Marcurio

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Kan mijn login naam niet veranderen

Ik probeer nu al 2 uur lang mijn login naam te veranderen, de webpage waar dat moet geeft aan dat ik geen naam meer kan gebruiken, maar alleen nog maar een emailadres wat bereikbaar is.

Dus ik heb mijn meest gebruikte emailadres opgegeven (en ook nog een ander toen dat mislukte) en een verzoek ingediend to verandering van mijn loginnaam, daarop krijg ik direct een mail met een activeringslink.
Deze link werkt niet, geen enkele keer.
Er staat bij dat de mail 2 dagen geldig is, dus toen het direct niet lukte heb ik de procedure herhaald en pas na 10 minuten de link geprobeerd te gebruiken, no dice, toen nogmaals en na 2 uur geprobeerd, no dice, toen na 1 dag, werkt niet.

Dus het is overduidelijk dat de code achter de website foutief is, dat verbaast me niets omdat er veel pagina;s met fouten zijn op de ziggo website.
Ik heb ook 4 logins van ziggo in mijn wachtwoordmanager omdat het login systeem van Ziggo niet gecentraliseerd is, dus op elke pagina waar je in kunt loggen bij ziggo moet je opnieuw inloggen, weliswaar met dezelfde gegevens, maar op de website zelf is elke login op elke pagina dus een afzonderlijke procedure.
Dat geeft aan dat de programmering van de website een bende is, en daarom vebaast het me dus niet dat dingen gewoon niet goed werken, maar ik zou het toch graag opgelost hebben, ook omdat ik mijn wachtwoord aan wil passen, maar ik wil eerst mijn login naam overal hetzelfde hebben.
Nu is dat om bovengenoemde reden op sommige pagina's mijn ziggo mailadres, en op andere een oude loginnaam van jaren geleden dat ik al eens klant ben geweest van ziggo.

Graag zou ik dus hebben dat iemand van ziggo ervoor zorgt dat mijn login naam veranderd wordt naar mijn ziggo email adres.

Aangezien de website niet werkt, doe ik het maar via het forum, want ik ben nu al weer mijn hele avond kwijt aan dit probleem, het is niet zo prettig, en dat is een eufemisme.

Dit is de tekst die ik te zien krijg "Ai, de link uit de e-mail of de code uit de sms werkt (nog) niet. Probeer je het over 10 seconden nog eens? Lukt het niet, doe dan een nieuwe aanvraag, zodat je een nieuwe code of e-mail met link krijgt. Of bel onze klantenservice op 0900-1884."

14 Reacties 14
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Marcurio  schreef:


Graag zou ik dus hebben dat iemand van ziggo ervoor zorgt dat mijn login naam veranderd wordt naar mijn ziggo email adres.

 

Dat is zeer onverstandig; u solliciteert daarmee naar een gigantische hoeveelheid spam. Maar als u wacht komt er binnen 2 à 3 dagen wel een moderator langs die uw naam wil en kan wijzigen. Zorg er wel voor dat uw contactgegevens in uw profiel staan.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hi @Marcurio

We helpen je met alle liefde. Maar allereerst en just to be sure, het is mij nog niet helemaal duidelijk welke inlognaam je wilt wijzigen. Is dat voor je Community account? 

Marcurio
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb net een hele uitleg in zitten typen en toen moest ik inloggen om het te plaatsen en toen bleek dat je beter eerst in kan loggen omdat je dan de optie krijgt om met je mijn ziggo account in te loggen, doe je het andersom, dan kom je er simpelweg niet in, zelf met de juiste gebruikersnaam en wachtwoord.

Dit is dus wat ik bedoel met de website van Ziggo, het is een drama.

Ik heb dus ook geen zin meer om weer die hele uitleg te gaan typen, ik geef het op.

Ik bouw zelf websites met PHP, en diegenen die deze website hebben gemaakt, daar moet je eigenlijk andere mensen voor inhuren om de hele website te controleren op bugs in de code, de wet van Murphy is werkelijk van toepassing op alle pagina's binnen de website van Ziggo, alles wat fout kan gaan, gaat fout.
En dat ligt echt helemaal aan de PHP code.

Ik geef het op, ik laat het maar allemaal, dan maar een wachtwoord wat ik een hack gelekt is wat ik niet kan veranderen doordat Ziggo hun website broken is.

Marcurio
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik dacht, toch nog 1x proberen..helaas pindakaas...

 

[img]https://i.ibb.co/26p62S8/Untitled-1.jpg[/img]

Dan klik je op wil je je contactgegevens wijzigen, ga dan naar "mijn ziggo" (link) en dan krijg je dit..

[img]https://i.ibb.co/LtyqcZH/Untitled-2.jpg[/img]

 

Dan ben je dus uitgelogd, log je weer in op mijn ziggo, ga je naar logingegevens veranderen, en kies je GEBRUIKERSNAAM veranderen en dan kom je weer op de pagina waarvan ik de eerste screenshot gepost heb.
Ditmaal kies ik een emailadres, want zoals er staat kun je je gebruikersnaam (marcurio) alleen veranderen in een emailadres, waarvan Jan terecht zei dat dit zou resulteren in spambot aanvallen als je dat doet.
Enfin, dan krijg je een link in je mail die je moet bevestigen binnen 2 dagen, klik je die link dat krijg je dit...

Oh, hee, weer iets nieuws, ik krijg ditmaal gewoon geen email, goed werk Ziggo !
Een paar dagen geleden kreeg ik nog gewoon een mail, als ik daar op de activeringslink klikte
kreeg ik "oeps, er is iet misgegaan, de link werkt nog niet blabla..."

Dus probeerde ik het een aantal keer met langer wachten, maar telkens hetzelfde, tot 2 dagen later, toen stond er in rood vermeld dat er aan de website gewerkt werd.

Nu zijn ze dus klaar met werken en werkt het helemaal niet meer.

Zitten die programmeurs aan de hasj ?
Ik durf met grote stelligheid te beweren dat ik een betere website zou bouwen met mijn kennis van PHP.

 

Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat Ziggo gewoon wil dat je belt, want dan verdienen ze weer een paar cent door de deal met de telefoonprovider, maar ik ben niet echt een complotdenker, toch zou het me inmiddels niet verbazen omdat ik in het verleden dit al meerdere malen aangekaart heb en ook telefonisch en via chat, en het is al jaren een website die niet werkt. Alles moet via de telefoon, dan veranderen zij het voor je, maar dat is natuurlijk wel een beetje idioot allemaal.

Marcurio
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Nou ik heb eindelijk een mail gekregen, en die werkte om mijn login te veranderen, van mijn huidige account, en ik kom er dus net achter dat dat niet dit account is, dit marcurio account is mijn oude account van 3 jaar geleden, wat een bende...

Dus ik vraag met dit oude account een login verandering aan, dat moet een emailadres zijn, is dus gelukt, maar de link om dit te activeren werd dus naar mijn nieuwe account gestuurd, mijn hemel wat een bende in die servers bij Ziggo, waarom zijn deze 2 accounts in elkaar gemixed als een vlaflip ?

Ik kan dit dus niet oplossen zelf, op geen enkele manier, ik kan namelijk niet mijn (gehackte) wachtwoord van mijn niewe account's hoofd emailadres veranderen, omdat ik ingelogd ben met mijn oude account, en in mijn nieuwe account kom ik niet.

Maar mijn ziggo en mijn klantnummer is door Ziggo gelinkt aan mijn oude account, het zit werkelijk als spaghetti in elkaar gedraaid daar.

Dus omdat ik dit zelf met geen mogelijkheid op kan lossen want ik ben de admin van de ziggo server niet, wil ik bij deze vragen of iemand van ziggo me misschien een PM kan sturen of een email op het gmail adres wat in mijn account staat om dit op te lossen, als het goed is kan iemand die bij ziggo werkt hier gewoon achter komen door de gegevens van marcurio in te kijken.

Dit moet wel even netjes in orde gemaakt worden, want dit is geen doen, ik wil wel de controle over mijn emailbox hebben, en wil ook dat mijn oude gegevens van de server gewist worden en dat ik mijn eigen gebruikersnaam kan gebruiken die ik overal gebruik.

 

En ook dat het oude emailadres was aan dit forum account gelinkt is pr*****kop verwijderd wordt van de server, en dat ik mijn huidige hoofdadres gewoon hier kan gebruiken (dus aan dit account gelinkt wordt, of desnoods gewoon alles wissen zodat ik alles opnieuw in kan stellen) zodat als iemand op een van mijn posts reageert dat ik dan ook via mail verwittigd wordt, wat dat kan nu ook niet, met dit oude account mag ik niet mijn emailadres op het forum veranderen naar mijn hoofadres van mijn nieuwe account, dan krijg ik de melding dit adres wordt al gebruikt door een ander account....zuuucht...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen@Mercurio,

Ontzettend vervelend dat het niet wil vlotten met het wijzigen van de gegevens in het Mijn Ziggo account! Als ik je gegevens erbij pak zie ik inderdaad 2 e-mailaccounts terug die gebruikt worden voor het verzenden v.d. e-mailactivatielink. Hierbij is dus pr******kop het oude adres en ik begrijp uit je bericht dat je de links op het nieuwe e-mailaccount wenst te ontvangen. Ik heb in de achterliggende systemen een aanpassing doorgevoerd. Wil je nog eens opnieuw testen of de activatielink nu naar het juiste adres verstuurd wordt op het moment dat je dit opnieuw aanvraagt? Als het nog niet lukt, dan kijk ik graag met je naar een andere oplossing. 

Marcurio
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Paul, dank je dat je even meekijkt, ik hoop idd dat we het op kunnen lossen.
Ik ga zo even proberen of het lukt.

Marcurio
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Nee, ik krijg momenteel dit te zien:

"Op dit moment zijn we bezig met onderhoud aan Mijn Ziggo. Hierdoor is het niet mogelijk om wijzigingen door te voeren. Morgenochtend is dit weer mogelijk. Bedankt voor je geduld."

Ik probeer het morgen weer.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Goedemorgen @Marcurio,

Zul je net zien dat er na al die pogingen ineens onderhoud is. Mocht je er vandaag aan toe komen om het nogmaals te testen, laat dan even weten wat er uitkomt. 

Marcurio
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Weer geprobeerd, maar het werkt niet, ik krijg dus weer dit te zien.

 

"Ai, de link uit de e-mail of de code uit de sms werkt (nog) niet. Probeer je het over 10 seconden nog eens? Lukt het niet, doe dan een nieuwe aanvraag, zodat je een nieuwe code of e-mail met link krijgt. Of bel onze klantenservice op 0900-1884."

Ter toelichting, het was al eerder gelukt om mijn login te veranderen naar mijn hoofdmailadres van ziggo.
Dat lukte telkens niet maar toen werd er aan mijn ziggo gewerkt, en op een dag lukte dat ineens wel.
Nu moest ik dus weer een ander emailadres gebruiken want de procedure herkende dus wel dat ik mijn hoofdadres al in gebruik had als login, maar mijn gmail emailadres opgegeven wat ook in mijn gegevens staat bij ziggo, en nu na de laatste werkzaamheden aan ziggo werkt het wederom niet, zoals ik gewend ben.
Ik heb dit eerder ook geprobeerd (een paar jaar geleden toen ik ook klant was bij ziggo), en toen werkte het ook niet, dit jaat ben ik weer klant bij ziggo, en toen ik net weer klant was heb ik het dagenlang geprobeerd en is het niet gelukt, toen kwam ik er al achter dat de oude en nieuwe account als spaghetti in elkaar gedraaid zitten, en nu lukt het dus gewoon ook niet. (dit geeft aan dat de procedure in de website om gebruikersnaam te veranderen bugged is en staat los van mijn accounts die gemixed zijn)

Neem maar van mij aan dat er 2 accounts zijn, en dat de server de 2 door elkaar haalt.
De enige manier om dit op te lossen is de systeembeheerder een mail sturen en hem de opdracht te geven mijn accounts te mergen, of mijn oude te verwijderen, en mijn nieuwe even na te lopen.
Ik ben zelf systeembeheerder geweest, als je toegang hebt direct tot de server, dan los je dit zo op.

Ik weet niet of jullie dat hebben, maar ik vermoed dat jullie via een webinterface frontend inloggen naar de server, dus je kan bepaalde dingen gewoon niet oplossen als dat zo is.

Ik zie namelijk ook mijn huidige hoofd emailadres van ziggo nog steeds niet in mijn ziggo staan bij producten -> Internet -> emailadressen, dus ik kan ook nog steeds niet mijn wachtwoord van mijn hoofdaccount aanpassen wat bij een hack gelekt is.
Dit komt waarschijnlijk omdat dit nieuwe account nog steeds gelinkt is aan mijn alias van mijn oude account (pr*****kop@ziggo.nl), en dat bewijst op zijn beurt weer dat dit nieuwe account gebruik maakt van gegevens van een account van jaren geleden, omdat ik deze alias jaren geleden aangemaakt heb, dit community account is ook van jaren geleden, dat zou ook opnieuw aangemaakt moeten worden, dus even de systeem beheerder inschakelen en toegang geven to deze conversatie, zodat ie kan zien wat ik gezegd heb, dan komt ie er wel uit. En dan kan ik als het goed is hier op de community mijn naam ook weer terug veranderen in Marcurios i.p.v. Marcurio als dat opgeruimd is in de server. Dat soort dingen is nu gewoon niet mogelijk omdat de server geen duplicaten toestaat, als iets al bestaat dan weigert de server die veranderingen gewoon.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hier gaat overduidelijk iets niet goed, maar dat heb je zelf inderdaad terecht opgemerkt. Wil je in een privébericht de e-mailadressen delen die je bij Ziggo geregistreerd hebt staan? Dan ga ik na wat hiermee is gebeurd en hoe we dit herstellen. Dan pakken we ook gelijk het stukje Mijn Ziggo inloggen mee. 

Marcurio
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Affijn, net dus weer een hele uitleg zitten typen, en blijkt dus dat als je er langer over doet dan 15 minuten (de standaard php timeout voor een login) dat je dan op de achtergrond eruit wordt gegooid en opnieuw moet inloggen, en dan is je hele bericht foetsie (eerste keer wel, 2e keer niet). Ondanks dat er staat dat je bericht automatisch opgeslagen wordt.
Weer een goed voorbeeld van wat ik eerder al gezegd heb, de Ziggo websites is een bonk frustratie en ellende, mijn hemel ik zou de programmeurs op staande voet ontslaan als ik directeur was.

Maar....pfoei...ga ik maar weer typen en dan voordat ik op reactie plaatsen klik kopieer ik de hele tekst eerst wel om niet weer gek te worden als alles weer als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Wat ik dus vertelde was dat ik nergens een PM of privebericht mogelijk kan vinden, ook niet als ik op je naam klik en bij je accountgegevens kijk, niet als ik ergens rechts op klik ook, dus hoe ik je een PM met emailadressen moet sturen is me een raadsel.

Ik wilde dus ook een verhuizing doorgeven en daar moest ik dus ook 3x voor terug naar de "geef je verhuizing door" button, ik werd telkens gewoon teruggestuurd naar mijn Mijn Ziggo login en mijn gegevens.

En als ik al mijn Ziggo login gegevens verwijder uit mijn paswoordmanager in Firefox en dan 1x inlog in Mijn Ziggo, dan maakt de website 3 logins aan op 3 verschillende pagina's van Ziggo, te weten account.ziggo.nl MET gebruikersnaam, en 1 op Ziggo.nl ZONDER gebruikersnaam, en 1 op mail.ziggo.nl ZONDER gebruikersnaam. DIt is natuurlijk zeer onwenselijk dat de website zo geprogrammeerd is omdat je pas een login aangemaakt wilt hebben als je daadwerkelijk inlogt op bijvoorbeeld mail.ziggo.nl.
Waarom is dat zo, omdat ELKE paswoordmanager pas automatisch je login gegevens in kan vullen als je daadwerkelijk op die pagina inlogt. Dus Ziggo website maakt even 3 logins aan wanneer je op 1 pagina inlogt, daarna wil je op Ziggo Mail inloggen en staat daar ineens bij auto invullen 4 verschillende logins van Ziggo waar je uit kan kiezen, maar niet 1 werkt er voor ziggo mail omdat de automatische routine een login aangemaakt heeft ZONDER gebruikersnaam, dus dan moet je je gegevens weer verbeteren en wordt er vervolgens geen update gedaan om een of andere duistere reden op de betreffende login pagina zoals de paswoordmanager op ELKE ander pagina op het internet WEL doet, maar wordt er een 5e login aangemaakt.
Het lijkt er dus op of die login pagina's dynamisch aangemaakt worden en dan met een clear link naam getoond wordt terwijl hij op de achtergrond elke keer een andere naam heeft.
De website moet echt door goede programmeurs aangepakt worden. De website is een monstrosity, ik heb werkelijk in heel mijn leven nog nooit een website meegemaakt die zo slecht geprogrammeerd is.
Zelfs ik zou het beter doen met mijn beknopte kennis van Java en PHP, en dat is geen grapje, ik heb meerdere websites met Drupal gemaakt en die waren allen beter dan Ziggo's website qua functionaliteit.

Dus het zou kunnen dat er niet meerdere accounts zijn van mij, maar dat alles gedecentraliseerd opgeslagen is i.p.v. gecentraliseerd, en dat dat zorgt voor problemen en bugs.
Het feit dat er meerdere onnodige/onbruikbare logins automatisch gegenereerd worden bij inloggen op Mijn Ziggo voor de eerste keer geeft aan dat er iets goed mis gaat met de allereerste login van een klant, en als je dat dan niet meer kan veranderen zoals in mijn geval met mijn hoofd email account waar ik geen wachtwoord van aan kan passen, waarvan ik toch vermoed dat dat komt doordat ik eerder klant was en dus een dubbele account heb die gemixed is, geeft wel aan dat er dingen helemaal niet kloppen.

Aangezien ik geen voorbeelden heb gevonden van mijn probleem bij anderen met google zoekopdrachten versterkt de gedachte bij mij dat het om meerdere accounts gaat, en dat in combinatie met een buggy website maakt het voor mij onmogelijk om iets met mijn gegevens te doen.

Het is voor mij ook wel een reden als het niet opgelost wordt om toch weer naar een ander provider over te stappen volgend jaar, want ik stoor me er mateloos aan dat ik mijn eigen gegevens niet aan kan passen.

EDIT: ik zie net dat ie bij eenmaal inloggen op Mijn Ziggo 4 logins aanmaakt (waarvan 3 onbruikbare), ook nog 1 op vodafone.nl, het moet toch niet veel gekker worden.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Marcurio! Een privébericht verstuur je door naar je Berichten te gaan en daar een nieuw privébericht op te stellen en bij Verzenden naar de gebruikersnaam in te vullen wie je een privébericht wenst te versturen. Refereer daarbij ook direct naar dit topic zodat bekend is waar het over gaat. Dan kijken we opnieuw met je mee naar onder andere de inlog van je Mijn Ziggo account! 

Marcurio
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Dank je, ik heb het gevonden.
Ik had er overheen gelezen, zag nu dat er priveberichten in kleine witte letters stond in het berichtencentrum.

Uitgelicht topic