1
Vraag
2
Reageer en help mee
Baerke05

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klantenservice 0,00000

Beste lezers,

Onlamgs is mijn moeder gestorven en moet mijn vader naar een verzorgingshuis om medische redenen. Hier hebben ze stadaard tv pakket van ziggo, maar wilde verhuizing doorgeven van telefoon en internet. Echter de sukkel van het callcenter heeft alles opgezegd en nieuw pakket aangemaakt voor tv kabel en internet maar telefoon afgesloten. Het enige communicatie naar de buitenwereld heeft mijn vader per telefoon. Heb direct met ziggo gebeld, dat die sukkel alles fout heeft gedaan en dat het ongelost moest worden. Is echter niet per direct op te lossen, zeiden ze mij naar bijna een uur bellen met het onervaren callcenter en de technische dienst (waar ik volgens mij nog niet eens mee gesproken heb) en zou 2 dagen duren, voordat het in INDIA rechtgezet wordt. Ook hier heb ik weinig vertrouwen in. Zowel mijn vader als ik zijn al meer da  15 jaar bij ziggo (home) en betalen meer dan €100 per maand. Ben pislink en dit is voor mij onacceptabel. Wat een arrogantie. Mijn vader is nu 2 dagen volledig afgesloten van de buitenwereld en heb vakantiedage opgenomen om hem bij te staan. Wat denken jullie als ziggo wel niet wie jullie zijn. Trump?

Dit krijgt nog een staartje en roep iedereen op direct bij ziggo weg te gaan. Arrogante geldwolven!

14 Reacties 14
Baerke05
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is een case aangemaakt hiervan, maar kan deze zelf niet volgen. Ook weer 0,000000

simonlebon

Level 8
  • 257Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes

Allereerst gecondoleerd met het verlies en sterkte toegewenst.

Voor Ziggo zou het een eenvoudige handeling moeten zijn, want Ziggo telefonie is gewoon VOIP. Ik zeg zou want bij mij heeft telefonie ½jaar gewerkt en de 2½ jaar erna niet meer. Ondertussen had ik zelf al telefonie geregeld. Vrij simpel: een voip-abonnement, een DECT basistation met VOIP en wat draadloze toestellen.
Voor ouderen zou ik eerder kiezen voor een vast VOIP-toestel, dat is wat simpeler. Enige dat je nodig hebt is een voip-abonnement (betaat ook in pre paid vorm) en een internetverbinding (liefst bedraad).

Soms kun je nog je recht op nummerbehoud uitoefenen en het nummer meenemen naar je VOIP-account, maar dan moet Ziggo wel het nummer vrijgeven.

 

Of misschien ligt de oplossing hier in een supersimpele GSM-telefoon zoals de Emporia Euphoria, die zijn er speciaal voor senioren. Goedkoop (onbeperkt) bellen abonnement erbij en er is weer volop communicatie.

 

Overigens is dit verhaal voor mij de spreekwoordelijke druppel;
Ik heb sinds kort nu een Canal Digitaal TV-abonnement (via satelliet, schotel had ik nog staan) en VDSL voor internet en ga er eigenlijk alleen maar op vooruit; stabiel internet en meer TV zenders in hogere kwaliteit. Ben zelfs iets goedkoper uit ondanks dat ik een vrij dure internetprovider heb gekozen.

 

Ik hoop dat het allemaal goed komt met je vader in deze bizarre dagen.

mathijse

Level 9
  • 354Posts
  • 18Oplossingen
  • 143Likes

@Baerke05  Het is een hele toestand zo te lezen. Het lijkt me het beste dat een Ziggo moderator deze kwestie bekijkt. Zorg dat de postcode en huisnummer van uw vader in uw profielgegevens staan, dan kan iemand van Ziggo direct de gegevens erbij pakken. Uiteraard hoop ik dat de kwestie snel is opgelost.

Bram

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 17985Posts
  • 1340Oplossingen
  • 6566Likes

Goedemiddag Baerke05 en welkom op de Community,

Allereerst mijn oprechte deelneming met het verlies van jouw moeder. Ik begrijp dat jij, je vader en de rest van de familie, vrienden en kennissen op dit moment wel meer aan jullie hoofd hebben. 
Het spijt mij dan ook ontzettend dat er fouten gemaakt zijn bij het doorvoeren van de administratieve verhuizing. Zou je de profielgegevens willen aanvullen met postcode en huisnummer zodat ik 
de gegevens erbij kan pakken? Dan kijk ik voor jullie na wat de status is van de interne werkbon die is aangemaakt om alles recht te zetten. 

Baerke05
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik gedaan.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 17985Posts
  • 1340Oplossingen
  • 6566Likes

@Baerke05 Hartelijk dank voor het aanvullen van de profielgegevens! Zo te zien is de gespecialiseerde afdeling op dit moment nog bezig om het abonnement te herstellen. 
Het verzoek hiervoor is op 8 februari 2021 aangemaakt  en dit kan tot 48 uur duren. Dus binnen nu en vandaag moet het hersteld zijn. 

Baerke05
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zie in mijn ziggo van mijn vader, dat het oude tv pakket weer hersteld en bij bellen staat een nummer, dat ook werkt. Is echter niet zijn oude nummer, dat hij al ruim 35 jaar heeft. Wordt dit komende dag ook nog hersteld?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 17985Posts
  • 1340Oplossingen
  • 6566Likes

@Baerke05 Op dit moment staat er inderdaad nog een tijdelijk vast telefoonnummer actief. Het nummer wat je vader had, wordt uiteraard weer teruggezet op het modem. Hier zijn mijn collega's nog mee bezig.

Baerke05
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik hoop wel, dat dit snel gebeurd, want ik moet de verhuizing naar het verzorgingshuis volgende week vrijdag in gang zetten. Hier hebben ze zakelijke TV van Ziggo, maar internet en bellen blijkt niet mogelijk. (ADSL)

Het oude nummer dient dus online te zijn, voordat ik over kan gaan met nummerbehoud!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 17985Posts
  • 1340Oplossingen
  • 6566Likes

@Baerke05 Heb je ter controle ook de adresgegevens van het verzorgingstehuis? Dan kan ik voor je checken hoe het zit met het nummerbehoud. Als ik nu in onze administratie kijk, zie ik dat  het nummer uitgeporteerd is naar KPN. Vermoedelijk dat dat de provider is die in het verzorgingstehuis beschikbaar is voor vaste telefonie. Maar om dit even zeker te weten, heb ik de postcode en huisnummer nodig van het verzorgingstehuis. 

Baerke05
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul.

 

postcode****  huisnr. ** toevoeging ***
Mod edit persoonsgegevens verwijderd

Baerke05
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nummer is ooit overgegaan van KPN naar Ziggo, misschien daarom, want heb verder nog niet qua andere provider geregeld en moeten wij ook zelf doen. Was zwz niet van plan naar KPN over te stappen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 17985Posts
  • 1340Oplossingen
  • 6566Likes

@Baerke05 Hartelijk dank voor het doorgeven van de gegevens. Ik zie dat je dit d.m.v. een openbaar bericht hebt doorgestuurd. Omwille van de privacy heb ik de gegevens overgenomen en even uit je openbare 
bericht verwijderd. Met ingang van welke datum gaat je vader op het nieuwe adres wonen? 

Baerke05
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

vrijdag 19 februari al! 😬

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic