Zoefzoef

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kabel TV, contractduur 12 maanden ??

Ik had al even hier op het forum gelezen, maar hetzelfde als in onderstaand draadje is bij mij ook het geval. Ik heb een contract afgesloten voor kabel tv a 19.95 per maand en opzegbaar per maand.  Geen actietarief, sua volgens mij gewoon een abonnement zonder specifiek een minimumcontractduur, toch?

 

Toch krijg ik exact hetzelfde als in onderstaand draadje: een welkomsrbrief met wwn contractsduur vermeld van 12 maanden. Dat is naar mijn idee ten onrechte, gezien we geen sprake is van een actietarief in dit geval.

 

Graag bevestiging dat deze contracttermijn onjuist is en ten onrechte genoemd wordt in de wekomstbrief. Ik dacht namelijk dat er geen conttactduur was en opzegging elk moment mogelijk was?

 

Groet!

 

 

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/contract-kabeltv-48810

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Zoefzoef 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Je hebt volkom gelijk hoor. Op het moment dat je alleen (Digitale) Kabel TV bestelt, dan ga je geen jaarcontract aan. Dit staat op deze pagina aangegeven.
 

Als ik je gegevens controleer, dan is hier ook geen contract van 12 maanden toegevoegd. Dit staat dus allemaal goed. Je abonnement is dus ook, zoals het hoort, maandelijks opzegbaar. Het staat dus niet juist vermeld in de bevestiging die je hebt ontvangen. Mijn excuses hiervoor, want ik kan mij zeker voorstellen dat dit voor enige verwarring heeft gezorgd. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Zoefzoef 
Ben je net klant geworden of heb je je contract laten verlengen?

Ben je al klant, dan is je abonnement maandelijks aanpasbaar en opzegbaar (maar dan moet je dus al klant zijn en je contract laten verlengen, en niet net klant zijn geworden). Dus als je een nieuwe klant bent bij Ziggo dan krijg je eerst gewoon een jaar contract. Daarna, als je al klant bent en je gaat verlengen, dan is deze maandelijks aanpasbaar en opzegbaar, mits je niet weer voor een jaar hebt laten verlengen, want dan staat het weer vast voor 1 jaar   

Zoefzoef
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben net klant geworden. Jarenlang bij digitenne gezeten voor tv.

 

Maar nergens wordt een contactduur van 1 jaar genoemd. En van een actietarief is ook geen sprake, dus hoezo 12 maanden?

 

Doodnormale kabeltv, geen huurkastjes en dergelijke.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Zoefzoef 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Je hebt volkom gelijk hoor. Op het moment dat je alleen (Digitale) Kabel TV bestelt, dan ga je geen jaarcontract aan. Dit staat op deze pagina aangegeven.
 

Als ik je gegevens controleer, dan is hier ook geen contract van 12 maanden toegevoegd. Dit staat dus allemaal goed. Je abonnement is dus ook, zoals het hoort, maandelijks opzegbaar. Het staat dus niet juist vermeld in de bevestiging die je hebt ontvangen. Mijn excuses hiervoor, want ik kan mij zeker voorstellen dat dit voor enige verwarring heeft gezorgd. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik kreeg vandaag ook een welkomstbrief met dezelfde foutieve contractduur. Waarom passen jullie die brief nog steeds niet aan?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Verwijderd account

 

Helaas kan ik voor jou niet aangeven of de contractsduur wel of niet juist is. Dit komt omdat je je profiel niet hebt ingevuld.

Wil je dit alsnog doen? Dan check ik het voor je,

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik heb mijn adresgegevens ingevuld

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Beste Jamyla, ik weet inmiddels genoeg en wil mijn account laten verwijderen uit de community. Wil jij dit verwijderverzoek doorzetten naar de juiste ziggo-collega(s)?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Fijn dat je inmiddels antwoord hebt, @Verwijderd account
Ik laat jouw Communityaccount verwijderen. 

 

Uitgelicht topic