1
Vraag
2
Reacties
mvw91

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht afhandeling Wifiboosters & Tv Kast

23 september heb ik bericht gekregen van Incassobureau Flanderijn. Volgens dit bericht ben ik Ziggo 169,99 euro schuldig. Dit omdat ik, na beëindiging van mijn abonnement , de wifi booster en de next mini niet zou hebben teruggestuurd.

Op 29 maart ontving ik een bericht van Ziggo voor de betaling van een restbedrag voor de wifiboosters en nextmini. 4 april heb ik gebeld met de klantenservice en is mij gezegd dat ik de spullen alsnog kon terugsturen. Na ontvangst van de dozen heb ik bovenstaande spullen op 11 april geretourneerd. Ik ging ervan uit dat het hiermee afgedaan was. Ik heb het verzendbewijs bewaard maar kan het nu, na ruim 5 maanden helaas niet meer vinden. Ik heb het pakket afgegeven bij ’T Tabakje op het Zwaanhals 420 te Rotterdam.

Vervolgens komt er op 23 september, ruim 5 maanden later, een bericht van het incassobureau Flanderijn dat ik Ziggo 169,99 euro schuldig ben. Ik heb direct de klantenservice van Ziggo gebeld. De medewerker ziet in het systeem dat de spullen geretourneerd zijn en dat hij het vreemd vindt dat het Incassobureau is ingeschakeld. Hij zou er met een supervisor over spreken en mij terugbellen. Dit is niet gebeurd.

26 september bel ik opnieuw twee keer met de klantenservice. De medewerkers die ik nu spreek konden, in tegenstelling tot de eerste medewerker die ik sprak op 23 september, niets voor mij doen. Ze zagen niets in het systeem en ik werd doorverwezen naar het incassobureau. Daarmee werd het gesprek beëindigd. Er was weinig begrip en inleving voor deze vervelende situatie.

Het bevreemdt mij dat de ene medewerker iets totaal anders zegt dan de andere. Ik voel mij niet serieus genomen. Ik wil niet betalen voor zaken die ik volgens de retourprocedure heb teruggestuurd. Het bevreemdt mij ook, dat ik na 5 maanden een brief krijg van een incassobedrijf.

Inmiddels heb ik contact gehad met het incassobureau. Zij adviseerde mij een klachtbrief op te stellen. Dus hierbij. Ik vind het jammer, ben jaren prettig klant geweest maar dit is voor mij een echte domper. Het betreft, naast het forse bedrag dat mij onterecht in rekening wordt gebracht, vooral de manier waarop ik behandeld ben.

Ik ga ervan uit dat u deze klacht serieus onderzoekt en dat mij recht wordt gedaan.

Met vriendelijke groet,

Michel

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78695Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de mogelijke stappen te zetten.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 313Posts
  • 47Oplossingen
  • 152Likes

Hallo @mvw91, welkom op de Community! 

Jeetje, wat een verhaal zeg! Ik ben blij dat je hier een bericht stuurt; dit moeten we snel oplossen. Het is begrijpelijk dat je vijf maanden later de verzendbewijzen niet meer hebt. Geen zorgen hierover. 

Ik zie in ons systeem dat de eerste collega met wie je hebt gesproken dit verder zou onderzoeken. Waarom hier niet op is teruggekomen, kan ik helaas niet zeggen. Mijn excuses hiervoor. Het is belangrijk om te benadrukken dat het feit dat de twee medewerkers daarna niets voor je konden doen, niet betekent dat jij hier nu de dupe van bent.

Het openstaande bedrag van € 169,69 heb ik vergoed. Er staat nu geen bedrag meer open, dus je hoeft dit logischerwijs niet te betalen aan het incassobureau

Het spijt me dat het zo gelopen is, en ik hoop het hiermee goed te kunnen maken.