1
Vraag
2
Reageer en help mee
Henk M.

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht: Mediabox XL werkt niet goed, Next niet mogelijk

Heb sinds jullie een abonnement bij Ziggo. Alles in 1 compleet. Heb daarvoor een Mediabox XL ontvangen. Deze werd bloedheet en viel uit. Nu een nieuwe ontvangen en die wordt ook erg warm en maakt lawaai. Na contact met klantenservice werd ik doorverwezen naar retentie (opzeggingen) omdat ik de Media Next wil ontvangen zonder dat mijn contract wijzigt. Tot grote teleurstelling is dat niet gelukt. Ze bieden wel een mogelijke overstap maar dat gaat mij geld kosten en daar baal ik enorm van. Ziggo levert een Mediabox XL waarvan internet vol staat met klachten over de hoge energiekosten, lawaai en warmte. De klant vraagt een passende oplossing maar dat kan alleen als je bereid bent om daar extra voor te betalen. Gelukkig heb ik een glasaansluiting dus we dienen het contract wel uit (zetten elke dag de MediaXL uit) en gaan dan weer naar een aanbieder die wel naar de klant luisterd en een mediabox plaatst die voldoet aan de huidige duurzame normen. Tot slot: Waar ik nog het meest van baal is de houding van de medewerker die het niet uitmaakt wat je doet !! 

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @Henk M.

Wat mega balen dat je nu al 2 mediaboxen hebt die geluid maken en erg warm worden 😞 Het is normaal dat ze wat warm worden met het gebruik, maar heet is natuurlijk niet de bedoeling. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je niet blij bent met de manier waarop dit gaat. Sorry daarvoor! Ik help je graag verder, zodat je weer op een fijne manier gebruik kunt maken van onze diensten. Ik kan je helaas geen gratis (zonder het abonnement te wijzigen) mediabox Next sturen, maar we kunnen er wel voor zorgen dat je mediabox XL gefikst wordt. 

Je hebt box niet in een kast of iets dergelijks staan? Er zit ook geen stof in het rooster van de mediabox? Wordt hij heet of is hij een beetje warm? En is het geluid constant of alleen als hij aanstaat? 

Henk M.
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Maud, het apparaat staat vrij in eem kast. De ventilator is duidelijk hoorbaar, ook al staat deze in de standby stand, het apparaat is echt warm, in standby verbruikt het 700 watt per dag en dat komt neer op 21 kwh per maand. Dat is best erg veel. Ik snap niet dat het abonnement niet gewijzigd kan worden zonder kosten. We zijn er met zn allen druk aan om het te herstellen en dat kost ons veel tijd en dus geld. Omzetten naar Next is de meest eenvoudige oplossing voor beide partijen. Het is toch heel gek dat ik met een complete abonnement een Mediabox XL heb ontvangen terwijl jullie op de site vermelden dat er een Next bijgeleverd wordt.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hmm, dan gaat er duidelijk iets fout! Dan kan ik je wel een nieuwe mediabox XL sturen, want dit is geen normaal gedrag voor een nieuwe mediabox XL. Zal ik dat in orde maken?

Je hebt inderdaad geen Mediabox Next gekregen bij het abonnement. Dit komt omdat je in juni een abonnement hebt afgesloten. De Next is vanaf 1 juli pas beschikbaar in het Complete pakket. Hierdoor konden we dit toen nog niet doen. Als je deze wilt, dan moet je wel activatiekosten betalen. Deze kan ik niet tegen gaan. Daarnaast is het abonnement € 0,50 duurder. Mocht je willen dat ik dat regel, dan ontvang ik ook  graag een berichtje!

Henk M.
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Maud, je mag me gerust een nieuwe XL opsturen maar ik er weinig vertrouwen in dat het gaat verbeteren. We geven de voorkeur aan een Next mits we onze actie voordeel behouden want we hebben nog 5 maanden voor de boeg en dan pas gaat mijn normale tarief in. Je geeft aan dat er sprake is van activatiekosten. Wat is daarvan dan het bedrag ?

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

€ 19,95 inclusief BTW. Dit zijn de kosten voor het retourproces van de apparatuur. De Mediabox XL moet namelijk door jou geretourneerd te worden en daarvoor krijg je een Mediabox Next. Uiteraard niet als de Mediabox XL vervangen wordt voor hetzelfde type.

Henk M.
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Pineapple, dank voor je info maar dat ga ik niet doen.  Ik vind het jammer dat Ziggo op deze wijze handeld. Ik heb besloten om het contract uit te dienen en terug te gaan naar KPN. Zij hebben wel een energiezuigen tv ontvanger zonder dat het me meer gaat kosten. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Ik zie dat je een speciaal aanbod hebt gekregen @Henk M.! Laat ons vooral weten of je hier op ingaat. We willen je natuurlijk niet kwijt als klant. 

Henk M.
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Lotte, ik geen concrete voorstellen gehad. Er is wel van alles beschreven maar niet als een geheel. Ik wil nml niet een nieuw contract die in het nadeel is van mezelf. Uiteraard ben ik bereid mijn contracttermijn aan te passen mits jullie een voorstel doen die gelijk is aan wat ik nu betaal.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Henk M. Ik begrijp je argumenten. Helaas kan ik geen aanbod doen via dit kanaal. Je zou nogmaals contact op kunnen nemen met de afdeling opzeggingen en dit kunnen aankaarten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic