1
Vraag
2
Reageer en help mee
Manon123

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan ik ook maandelijks het abonnement upgraden of downgraden?

Ik vroeg me af of het, zoals jullie zeggen, daadwerkelijk mogelijk is om het abonnement maandelijks voor internet + tv te wijzigen? Kan dit alleen als je omhoog gaat in functies, of kan je het abonnement ook naar beneden bijstellen?
Daarnaast vraag ik mij af, of het ook mogelijk is tussentijds te switchen van een ziggo 'start' pakket, naar een ziggo 'complete' pakket en andersom? of geld deze maandelijkse wijzigingsmogelijkheid alleen binnen het gekozen pakket?
Omdat er wel sprake is van een jaarcontract, is het mij niet duidelijk of je daadwerkelijk maandelijks kan wijzigen.


Lukt het aanpassen van je abonnement niet?

Wil jij een wijziging doorvoeren in je abonnement en krijg je het in Mijn Ziggo niet voor elkaar? Onze collega’s helpen je graag verder!

 

 

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als je een jaarcontract hebt kun je dat binnen dat jaar niet naar beneden bijstellen (zeer waarschijnlijk heb je ook een korting gehad) Naar boven zal iom. de klantenservice waarschijnlijk wel gaan. Extra pakketten (als ze buiten dat jaarcontract vallen) zijn maandelijks op te zeggen /wijzigen.
In "mijn Ziggo" zijn dan ook vaak alleen de opties aanklikbaar die te veranderen zijn.
Manon123
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb Bedankt voor je antwoord! Toch vind ik onderstaande op de site van het desbetreffende pakket:

"Je abonnement loopt minimaal 1 jaar. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen. Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het eerste jaar, als daarna. Ben je al klant, dan is je abonnement maandelijks aanpasbaar en opzegbaar."

Hieruit maak ik op dat je ook in het eerste jaar iets kan wijzigen binnen het pakket. Er staat hierbij niet aangegeven dat het naar beneden bijstellen niet mag. Ik begrijp dat het logisch is dat naar beneden bijstellen niet toegestaan is en naar boven bijstellen wel.
Dan klopt de dikgedrukte zin op de website dus eigenlijk niet volledig, als ik het goed begrijp?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De algemene voorwaarden vertellen dat je kan upgraden en downgraden wanneer je wil.
Echter de actievoorwaarden wijken hiervan af. Een nieuw abonnement tijdens een actie aangegaan duurt een jaar. Hiervan afwijken kan in overleg, maar er hangt een boeteclausule aan.
Klanten worden geacht hiervan kennis te hebben genomen.
Via onderstaande link kan je e.e.a. op je gemak doorlezen, mocht je daar zin in hebben.
https://www.ziggo.nl/voorwaarden/
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Manon123 welkom op onze Community.

Wanneer je gebruikt hebt gemaakt van een actie is er een bindende periode waarin je abonnement vast staat. Ook als je in die periode het gevoel hebt gekregen dat het pakket niet op maat is dan is dat zeker bespreekbaar.

Na de bindende periode kun je alles naar hartelust wijzigen. Tussen de verschillende pakketvormen zijn ook verschillen in apparatuur wat erbij hoort. Het kan een enorm gedoe worden met maandelijks pakketjes ontvangen aan de deur, installeren en oude apparatuur retourneren. Zenderpaketten bijvoorbeeld zijn wel heel makkelijk te bestellen en op te zeggen bij ons 🙂

Wat zijn je precieze wensen? Wat zou je graag maandelijks willen omzetten?
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Je kunt niet downgraden in Mijn Ziggo.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
ziggie3 wrote:
Je kunt niet downgraden in Mijn Ziggo.

Sinds wanneer kan dat niet? Ik kan het wel.
Dat het bij jou niet lukt, betekent niet dat het bij niemand lukt.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Klik er maar eens op.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ook hier lukt het downgraden wel ziggie3
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
ziggie3 wrote:
Klik er maar eens op.

Uiteraard al gedaan voordat ik iets plaatste.
Het werkt gewoon.
Een mogelijke verklaring waarom het bij jou niet werkt, heb je al gekregen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Na geklikt krijg ik een Nieuw abonnement te zien boven mijn Huidig abonnement met de mogelijkheid om op Naar stap 2 te klikken ziggie3
Musicfreaker

Level 1
  • 206Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Wij hebben Internet Start en Tv Complete. We hebben in de contractperiode al een aantal keren kunnen upgraden naar Internet Complete (i.v.m. gamefeestjes van onze kids) en weer downgraden zonder probleem. Het kan dus wel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic