1
Vraag
2
Reacties
Karley

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Klacht over niet kunnen beschikken over gratis HBO max

Hallo, ik ben een klacht over mijn gratis abonnement van HBO max dat ik een tijdje geleden heb ontvangen als nieuwe klant van Ziggo. Dit HBO abonnement werkt inmiddels al meer dan 3 weken niet en alle gesprekken met de helpdesk hebben mij niet verder geholpen, hoe vriendelijk de helpdesk medewerkers ook zijn. Klaarblijkelijk is is er een technisch probleem dat ik ook wel op de community heb gelezen. Als bedrijf Ziggo is het natuurlijk niet klantvriendelijk dat er geen alternatieve oplossing wordt aangeboden als er nu al zo veel weken geen technische oplossing gevonden is.

Die alternatieve oplossing is eerder genoemd maar ik herhaal die nogmaals: regel dat klanten alsnog een een nieuw HBO max abonnement kunnen aanvragen en  betaal als Ziggo deze factuur. Doe dat wel dusdanig dat een klant niet eerst weer allerlei administratie moet doen of het bedrag moet voorschieten. Kortom, kom als bedrijf nu in actie en zorg dat klanten krijgen waar ze recht op hebben. 

90 Reacties 90
Meldingen
Aan Uit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes

HBO 12 maand gratis staat nu weer onder je producten. Wil je eens voor mij kijken of het je nu wel lukt om dit te activeren? 

Overigens; hiervoor moest SkyShowtime inderdaad wel weer uitgezet worden. Deze actie voor 12 maanden gratis streaming, kan niet dubbel worden geactiveerd :-(. 

Momo90

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke, 

Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding bij het activeren.

Ik kon nadat ze aangaven HBO max verwijderd te hebben deze wel nog steeds zien onder de beheer tab. Daarnaast kon ik deze dan ook niet betaald aanvragen via de ziggo website.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

@Momo90 Dat is inderdaad een flinke tegenvaller. Ik heb je terugkoppeling doorgezet naar het onderzoeksteam. Het spijt me dat we weer een beroep doen op je geduld.

Brownie71

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan melden dat ik een activatie email gekregen waarop ik via de Ziggo website HBO Max kon activeren wat ik gedaan hebt. Daarna kreeg ik een foutmelding van HBO Max, maar dit kwam denk ik omdat mijn token verlopen was. Na overnieuw inloggen bij HBO Max op mijn mobiel en 2 TVs met eigen Next mini is dat het nu gelukkig allemaal weer werkt!
Dank voor het oplossen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5623Posts
  • 517Oplossingen
  • 1929Likes

Dat is goed nieuws @Brownie71 Dank voor je update. 

Karley
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Rikst, mooi dat het Brownie71 nu wel gelukt is om HBO max geactiveerd te krijgen. Bij mij werkte het echter nog steeds niet en dat is nu al gedurende 4 maanden!! Als het bij hem wel lukt, waarom dan bij nog steeds niet?? Graag hulp. Karley.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

@Karley Het is inderdaad bizar dat het voor jou nog altijd niet is opgelost. Op de achtergrond spelen er verschillende oorzaken, waardoor het goed mogelijk is dat het voor iemand anders wel sneller is opgelost ten opzichte van jouw situatie. Ik heb je gegevens opnieuw doorgezet naar de oplospartij en duim dat snel is opgelost.

Momo90

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We zijn nu al weer 3 weken verder. Is er al een oplossing? 

Il79

Level 5
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Jij maar 3 weken verder? Ik al bijna 6 maanden verder 🙂 nog steeds niks 🤣🤣🤣

Momo90

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

3 weken na het laatste bericht he.. Voor mij werkt het ook al 6 maanden niet, sinds eind november vorig jaar.. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

@Momo90 De foutmelding waar jij tegenaan loopt is samen met HBO Max nog in onderzoek. Ik heb tot mijn grote spijt geen update voor je.

@Karley Inmiddels staat HBO Max 12 maanden niet meer actief in jouw productoverzicht. Deze moest verwijderd worden ten aanzien van het herstelproces. Ik voer HBO Max 12 maanden gratis opnieuw op. Hierna kun je een nieuwe poging wagen om het te activeren. De successen onder andere klanten zijn wisselend, dus ik ben benieuwd wat het jou nu gaat brengen. Houd je ons op de hoogte?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

@Karley Bij jou zie ik inmiddels een geactiveerd HBO Max pakket actief staan. Even een dubbelcheck: werkt het daadwerkelijk ook?

@Momo90 Voor jou heb ik helaas nog geen update. We blijven het voor je checken. 

Karley
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Vincent, bedankt voor je bericht. Dus ik kon nu inloggen op HBO Max. Op het scherm staat "welkom terug", maar dan is er maar één optie om verder te gaan en dat is "abonnement verlengen". Het lijkt er dus niet op dat ik een abonnement heb.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

@Karley Wat vreemd. Alle seinen staan hier op groen dus dit had ik niet verwacht. Deze melding over 'abonnement verlengen' zie je - zodra je bent ingelogd in de HBO Max browser of App - in de HBO Max omgeving? Wat gebeurt er als je op verlengen klikt? Welke opties zie je dan? Een screenshot is meer dan welkom. Haal dan wel eventuele privégegevens weg.

Karley
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Screenshot_20240715_161021_com.android.chrome.jpgIMG_20240715_150817.jpgIMG_20240715_161034.jpgNadat ik op de tv "abonnement verlengen" heb geselecteerd, krijg ik de mogelijkheid om met mijn telefoon de QR-code op de tv te scannen. Wanneer ik dit doe, vraagt ​​HBO mij om in te loggen met mijn e-mailadres en wachtwoord op mijn telefoon. Dan verschijnt er een bericht op mijn telefoon dat alles klaar is, maar er gebeurt niets. De TV gaat terug naar "abonnement verlengen".

Karley
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nog iets: als ik mijn profiel selecteer, staat er dat ik geen abonnement heb.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

@Karley Alvast mijn excuses voor de stortvloed aan vragen. We proberen helder te krijgen wat er precies speelt.

- Gebruik je de HBO Max App van de Mediabox Next (mini) of van je LG TV?
- Als je alleen de App opent op je telefoon en inlogt met de juiste gegevens, kun je dan wel content afspelen op je telefoon? 

- Waar zie je dat je geen abonnement hebt onder profiel? In de App op je telefoon of ergens anders?

Karley
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Vincent bedankt voor je bericht.

Ik heb toegang tot HBO op mijn tv. Wanneer ik via mijn telefoon probeer in te loggen bij HBO, krijg ik hetzelfde bericht: "welkom terug, Karen" en vervolgens de optie om "abonnement te verlengen". Als ik naar het abonnementsgedeelte onder mijn profiel op mijn telefoon kijk, staat er dat ik "geen abonnement heb" en krijg ik maar één optie, namelijk "een abonnement kiezen".

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes

En via de HBO app op je mediabox? Krijg je daar hetzelfde te zien? 

DON PAPA

Level 17
  • 4078Posts
  • 64Oplossingen
  • 3434Likes

@Lycke Kan Ziggo niet beter even telefonisch contact met deze klant opnemen, en dan alle vragen stellen die nodig zijn. Volgens mij duurt dit probleem al veel te lang, en dan gaat Ziggo ook nog eens de vragen over verschillende dagen verspreiden. Dit komt bij mij over als tijdrekken en totaal geen rekening houden met de klant die al zolang wacht op een oplossing.