Sinds een maand of 4 heb ik met enige regelmaat dat spontaan al mijn draadloze apparaten geen ip adres meer kunnen verkrijgen. Gisteren was dat wederom het geval. De melding op de telefoon bijvoorbeeld is dan “Kan geen ip adres verkrijgen” Of kan de verbinding niet verifiëren”
Alles wat bekabeld is blijft gewoon werken maar wifi ho maar. Ik gebruik de wifi van ziggo alleen voor mijn ring deurbel en heb verder overal TP Link access points hangen EAP245 en EAP225 varianten voor de perfecte dekking door het hele huis.
Op de SSID van de TP link Access Points krijg ik dan geen wifi meer en ook niet van Ziggo zelf als ik op dat SSID inlog. Het ligt dan ook niet aan mijn TP link devices ben ik van mening.
Als ik het modem van Ziggo herstart kan dat weleens 3 tot 5 keer nodig zijn wil het weer werken. Ik heb wel gemerkt dat als ik de stekker er minimaal 2 minuten uit laat de kans op succes het grootst is maar geen zekerheidje.
Nu heb ik in oktober eerst nieuwe bekabeling ontvangen van Ziggo en dat leek te werken totdat het in november weer gebeurde. Toen is er een monteur gekomen en die beweerde dat het een ip conflict moest zijn. Dat had hij wellicht mijn schoonmoeder wijs kunnen maken maar mij dus niet. Na aandringen heb ik een nieuw modem gekregen maar dat is dus ook niet het probleem. Ik vermoed dan ook dat er een ander probleem is bij Ziggo waardoor dit steeds terug keert. Wellicht een firmware update nodig o.i.d.
Heeft iemand enig idee waarom dit steeds gebeurd en of dit een bekend probleem is bij Ziggo? En zo ja wordt daar dan aan gewerkt want in de tijd van het thuiswerken is een stabiele (draadloze) verbinding wel zo fijn.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Heula “wat betreft het gast netwerk, moet dat het gast netwerk van ziggo zijn of het gast netwerk van mijn TP link access points? “
Volgens mij maakt dat niet uit, als het maar niet via je eigen DHCP server is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Alvast 2 mogelijke oorzaken:
Heb je Bosch/Siemens/Neff apparatuur die een wifi verbinding maken of hebben?
Als deze instellingen in je modem staan:
1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'
Ik heb inderdaad twee Siemens apparaten die verbonden zijn met de wifi.
ik heb geen ipv6 in mijn opties in het modem.
ik lees dat het lastig is voor bestaande klanten om dat te laten activeren. Vreemd maar als dat de oplossing is kan Ziggo niet anders dan het voor mij activeren. Een mod zou dat ook moeten kunnen lees ik.
@Heula IPv6 is geen oplossing voor je probleem met de Bosch/Siemens/Neff apparatuur.
Geen IPv6 is geen gemis, of je zou er iets heel specifiek mee willen doen, 2 op de drie is wereldwijd nog niet aangesloten op IPv6 en het werkt bij Ziggo nog niet, zoals het zou moeten werken.
Vaak wordt juist gevraagd om IPv6 uit te zetten voor een goede internetverbinding.
@Heula Siemens apparaten en de Home connect app heeft een vreemde werkwijze van IP opvragen, die niet geheel werkt zoals afgesproken tussen fabrikanten van netwerkapparatuur en dat veroorzaakt problemen met een aantal routers die dan de DHCP opnieuw op gaan starten, waardoor alles zijn verbinding tijdelijk verliest.
Zie dit topic waar mogelijke oplossingen te vinden zijn in verschillende berichten:
Ik heb nu in ieder geval de dhcp op de apparaten uitgezet en een vast ip toegekend.
wat betreft het gast netwerk, moet dat het gast netwerk van ziggo zijn of het gast netwerk van mijn TP link access points?
ik gebruik Ziggo wifi alleen voor mijn Ring deurbel en verder eigenlijk niet.
@Heula “wat betreft het gast netwerk, moet dat het gast netwerk van ziggo zijn of het gast netwerk van mijn TP link access points? “
Volgens mij maakt dat niet uit, als het maar niet via je eigen DHCP server is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.