AMSTERDAM - KPN trakteert zijn vaste klanten. Iedereen die abonnementen voor vast internet en mobiel combineren krijgen Netflix of sportzender ESPN voortaan cadeau.
Dit stond vanmorgen in de krant, dit zou bij Ziggo ook niet misstaan denk ik.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het wachten is op het aanbieden van energie, misschien ook het verstrekken van hypotheken door KPN gevolgd door Ziggo.😎 Kom je helemaal niet meer weg bij je provider.
@HaJee83 Budget doet dat al. Oh wacht geen hypotheken.
Ja, klopt dat bij Budget ook terecht kan voor een energiecontract. Vraag me dan wel af wat Budget doet als je bijv. een conflict hebt over je eindnota energie, die weigert te betalen of je internetpakket dan ook geblokkeerd wordt totdat de energienota is betaald.
Misschien kan Ziggo dan het voortouw nemen bij het aanbieden van hypotheken? Zonder BKR check gaat het vast storm lopen.🤣
@HaJee83 Elke 1e maandag van de week, gratis boodschappen pakket van AH bij KPN, zoiets?
@Garihd wrote:
@Template schreef:
@Garihd wrote:
@Template schreef:
@HaJee83 wrote:OK, duidelijk. De opzet lijkt dus te zijn zoveel mogelijk pakketten/streamingdiensten via KPN te laten lopen. Dat lijkt mij een heel gedoe worden als je naar een andere provider wilt overstappen. No way dat ik hieraan mee zou gaan doen als ook Ziggo met zoiets gaat komen. Ik zou liever nog een dienst of pakket stopzetten als het financieel nodig zou zijn, dan alles op één hoop bij Ziggo onderbrengen.
Als Ziggo dat doet zonder kosten, zou ik gewoon een nemen die ik niet heb, gewoon omdat het kan. Niet omdat die zo aantrekkelijk is.
Daarom nam ik toen ik een periode Ziggo klant was Ziggo Sport Totaal als Vodafone keuze voordeel , want ik had Movies&Series XL als nieuwe klanten kado. Ik had destijds veel liever het Tv zenders plus pakket gekozen, alleen dat bestond nog niet en is zelfs nu helaas nog geen combivoordeel.
Wat toen Movies&SeriesXL was is toch hetzelfde als Tv Zenders Plus? Dan had je dat toch gratis? Alleen zat er ook Movies&Series en Movies&SeriesL bij inbegrepen
Nee dat was zeker niet hetzelfde vanwege de HBO content. Je mist het punt ik had niks te kiezen net zo min als een TV Max klant nu. Het kids pakket zat ook in Movies en Series XL dus bleef Ziggo Sport Totaal over al geef ik niks om sport toch gekozen. In het tweede jaar stopte de 12 maanden gratis Movies & Series XL dus had ik € 12,99 moeten betalen voor de extra zenders die geen onderdeel waren van Movies&Series L dat was het mij niet waard. Ik kreeg wel vanuit Ziggo nog een haljaar langer Movies&Series XL.
Ik zie op, dit moment een grotere meerwaarde in de combivoordelen die KPN bied. Dan de Combivoordelen die Vodafone en Ziggo bieden.
En omdat we hier op de Ziggo Community zijn. Wat zou VodafoneZiggo kunnen kopieren om het intressanter te maken voor alle klanten?
@Garihd VodafoneZiggo zou in het Vodafone deel kunnen doen. Klanten die naast Vodafone ook Ziggo TV-Max hebben, bij Vodafone Red Together onbeperkt data krijgen. De TV Max klant die kan bij Ziggo dan kiezen nog om zonder extra kosten een stapje hoger internet snelheid kan nemen, zonder extra kosten een WiFi systeem of Film1&Canal+(Uiteraard met toestemming van SPI en Canal+)
Het zal eerder of Film1 of Canal+ worden zeker niet beide. Hogere bandbreedte voor vast internet als klantvoordeel zie ik niet gebeuren.
Red Together wordt al verdubbeld in en als je een tweede persoon toevoegd nog eens dus van 50 Gb naar 200 Gb. Dat zal niet naar onbeperkt gaan.
Zonder huurkosten de Ziggo Pods als Combivoordeel dat is geen gek idee. Nu is dat geen super besparing maar elk beetje helpt.
@Garihd 200GB is wel weinig als je kijkt naar 50GB wordt met Red Together 100GB en door Ziggo 200GB, bij een huishouden van vier personen is dit alles alle vier een simcard in dat abbonement hebben nog steeds 200GB, dus dan is het weinig.
Ziggo Sport Totaal kost voor een klant bij Ziggo €15 afgerond, Film1&Canal+ samen zouden ook €15 afgerond zijn. Ik heb iets gepakt wat van de klant uit gezien dezelfde waarde in TV heeft, doordat met TV-Max nu niks te kiezen is aan tv
@Template schreef:@Garihd 200GB is wel weinig als je kijkt naar 50GB wordt met Red Together 100GB en door Ziggo 200GB, bij een huishouden van vier personen is dit alles alle vier een simcard in dat abbonement hebben nog steeds 200GB, dus dan is het weinig.
Ik schrijf toch nergens of het veel of weinig is? En wat is weinig? Ik maak nog geen 3 Gb op per maand aan mobiele data en dan gebruik ik thuis amper de wifi verbinding.
@Garihd schreef:Het zal eerder of Film1 of Canal+ worden zeker niet beide.
Film1 is van Canal+. SPI is geheel in handen van Canal+ gekomen. Binnen het Canal+ OTT aanbod bevindt zich nu ook een deel van de films van Film1.
@VZWatcher schreef:
Film1 is van Canal+. SPI is geheel in handen van Canal+ gekomen. Binnen het Canal+ OTT aanbod bevindt zich nu ook een deel van de films van Film1.
Helder, ik houd dat allemaal niet meer actief bij. Dan zou het wel en/en kunnen al verwacht ik eerder of/of.
Je zou verwachten dat de eigen provider Online.nl hierin voorrang zou krijgen echter centen zijn centen.
@VZWatcher wrote:
Ik heb ook het idee dat Film1 ooit weer de naam Canal+ terug krijgt.
@Template schreef:
@VZWatcher wrote:
Dat heeft toch geen meerwaarde dan kan het beter helemaal stoppen en de content volledig via de CANAL+ app aanbieden scheelt ook weer 4 lineaire tv kanalen of bedoel je een naams verandering van die TV kanalen?
@Garihd wrote:
@Template schreef:
@VZWatcher wrote:
Dat heeft toch geen meerwaarde dan kan het beter helemaal stoppen en de content volledig via de CANAL+ app aanbieden scheelt ook weer 4 lineaire tv kanalen of bedoel je een naams verandering van die TV kanalen?
Ja die TV kanalen
@Template Ik heb nog eens nagedacht over de Vodafone abonnementen in combinatie met Ziggo. Ik zie dan een grotere waarde voor de dataslurpers om Red Unlimited met meerdere klanten op hetzelfde adres te gebruiken. Dat scheelt € 9,00 of € 10,00 per abonnement afhankelijk van de looptijd.
Dat kost met 4 abonnement dan € 80,00 tegenover € 68,00 met 4 Red Together gebruikers die 200 Gb delen. Ik zie Vodafone Red Together niet Unlimited maken hooguit de basis van 50 Gb verhogen naar 100 Gb zodat de verdubbeling met Ziggo 200 Gb wordt en dan 400 met meerdere gebruikers en met het maximale aantal gebruikers (10) die 400 verhogen naar 800 of zelfs 1000 Gb.
Hoe we het ook wenden of keren is Vodafone een dure telecom provider zelfs met de Combivoordelen.
Volgens mij is hier al eerder het nodige over geschreven.
"Het belangrijkste nadeel is dat je met lvl 1 en 2 alleen het Basic abonnement van Netflix kan kiezen"
Je kan tegen bijbetaling in lvl 1 of 2 een upgrade doen naar standaard of premium. De prijs van basic wordt dan in mindering gebracht.
@I Am Groot schreef:"Het belangrijkste nadeel is dat je met lvl 1 en 2 alleen het Basic abonnement van Netflix kan kiezen"
Je kan tegen bijbetaling in lvl 1 of 2 een upgrade doen naar standaard of premium. De prijs van basic wordt dan in mindering gebracht.
mag ziggo ook wel doen op die manier
@MR_CHIP ja, bij kpn ben ik bijna contract vrij en dacht weer terug naar Ziggo te gaan voor een mooie aanbieding. Maar nu kpn deze actie heeft vraag ik mij af wat de aanbieding van Ziggo gaat worden.
@I Am Groot schreef:"Het belangrijkste nadeel is dat je met lvl 1 en 2 alleen het Basic abonnement van Netflix kan kiezen"
Klopt, maar dan heb je in feite minder voordeel.
Ik ga in ieder geval mijn twee mobiele abonnementen hiervoor niet bij KPN onderbrengen. Ik houd onder de streep geen lagere kosten over.
Ze hadden natuurlijk ook op een andere manier kunnen trakteren, waarbij alle klanten er wat voordeel bij zouden hebben. Klanten betalen ook al mee aan de acties die ze voor nieuwe klanten hebben en dan nu moeten klanten die niets hebben aan het combivoordeel daar ook nog eens aan mee betalen. Ik zie dit helemaal niet als een klantvriendelijke actie, maar puur gericht om meer klanten over te halen meer abonnementen en/of pakketten bij KPN af te nemen om een leveltje hoger te komen.
Klantvriendelijk zou zijn om alle abonnementen te verlagen in prijs.
Voor mij valt bij een eventuele overstap KPN in ieder geval af door deze actie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.