AMSTERDAM - KPN trakteert zijn vaste klanten. Iedereen die abonnementen voor vast internet en mobiel combineren krijgen Netflix of sportzender ESPN voortaan cadeau.
Dit stond vanmorgen in de krant, dit zou bij Ziggo ook niet misstaan denk ik.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als we puur naar de content kijken is het oude HBO wel degelijk via een omweg ( eerst alleen ViacomCBS) vervangen door de Skyshowtime content en zelfs uitgebreid met een account voor de streamdienst.
Uiteraard zal Movies&SeriesXL zijn bedoeld en dat veranderd weinig aan het punt dat de TV Max klant gewoon dat Skyshowtime abonnement betaald.
@Garihd wrote:
Als we puur naar de content kijken is het oude HBO wel degelijk via een omweg ( eerst alleen ViacomCBS) vervangen door de Skyshowtime content en zelfs uitgebreid met een account voor de streamdienst.
Uiteraard zal Movies&SeriesXL zijn bedoeld en dat veranderd weinig aan het punt dat de TV Max klant gewoon dat Skyshowtime abonnement betaald.
Echter heb ik gemeld dat Movies&Series niet vervangen is door SkyShowtime.
@Template schreef:
@Garihd wrote:
Als we puur naar de content kijken is het oude HBO wel degelijk via een omweg ( eerst alleen ViacomCBS) vervangen door de Skyshowtime content en zelfs uitgebreid met een account voor de streamdienst.
Uiteraard zal Movies&SeriesXL zijn bedoeld en dat veranderd weinig aan het punt dat de TV Max klant gewoon dat Skyshowtime abonnement betaald.
Echter heb ik gemeld dat Movies&Series niet vervangen is door SkyShowtime.
Klopt.
Ten eerste is de content van het niet meer bestaande Movies&Series bijna volledig Skyshowtime daar heb jezelf eerder een topic over gemaakt. Er is steeds minder content van andere aanbieders.
En waar VZwatcher Movies&Series met HBO schrijft kan je gewoon Movies&SeriesXL lezen.
Betreffende je andere reactie.
De Fupc klanten hebben waarschijnlijk altijd al een duurder abonnement moeten afsluiten om opnames op hardware te mogen maken.
Om de mediabox XL ( Horizon) te krijgen hoe dan ook.
@Garihd wrote:
@Template schreef:
@Garihd wrote:
Als we puur naar de content kijken is het oude HBO wel degelijk via een omweg ( eerst alleen ViacomCBS) vervangen door de Skyshowtime content en zelfs uitgebreid met een account voor de streamdienst.
Uiteraard zal Movies&SeriesXL zijn bedoeld en dat veranderd weinig aan het punt dat de TV Max klant gewoon dat Skyshowtime abonnement betaald.
Echter heb ik gemeld dat Movies&Series niet vervangen is door SkyShowtime.
Klopt.
Ten eerste is de content van het niet meer bestaande Movies&Series bijna volledig Skyshowtime daar heb jezelf eerder een topic over gemaakt. Er is steeds minder content van andere aanbieders.
En waar VZwatcher Movies&Series met HBO schrijft kan je gewoon Movies&SeriesXL lezen.
Alleen Movies&SeriesXL was wat bij fZiggo TV-Extra was aangevuld met een uitgeklede versie van HBO GO en Movies&Series samen. HBO Nederland was vroeger immers van fZiggo en HBO samen. SkyShowtime is eigenlijk de vervanging van wat Vodafone en Ziggo klanten konden kiezen als vervanger van Movies&SeriesL, niet Movies&SeriesXL.
@Template schreef:
@Garihd wrote:
@Template schreef:
@Garihd wrote:
Als we puur naar de content kijken is het oude HBO wel degelijk via een omweg ( eerst alleen ViacomCBS) vervangen door de Skyshowtime content en zelfs uitgebreid met een account voor de streamdienst.
Uiteraard zal Movies&SeriesXL zijn bedoeld en dat veranderd weinig aan het punt dat de TV Max klant gewoon dat Skyshowtime abonnement betaald.
Echter heb ik gemeld dat Movies&Series niet vervangen is door SkyShowtime.
Klopt.
Ten eerste is de content van het niet meer bestaande Movies&Series bijna volledig Skyshowtime daar heb jezelf eerder een topic over gemaakt. Er is steeds minder content van andere aanbieders.
En waar VZwatcher Movies&Series met HBO schrijft kan je gewoon Movies&SeriesXL lezen.
Alleen Movies&SeriesXL was wat bij fZiggo TV-Extra was aangevuld met een uitgeklede versie van HBO GO en Movies&Series samen. HBO Nederland was vroeger immers van fZiggo en HBO samen. SkyShowtime is eigenlijk de vervanging van wat Vodafone en Ziggo klanten konden kiezen als vervanger van Movies&SeriesL, niet Movies&SeriesXL.
Vergeet dat verleden, alles van voor 2020 is totaal niet meer relevant. Die L was in beide gevallen de HBO Content dat is 1 januari 2022 ViacomCBS Content geworden dat werdt uitgebreid naar Skyshowtime.
Met Vodafone kun je kiezen voor sport totaal, helaas is deze content de laatste jaren er niet aantrekkelijker op geworden, de mooiere wedstrijden zitten niet meer in het pakket, dat is naar Viaplay gegaan waar je nu mag genieten van enorme prijsstijgingen en gratis reclame. Terwijl de meesten graag voetbal wil zien van eigen land. Misschien een idee om vaste klanten bij een aantal jaren te belonen met wat extra’s.
Nou, het loopt zo storm blijkbaar bij KPN dat keuzevoordeel even niet meer beschikbaar is. Vind het wel een ingewikkeld gedoe dat werken met levels. Maar dat kan aan mij liggen.😎
@Japie33 wrote:Met Vodafone kun je kiezen voor sport totaal, helaas is deze content de laatste jaren er niet aantrekkelijker op geworden, de mooiere wedstrijden zitten niet meer in het pakket, dat is naar Viaplay gegaan waar je nu mag genieten van enorme prijsstijgingen en gratis reclame. Terwijl de meesten graag voetbal wil zien van eigen land. Misschien een idee om vaste klanten bij een aantal jaren te belonen met wat extra’s.
Dat valt wel mee, aangezien klanten niet overstappen voor ESPN.
@HaJee83 schreef:Nou, het loopt zo storm blijkbaar bij KPN dat keuzevoordeel even niet meer beschikbaar is. Vind het wel een ingewikkeld gedoe dat werken met levels. Maar dat kan aan mij liggen.😎
Het is inderdaad even puzzelen. Als ik het goed begrijp komt het hier op neer.
Level 1 ben je meteen als je thuis internet en mobiel combineert.
Level 2 kan je worden met een tweede mobiel abonnement in 1 keer 4 punten.
Voor level 3 heb je nog eens 4 punten nodig daarvoor zou een 3e mobiel abonnement al genoeg zijn.
Ik vraag me af of het administratief niet een totale chaos gaat worden. Verder lees ik ook nog op de community dat je niet terug kan naar je oude combivoordelen weg = weg zullen we maar zeggen. En blijkbaar moet er ook nog 1x per halfjaar (als bij prepaid) bevestigd worden anders ben je alles kwijt. Wat daar de reden van is? Mij een raadsel.
De reden van de half jaarlijkse bevestiging is zover ik lees dat KPN niet onnodig dingen levert waar niks mee wordt gedaan eigenlijk best logisch.
En je krijgt een reminder dus daarmee ook de kans een ander voordeel uit het onderste blokje te kiezen wat beter past.
Niet terug naar de vorige voordeel regeling was er ook toen Hussel werdt geïntroduceerd. Dat is ook logisch.
Het Combivoordeel gebeuren Ziggo mag best wel op de schop om het ook voor de TV Max klanten weer interessant te maken en iets meer keuze voor de TV Start en TV Compleet klanten.
Wat mij betreft zouden die 3 TV abonnementen helemaal weg mogen en meer modulair dus TV Start aanvullen met cloudopname bijvoorbeeld. En standaard 7 dagen terugkijken via de mediabox.
OK, duidelijk. De opzet lijkt dus te zijn zoveel mogelijk pakketten/streamingdiensten via KPN te laten lopen. Dat lijkt mij een heel gedoe worden als je naar een andere provider wilt overstappen. No way dat ik hieraan mee zou gaan doen als ook Ziggo met zoiets gaat komen. Ik zou liever nog een dienst of pakket stopzetten als het financieel nodig zou zijn, dan alles op één hoop bij Ziggo onderbrengen.
Het lijkt inderdaad op meer binding. Met een ogenschijnlijk voordeel wat in bepaalde gevallen ook zo is. Of bijvoorbeeld het duurste Netflix, HBOMax of Disney+ abonnement afnemen en de kosten van het standaard abonnement terugkrijgen.
Ik zie het als een ARPU middel meer inkomen per klant.
@HaJee83 wrote:OK, duidelijk. De opzet lijkt dus te zijn zoveel mogelijk pakketten/streamingdiensten via KPN te laten lopen. Dat lijkt mij een heel gedoe worden als je naar een andere provider wilt overstappen. No way dat ik hieraan mee zou gaan doen als ook Ziggo met zoiets gaat komen. Ik zou liever nog een dienst of pakket stopzetten als het financieel nodig zou zijn, dan alles op één hoop bij Ziggo onderbrengen.
Als Ziggo dat doet zonder kosten, zou ik gewoon een nemen die ik niet heb, gewoon omdat het kan. Niet omdat die zo aantrekkelijk is.
Ik had geen Netflix, nu wel, en het opnemen deel had ik ook niet en nu ook gratis. Toch mooie meevaller. Voor een waarde van 13.99 Had niet snel weer een abonnement genomen op beide opties. Wil nog wel ff de factuur afwachten hoe een en ander uit werkt.
@Template schreef:
@HaJee83 wrote:OK, duidelijk. De opzet lijkt dus te zijn zoveel mogelijk pakketten/streamingdiensten via KPN te laten lopen. Dat lijkt mij een heel gedoe worden als je naar een andere provider wilt overstappen. No way dat ik hieraan mee zou gaan doen als ook Ziggo met zoiets gaat komen. Ik zou liever nog een dienst of pakket stopzetten als het financieel nodig zou zijn, dan alles op één hoop bij Ziggo onderbrengen.
Als Ziggo dat doet zonder kosten, zou ik gewoon een nemen die ik niet heb, gewoon omdat het kan. Niet omdat die zo aantrekkelijk is.
Daarom nam ik toen ik een periode Ziggo klant was Ziggo Sport Totaal als Vodafone keuze voordeel , want ik had Movies&Series XL als nieuwe klanten kado. Ik had destijds veel liever het Tv zenders plus pakket gekozen, alleen dat bestond nog niet en is zelfs nu helaas nog geen combivoordeel.
Hoewel ik vermoedelijk geen Vodafone of HN abonnement meer zou nemen vanwege de zelf ervaren mindere dekking in de gebieden waar ik veel kom. Met het Tmobile/Odido netwerk heb ik zelf geen ervaring. Maar ik laat mij niet zo snel meer verleiden tot alles bij 1 leverancier. Anders zat ik nu wel bij Budget energie, internet, TV. Vast en mobiel bij 1 leverancier.
@Garihd wrote:
@Template schreef:
@HaJee83 wrote:OK, duidelijk. De opzet lijkt dus te zijn zoveel mogelijk pakketten/streamingdiensten via KPN te laten lopen. Dat lijkt mij een heel gedoe worden als je naar een andere provider wilt overstappen. No way dat ik hieraan mee zou gaan doen als ook Ziggo met zoiets gaat komen. Ik zou liever nog een dienst of pakket stopzetten als het financieel nodig zou zijn, dan alles op één hoop bij Ziggo onderbrengen.
Als Ziggo dat doet zonder kosten, zou ik gewoon een nemen die ik niet heb, gewoon omdat het kan. Niet omdat die zo aantrekkelijk is.
Daarom nam ik toen ik een periode Ziggo klant was Ziggo Sport Totaal als Vodafone keuze voordeel , want ik had Movies&Series XL als nieuwe klanten kado. Ik had destijds veel liever het Tv zenders plus pakket gekozen, alleen dat bestond nog niet en is zelfs nu helaas nog geen combivoordeel.
Wat toen Movies&SeriesXL was is toch hetzelfde als Tv Zenders Plus? Dan had je dat toch gratis? Alleen zat er ook Movies&Series en Movies&SeriesL bij inbegrepen
@Template schreef:
@Garihd wrote:
@Template schreef:
@HaJee83 wrote:OK, duidelijk. De opzet lijkt dus te zijn zoveel mogelijk pakketten/streamingdiensten via KPN te laten lopen. Dat lijkt mij een heel gedoe worden als je naar een andere provider wilt overstappen. No way dat ik hieraan mee zou gaan doen als ook Ziggo met zoiets gaat komen. Ik zou liever nog een dienst of pakket stopzetten als het financieel nodig zou zijn, dan alles op één hoop bij Ziggo onderbrengen.
Als Ziggo dat doet zonder kosten, zou ik gewoon een nemen die ik niet heb, gewoon omdat het kan. Niet omdat die zo aantrekkelijk is.
Daarom nam ik toen ik een periode Ziggo klant was Ziggo Sport Totaal als Vodafone keuze voordeel , want ik had Movies&Series XL als nieuwe klanten kado. Ik had destijds veel liever het Tv zenders plus pakket gekozen, alleen dat bestond nog niet en is zelfs nu helaas nog geen combivoordeel.
Wat toen Movies&SeriesXL was is toch hetzelfde als Tv Zenders Plus? Dan had je dat toch gratis? Alleen zat er ook Movies&Series en Movies&SeriesL bij inbegrepen
Nee dat was zeker niet hetzelfde vanwege de HBO content. Je mist het punt ik had niks te kiezen net zo min als een TV Max klant nu. Het kids pakket zat ook in Movies en Series XL dus bleef Ziggo Sport Totaal over al geef ik niks om sport toch gekozen. In het tweede jaar stopte de 12 maanden gratis Movies & Series XL dus had ik € 12,99 moeten betalen voor de extra zenders die geen onderdeel waren van Movies&Series L dat was het mij niet waard. Ik kreeg wel vanuit Ziggo nog een haljaar langer Movies&Series XL.
Ik zie op, dit moment een grotere meerwaarde in de combivoordelen die KPN bied. Dan de Combivoordelen die Vodafone en Ziggo bieden.
En omdat we hier op de Ziggo Community zijn. Wat zou VodafoneZiggo kunnen kopieren om het intressanter te maken voor alle klanten?
"Level 2 kan je worden met een tweede mobiel abonnement in 1 keer 4 punten."
Nou je hoeft niet per se een tweede mobiel abonnement te nemen. Zou anders lastig worden voor de vele 1 persoonshuishoudens.
Met TV+ plus Viaplay plus Ziggo Sport Totaal zit je bijvoorbeeld ook aan de 4 punten voor level 2. En dan heb je dus ook nog gratis ESPN Compleet, Pluspakket en opnemen.
Overigens ontlopen Level 1 en 2 elkaar weinig vind ik. Alleen gratis opnemen, HBO en Disney+ zit in Level 2. De rest ook in 1.
@Peterg2 schreef:"Level 2 kan je worden met een tweede mobiel abonnement in 1 keer 4 punten."
Nou je hoeft niet per se een tweede mobiel abonnement te nemen. Zou anders lastig worden voor de vele 1 persoonshuishoudens.
Met TV+ plus Viaplay plus Ziggo Sport Totaal zit je bijvoorbeeld ook aan de 4 punten voor level 2. En dan heb je dus ook nog gratis ESPN Compleet, Pluspakket en opnemen.
Overigens ontlopen Level 1 en 2 elkaar weinig vind ik. Alleen gratis opnemen, HBO en Disney+ zit in Level 2. De rest ook in 1.
Nou noem je precies 3 sport pakketten waar ik dan weer totaal niets om geef. Maar het sommetje klopt. Level 3 is lastiger en vooral veel duurder om die punten te verzamelen voor 1 persoon.
Het belangrijkste nadeel is dat je met lvl 1 en 2 alleen het Basic abonnement van Netflix kan kiezen of dat 1password veel gekozen wordt betwijfel ik.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.