1
Vraag
2
Reacties
Linda4

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Kabel tv werkt niet bij downgraden en abbonement kosten

  • Il heb per 1 augustus tv basis en internet start gedowngeaded naar kabel t.v en internet start.  Na bevestiging per e- mail dat oude abbonement was opgezegd kreeg ik een e- mail dat ik online de nieuwe bestelling kin volgen. Echter geeft deze link een error melding vanuit Ziggo 

Gisteren met de klantenservice gebeld en blijkt dat mijn 14 jarige tv wellicht niet zonder zijn human box 5300 kan. Zenders komen n.l. niet binnen ook niet bij het leggen van een  directe kabel van hoofdaansluiting naar tv. 

Gevraagd aan klantenservice het internet start pakket dan maar weer te activeren en de bestelling voor kabel tv te annuleren. Echter... Gaf de klantenservice aan dat ik dan een nieuwe smartcard moet aanschaffen en een nieuwe digitale ontvanger van rond de 20 euro. Tevens zouden de abbonement kisten van internet start omhoog gaan van 55 euro ( wat ik betaalde voor de downgrade naar kabel tv) naar n.t.b 59 euro per maand. Dit vind ik opmerkelijk omdat Ziggo in de bestelling aangeeft ten alle tijden het nieuwe pakket te kunnen cancelen en weer terug te gaan naar het pakket wat ik al jaren heb internet start en tv basis. Nu heb ik helemaal geen tv meer. Hoe dit op te lossen Ziggo. ?

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Je hebt je wettelijke bedenktijd. 

Bekijk in context

Linda4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @wewanl @JanAssen  . Ik heb vanmorgen het abonnement gecanceld na mede dankzij jullie ondersteuning.  Na een aantal malen verkeerd te zijn doorverbonden kreeg ik uiteindelijk iemand aan de telefoon die het snaptte en alles heeft teruggezet naar het oude abbonement inclusief gewoon de oude smartcard. Vingers crossed 🤞 dat het straks goed gaat. Dank 

Bekijk in context

8 Reacties 8
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Je hebt je wettelijke bedenktijd. 

Linda4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja dat heb ik gelezen. Maar Ziggo geeft aan dat ik niet meer terug kan naar mijn oude abbonement en dus dan automatisch een duurder abbonement moet afnemen omdat ze mijn smartcard die actief was bij het abonnement dat ik gedowngrade had niet meer in beeld hebben in hun systeem. Dat kreeg ik gisteren te horen. Dit terwijl ik de smartcard gewoon nog heb en  de Humax 

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Ik ben het met @wewanl eens. Je hebt 14 dagen wettelijke bedenktijd. Het is immers een koop op afstand. Ps: Als je kanaal id 4444 gebruikt, de ongecodeeerde zenders, werkt het dan ook niet?

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afst...

Linda4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi 

Linda4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @wewanl @JanAssen  . Ik heb vanmorgen het abonnement gecanceld na mede dankzij jullie ondersteuning.  Na een aantal malen verkeerd te zijn doorverbonden kreeg ik uiteindelijk iemand aan de telefoon die het snaptte en alles heeft teruggezet naar het oude abbonement inclusief gewoon de oude smartcard. Vingers crossed 🤞 dat het straks goed gaat. Dank 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Linda4

 

We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Hoe gaat het nu met je abonnement?

Linda4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Jamyla, de omzetting naar het oude abbonement is goed gegaan. Ik heb alle zenders weer via de Humax 5300 en de oude smartcard. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Hartstikke fijn te vernemen @Linda4

Bedankt voor je terugkoppeling en nog een mooie zondag gewenst 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic