Hallo, ik ben een klacht over mijn gratis abonnement van HBO max dat ik een tijdje geleden heb ontvangen als nieuwe klant van Ziggo. Dit HBO abonnement werkt inmiddels al meer dan 3 weken niet en alle gesprekken met de helpdesk hebben mij niet verder geholpen, hoe vriendelijk de helpdesk medewerkers ook zijn. Klaarblijkelijk is is er een technisch probleem dat ik ook wel op de community heb gelezen. Als bedrijf Ziggo is het natuurlijk niet klantvriendelijk dat er geen alternatieve oplossing wordt aangeboden als er nu al zo veel weken geen technische oplossing gevonden is.
Die alternatieve oplossing is eerder genoemd maar ik herhaal die nogmaals: regel dat klanten alsnog een een nieuw HBO max abonnement kunnen aanvragen en betaal als Ziggo deze factuur. Doe dat wel dusdanig dat een klant niet eerst weer allerlei administratie moet doen of het bedrag moet voorschieten. Kortom, kom als bedrijf nu in actie en zorg dat klanten krijgen waar ze recht op hebben.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Momo90 super jammer dat ook jij al lang wacht op het activeren van HBO en dat dit maar niet lijkt op te schieten! En natuurlijk heeft dit een bepaalde waarde, ook al is het gratis, je verheugt je er toch op om er naar te kunnen kijken!
Soms zijn problemen die op het eerste gezicht niet zo ingewikkeld lijken toch complexer dan gedacht en gaat er meer tijd kosten om het op te lossen. We doen ons uiterste best!
Wanneer het morgen geactiveerd zou kunnen worden voor 12 maanden maar jij zegt binnen die 12 maanden op, dan vervalt het abonnement en dan dus ook HBO Max.
@Judith Schreef: Wanneer het morgen geactiveerd zou kunnen worden voor 12 maanden maar jij zegt binnen die 12 maanden op, dan vervalt het abonnement en dan dus ook HBO Max.
Maar krijgen deze klanten dan wel de maanden vergoed, die ze minder hebben kunnen kijken? Want Ziggo lokt deze klanten met 12 maanden gratis HBO bij het aangaan van het jaarcontract, dus mag de klant er ook vanuit gaan dat het jaarcontract gelijk loopt met de 12 maanden gratis. En nu dit niet het geval is, zou het Ziggo sieren als ze deze klanten dan wel compenseren wanneer deze na het jaarcontract weer overstappen.
Goedemorgen @DON PAPA goed dat je dit navraagt, maar helaas, het is niet zo dat na opzegging van het abonnement de maanden dat de klant geen gebruik heeft kunnen maken van het gratis HBO pakket alsnog vergoed krijgt.
schandalig m.i
@Judith > Ziggo lokt dus nieuwe klanten met 12 maanden gratis HBO bij het afsluiten van een jaarcontract, maar als deze klant door een fout van Ziggo hier niet meteen gebruik van kan maken, dan heeft hij pech als hij na één jaar weer weggaat.
Ik kan dit dan niet anders zien, dat Ziggo onder valse voorwendselen klanten lokt. Of geeft Ziggo inmiddels een waarschuwing aan nieuwe klanten dat er geregeld problemen zijn bij het activeren van de gratis 12 abonnementen, en je hier dan maar gedeeltelijk gebruik van kan maken als je na één jaar weer vertrekt?
Dit hadden jullie dan toch wel duidelijker mogen melden. Dit is anders gewoon klanten lokken onder valse voorwendselen..
Maar om nog zolang als mogelijk van het gratis hbo aanbod gebruik te kunnen maken, moet ik de betaalde versie aanvragen en via de klantenservice het geld gaan terug vragen?
ik kreeg als laatste update
Goedemiddag (MR_CHIP)
Nee helaas nog niet. Het ticket staat nog steeds open.
Kan je maandag het weer proberen te activeren en als dat niet lukt, weer contact opnemen.
En dan gaan we andere stappen ondernemen.
Dat heeft nu geen zin omdat t ticket nog steeds open staat.
Excuses voor het ongemak!
Ben toch wel benieuwd of er inmiddels meer tickets zijn dan het werkelijke aantal medewerkers van deze "speciale afdeling"... Ook wel een mysterieuze aanduiding voor een afdeling.
Gezien de lange doorlooptijd die dit nu al heeft, heb ik wel een beeld hoe die afdeling intern genoemd wordt. 😁
@MR_CHIP > Dat Ziggo geen antwoord geeft op gestelde vragen, zegt eigenlijk al genoeg. Ze weten nu al maanden dat dit probleem er is, en nergens wordt er even voor gewaarschuwd. Sterker nog, het word nog steeds een welkomstcadeau genoemd, ze vergeten er alleen bij te vertellen dat het wel maanden kan duren voor je er gebruik van kan maken. En als je besluit na een jaar weer over te stappen, dat je deze verloren maanden dan gewoon kwijt bent van je gekregen welkomstcadeau. In het normale leven word dat oplichting genoemd, maar Ziggo noemt het gewoon "we maken vandaag fantastisch" in zijn reclamecampagne 🙃
@puppie schreef:Met de tickets kun je straks naar Aruba. 😃
Maar waarom chatten als je de vraag hier ook al stelt.
Je geeft steeds zelf als voorbeeld houd het bij 1 medium dan loopt niet alles door elkaar.
@HBO Fan de afdeling heet "zwart zaad"
omdat ik hier maar geen antwoord krijg en de chat wat directer is
@Ziggo wat ik het lees vind ik wel erg.
Ik voel me benept door Ziggo.
Lokken met iets leuks en vervolgens je afspraak niet nakomen.
Hoe zit het met het simpelweg hbo vergoeden zodat we dit zelf kunnen afsluiten?
Wanneer komt de oplossing en qua opzegging wegens niet nagekomen prestatie? Ik neem aan dat dat gewoon kan?
Al lezend op de community valt mij op dat veel meer klanten uitermate teleurgesteld zijn in Ziggo als het gaat om het gratis gebruik kunnen maken van HBO max voor een periode van 12 maanden. Soms wacht men zelfs al vanaf november 2023.....! En tegelijkertijd kun je zien dat Ziggo - ook op dit moment - nog steeds reclame maakt voor het gratis aanbod van HBO max voor 12 maanden, wetend dat het al vele maanden niet werkt! Begrijpelijk dat dan de term misleiding of zelfs oplichting valt. Ik overweeg nu een melding te doen bij de Consumentenbond over deze handelswijze van Ziggo. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Karley.
@Karley > Je kan het beter bij de ACM melden, met verwijzingen na de verschillende topics hierover, zodat ze ook meteen een goed inzicht krijgen dat Ziggo helemaal niks doet voor deze klanten. Ze waarschuwen namelijk nergens dat dit probleem er al lange tijd is, en als je na een jaar weer wilt overstappen, dan krijg je de gemiste tijd niet vergoed.
Ik vind het ook beschamend dat dit gebeurt. Ik denk wel te weten waarom jullie niet gewoon betalend HBO lid kunnen worden waarbij Ziggo dan de kosten zou moeten vergoeden. Zeer waarschijnlijk hebben ze een goede deal met HBO gesloten, zodat ze voor weinig de Ziggo gebruikers een jaarabo kunnen aanbieden. Voor HBO is dat weer voordelig omdat mensen na een jaar vaak blijven plakken. Dus vergeet het maar dat Ziggo geld aan jullie gaat geven om zelf het abo voor een jaar te laten afsluiten.
Schandalig dat hier nog steeds klanten mee binnen worden gehengeld. Dat zou moeten stoppen
Hey all.
Sorry dat het vanuit onze kant zo stil is. Zoals gezegd spelen er verschillende zaken die misgaan rondom het activeren/gebruik van streamingsdiensten. Dit alles bij elkaar is gewoonweg niet goed en ik snap de onvrede hierover.
Gelukkig komen er steeds meer oplossingen voor de verschillende problemen. We zien hierdoor steeds meer klanten waarbij het inmiddels wel werkt. We gaan dus de goede kant op! Ik snap dat dit je misschien weinig zegt wanneer je zelf nog wel tegen de problemen aanloopt, maar het geeft wellicht wel vast wat hoop.
Voor nu houden we de boel nog altijd in de gaten en melden we het hier wanneer er specifieke updates zijn of acties nodig zijn. Aan jullie; blijf het vooral nu en dan proberen, omdat er dus wel zo nu en dan oplossingen doorlopen al.
Eigenlijk zeg je dus precies het zelfde als altijd maar anders verpakt.....helemaal niets dus.
Geen transparantie, geen workaround, helemaal niets, geen inhoudelijke reactie, geen vragen beantwoord.
Hier een klant die het zeker eens is met de kritiek op de ZIGGO organisatie maar wel wat meer moeite heeft op het persoonlijk maken richting een ZIGGO MOD. In dit geval zijn de uitspraken gedaan vanuit het werk, en niet vanuit persoonlijke opvattingen of meningen. Dus ik zou het niet persoonlijk op de MOD's pinnen maar op de door ZIGGO georganiseerde chaos.
Doordat ZIGGO de laatste jaren heel veel nieuwe dingen totaal verkeerd uitrolt, doe ik er niet aan mee. Hoe vaak kun je en klant blij maken met iets wat niet werkt en veel frustraties opwekt. Wij hebben gekozen voor het direct bij de streamingdiensten instappen voor een hoge korting zolang je klant bent. Dat werkt direct en is los van welke provider ook. Dus voor mij als klant heb ik geen last van deze kat in de zak, maar ik zou ook goed pislink zijn als ik in uw situatie zou zitten.
Echter, deze berichten komen niet verder dan de MOD's of in het beste geval de manager(s) van de MOD's. Daar blijft het verder hangen. ZIGGO wordt bestuurd op de kosten, kosten, kosten en verder niet. Klanttevredenheid is totaal geen onderdeel van het bestuursmodel.
Dus al zouden hier 100-de berichten te lezen ( en die zijn er al ) zijn hoe slecht het allemaal is, dan nog gebeurt er geen snars. Alleen als er de komende tijd 1.000.000 abonnees zeggen: Tot Ziens! zou er wel eens wat kunnen veranderen. Maar de 100.000 in 1 jaar is al niet voldoende en dus ingecalculeerd.
Waarschijnlijk horen we volgende week dat F1 terugkomt naar ZIGGO, dat zal een leden aantal boost geven en zal de targets meer dan voldoende halen. Dit is mijn verwachting, anders is het totaal niet te verklaren.
Nogmaals: helemaal eens met dat het een chaos is en totaal niet kan, maar dit is niet de schuld van de MOD's die alleen maar het slechte nieuws uit de organisatie moeten doorgeven. Lijkt mij ook geen pretje, want de MOD's staan in contact met de eindklant en kunnen niets anders zeggen dan. We zijn er druk mee bezig. Maar zien ook wel dat het al maanden duurt en dat dit niet uit te leggen is.
Uiteraard heel erg vervelend voor de betrokkenen die geen gebruik kunnen maken van een gratis aangeboden product door Ziggo.
Als Ziggo weet dat het beloftes doet, die zij niet kan waarmaken dan is dat beschamend.
Verder lijkt dit topic een voorzetting van het nimmer voltooide werk van Kafka ‘Het slot’, hetgeen vermakelijk is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.