Onlangs ben ik overgestapt van XXL naar Wifi Middel i.v.m. de lagere maandlasten. Tot nu toe huur ik 3 deco's. Nu blijkt dat je i.v.m. de wifi garantie met Wifi Middel 3 gratis deco's in bruikleen krijgt. Ik heb gebeld met de vraag hoe dat dan zit en of ik de huidige deco's gewoon kan blijven gebruiken. Men kon daar nog niet veel over zeggen en ik moest de bevestigingsmail afwachten. Daarin staat dat ik nieuwe smartwifi boosters in bruikleen krijg (inmiddels onderweg met PostNL) en de oude zouden dan retour moeten. Is dit niet een beetje omslachtig (en niet echt duurzaam)?
Daarnaast zet ik vraagtekens bij de verhoging in maart van XXL van 400 naar 500Mbit/s, waardoor je in een niet bestaande (en duurdere) abonnementsvorm terecht komt. Deze "gratis verhoging" kostte mij uiteindelijk € 5,50 per maand (Wifi Middel is 400 Mbit/s en dus € 5,50 goedkoper). Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @Lassy ,
Fijn dat je bent overgestapt naar het nieuwe portfolio. Na het lezen van je bericht begrijp ik dat er enige verwarring is ontstaan na het contact. Ik vertel je graag hoe het zit, zodat je daar duidelijkheid over hebt.
We hebben de mogelijkheid om de Deco's administratief om te zetten. Het is inderdaad niet nodig om nieuwe toe te sturen en de oude retour te sturen. Dit is, behalve omslachtig, ook vervelend, omdat je ze dan opnieuw moet instellen.
Omdat de bestelling al in de pijpleiding zit, kan ik deze niet meer terugdraaien. Ik raad je aan om het pakket te weigeren, zodat de nieuwe Deco's retour gaan. Zodra je dat hebt gedaan, kun je mij in dit topic een seintje geven. Dan houd ik voor je in de gaten wanneer ze weer terug zijn. Vervolgens kan ik jouw huidige Deco's omzetten van huur naar bruikleen. Dit kan ik nu nog niet doen, omdat ons bestelsysteem doorgaans maar één order per keer kan verwerken.
Wat betreft de snelheidsverhoging: deze staat los van eventuele portfolio-wijzigingen. Het klopt dat het nieuwe portfolio voordeliger is dan het oude in dit voorbeeld, maar wanneer we de snelheden verhogen, worden abonnementen niet automatisch omgezet.
Ik snap nog steeds niet waarom ze die nieuwe deco’s hebben opgestuurd. Ik heb er nog over gebeld.
Klopt het dat alle bestaande klanten actief hun abonnement om moeten zetten om te kunnen profiteren van de lagere prijzen? Ik blijf het frappant vinden dat Ziggo vlak daarvoor de snelheden heeft verhoogd, wat uiteindelijk helemaal niet gratis was en dan heb ik het hier alleen over de XXL en Wifi Middel. Daarmee werd volop geadverteerd, maar over de nieuwe pakketten is niets gecommuniceerd.
Mij ontgaat die Deco set volledig een nieuwe klant die Wifi Middel bestelt ontvangt 1 wifi 6 pod althans volgens de bestelpagina. Waarschijnlijk had vanwege de wifigarantie de gehuurde set zoals Jesse schrijft administratief omgezet moeten worden.
@Lassy schreef:Klopt het dat alle bestaande klanten actief hun abonnement om moeten zetten om te kunnen profiteren van de lagere prijzen?
Ja dat klopt.
Nog even voor de duidelijkheid en voor de admin van Ziggo om het proces te verbeteren:
Na de online "bestelling" (overstap van XXL naar Wifi Middel) stond er in de bevestigingsmail niets vermeld m.b.t. wifi boosters. Ik zag op de website wel dat dit binnen het pakket zou moeten zitten. Toen ik belde kreeg ik te horen dat bij mijn pakket 3 deco's inbegrepen zijn. Ik heb gelijk gemeld dat ik deze al heb, dat alleen de huur opgezegd hoeft te worden en dat ik dus geen nieuwe nodig heb. Vervolgens kreeg ik een tweede mail van Ziggo dat ik 3 wifi booster in bruikleen zou ontvangen en dat de huur van de huidige zou stoppen. Ik hoefde er vreemd genoeg 1 niet retour te sturen (momenteel niet in gebruik), deze mocht ik houden of inleveren bij de milieustraat.
@Lassy waar of hoe zag je dat het binnen het pakket moest zitten?
Zoals ik al schreef is het zo dat als ik nu wifi middel zou bestellen dat ik 1 wifi 6 pod ontvang dat moet ik dan nog aanvinken ook. En binnen de Wifi garantie zou je maximaal 1 tweede pod erbij krijgen. Ik heb meerdere topics voorbij zien komen dat dit voor bestaande klanten verschilt.
Zie de bijlagen.
Omzetten en uitwisselen van je abonnement en hardware blijft zeer, maar dan ook zeer lastig.
Ik heb sinds 1/2 mei al 3x een uur (inclusief vandaag) aan de telefoon gezeten, waarbij in elk gesprek de medewerker iets anders beweerd. Zelfs het leveren van de WiFipod 6, wordt volgens de medewerker NIET gedaan aan klanten die voor 2023 een abonnement afgesloten hebben. Toen ik 1/2 mei belde om mijn abonnement om te zetten was alles heel duidelijk voor Ziggo (bij 3 afdelingen die ik gesproken heb) en alles was mogelijk in mijn geval.
Dus als Ziggo nieuwe deco's opstuurt, zou ik dit proces gewoon laten lopen (een back-up maken van de instellingen van de bestaande set) en de oude terugsturen, dan heb je het minst kans op problemen.
Dat was mijn gedachte ook houd de nieuwe hardware en stuur de gebruikte spullen terug de Deco die niet terug hoeft gewoon gebruiken makkelijker en goedkoper kom je niet aan een 4e wifipunt.
Dat het niet duurzaam is en onlogisch zou ik mij niet zo druk overmaken.
@RoWi Op de bestelpagina van Ziggo ("Gratis Wifi-versterker")
Ik heb overigens niets aan 4 wifi punten. Ik gebruik er nu maar twee van de drie (1 hoofd deco beneden en 1 op de etage). Ik snap gewoon niet waarom Ziggo het zo gecompliceerd moet maken. Ik geef Jesse een seintje en dan zou het goed moeten komen.
Het had ook zomaar kunnen zijn dat je de DECO M4 terug moest sturen en je wellicht de nieuwere DECO set zou kunnen ontvangen van Ziggo.
@Jesse Ik heb het pakket zojuist gewijgerd
@Lassy schreef:@RoWi Op de bestelpagina van Ziggo ("Gratis Wifi-versterker")
Ik heb overigens niets aan 4 wifi punten. Ik gebruik er nu maar twee van de drie (1 hoofd deco beneden en 1 op de etage). Ik snap gewoon niet waarom Ziggo het zo gecompliceerd moet maken. Ik geef Jesse een seintje en dan zou het goed moeten komen.
Helder die versterker uit dat screenshot slaat bijna zeker op de Ziggo pods niet op de Deco units. Zoals is te zien in de afbeeldingen uit mijn eerdere bericht.
Geen idee, daarom heb ik ook gebeld met Ziggo. Zij hadden het erover dat er drie deco’s bij Wifi Middel zou zitten…dat was niet mijn idee.
@Lassy schreef:Geen idee, daarom heb ik ook gebeld met Ziggo. Zij hadden het erover dat er drie deco’s bij Wifi Middel zou zitten…dat was niet mijn idee.
Dat kan maar zo zijn veranderd er zijn zoals ik al schreef meerdere topics waar een bestaande klant niet de pods kreeg die ze hadden verwacht.
@Jesse heb jij dit al verder opgepakt?
Hallo @Lassy , we moesten heel even wachten totdat de administratieve order bij ons was afgemeld. Inmiddels is dat het geval. Ik heb de omzetting vanmiddag gelijk voor je aangevraagd. Binnen 24 uur verwacht ik dat dit is verwerkt.
@Meindert Ik heb inderdaad een bevestigingsmail ontvangen dat het is aangepast naar 3 smart Wifiboosters in bruikleen voor € 0. Bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.