1
Vraag
2
Reageer en help mee
hooijerneeskens

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik Ziggo afnemen met een glasvezelaansluiting?

L.S.,

kunnen wij wanneer wij mogelijk verhuizen naar een woning met glasvezel- aansluiting, ziggo behouden als TV / Telefoon en Internet aanbieder ?

In afwachting van uw antwoord,
Vriendelijke groeten

22 Reacties 22
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als daar een Ziggo aansluiting is: ja. Je hebt ook een coax netwerkje nodig in je nieuwe huis.
Zie verder:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/tv-kijken-zonder-coax-kabel-49817

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
hooijerneeskens wrote:

 ...een woning met glasvezel- aansluiting...

Hallo,

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben meer kennis, mogelijkheden en rechten dan de Helpdesk en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Ik weet niet of Ziggo ook via glasvezel aan huis levert, maar misschien kan een Ziggo mod of iemand anders daar uitsluitsel over geven.

Als ik nu zo 1-2-3 Google, dan vind ik alleen iets over glasvezel tot aan de wijkkast en vandaar met coax naar de huizen. Ik kan nergens iets vinden, dat Ziggo via de glasvezel uw huis binnenkomt. Hieronder enkele screenshots van de Ziggo website.
 


 

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zonder coax geen Ziggo. Het kan niet anders.

Als de postcodecheck zegt dat je een abonnement kunt nemen moet er ergens een coax kabel zijn.

 

https://www.ziggo.nl/postcodecheck/

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Steefb wrote:

Zonder coax geen Ziggo. Het kan niet anders….


Dat dacht ik ook, maar dat kon ik niet uit @hanh's reactie halen.

En dat is ( zo lees ik het ) nu juist wel de vraag van de TS: "...woning met glasvezel-aansluiting...”

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ziggo bied “ nog ?  “ geen individuele glasvezelaansluiting aan.

Je zal het met coax moeten doen 🙂 

stevienieuw

Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Vodafone biedt wel glasvezel aan. Aangezien Ziggo en Vodafone nu één zijn geworden, zou je verwachten dat er in de toekomst ook glasvezel van Ziggo komt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@stevienieuw Dit geld, voor zover ik weet, niet voor consumenten.

Alleen voor de groot zakelijke markt waarbij betrouwbaarheid en hoge verbindingssnelheden gewenst zijn.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
stevienieuw wrote:

Vodafone biedt wel glasvezel aan. Aangezien Ziggo en Vodafone nu één zijn geworden, zou je verwachten dat er in de toekomst ook glasvezel van Ziggo komt.

 

Ja dat zou idd kunnen, maar……..de straat moet dan wel open en bij +_ 5 miljoen woningen een glasvezelkabel naar binnen moet worden gebracht…...duurt denk ik nog wel ff. 

Maar de toekomst zit misschien meer in 5 G ? kost een stuk minder dan overal moeten gaan graven 

RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
stevienieuw wrote:

Vodafone biedt wel glasvezel aan. Aangezien Ziggo en Vodafone nu één zijn geworden, zou je verwachten dat er in de toekomst ook glasvezel van Ziggo komt.

Vodafone heeft zijn glasvezeldivisie aan T-Mobile verkocht.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ronihd wrote:

Ziggo bied “ nog ?  “ geen individuele glasvezelaansluiting aan.

Je zal het met coax moeten doen 🙂 

Grappig detail. Ziggo heeft wel eens wat kleine glasvezel providers opgekocht. Bv in de buurt van Bleiswijk ZH, als ik me goed herinner. Kwam zoiets een paar keer tegen. In die gebiedjes komt het Ziggo glassignaal totaan de deur. De klant krijgt dan een kastje om er een gewone Ziggo coax-aansluiting van te maken.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh wrote:
Ronihd wrote:

Ziggo bied “ nog ?  “ geen individuele glasvezelaansluiting aan.

Je zal het met coax moeten doen 🙂 

Grappig detail. Ziggo heeft wel eens wat kleine glasvezel providers opgekocht. Bv in de buurt van Bleiswijk ZH, als ik me goed herinner. Kwam zoiets een paar keer tegen. In die gebiedjes komt het Ziggo glassignaal totaan de deur. De klant krijgt dan een kastje om er een gewone Ziggo coax-aansluiting van te maken.

 

Daar was/ben ik niet van op de hoogte…….weer wat geleerd 😉

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:

 De klant krijgt dan een kastje om er een gewone Ziggo coax-aansluiting van te maken.

 

Dit heb ik ook ooit ergens gelezen, maar heb het in de praktijk nog niet gezien. Snap dus wel de onbekendheid ervan. En ja men zal moeten overgaan op coax voor de Tv, en daarvoor dus geen voordelen, maar Internet kan wel een stuk sneller worden. Hoeft van mij persoonlijk niet, want ik ben niet meer zo snel… 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Pasi wrote:

Als ik nu zo 1-2-3 Google, dan vind ik alleen iets over glasvezel tot aan de wijkkast en vandaar met coax naar de huizen. Ik kan nergens iets vinden, dat Ziggo via de glasvezel uw huis binnenkomt. Hieronder enkele screenshots van de Ziggo website.
 


 

 

Tjonge jonge, zijn ze bij Ziggo nog steeds bezig met het misleiden van hun klanten met dat verhaal over “97% glasvezel”. In feite gokken ze er met dat verhaal op dat hun klanten zo naïef en dom zijn om te denken dat de glasvezel in het HFC deel van hun netwerk hetzelfde wordt ingezet als bij een echte glasvezel provider wat uiteraard niet het geval is. Ook nog steeds die onzinnige toevoegingen als “sterke signaal”. Alsof de snelheid bepaald wordt door de signaalsterkte. Ziggo gaat met dit soort misleidende publicaties niet bepaald respectvol om met haar klanten.

 

Ter informatie: glasvezel zoals door een kabelprovider gebruikt in het HFC deel van het netwerk is niets anders dan de vervanging van een stuk coax kabel. Qua signaal verandert er niets. Het is nog steeds een DOCSIS signaal, het modem bij de klanten is immers nog steeds een (Euro)DOCSIS modem en aan het begin van de HFC bekabelingsinfrastructuur staat ook nog steeds een CMTS (Cable Modem Termination System) waar de modems in het coaxsegment mee communiceren. Het is voor de klanten dus totaal irrelevant dat kabelproviders delen van de coax bekabeling vervangen door glasvezel bekabeling. Het is en blijft DOCSIS techniek ook al zit er maar een centimeter coax bekabeling tussen modem en de CMTS. Voor wie geïnteresseerd is: https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/kabel-internet-capaciteit-een-zeer-uitgebre...

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Thanks @Steefb. Gemist destijds… Maar beter laat dan nooit. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @hooijerneeskens. Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Verhuisplannen! Altijd spannend. Mochten de verhuisplannen doorgaan, dan alvast gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik zie dat je al ontzettend veel informatie van iedereen hebt gekregen. Super!  In sommige woningen is zowel een glasvezelaansluiting als een coax-aansluiting aanwezig. Wij leveren onze diensten via een coax-aansluiting. Is er in je nieuwe woning een coax-aansluiting aanwezig, dan kunnen wij dus gezellig met jou meeverhuizen naar jouw nieuwe woning. Zoals @Steefb terecht opmerkt kun je via deze pagina controleren of wij op je nieuwe adres diensten kunnen leveren. 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
ArChie.DVB wrote:
Pasi wrote:

Als ik nu zo 1-2-3 Google, dan vind ik alleen iets over glasvezel tot aan de wijkkast en vandaar met coax naar de huizen. Ik kan nergens iets vinden, dat Ziggo via de glasvezel uw huis binnenkomt. Hieronder enkele screenshots van de Ziggo website.
 


 

 

Tjonge jonge, zijn ze bij Ziggo nog steeds bezig met het misleiden van hun klanten met dat verhaal over “97% glasvezel”. In feite gokken ze er met dat verhaal op dat hun klanten zo naïef en dom zijn om te denken dat de glasvezel in het HFC deel van hun netwerk hetzelfde wordt ingezet als bij een echte glasvezel provider wat uiteraard niet het geval is.

 

Waarom misleiding ? de hoofdnetten tot aan de wijkcentra zijn uitgevoerd in glasvezel , er ligt dus fysiek een glasvezelkabel. Ik vind het dus geen misleiding er word ik mijn optiek nergens geroepen dat Ziggo het op dezelfde manier doet als idd een glasvezelprovider ( oude reggefiber ) of KPN of…...

En of het 97% is ? zal niet veel anders zijn.

 

ArChie.DVB wrote:

 

Ook nog steeds die onzinnige toevoegingen als “sterke signaal”. Alsof de snelheid bepaald wordt door de signaalsterkte. Ziggo gaat met dit soort misleidende publicaties niet bepaald respectvol om met haar klanten.

Ik denk dat dit soort uitingen puur reclame uitingen zijn waar in mijn optiek wel een waarheid zit.

Er zijn genoeg aanbieders van allerlei diensten en producten die ongeveer op dezelfde manier hun producten aanprijzen dus dat vind ik persoonlijk ook niet raar. 

ArChie.DVB wrote:

 

Ter informatie: glasvezel zoals door een kabelprovider gebruikt in het HFC deel van het netwerk is niets anders dan de vervanging van een stuk coax kabel. Qua signaal verandert er niets. Het is nog steeds een DOCSIS signaal, het modem bij de klanten is immers nog steeds een (Euro)DOCSIS modem en aan het begin van de HFC bekabelingsinfrastructuur staat ook nog steeds een CMTS (Cable Modem Termination System) waar de modems in het coaxsegment mee communiceren. Het is voor de klanten dus totaal irrelevant dat kabelproviders delen van de coax bekabeling vervangen door glasvezel bekabeling. Het is en blijft DOCSIS techniek ook al zit er maar een centimeter coax bekabeling tussen modem en de CMTS. Voor wie geïnteresseerd is: https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/kabel-internet-capaciteit-een-zeer-uitgebre...

 

Ja hier heb je helemaal gelijk in , maar is dat dan slecht ? straks kan je met Docsis 3.1 ook een gigabit verbinding krijgen , en dat is toch helemaal goed met een techniek ( het coax eindnet ) die meer dan 40 + jaar oud is en kabels die in sommige gemeenten idd 40 jaar in de grond liggen ? 

Oke de versterker techniek is veranderd en verbeterd zoals zo veel dingen dus tja zolang het prima werkt en dat is bij mij al jaren zo ben ik tevreden.

Aart61

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels verhuisd en nu zonder Ziggo?

 

Ons nieuw te bouwen huis krijgt een glasvezel aansluiting en, zover uit het bestek blijkt, geen coax...

Nu kunnen wij natuurlijk prima overstappen naar een ander provider maar eigenlijk wel van de zotte...

Nu werkt de Next Mini met IP TV en heb je voor televisie geen coax meer nodig.

Waarom dan geen internet via glasvezel aanbieden beste Ziggo?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Aart61  om de simpele reden dat de provider Ziggo onderdeel is van een bedrijf met een eigen netwerk. En dat netwerk levert het laatste stuk via koper/coax gebruikmakend van Docsis voor het internet en IPTV . Dus zelfs voor IPTV via de Docsis techniek is coax nodig! Dan is er binnen een licht naar RF converter nodig.

 

Zou Ziggo via het glasvezelnetwerk van een andere netwerkbeheerder willen leveren kost dat huur van die lijn.

 

Wel vreemd dat er geen coax aansluiting is voorzien. Heeft u dat niet via mijnaansluiting.nl moeten regelen?

 

Nu zijn er een paar projecten waar Ziggo wel via glasvezel naar binnenkomt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic