Jan Braas

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kabel Ziggo stuk gemaakt door firma - declareren kosten

De firma E-fiber is in mijn plaats een glasvezel netwerk aan het aanleggen. Helaas hebben ze voor mijn deur de coax-kabel doormidden gehakt met een schep. Dit gemeld bij Ziggo, eerst 5 dagen wachten op een monteur die constateert dat de kabel stuk is. Tja, dat dacht ik al. Daarna weer 3 dagen wachten op een andere monteur van BAM om de kabel te repareren. Voor beide monteurs 2 x 4 uur thuis moeten zijn.

Nu wilde ik de kosten, voor de 2 x 4 uur die ik vrij moest nemen, declareren bij Ziggo (zodat ze deze door kunnen sturen naar E-fiber samen met de kosten van de reparatie).

Nee dat moet u bij E-fiber zelf doen zegt de mevrouw van Ziggo, dat doen we nooit.

Oké, apart. Door naar E-fiber, via Open Dutch Fiber bij BAM telecom uitgekomen (juist, degene van de reparatie!!) die mij vriendelijk terug verwijst naar Ziggo.....kastje muur verhaal. De Gemeente doet hier ook niks mee.

Kan dan zomaar iedereen een kabel stuk hakken en mensen op kosten jagen zonder daar verantwoordelijk voor gehouden te worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

En zo blijf je toch achter met een bittere nasmaak, @Jan Braas
De 2 x 4 uren vrij nemen kan ik helaas niet voor je vergoeden, maar ik kan er wel voor zorgen dat je de komende 3 maanden niet eens meer van huis wilt vertrekken 😉 Hierbij kun je kiezen uit Film1, Movies & Series XL of Ziggo Sport Totaal. Welke geniet jouw voorkeur? 
 

Na deze 3 maanden, loopt het automatisch af.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

E-Fiber is de opdrachtgever, je hebt schade geleden door E-Fiber, wat er verder onder hangt is niet relevant.

Dan zal E-Fiber aansprakelijk moeten worden gesteld door diegene die er schade van heeft ondervonden.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

'De firma E-fiber is in mijn plaats een glasvezel netwerk aan het aanleggen. Helaas hebben ze voor mijn deur de coax-kabel doormidden gehakt met een schep'. 

 

Declaratie dien je in bij de veroorzaker, in dit geval bij E-Fiber. Ziggo staat hier helemaal los van. Mevrouw van Ziggo heeft gelijk. 

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Jammer jongens, maar de vergoeding van de niet genoten abonnementsdagen zullen uit de koker van Ziggo moeten komen, E-Fiber/aannemer van heeft schade veroorzaakt aan een eigendom van Ziggo en de klant van Ziggo heeft daardoor niet van de diensten gebruik kunnen maken.

Maar, vervolgschade om geen gebruik van de lijn te kunnen maken zijn niet te verhalen bij Ziggo, deze zal je kunnen proberen te verhalen op de veroorzaker, kan een lange moeilijke weg worden en de uitslag onzeker, bewijslast is namelijk lastig omdat het om een consumentenlijn gaat en geen zakelijke aansluiting, daarbij hoefde je waarschijnlijk niet thuis te zijn, de schade was buiten dus ook daar te repareren.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Ziggo is niet verantwoordelijk voor gevolgschade. De abonnementskosten kunnen wel vergoed worden door Ziggo volgens de wettelijke compensatie-regeling. De storingsperiode wordt hiermee gecompenseerd. Maar daar gaat het niet over, @Jan Braas heeft het namelijk over; 

Nu wilde ik de kosten, voor de 2 x 4 uur die ik vrij moest nemen, declareren bij Ziggo (zodat ze deze door kunnen sturen naar E-fiber samen met de kosten van de reparatie).

Jan Braas
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Al geprobeerd en die zeggen lees het contract van Ziggo maar. En maak er maar een juridische kwestie van

Jan Braas
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Precies, de dagen zonder verbinding zijn vergoed door Ziggo. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En Ziggo kan eventuele schade weer bij E-Fiber wegeleggen, zoals ook b.v. de schade aan gemeente eigendommen die verhaald kunnen worden, door gravers achterlaten aan de riolering, waar ze hier dwars doorheen hebben gestoken om een groene kabel heel diep weg te kunnen leggen.

Jarenlang problemen met de afvoer en natte muren, tot er eens goed gekeken werd door de gemeente onder de stoep vlak voor 3 huizen en de riolering gewoonweg met een spade doorgestoken bleek.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Jan Braas  schreef:

Precies, de dagen zonder verbinding zijn vergoed door Ziggo. 


Fijn. Dat is niet meer dan normaal. En hoort ook zo te zijn.

Jan Braas
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo kijkt alleen naar eigen opgelopen schade en neemt blijkbaar niet schade van derden mee.

Volgens Ombudsman van Noord Hollands Dagblad: 

maar gevolgschade wordt in het algemeen niet vergoed. E-Fiber heeft dat ook in z’n algemene voorwaarden staan. Alleen als die voorwaarde onredelijk zou uitpakken kun je het wellicht aanvechten, maar twee keer voor niks thuisblijven lijkt me geen kansrijke situatie om een vergoeding te verlangen.

Uit de algemene voorwaarden van E-Fiber:

“E-Fiber is niet aansprakelijk voor de door jou geleden indirecte schade bij zakelijke gebruik, zoals gederfde inkomsten, verliezen, immateriële schade en schade van derden.”

Oftewel je zal gewoon op eigen kosten thuis moeten blijven, beide monteurs zijn ook binnen geweest.

Delta-Fiber komt ook nog door de straat, want die willen niet samen werken met E-fiber, hopen maar dat die wel alles heel laten 🙄

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Algemene voorwaarden van E-Fiber zijn niet van belang als je zelf geen contract met ze hebt afgesloten.

 

Zelfs dan gaan wettelijke rechten voor op bepalingen in de algemene voorwaarden.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

En zo blijf je toch achter met een bittere nasmaak, @Jan Braas
De 2 x 4 uren vrij nemen kan ik helaas niet voor je vergoeden, maar ik kan er wel voor zorgen dat je de komende 3 maanden niet eens meer van huis wilt vertrekken 😉 Hierbij kun je kiezen uit Film1, Movies & Series XL of Ziggo Sport Totaal. Welke geniet jouw voorkeur? 
 

Na deze 3 maanden, loopt het automatisch af.

Jan Braas
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat is aardig Jiri, graag Film 1 dan 🙏

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal goed. Ik heb het voor je besteld. Per mail volgt nog even een bevestiging.

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Inderdaad heb je helemaal niks met de voorwaarden van E-Fiber te maken, maar de uren van vrij nemen vergoed te krijgen is best een lange weg die je nog meer kan kosten, en de uitkomst blijft onzeker als je er gezien de geleden schade al een zaak van kunt maken.

Mooi dat Ziggo je wat tegemoed komt, best een pluimpje verdiend.

 

Heinze.de.J

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit is echt een paard achter een digitale rot wagen , wat een ellende het wordt tijd voor een loket Fiber schade ik ga een lans breken voor dit soort irritante issues, echter u kunt altijd een klacht achterlaten voor dat de ziggo medewerker u weer van het digitale kastje naar de digitale muur stuurt.

Uitgelicht topic