1
Vraag
2
Reageer en help mee
MargaD

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht - gratis zenderpakket gaat toch geld kosten.

Op 29 september heb ik een telefonisch een pakketwijziging doorgegeven. Ik wilde namelijk graag de Ziggo Next gaan gebruiken. Geen probleem volgens de klantenservice, maar ik moet wel 20 euro activatie kosten betalen.  Aangezien ik dit als vaste klant van Ziggo wel wat overdreven vond heb ik hier mijn mening over geuit.  Helaas hield de klantenservice voet bij stuk, maar kon mij wel voor een maand een Movies en Series XL aanbieden. Nou ja vooruit dan maar. Ik moest dat wel binnen een maand opzeggen. (Ok begrijp ik.)

Op 25 oktober heb ik het pakket netjes opgezegd, maar ben verplicht nog een maand af te nemen.

De klantenservice gebeld maar die vertelde dat ik  direct met de klantenservice had moeten bellen, dan hadden ze het voor mij kunnen opzeggen.  Dit terwijl de leuze van Ziggo is: regel het op onze website!

Uiteraard ben ik het oneens met de onvriendelijk handelswijze van de klantenservice en wil de community met deze post waarschuwen voor de zgn gratis pakketen.. 

 

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dit verhaal klopt van geen kanten.  Sinds eind September kunt u alleen de mediabox Next krijgen met een abonnement TV-Max. Movies en Series XL is daar een vast onderdeel van.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Wel, ik ben er nog niet zo van overtuigd dat het verhaal van geen kant zou kloppen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een agent van de helpdesk zou dom was die aanbieding te doen terwijl Movies & Series reeds onderdeel uitmaakt van het Max pakket. Daarom twijfel ik of de bestelling wel betrekking had op Max. Op 29 september was de Next namelijk ook nog leverbaar in combinatie met Complete en dat pakket is zonder Movies & Series XL.

De wijziging dat de Next werd losgekoppeld van Complete ging in op maandag 1 oktober.

Het lijkt mij raadzaam dat een moderator de klacht van Marga gaat oppakken en ik ben benieuwd naar de uitkomst van deze klacht.

MargaD
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jan F.  Dit verhaal klopt wel degelijk. Maandag 30 september kondigde Ziggo nl pas aan, dat de Next box alleen samen met een max abonnement zou worden verkocht. Dus had ik daarmee wel geluk en heb de Next box ook uitgeleverd gekregen. Het gaat mij alleen om de activatie kosten en het opzegsysteem van het gratis extra pakket Movies en Series XL

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@MargaD 

De aanleiding van uw klacht is mij nu volledig duidelijk. alsmede de aanleiding voor uw topic dat het in uw geval verkeerd is verlopen met het tijdig opzeggen van de 1 maand gratis aanbieding Movies & Series XL en dat dit een waarschuwing mag zijn voor Ziggo-klanten die gebruik gaan maken van een gratis tijdelijke aanbieding maar die extra aanbieding na afloop van de gratis periode niet willen verlengen als extra dienst.

Het lijkt mij reëel dat Ziggo u 1 maand gaat vergoeden, omdat de medewerker van klantenservice onjuiste informatie heeft verstrekt over het tijdig opzeggen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @MargaD . Allereerst; welkom op de Ziggo Community. 

Ja, ik ben het helemaal met je eens. Dit is wel een erg lompe gang van zaken zo. 

 

Vooropgesteld; het klopt wel wat er nu gezegd is. Een extra zenderpakket heeft altijd een maand opzegtermijn. Dus vanaf het moment dat je het opzegt, loopt het abonnement nog een maand. 
Wat hier echter beter aangeboden had kunnen (misschien zelfs moeten) worden, was een maand gratis het zenderpakket dat automatisch stopt na de actieperiode. Die optie hebben we namelijk ook, en dan had jij niet met dit gedoe gezeten. 
Nu werd het niet zo aangeboden en ben je ook nog eens niet goed geïnformeerd over wanneer je het zou moeten opzeggen om kosten te voorkomen. En dat is natuurlijk onze fout. Ik ga dit direct opnemen met de medewerker die dit aangeboden heeft. Daarnaast wil ik natuurlijk graag de oplossing bieden zodat jij niet de dupe wordt van onze fout 🙂 

 

Nu zie ik in je facturen dat je al Movies en Series XL had in je vorige abonnement. Op je factuur van deze maand zie ik Movies en Series XL opgezegd en verrekend met terugwerkende kracht (voor de periode van 15 tm 30 september). 
Als ik het goed begrijp is Movies en Series XL opnieuw opgevoerd bij het aangaan van het nieuwe abonnement, waardoor je de eerste maand gratis krijgt (zou niet zo aangeboden moeten kunnen worden, maar ook dat is niet jouw fout natuurlijk 😉 ) en loopt het dus nu door tot 25 november, terwijl je dat helemaal niet wilde. 

Als je wilt, kan ik het per direct voor je opzeggen nu. Ik wil wel even voor de zekerheid checken of het echt de bedoeling is dat dit abonnement weer opgezegd wordt. Je had het abonnement eerder namelijk ook en ik wil voorkomen dat je zenders/on demand content gaat missen die je eigenlijk niet wilde missen. 

 

Ik hoor dus graag van je 🙂 

MargaD
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo 

Hallo Lycke,

Bedankt voor je snelle en positieve reactie. Graag maak ik gebruik van je aanbod het pakket Movies en Series XL per direct te beëindigen.

Nogmaals bedankt,

Groetjes,

Marga

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik heb het bij deze opgezegd, @MargaD . Als het goed is ontvang je straks de bevestiging :-). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

De bevestiging is inmiddels verzonden, zie ik :-). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic