HB1977

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb vandaag met Ziggo gebeld om info te krijgen over het eventueel opzeggen van mijn abbo. Daarnaast wilde ik vragen of ik precies dezelfde aanbieding kan krijgen als mijn broer van een paar dagen geleden. De aanbieding was: 9 maanden € 20 korting plus ESPN en Ziggo sport voor 1 jaar gratis. Het betreft Ziggo complete en TV start (zonder bellen) met de nieuwe Next mini. Voor de goede orde, ik ben langer klant dan mijn broer. Ik heb 6 maanden € 10 korting aangeboden gekregen en 1 jaar ESPN gratis. Ik heb meerdere collega’s van Ziggo aan de lijn gehad en niemand kon mij uitleggen waarom ik als trouwe Ziggo klant niet dezelfde aanbieding krijg. Ik heb het even verder uitgezocht. Er is echt sprake van willekeur. Het is net wie je aan de lijn hebt. Ik snap dat er verschil is tussen nieuwe klanten en bestaande klanten. Dit verschil is duidelijk, maar niemand kon mij vandaag uitleggen waar de willekeur op bestaande klanten is gebasseerd. De situatie van mijn broer en ik is exact hetzelfde (ook hij heeft geen vodafone abb. thuis). Sterker nog, ik ben zelfs nog langer klant. Dit is gewoon niet fair. Kortom, ik eis niets, maar het voelt nogmaals niet fair. Graag ontvang ik alsnog dezelfde aanbieding.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Hoi @HB1977 en welkom op de Ziggo Community. Om maar direct met de deur in huis te vallen, ik kan de korting die je noemt niet voor je regelen. De afdeling waarmee je contact hebt gehad bekijkt elke situatie apart en kijkt wat er mogelijk is. Of / wat de verschillen zijn tussen jouw situatie en die van je broer zou ik zo niet kunnen zeggen, maar ik raad je aan om toch nogmaals contact met hun op te nemen om te bespreken wat er mogelijk is. Sorry, ik begrijp dat dit waarschijnlijk niet het antwoord is waarop je hoopte 😞

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je klacht te kijken.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

HB1977
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de snelle reactie. Ik heb gedaan wat u vroeg.

Roos59

Level 7
  • 177Posts
  • 2Oplossingen
  • 134Likes

Ik heb vandaag met Ziggo gebeld om info te krijgen over het eventueel opzeggen van mijn abbo.

Daarnaast wilde ik vragen of ik dezelfde aanbieding kan krijgen als mijn broer.

De aanbieding was: 9 maanden € 20 korting plus ESPN en Ziggo sport voor 1 jaar gratis.

 

Lijkt mij in tegenstrijd informeren om het abonnement op te zeggen en in een zin vragen om korting en tv-kanalen - hiermee geef je aan (onder de jouw gestelde voorwaarden) het abonnement juist te willen continueren.

 

Nog leuker is het volgende:

Sterker nog, ik ben zelfs nog langer klant. Dit is gewoon niet fair. Kortom, ik eis niets, maar het voelt nogmaals niet fair.

Graag ontvang ik alsnog dezelfde aanbieding.

Hoe zo niet eisend?

 

 

 

 

 

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Heb vroeger ook eens bij een bedrijf gewerkt, waar we bij 10 klanten per dag iets extra's mochten weggeven, je verdeelde dat vaak over de dag en gaf dat vaak aan klanten welke aardig en begripvol waren. Na 10 was het dan weer op, dat waren de regels.

Dus inderdaad willekeur, maar volgens mij absoluut niet tegen wettelijke regels, of Ziggo ook zo werkt geen idee.

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Hoi @HB1977 en welkom op de Ziggo Community. Om maar direct met de deur in huis te vallen, ik kan de korting die je noemt niet voor je regelen. De afdeling waarmee je contact hebt gehad bekijkt elke situatie apart en kijkt wat er mogelijk is. Of / wat de verschillen zijn tussen jouw situatie en die van je broer zou ik zo niet kunnen zeggen, maar ik raad je aan om toch nogmaals contact met hun op te nemen om te bespreken wat er mogelijk is. Sorry, ik begrijp dat dit waarschijnlijk niet het antwoord is waarop je hoopte 😞

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Hoe jaag je klanten tegen jou in het harnas en richting de concurrentie? Ziggo geeft het goede voorbeeld.

 

Overigens kan deze moderator niets aan deze situatie doen. Ik zou nog eens bellen en vragen of je direct kan worden doorverbonden met de afdeling retentie. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@VZWatcher  schreef:

Hoe jaag je klanten tegen jou in het harnas en richting de concurrentie? Ziggo geeft het goede voorbeeld.

 

Overigens kan deze moderator niets aan deze situatie doen. Ik zou nog eens bellen en vragen of je direct kan worden doorverbonden met de afdeling retentie. 


Inderdaad.

Dat Ziggo via-via 'reclame' maakt, dat Ziggo ook haar huidige klanten korting geeft als ze daarvoor bellen, dat kan natuurlijk ook alleen maar reclame zijn. Want weinigen weten of Ziggo dit werkelijk doet en bij hoeveel van haar huidige klanten...

Ik zal binnenkort ook maar eens bellen en om een korting vragen. Overigens 'voelt' dat zeuren om een korting, niet echt goed. Maar stel je krijgt wel een zinnige ( ! ) korting, dan ben je toch, als je niet belt/zeurt, een dief van je eigen portemonnee.

Nog afgezien van het feit, dat je aan een geheel onbekende de korting moet vragen en je dan eigenlijk geheel overgeleverd bent, aan de grillen en het humeur van de Helpdesk medewerker ( die natuurlijk ook horendol is/wordt van al die bellers ).

Uitgelicht topic