1
Vraag
2
Reageer en help mee
edwinwalberg

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht ingediend - Ziggo maakt fout op fout, Ziggo reageert niet

Ziggo heef per abuis een verkeerde smartcard gedeactiveerd, deze was al jaren gewoon werkzaam. Nu ik deze fout van Ziggo wil terug laten draaien kan dat alleen als ik 2 euro pm extra betaal voor een nieuwe smartcard. Dit vind ik dus compleet van de pot gerukt. Ze wilden mij een Google Chromecast geven ipv een nieuwe kaart. Maar ik wil gewoon een werkende smartcard, mijn oude of een nieuwe, zonder extra kosten.
4x gebeld, van alles beloven. Klacht ingediend en vervolgens niet meer reageren.
En het ergste van alles. Alle fouten en/od negatieve zaken zijn dus niet terug te vinden in de bel logs. Deze worden dus niet opgeslagen.
Mijn tip, neem altijd het gesprek op. Ziggo maakt misbruikt van hun monopolie. Je kunt nergens terecht, je kunt geen manager spreken. Je kunt simpelweg in de stront zakken.
Jullie merken het, ik ben boos!
Wat kan ik doen??

7 Reacties 7
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes
edwinwalberg wrote:

Ziggo heef per abuis een verkeerde smartcard gedeactiveerd,

wilde je een andere deactiveren of hoe is dat gebeurt?

een moderator zou met je mee kunnen kijken

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen 

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken en dan profielinstellingen

edwinwalberg
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Postcode en huisnr staat in profiel

ik heb een ci+ module met smartcard ingeruild voor een humax kastje met nieuwe geactiveerde kaart. 
in mijn ziggo stonden nog 2 oude smartcards geactiveerd die ik niet meer in mijn bezit heb. Deze nummers heb ik 4 x doorgegeven via telefoon (4x!!)

ze hebben vervolgens mijn enige smartcard (de enige actieve die ik bezit voor de nieuwe humax card arriveerde) gedeactiveerd. De verkeerde dus. Dit heb ik 2x telefonisch doorgegeven. Klacht ingediend. En vervolgens kwam Ziggo met het lumineuze idee dat ik dan maar een nieuwe ci+ module met card moet aanschaffen voor 2 euro per maand. 
ik heb geen foute kaart gedeactiveert maar Ziggo. Ik heb nu al meer dan een maand geen TV boven en Ziggo denkt: stik er maar in. Reageert fout op 5x bellen, maakt fouten en reageert vervolgens niet op klacht. Mooier kunnen ze het niet maken wel irritanter. 
En het meest kwalijke dat de irritaties en verkeerde initiatieven vd Ziggo medewerkers niet in de telefoon logs vermeld staan. Iedere keer moet je je verhaal opnieuw doen en je kaart nummera doorgeven die ik nu al 5x doorgegeven heb. 

edwinwalberg
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De teruggestuurde smartcard was een officiele Ziggo kaart met Ziggo logo. Dus geen oude gratis kaart verkregen uit een een of andere actie. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

weet je zeker dat die smartcard + co module nog actief stond in je abonnement doen je hem omruilde voor een humax

het zou kunnen dat die andere smartcard de enige actieve was  gezien je nu een humax voor in plaats heb ben ik bang dat weinig meer aan gedaan kan woorden ziggo activeert geen losse smartcards meer

een moderator zou er nog even na kunnen kijken

edwinwalberg
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals ik al aangaf. Deze kaart zat reeds werkend in mijn tv voor jaren. Totdat Ziggo deze deactiveerde. Ik ken het niet meer activeren van oude kaarten verhaal. Maar reeds werkende deactiveren en dan met dit verhaal aankomen is niet juist. Dit zou in Ziggo logfiles terug te vinden moeten zijn mijns inziens. 
ziggo help, please!?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @edwinwalberg, allereerst welkom op de Ziggo Community!

Wat een soap ben je in beland, zeker bij een relatief simpele wijziging van een CI+ module naar een Mediabox. Ik hoop dat ik nog een beetje orde in de chaos kan scheppen:

Normaal gesproken is het inderdaad niet mogelijk eerder gekochte smartcards te activeren bij ons, op wat voor manier dan ook. Daar is één uitzondering op. Als de smartcard door onze fout onterecht wordt gedeactiveerd, dan kunnen we dat herstellen. Als ik de situatie zo inschat, is dat hier het geval. Er wordt dan wel als eerste gecontroleerd of deze smartcard recent bij je actief heeft gestaan, maar ook die check kom je wel door.

Wat is er nu allemaal gebeurd: Ik ga niet ontkennen dat er veel fouten zijn gemaakt, je topictitel snap ik dan ook al te goed. In totaal zijn er drie opdrachten aangemaakt; de eerste klopte niet, daar was getracht jouw oude smartcard als ‘hoofd’product te activeren en dat past niet bij je huidige abonnement. De tweede klopte volgens mij wel, maar is door een collega geannuleerd omdat hij niet juist zou zijn en de derde is verkeerd aangemaakt, waardoor er niet duidelijk werd wat er precies moest gebeuren (alles wat er in stond, was al actief) en dus weer gesloten.

Dan nu het vervolg: Ik zie op dit moment geen beren op de weg om een nieuwe poging te doen de betreffende smartcard te activeren. Om natuurlijk geen enkel risico te nemen, wil ik graag even de smartcardnummers met je doornemen. Ik ga je daarover een privébericht sturen.

edwinwalberg
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel voor je attentie en je hulp 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic