Kabel TV, contractduur 12 maanden ??

Ik had al even hier op het forum gelezen, maar hetzelfde als in onderstaand draadje is bij mij ook het geval. Ik heb een contract afgesloten voor kabel tv a 19.95 per maand en opzegbaar per maand.  Geen actietarief, sua volgens mij gewoon een abonnement zonder specifiek een minimumcontractduur, toch?

 

Toch krijg ik exact hetzelfde als in onderstaand draadje: een welkomsrbrief met wwn contractsduur vermeld van 12 maanden. Dat is naar mijn idee ten onrechte, gezien we geen sprake is van een actietarief in dit geval.

 

Graag bevestiging dat deze contracttermijn onjuist is en ten onrechte genoemd wordt in de wekomstbrief. Ik dacht namelijk dat er geen conttactduur was en opzegging elk moment mogelijk was?

 

Groet!

 

 

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/contract-kabeltv-48810

Zoefzoef
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Hi @Zoefzoef 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Je hebt volkom gelijk hoor. Op het moment dat je alleen (Digitale) Kabel TV bestelt, dan ga je geen jaarcontract aan. Dit staat op deze pagina aangegeven.
 

Als ik je gegevens controleer, dan is hier ook geen contract van 12 maanden toegevoegd. Dit staat dus allemaal goed. Je abonnement is dus ook, zoals het hoort, maandelijks opzegbaar. Het staat dus niet juist vermeld in de bevestiging die je hebt ontvangen. Mijn excuses hiervoor, want ik kan mij zeker voorstellen dat dit voor enige verwarring heeft gezorgd. 

Bekijk in context

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4175Reacties
  • 832Oplossingen
  • 1110Likes
3 Reacties 3

Hoi @Zoefzoef 
Ben je net klant geworden of heb je je contract laten verlengen?

Ben je al klant, dan is je abonnement maandelijks aanpasbaar en opzegbaar (maar dan moet je dus al klant zijn en je contract laten verlengen, en niet net klant zijn geworden). Dus als je een nieuwe klant bent bij Ziggo dan krijg je eerst gewoon een jaar contract. Daarna, als je al klant bent en je gaat verlengen, dan is deze maandelijks aanpasbaar en opzegbaar, mits je niet weer voor een jaar hebt laten verlengen, want dan staat het weer vast voor 1 jaar   

EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10640Reacties
  • 518Oplossingen
  • 2408Likes

Ik ben net klant geworden. Jarenlang bij digitenne gezeten voor tv.

 

Maar nergens wordt een contactduur van 1 jaar genoemd. En van een actietarief is ook geen sprake, dus hoezo 12 maanden?

 

Doodnormale kabeltv, geen huurkastjes en dergelijke.

Zoefzoef
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Zoefzoef 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Je hebt volkom gelijk hoor. Op het moment dat je alleen (Digitale) Kabel TV bestelt, dan ga je geen jaarcontract aan. Dit staat op deze pagina aangegeven.
 

Als ik je gegevens controleer, dan is hier ook geen contract van 12 maanden toegevoegd. Dit staat dus allemaal goed. Je abonnement is dus ook, zoals het hoort, maandelijks opzegbaar. Het staat dus niet juist vermeld in de bevestiging die je hebt ontvangen. Mijn excuses hiervoor, want ik kan mij zeker voorstellen dat dit voor enige verwarring heeft gezorgd. 

Bekijk in context

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4175Reacties
  • 832Oplossingen
  • 1110Likes

Uitgelicht topic