraag
2
Reacties
RobbertRijsewij

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Klantenservice maakt er een puinhoop van...

Twee weken geleden werd ik benaderd door de Ziggo klantenservice. Met de vraag hoe tevreden ik was. Dat was ik, toen nog wel, en kon als cadeautje kiezen uit een extra zenderpakket. Hierop heb ik uiteraard ja gezegd, toen begon de ellende...

 

Ik ontving een mail met "Bedankt voor uw bestelling" waarbij ik ook ineens een hoger internet abonnement heb. Van Internet complete naar internet max. De eerste paar maanden betaalde ik hier niks voor, maar daarna zou ik meer gaan betalen. Dat is mij nooit gevraagd of verteld! Ook kreeg ik nieuwe apparatuur opgestuurd. Nieuw modem en een nieuwe mediabox. Ook hier zat ik niet op te wachten en is me nooit verteld.

 

Vrijwel direct erachter aan gebeld. Helaas kon de bestelling niet meer geannuleerd worden omdat alles al klaar stond voor verzending. Ik moest het maar aan de deur weigeren of retour sturen. Ik heb het modem en mediabox retour gestuurd zodat ik deze kon volgen middels track & trace. Volgens PostNL is dit op 17 december ontvangen dus ik dacht er vanaf te zijn.

 

Helaas; op 23 december ontvang ik een SMS dat ik de apparatuur moet aansluiten omdat anders mijn signaal op 28 december wordt omgezet. Direct weer erachteraan gebeld om dat te voorkomen. Dame aan de helpdesk vroeg om de tracking nummers en kon daardoor zien dat de apparatuur was geretourneerd. Ze zou een case aanmaken om te zorgen dat mijn signaal niet over gezet zou worden.

 

Blijkbaar heeft een of andere snuggere Harrie bij de techniek dat geïnterpreteerd als dat het nieuwe signaal geactiveerd moest worden waardoor dus sinds gister, 24 december, mijn signaal weg is en ik dus geen internet, televisie en bellen meer heb. De dame die ik de 23e sprak zei dat als het signaal toch weg valt, ik meteen weer contact op moest nemen en dat ze het dan wel 1-2-3 konden herstellen.

 

Dus gister wederom gebeld. Deze mevrouw wist van toeten noch blazen. Ze begon over dat de Cisco mediabox te oud was en daardoor vervangen moest worden. Ook heeft ze 2 keer gevraagd waarom ik het modem niet wilde installeren terwijl ik meerdere keren gezegd had dat alles een week geleden al was terug gestuurd. En natuurlijk omdat het de feestdagen zijn kon er niet direct een monteur langs komen en uiteraard ook niet alsnog een ander modem en dit terwijl we juist nu zo afhankelijk zijn van thuiswerken. Ook deze mevrouw zou een case aanmaken en ik zou worden terug gebeld, wat uiteraard tot op heden niet is gebeurt. 

 

Kortom; er wordt mij een (duurder) abonnement letterlijk aangesmeerd waar ik niet om gevraagd heb en wat mij dus ook nooit verteld is, vervolgens heb ik er alles aan gedaan om te voorkomen dat mijn signaal werd overgezet maar blijkbaar lijken er enkel incompetente mensen bij de Ziggo helpdesk te werken (in ieder geval de mensen die ik gesproken heb) die niet weten hoe hun eigen procedures werken. Als kers op de taart zit ik in ieder geval 3 dagen zonder internet en is het nog maar de vraag of het maandag weer gaat werken als ik gewoon weer aan de slag moet. 

 

Bedankt Ziggo, dat jullie van een tevreden klant een uiterst ontevreden klant hebben weten te maken alleen omdat jullie op slinkse wijze iemand iets proberen aan te smeren.

 

Mijn vraag is nu echter; wat kan ik doen, wie kan me helpen? Vertrouwen in de helpdesk is nu wel weg. Is er iemand van de technische afdeling die hier iets mee kan? 

 

Het liefst behoudt ik mijn huidige modem. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @RobbertRijsewij, goedemorgen en een warm welkom op de Ziggo Community. 

Jeetje, wat een situatie! Je bent letterlijk van de regen in de drup gevallen en juist in deze periode wil je allesbehalve zonder diensten zitten. Ik ben gelijk een kijkje achter de schermen gaan nemen. Zoals je zelf al aangaf is er een opdracht aangemaakt om je oude pakket en apparatuur weer te activeren. Dit gaat om Internet Complete en TV Start i.c.m jouw Technicolor modem en HD DVR Cisco Mediabox. 

Laat ik gelijk eerlijk zijn dat dit in stappen wordt verwerkt en niet in één muisklik geregeld is. Het goede nieuws is wel dat er al enige acties zijn uitgezet. Het pakket is teruggezet naar Internet Complete en TV Start. Ook stond er al een opdracht actief om de HD DVR Cisco mediabox te activeren. Deze moest nog doorlopen, maar heb ik zojuist handmatig gepusht. Het resultaat hiervan is dat je oude mediabox nu weer actief staat. 

We kunnen nu dus stellen dat 2 van de 3 stappen zijn gezet. Hetgeen wat nu nog moet gebeuren is dat je oude modem weer actief komt te staan. Deze opdracht heb ik zojuist ingeschoten en dit is binnen 24 uur verwerkt. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ziggo moderators kunnen diep in de systemen en/of de juiste mensen bereiken om dit weer in orde te maken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk morgen al, in dit geval.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

RobbertRijsewij
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt, Bert!

 

Heb de gegevens ingevuld evenals welke apparatuur ik nu heb. Bedankt voor het snelle antwoord! 

 

Groet, 

Robbert 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Vervolg op mijn bericht hierboven.

Mogelijk kun je de TV op de volgende manier aansluiten en toch nog TV kijken, TV direct aan de coax kabel:

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

3e bericht: Heb je een mobiel Vodafone abonnement?

Zo ja, dan kan een Ziggo moderator 50 GB op je abonnement erbij zetten morgen en kun je een mobiele telefoon als wifipunt gebruiken.

Kartal72

Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Ik ben bang dat jij maandag nog geen signaal op je modem gaat krijgen. Dit gaat nog wel even duren. Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik ga je maar niet vertellen wat van ellende ik heb meegemaakt.

RobbertRijsewij
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb geen Vodafone maar behelp me nu met 4g van Tele2. Helaas gaat dat me maandag niet helpen met thuiswerken 

RobbertRijsewij
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Tja eerlijk gezegd verbaasd me dat niks. Ziggo is prima zolang alles werkt maar door deze ellende ga ik sowieso overstappen zodra glasvezel hier beschikbaar komt volgende maand. 

Kartal72

Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Ja ik ben het met je eens. Zolang alles werkt is Ziggo prima. De problemen beginnen al als je van modem gaat veranderen.  Graag zou ik mijn pakket willen veranderen van Max naar Giga pakket. Bij Giga krijg je een andere modem en daar zit ik dus echt niet op te wachten.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @RobbertRijsewij, goedemorgen en een warm welkom op de Ziggo Community. 

Jeetje, wat een situatie! Je bent letterlijk van de regen in de drup gevallen en juist in deze periode wil je allesbehalve zonder diensten zitten. Ik ben gelijk een kijkje achter de schermen gaan nemen. Zoals je zelf al aangaf is er een opdracht aangemaakt om je oude pakket en apparatuur weer te activeren. Dit gaat om Internet Complete en TV Start i.c.m jouw Technicolor modem en HD DVR Cisco Mediabox. 

Laat ik gelijk eerlijk zijn dat dit in stappen wordt verwerkt en niet in één muisklik geregeld is. Het goede nieuws is wel dat er al enige acties zijn uitgezet. Het pakket is teruggezet naar Internet Complete en TV Start. Ook stond er al een opdracht actief om de HD DVR Cisco mediabox te activeren. Deze moest nog doorlopen, maar heb ik zojuist handmatig gepusht. Het resultaat hiervan is dat je oude mediabox nu weer actief staat. 

We kunnen nu dus stellen dat 2 van de 3 stappen zijn gezet. Hetgeen wat nu nog moet gebeuren is dat je oude modem weer actief komt te staan. Deze opdracht heb ik zojuist ingeschoten en dit is binnen 24 uur verwerkt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Kartal72  schreef:

Ja ik ben het met je eens. Zolang alles werkt is Ziggo prima. De problemen beginnen al als je van modem gaat veranderen.  Graag zou ik mijn pakket willen veranderen van Max naar Giga pakket. Bij Giga krijg je een andere modem en daar zit ik dus echt niet op te wachten.


Hier geen enkel probleem gehad met nieuwe modems en veel modem wisselingen gaan zonder problemen, van een TC7210 naar een Connect box naar een Connectbox Giga en sinds kort naar 1 Gbit., met de standaard wijzigingen van het abonnement.

 

Het gaat af en toe fout als er geen standaard procedure uitgevoerd wordt of een verkeerd vinkje door iemand ergens gezet wordt, maar dat vinkje zetten gebeurd niet handmatig als je upgrade naar een nieuw abonnement vanuit Mijn Ziggo.

Kartal72

Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Beste Bert, bij mij ging alles fout. Ik heb destijds een connectbox gekregen en eigenlijk wil ik verder niet zoveel over kwijt, maar mijn modem werd pas na zes weken online.

RobbertRijsewij
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Cecilia,

 

Wow, waarom heb ik jou niet aan de lijn gehad? Na je berichtje ging ik meteen in de meterkast kijken of het modem misschien ook weer actief was en wat bleek? Ook deze stond weer vrolijk te knipperen. 

 

Heel erg bedankt voor je hulp, alles werkt weer zoals het zou moeten en met de apparatuur die ik gewend ben 😊

 

Ook @Bert bedankt voor de gegeven tips!

 

Fijne dagen, allen! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@RobbertRijsewij TOP dat het gelukt is, vanaf hier plaatsen binnen een dag en dat op 1e en op 2e kerstdag.🙂

Veel kijk- en internetplezier gewenst verder.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Heel graag gedaan @RobbertRijsewij. Ik ben blij dat alles weer in kannen en kruiken is en je vandaag ongestoord aan het werk kan gaan. Hopelijk heb ik je vertrouwen in Ziggo en de helpdesk weer een beetje kunnen herstellen. Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je mij hier te vinden! 🙂

Fijne dagen en alvast een prettig & gezond 2022.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic