Eveline165
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kabel tv en Netflix?

Hallo, ik heb wellicht een hele domme vraag, maar ik kan het antwoord maar niet vinden: als je kabel tv van Ziggo hebt, kun je dan ook abonnementsdiensten als Netflix op je televisie krijgen? Of moet je dan een duurder abonnement nemen? (ik ben nu nog geen Ziggoklant). Dank alvast voor jullie tijd!

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 9095Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 2692Likes

Met een internet verbinding en de juiste app op je telefoon, tablet of televisie kun je met elke provider netflix kijken. En als dat er niet op zit met een chromecast oid. Dus ook bij ziggo.

Wil je het met een setup box doen heb je het juiste abonnement nodig.

Netflix op de Mediabox XL | Klantenservice | Ziggo

Wat heb je nodig om Netflix te kijken?
Een Netflix-abonnement
Een Netflix-abonnement sluit je rechtstreeks af bij Netflix. Op de site van Netflix zie je een overzicht van de kosten per abonnement. Bij Ziggo kun je dan zonder extra kosten gebruik maken van de Netflix app.
Een Mediabox XL of Mediabox Next
Om Apps zoals Netflix, Videoland of XITE op je televisie te kijken, heb je een mediabox nodig die de juiste apps hebben. De Mediabox XL en Mediabox Next zijn hiervoor geschikt.

Bekijk in context

Steefb
Expert
Expert
  • 9095Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 2692Likes

@Eveline165 schreef: Ik begrijp nu dat ik, als ik mijn tv kan verbinden met internet, ik kan Netflixen, ongeacht wel abonnement ik neem (dus het zou dan ook werken bij het Kabel tv-abo). Klopt toch? 

Juist. Dat klopt.

@Eveline165 Lees dit eens, Netflix staat als bedrijf los van ziggo.

Wat is Netflix?

Je kunt Netflix kijken op een apparaat met een internetverbinding waarop de Netflix-app is geïnstalleerd, zoals een smart-tv, gameconsole, streaming mediaplayer, settopbox, smartphone of tablet. Je kunt Netflix ook kijken op je computer via een webbrowser. Je kunt de systeemvereisten voor compatibele webbrowsers bekijken of onze aanbevolen internetsnelheden voor optimale prestaties raadplegen.

Heb je hulp nodig bij het instellen? Zoek in ons Helpcentrum naar de fabrikant van het apparaat dat je gebruikt.

OPMERKING: Op sommige apparaten is de Netflix-app al geïnstalleerd. In andere gevallen moet je de Netflix-app downloaden. De functionaliteit van de Netflix-app kan per apparaat verschillen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Template
Expert
Expert
  • 1163Reacties
  • 29Oplossingen
  • 202Likes

Als je een MediaboxXL of Next box bij je abonenent hebt, zit daar Netflix op. Je moet echter wel bij Netflix zelf een abonnement nemen.

Op de box zit ook Prime, Hayu en Videoland, De abonnementen gaan via de aanbieders zelf niet via Ziggo 

Steefb
Expert
Expert
  • 9095Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 2692Likes

Met een internet verbinding en de juiste app op je telefoon, tablet of televisie kun je met elke provider netflix kijken. En als dat er niet op zit met een chromecast oid. Dus ook bij ziggo.

Wil je het met een setup box doen heb je het juiste abonnement nodig.

Netflix op de Mediabox XL | Klantenservice | Ziggo

Wat heb je nodig om Netflix te kijken?
Een Netflix-abonnement
Een Netflix-abonnement sluit je rechtstreeks af bij Netflix. Op de site van Netflix zie je een overzicht van de kosten per abonnement. Bij Ziggo kun je dan zonder extra kosten gebruik maken van de Netflix app.
Een Mediabox XL of Mediabox Next
Om Apps zoals Netflix, Videoland of XITE op je televisie te kijken, heb je een mediabox nodig die de juiste apps hebben. De Mediabox XL en Mediabox Next zijn hiervoor geschikt.

Bekijk in context

RoWi.
Expert
Expert
  • 7014Reacties
  • 296Oplossingen
  • 1727Likes

Met het KabelTV abonnement werkt het niet via ziggo, je hebt om Netflix via een mediabox te zien zoals hiervoor geschreven echt één van de twee duurste abonnementen nodig, of het goedkoopste abonnement inclusief internet en een smart tv met de Netflix app.

Kabel TV houd in dat je alleen de ongecodeerde TV kanalen kan zien. Daar zit standaard geen internet toegang bij. https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4055Reacties
  • 389Oplossingen
  • 822Likes

Hey @Eveline165 en welkom op onze Community! 

Nog geen klant klinkt als dat je erover nadenkt om klant bij ons te worden, wat leuk! 🙂 De vraag die je had is al beantwoord door 3 toppers zo te lezen. 

Als we je kunnen helpen met het kiezen van een van onze pakketten dan hoef je het maar te zeggen. 

Eveline165
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat klopt! ik zit al jaren bij KPN, maar na mijn verhuizing werkt het niet meer en er is ook al meerdere keren een monteur ingepland, die vervolgens niet was ingepland 😐 Hopelijk is de service bij Ziggo beter(?) In ieder geval dank voor alle reacties. Ik begrijp nu dat ik, als ik mijn tv kan verbinden met internet, ik kan Netflixen, ongeacht wel abonnement ik neem (dus het zou dan ook werken bij het Kabel tv-abo). Klopt toch? 🙂

Steefb
Expert
Expert
  • 9095Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 2692Likes

@Eveline165 schreef: Ik begrijp nu dat ik, als ik mijn tv kan verbinden met internet, ik kan Netflixen, ongeacht wel abonnement ik neem (dus het zou dan ook werken bij het Kabel tv-abo). Klopt toch? 

Juist. Dat klopt.

@Eveline165 Lees dit eens, Netflix staat als bedrijf los van ziggo.

Wat is Netflix?

Je kunt Netflix kijken op een apparaat met een internetverbinding waarop de Netflix-app is geïnstalleerd, zoals een smart-tv, gameconsole, streaming mediaplayer, settopbox, smartphone of tablet. Je kunt Netflix ook kijken op je computer via een webbrowser. Je kunt de systeemvereisten voor compatibele webbrowsers bekijken of onze aanbevolen internetsnelheden voor optimale prestaties raadplegen.

Heb je hulp nodig bij het instellen? Zoek in ons Helpcentrum naar de fabrikant van het apparaat dat je gebruikt.

OPMERKING: Op sommige apparaten is de Netflix-app al geïnstalleerd. In andere gevallen moet je de Netflix-app downloaden. De functionaliteit van de Netflix-app kan per apparaat verschillen.

Bekijk in context

Eveline165
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel, sorry dat ik het allemaal wat minder snel begrijp 🙂 Maar het is nu helder!

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4055Reacties
  • 389Oplossingen
  • 822Likes

Wat zonde dat het niet meer goed werkt en het contact ook niet echt soepel verloopt. Ik kan mij voorstellen dat je dan om je heen gaat kijken naar alternatieven. We zitten voor je klaar via deze weg! 🙂 

Template
Expert
Expert
  • 1163Reacties
  • 29Oplossingen
  • 202Likes

@Eveline165 is dan internet&tv start niks voor jou? Internet en TV pakketten vergelijken - Check nu de aanbiedingen | Ziggo

Als je ook nog een Vodafone abonnement hebt, kan je ook nog Movies&seriesL (zonder extra kosten) nemen, Ziggo's eigen uitgebreide versie van ondemand, aangezien je ook Netflix kijkt is dit misschien dan een mooie aanvullig erop. Heb je geen Vodafone dan kan je Movies&SeriesXL nemen dit is hetzelfde alleen zitten er dan nog +/- 40 tv zenders bij. Let op er is ook Movies&series zonder L of XL, dit heeft geen HBO films&series.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7014Reacties
  • 296Oplossingen
  • 1727Likes

@Steefb en @Eveline165 met alleen kabel TV heb je nog geen Internet!! Zie ook mijn eerdere  reactie. Neem je KabelTV gecombineerd met Internet start af dan lukt het wel.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo