Manon123
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik ook maandelijks het abonnement upgraden of downgraden?

Ik vroeg me af of het, zoals jullie zeggen, daadwerkelijk mogelijk is om het abonnement maandelijks voor internet + tv te wijzigen? Kan dit alleen als je omhoog gaat in functies, of kan je het abonnement ook naar beneden bijstellen?
Daarnaast vraag ik mij af, of het ook mogelijk is tussentijds te switchen van een ziggo 'start' pakket, naar een ziggo 'complete' pakket en andersom? of geld deze maandelijkse wijzigingsmogelijkheid alleen binnen het gekozen pakket?
Omdat er wel sprake is van een jaarcontract, is het mij niet duidelijk of je daadwerkelijk maandelijks kan wijzigen.
11 Reacties 11
Steefb
Expert
Expert
  • 9529Reacties
  • 1740Oplossingen
  • 2899Likes

Als je een jaarcontract hebt kun je dat binnen dat jaar niet naar beneden bijstellen (zeer waarschijnlijk heb je ook een korting gehad) Naar boven zal iom. de klantenservice waarschijnlijk wel gaan. Extra pakketten (als ze buiten dat jaarcontract vallen) zijn maandelijks op te zeggen /wijzigen.
In "mijn Ziggo" zijn dan ook vaak alleen de opties aanklikbaar die te veranderen zijn.
Manon123
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steefb Bedankt voor je antwoord! Toch vind ik onderstaande op de site van het desbetreffende pakket:

"Je abonnement loopt minimaal 1 jaar. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen. Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het eerste jaar, als daarna. Ben je al klant, dan is je abonnement maandelijks aanpasbaar en opzegbaar."

Hieruit maak ik op dat je ook in het eerste jaar iets kan wijzigen binnen het pakket. Er staat hierbij niet aangegeven dat het naar beneden bijstellen niet mag. Ik begrijp dat het logisch is dat naar beneden bijstellen niet toegestaan is en naar boven bijstellen wel.
Dan klopt de dikgedrukte zin op de website dus eigenlijk niet volledig, als ik het goed begrijp?
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5969Reacties
  • 240Oplossingen
  • 2418Likes

De algemene voorwaarden vertellen dat je kan upgraden en downgraden wanneer je wil.
Echter de actievoorwaarden wijken hiervan af. Een nieuw abonnement tijdens een actie aangegaan duurt een jaar. Hiervan afwijken kan in overleg, maar er hangt een boeteclausule aan.
Klanten worden geacht hiervan kennis te hebben genomen.
Via onderstaande link kan je e.e.a. op je gemak doorlezen, mocht je daar zin in hebben.
https://www.ziggo.nl/voorwaarden/
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3687Reacties
  • 207Oplossingen
  • 1265Likes

Hallo Manon123 welkom op onze Community.

Wanneer je gebruikt hebt gemaakt van een actie is er een bindende periode waarin je abonnement vast staat. Ook als je in die periode het gevoel hebt gekregen dat het pakket niet op maat is dan is dat zeker bespreekbaar.

Na de bindende periode kun je alles naar hartelust wijzigen. Tussen de verschillende pakketvormen zijn ook verschillen in apparatuur wat erbij hoort. Het kan een enorm gedoe worden met maandelijks pakketjes ontvangen aan de deur, installeren en oude apparatuur retourneren. Zenderpaketten bijvoorbeeld zijn wel heel makkelijk te bestellen en op te zeggen bij ons 🙂

Wat zijn je precieze wensen? Wat zou je graag maandelijks willen omzetten?
ziggie3
Gedreven Liefhebber
  • 67Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Je kunt niet downgraden in Mijn Ziggo.
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6772Reacties
  • 772Oplossingen
  • 1645Likes

ziggie3 wrote:
Je kunt niet downgraden in Mijn Ziggo.

Sinds wanneer kan dat niet? Ik kan het wel.
Dat het bij jou niet lukt, betekent niet dat het bij niemand lukt.
ziggie3
Gedreven Liefhebber
  • 67Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klik er maar eens op.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46668Reacties
  • 2816Oplossingen
  • 10218Likes

Ook hier lukt het downgraden wel ziggie3
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6772Reacties
  • 772Oplossingen
  • 1645Likes

ziggie3 wrote:
Klik er maar eens op.

Uiteraard al gedaan voordat ik iets plaatste.
Het werkt gewoon.
Een mogelijke verklaring waarom het bij jou niet werkt, heb je al gekregen.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46668Reacties
  • 2816Oplossingen
  • 10218Likes

Na geklikt krijg ik een Nieuw abonnement te zien boven mijn Huidig abonnement met de mogelijkheid om op Naar stap 2 te klikken ziggie3
Musicfreaker
Raadgever
  • 206Reacties
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Wij hebben Internet Start en Tv Complete. We hebben in de contractperiode al een aantal keren kunnen upgraden naar Internet Complete (i.v.m. gamefeestjes van onze kids) en weer downgraden zonder probleem. Het kan dus wel.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo