wouterD

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kan niet meer inloggen op Mijn Ziggo

Kan niet meer inloggen sinds enkele dagen op mijn ziggo. Krijg onderstaand bericht.

Ai, dat ging even mis

Bladwijzer of bookmark

Probeer je in te loggen via een bookmark of bladwijzer? Verander de link dan even in https://www.vodafone.nl/my/ of https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/, dan kom je de volgende keer meteen goed terecht.

Cookie blocker of add-on

Gebruik je een cookie blocker of extra security add-on in je browser? Zet die dan tijdelijk uit en probeer nog eens in te loggen. Lukt het dan wel? Voeg dan de domeinen Vodafone.nl, Ziggo.nl en Account.ziggo.nl toe als vertrouwde domeinen (op je whitelist).

Wanneer ik op basis van "https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/ redirect adres naar
https://account.ziggo.nl/account/inloggen?brand=selfcare

Wie kan mij uitleggen wat er niet goed gaat en wat ik moet doen om weer in te kunnen loggen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wouterD
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt Alex voor je hulp.
Er is echter een bijkomend probleempje dat maakte dat ik steeds op de fout pagina met overigens te cryptische aanwijzingen van ziggo, terecht kwam. Inlog via account.ziggo.nl page duurt relatief lang. Ongeduldig als ik ben drukte ik tussendoor op de enter knop. Dat maakte dat ik op de error pagina terecht kwam.
Is nu opgelost........... maar ziggo zou inlogproces moeten versnellen.
Groet en thnx
Wouter

Bekijk in context

8 Reacties 8
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Probeer eens een andere browser of volg onderstaande stappen 🙂

Dit probleem wordt veroorzaakt doordat de instelling 'Indirecte cookies blokkeren' in de browser staat ingeschakeld.
Het probleem is op te lossen door deze optie uit te schakelen of www.vodafone.nl toe te voegen in de whitelist
Google Chrome:

  • rechtsboven 3 stippen klikken
  • instellingen
  • in zoekbalk 'cookies' invoeren en dan Instellingen voor content selecteren
  • cookies
  • indirecte cookies blokkeren uitschakelen of www.vodafone.nl toestaan bij optie Toestaan
Microsoft Edge:

  • rechtsbovenin staan 3 stippen, klik hierop
  • kies dan voor instellingen
  • onderin staat Geavanceerde instellingen, klik hierop
  • bijna onderin staat de optie Cookies met een selectie vak waar je 3 opties hebt. Zet dit op Geen cookies blokkeren.
Voor de andere browsers komen de stappen overeen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo wouterD, welkom op onze Community.

Ik heb aan de uitleg van Alex niets meer toe te voegen 😉 Ben jij er ook wijzer mee geworden?
wouterD
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt Alex voor je hulp.
Er is echter een bijkomend probleempje dat maakte dat ik steeds op de fout pagina met overigens te cryptische aanwijzingen van ziggo, terecht kwam. Inlog via account.ziggo.nl page duurt relatief lang. Ongeduldig als ik ben drukte ik tussendoor op de enter knop. Dat maakte dat ik op de error pagina terecht kwam.
Is nu opgelost........... maar ziggo zou inlogproces moeten versnellen.
Groet en thnx
Wouter
Robertrijswijk

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Kon wel op I-Pad en Samsung s8 telefoon inloggen op Mijn Ziggo, maar niet op mijn desktop pc. Tot voot kort kon dat allemaal. Het probleem doet zich inderdaad voor toen de inlogschermen van Ziggo en Vodafone werden samengevoegd. Vanaf dat moment kwam ik tijdens het inloggen in een soort loop terecht waarbij ik steeds weer werd teruggeleid naar het Vodafone/Ziggo inlogscherm met de mededeling "Oeps, dat ging even mis". Heb eerst grondig onderzocht of het probleem door mijn eigen pc werd veroorzaakt. Cookies, browsegeschiedenis, wachtwoordenlijst etc. allemaal verwijderd. Maar het probleem bleef zich voordoen. Op advies van Ziggo Klantenservice is mijn account aldaar helemaal verwijderd uit hun database en heb ik tot twee keer toe een nieuw account moeten aanmaken. Hielp geen lor.
Vandaag Ziggo nog aan de lijn gehad en zij konden mij niet verder helpen en zij gaven mij twee telefoonnummers die ik kon bellen met zogenaamde digiprofs. Ook werd geadviseerd een andere browser te gebruiken. Ik gebruik momenteel Chrome en Microsoft Edge en Microsoft Explorer. Geen van de drie helpen mij bij het inloggen.

Uiteindelijk heb ik maar Firefox gedownload (uiteraard wel van gehoord, maar nog nooit gebruikt) en geïnstalleerd op mijn pc. Vervolgens weer geprobeerd in te loggen op Mijn Ziggo en dat lukte eindelijk na twee maanden. Vandaag dus opgelost.

Kennelijk is Firefox de oplossing voor het probleem. De computerfreaks zullen zich waarschijnlijk afvragen waarom ik dit niet eerder heb gedaan, maar je zult maar op het idee moeten komen als je zelf geen echte computerfreak bent zoals ik. Ik ben weliswaar opgegroeid met pc's en mijn kennis reikt gelukkig iets verder dan de gemiddelde gebruiker. Maar als ze zelfs bij Ziggo helpdesk geen oplossing voor dit toch vrij simpel op te lossen probleem hadden, dan vraag ik mij af welke deskundigheid er dan wel is aldaar. Enfin, ik ben van mijn probleem af. Doe er je voordeel mee.
Frank L.

Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes
Sinds ik Ziggo en Vodafone heb samengevoegd hetzelfde probleem.
Bedankt voor deze tip, met Firebox werkt het prima.
Nu kan ik ook aanpassingen via ,,Mijn Ziggo" doen in de instellingen, dat werkte ook slecht met safari omdat je dan genoodzaakt was iedere keer aanpassingen te doen in je privacy instellingen.
Al vaker problemen gehad; Ziggo en Safari zijn kennelijk ook geen goede match.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er is inderdaad een recent probleem met Login bij Mijn Ziggo via sommige (oude) links, waardoor je bij Vodafone terecht komt. Dit probleem is er ook met Firefox.. Dat is dus geen echte oplossing, zoals hier gesuggereerd.

Vanuit de Vodafone situatie kun je alsnog naar Mijn Ziggo met een truuk, maar dit voert te ver om hier uit te leggen. Voor details:
https://community.ziggo.nl/mijn-ziggo-152/storing-inloggen-in-mijn-ziggo-met-werkwijze-om-wel-in-te-...

De simpele methode die altijd werkt is:
Ga naar: https://www.ziggo.nl/
en klik Mijn Ziggo>Inloggen
Dit gaat goed bij elke Browser.

Fraai is anders. Dat wel. En dit probleem loopt nu al weer een tijdje.

Gr Han
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Hanh:
Als ik je link https://www.ziggo.nl/ gebruik krijg ik ook weer de melding "Ai, er ging iets mis".
Het is toch van de zotte, dat je bij Ziggo de veiligheidsinstellingen moet aanpassen of een andere browser dan Edge moet installeren om te kunnen inloggen bij "Mijn Ziggo" terwijl dit voordat de accounts van Ziggo en Vodafone werden samengevoegd geen enkel probleem was.
Ja, lekker gemakkelijk 1 wachtwoord voor 2 accounts was het motto van Ziggo/Vodafone.
Heb de accounts bewust niet samengevoegd, loop toch al geruime tijd tegen het hier genoemde problemen op.
Bij alle andere, niet Ziggo/Vodafone accounts, kan ik zonder problemen met de door mij gewenste cookie instellingen inloggen.
Kan me daarom niet voorstellen dat de problemen veroorzaakt worden door de webbrowser Edge.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Blauwvinger
Ja bij mij nu ook ineens. Kan er niets anders over zeggen dan: ze zitten behoorlijk te kloten bij de maker van de Ziggo Site. Men probeert iets op te lossen. Is nodig. Dat lukt niet zo. Cookies mag het probleem niet zijn.

Uitgelicht topic