Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Japie33
Level 5

KPN Trakteert

AMSTERDAM - KPN trakteert zijn vaste klanten. Iedereen die abonnementen voor vast internet en mobiel combineren krijgen Netflix of sportzender ESPN voortaan cadeau.

Dit stond vanmorgen in de krant, dit zou bij Ziggo ook niet misstaan denk ik.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
59 Reacties 59
HaJee83
Level 12
Garihd
Level 17

Dit is KPN's versie van wat Ziggo eigenlijk al doet met Ziggo Sport Totaal en Skyshowtime. 

Verder zitten er zoals altijd ook weer genoeg haken en ogen aan als men goed leest.

MrRonny
Level 5

Ziggo doet dit al.

Als je bijv HN of VF hebt dan kan je ook kiezen uit een extra gratis zenderpakket.
Nu is het wel zo dat het aanbod van gratis extra zenders natuurlijk kan verschillen per provider.

Fijne morgen.

0 Kudos
Template
Level 17

@Garihd wrote:

Dit is KPN's versie van wat Ziggo eigenlijk al doet met Ziggo Sport Totaal en Skyshowtime. 

Verder zitten er zoals altijd ook weer genoeg haken en ogen aan als men goed leest.

Bij Ziggo is dat vaak ook nog uitgebreider, hoe vaak lezen we niet op de community dat een klant ook nog dat ESPN, Film1 erbovenop krijgt naast SkyShowtime en Ziggo Sport Totaal 

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Zo is er altijd wel wat. Bij de ene provider krijg je dit, bij een ander provider krijg je weer wat anders. Leuk toch. Maak daar dan zelf een keus in wat het meest bij jou past. 

0 Kudos
Pasi
Level 19

Het verschil met Ziggo is er natuurlijk wel. Volgens dat artikel geeft KPN ook de huidige klanten ( dus niet alleen nieuwe ) een abonnement op een externe streamingdienst ( ESPN/Netflix/.. ?).

Dat is qua inhoud ( = sport ) misschien wel te vergelijken met 'Ziggo Sport', maar is financieel technisch natuurlijk iets geheel anders. Of Ziggo nu wel of niet 'Ziggo Sport' als extras weggeeft, dat maakt financieel voor Ziggo niets uit, want het is een interne 'dienst'. Sterker nog, met de terugvallende klantenaantallen zou er zelfs 'Ziggo Sport' capaciteit over zijn, dus kost dat "extra" Ziggo geheel niets.

Terwijl een ESPN/Netflix/... abonnement de provider wel wat zou kosten, want dat is geen vestzak broekzak verhaal.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Template  schreef:

@Garihd wrote:

Bij Ziggo is dat vaak ook nog uitgebreider, hoe vaak lezen we niet op de community dat een klant ook nog dat ESPN, Film1 erbovenop krijgt naast SkyShowtime en Ziggo Sport Totaal 

Dat is meestal slechts tijdelijk hooguit een jaar en staat los van de Combivoordelen de TV Max klant heeft enkel voordeel aan de Vodafone kant. Dus wezenlijk is de combinatie voordeel bij KPN iets uitgebreider. 

Dit voordeel is zolang het abonnement loopt en volgens een punten systeem het moet wel elk half jaar worden bevestigd.

Veel is hetzelfde wat er al was alleen de kiesbare voordelen zijn nieuw deze voordelen verschillen per level en dat level wordt bepaald door hoeveel je uitgeeft.

@Pasi bestaande klanten moeten zelf actief kiezen om gebruik te gaan maken van dit nieuwe Combivoordeel systeem. Het is niet per definitie zo dat bestaande klanten die internet/TV Max en mobiel combineren meteen het Basis of Standaard Netflix abonnement kunnen kiezen.

Er moet een keuze gemaakt worden uit het Combivoordeel voordeel wat er voor 2019 was of de Hussel voordelen vanaf 2019 en meer recent is Hussel ook weer veranderd en nu dus weer een wijziging.

Wat Sport Totaal betreft ja zowel de provider als die afdeling zijn van dezelfde eigenaar toch zal de provider tak kosten moeten voldoen. En vergeet niet de gemaakte licentiekosten voor de distributie worden echt niet terugverdiend door dit weg te geven kortom al is het een vestzak broekzak constructie het kost waarschijnlijk meer dan wat het oplevert.

trebor66
Level 12

Ben wel happy met de Netflix mogelijkheid, wilde ik graag weer hebben. Schijnt massaal gebruik van te worden , want de verwerking kan ff duren lees ik.

0 Kudos
franske1958
Level 8

"Dit stond vanmorgen in de krant, dit zou bij Ziggo ook niet misstaan denk ik" 

Voor een sport of Netfilx liefhebber zou dit inderdaad best wel eens interessant kunnen zijn.

Echter er zijn ook mensen die net als ik totaal geen interesse hebben in Sport of Netflix,

Die denken alleen maar van: Laat die zenders waar ik geen interesse in heb 

maar weg en maak de zenders waar ik wel naar kijk maar goedkoper. 

0 Kudos
Garihd
Level 17

@trebor66  schreef:

Ben wel happy met de Netflix mogelijkheid, wilde ik graag weer hebben. Schijnt massaal gebruik van te worden , want de verwerking kan ff duren lees ik.

Als lammeren naar de slachtbank, denkend aan de Viaplay perikelen hier bij Ziggo.

Ik blijf lekker een level 0 klant kpn mobiel is mij te duur. Die 'voordelen' verdien ik dubbel en dwars terug door een goedkoper mobiel abonnement bij Lebara. Al kan ik best begrijpen dat men dit overweegt.

0 Kudos
VZWatcher
Level 13

Ik moet altijd wel lachten om de opmerkingen 'dat hebben wij bij Ziggo al lang', Waar is dan bij Ziggo een puntensysteem waardoor men meer eigen keuzes krijgt naar gelang meer abonnementen wordt gekocht. Waar is de vrije eigen keuze van klanten? Het is dus wel degelijk iets heel anders. Als er als een provider kan zeggen dat KPN iets soortgelijk als hen doet dan is het Odido. Toen T-Mobile nu meer dan een jaar geleden Odido werd toen werd een dergelijk beloningssysteem met eigen keuzes bij het kopen van meer een duurdere abonnementen ingevoerd. Ook zag ik iemand op een site waarvan de link hier staat opereren dat Ziggo de eerste provider zou zijn die klanten voor hun trouwheid zou belonen. Ook dat is niet waar want dat was in 2015 toch echt KPN. Ziggo kwam pas later met Movies & Series.

Ik begrijp echt werkelijk niet waarom klanten van een provider (of het nu Ziggo, KPN of een ander is) zoveel moeite doen om hun zelf vrij gekozen dienstenaanbieder met hand en tand te verdedigen. Is het een soort zelfverheerlijking om zichzelf het gevoel te geven dat het de beste keuze heeft gemaakt?

Overigens is SkyShowtime bij Ziggo niet gratis. Het is een vervanging van Movies & Series met HBO. Je betaald er dus gewoon voor. Al is het minder dan het normale maandtarief. En het cadeautje ESPN Compleet dat KPN (en ook Ziggo bestaande klanten bij verlenging geeft) kost voor hen ook niets extra. Net als het weggeven van Ziggo Sport Totaal door Ziggo ook niets extra kost (is boekhoudkundig boekzak en vetzak verhaal). Providers betalen immers voor alle abonnees een maandelijkse afdracht voor ESPN. En mogen daarna met het ESPN Compleet abonnement doen wat zij willen. Verkopen of weggeven dus.

Het verschil zit in deze dan ook dat KPN proactief klanten dergelijke zaken aanbiedt en dat bij Ziggo klanten zelf moeten onderhandelen hierover. Al gebeurt het nu vakar dat Ziggo zelf klanten benaderd met een verlengvoorstel. Maar dan nog is het niet voor alle klanten een gelijk speelveld. En moet jet abonnement voor een bepaalde termijn verlengd worden.

HaJee83
Level 12

Zowel Vodafone als KPN vind ik ook veel te duur met hun mobiele abonnementen. Ben een stuk goedkoper uit bij andere providers, daar kan geen extraatje tegen op. Bovendien houd ik deze zaken liever zo veel mogelijk gescheiden.

Garihd
Level 17

@HaJee83  schreef:

Zowel Vodafone als KPN vind ik ook veel te duur met hun mobiele abonnementen. Ben een stuk goedkoper uit bij andere providers, daar kan geen extraatje tegen op. Bovendien houd ik deze zaken liever zo veel mogelijk gescheiden.

Klopt mee eens. 

@VZWatcher noemt wel een goede punten. Die je snel over het hoofd kan zien.

Verder wanneer bied Ziggo een tweede ontvanger of het opname pakket zonder extra kosten aan?

De abonnementen bij de meeste andere providers blijven veel flexibeler wat het uitbreiden betreft. Bij Ziggo blijft het of alles of net niks.

Uiteindelijk levert dit nieuwe systeem vooral extra omzet per klant op.

0 Kudos
HaJee83
Level 12

Bij KPN betaal je voor de 2e TV+ box 5,- euro en opnemen pakket kost nu ook 5.- euro. Opnemen was eerst gratis bij een 2e TV+ box.

Zo halen ze toch wat geld terug van hun leuke aanbiedingen.

Garihd
Level 17

@HaJee83  schreef:

Bij KPN betaal je voor de 2e TV+ box 5,- euro en opnemen pakket kost nu ook 5.- euro. Opnemen was eerst gratis bij een 2e TV+ box.

Zo halen ze toch wat geld terug van hun leuke aanbiedingen.

Klopt. Het is nog onduidelijk of opnemen en een tweede box nog gekoppeld blijven met dit nieuwe punten systeem. Het lijkt erop van niet dus of het voor bestaande klanten meer voordeel oplevert?

Maar je weet net als ik dat bij Ziggo een tweede ontvanger of cloudopname nooit gratis is geweest. Zelfs opnemen op de XL was wezenlijk niet gratis.

Naast dat 'voordeel' verdwijnt ook de €5,00 entertainment korting. Ze moeten natuurlijk wel ergens de keuze opties mee bekostigen.

0 Kudos
HaJee83
Level 12

"Maar je weet net als ik dat bij Ziggo een tweede ontvanger of cloudopname nooit gratis is geweest. Zelfs opnemen op de XL was wezenlijk niet gratis."

Nou, nee eerlijk gezegd wist ik dat niet.😀Tot ik een jaar of 3 geleden overstapte naar KPN (inmiddels weer Ziggo) gebruikte ik alleen maar een CI+ module i.c.m. NL Ziet. Verder terug in de tijd (fZiggo) gebruikte ik mijn eigen Humax decoders om op te nemen, te pauzeren enz.

Nu bij Ziggo gebruik ik ook nog steeds een CI+ module + NLZiet en over een maandje alleen nog maar NLZiet, geen tv pakket meer.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Gevonden cloudopname blijft gratis als je al twee ontvangers afneemt zonder mobiel abonnement bij KPN. Men kan dus € 5,00 uitsparen voor een tweede ontvanger en zelfs meer korting krijgen door een streamdienst via de KPN factuur te laten gaan dan moet je wel een mobiel abonnement hebben. Ik heb blijkbaar het moment gemist dat twee boxen bij KPN niet meer automatisch gratis cloudopname betekent.

0 Kudos
Template
Level 17

@VZWatcher wrote:

Ik moet altijd wel lachten om de opmerkingen 'dat hebben wij bij Ziggo al lang', Waar is dan bij Ziggo een puntensysteem waardoor men meer eigen keuzes krijgt naar gelang meer abonnementen wordt gekocht. Waar is de vrije eigen keuze van klanten? Het is dus wel degelijk iets heel anders. Als er als een provider kan zeggen dat KPN iets soortgelijk als hen doet dan is het Odido. Toen T-Mobile nu meer dan een jaar geleden Odido werd toen werd een dergelijk beloningssysteem met eigen keuzes bij het kopen van meer een duurdere abonnementen ingevoerd. Ook zag ik iemand op een site waarvan de link hier staat opereren dat Ziggo de eerste provider zou zijn die klanten voor hun trouwheid zou belonen. Ook dat is niet waar want dat was in 2015 toch echt KPN. Ziggo kwam pas later met Movies & Series.

Ik begrijp echt werkelijk niet waarom klanten van een provider (of het nu Ziggo, KPN of een ander is) zoveel moeite doen om hun zelf vrij gekozen dienstenaanbieder met hand en tand te verdedigen. Is het een soort zelfverheerlijking om zichzelf het gevoel te geven dat het de beste keuze heeft gemaakt?

Overigens is SkyShowtime bij Ziggo niet gratis. Het is een vervanging van Movies & Series met HBO. Je betaald er dus gewoon voor. Al is het minder dan het normale maandtarief. En het cadeautje ESPN Compleet dat KPN (en ook Ziggo bestaande klanten bij verlenging geeft) kost voor hen ook niets extra. Net als het weggeven van Ziggo Sport Totaal door Ziggo ook niets extra kost (is boekhoudkundig boekzak en vetzak verhaal). Providers betalen immers voor alle abonnees een maandelijkse afdracht voor ESPN. En mogen daarna met het ESPN Compleet abonnement doen wat zij willen. Verkopen of weggeven dus.

Het verschil zit in deze dan ook dat KPN proactief klanten dergelijke zaken aanbiedt en dat bij Ziggo klanten zelf moeten onderhandelen hierover. Al gebeurt het nu vakar dat Ziggo zelf klanten benaderd met een verlengvoorstel. Maar dan nog is het niet voor alle klanten een gelijk speelveld. En moet jet abonnement voor een bepaalde termijn verlengd worden.

@VZWatcher SkyShowtime is geen vervanging van HBO met Movies&Series dat weet je ook. Movies&Series is altijd iets anders geweest en bestaat nog steeds echter niet apart te bestellen, het is immers onderdeel van Tv compleet.

SkyShowtime is ipv Movies&SeriesL en zal inbegrepen bij Movies&SeriesXL, Movies&SeriesXL was wat nu TV-zenders Plus is met Movies&SeriesL samen heette dat Movies&SeriesXL. Dus nee, SkyShowtime is niet ipv Movies&Series gekomen en Movies&Series was ook niet HBO content. 

0 Kudos
Template
Level 17

@HaJee83 wrote:

"Maar je weet net als ik dat bij Ziggo een tweede ontvanger of cloudopname nooit gratis is geweest. Zelfs opnemen op de XL was wezenlijk niet gratis."

Nou, nee eerlijk gezegd wist ik dat niet.😀Tot ik een jaar of 3 geleden overstapte naar KPN (inmiddels weer Ziggo) gebruikte ik alleen maar een CI+ module i.c.m. NL Ziet. Verder terug in de tijd (fZiggo) gebruikte ik mijn eigen Humax decoders om op te nemen, te pauzeren enz.

Nu bij Ziggo gebruik ik ook nog steeds een CI+ module + NLZiet en over een maandje alleen nog maar NLZiet, geen tv pakket meer.

Dit is voor fZiggo klanten uiteraard anders dan voor fUPC klanten en nieuwe klanten 

0 Kudos